Hellobaby Skrevet 7. mars 2010 #26 Skrevet 7. mars 2010 Det slår deg ikke at mennesker som sitter i fengsel og ikke har utdanning, ofte kommer fra veldig vanskelige kår fra begynnelsen av? Som dropper ut av ungdomsskolen pga de kanskje har fått en dårlig oppvekst, er utstøtte sosialt pga god knows why? Må tenke på at alle ikke er født med sølvskje i munnen.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #27 Skrevet 7. mars 2010 Ja, her inne var det jammen mye undertrykt rasisme og et menneskesyn som er skremmende. Godt å få det ut under dekke av anonymknappen? Det er viktig å huske på at uansett hvor mange innen en gruppe som gir et negativt inntrykk, så er det alltid veldig mange som er gode mennesker. De legger man ikke så godt merke til pga at de oppfører seg. Enkelte nasjonaliteter dominerer kriminalitetsstatistikken. Det er ofte en overvekt av unge menn som kommer fra disse landene, traumatisert av krig og vant til et mye mer korrupt samfunn. Det betyr ikke at feks alle somaliere er kriminelle. Husk å møte enkeltmennesker som akkurat det, og tenk på hvordan du ville likt å bli dømt ikke etter hvem du er og hva du gjør, men etter hvordan naboen eller fetteren din oppfører seg.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #28 Skrevet 7. mars 2010 Jeg tror hun som skrev innlegget om folk uten utd, mente det med et snev av ironi
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #29 Skrevet 7. mars 2010 Ja, ikke sant? Akkurat som at jeg skrev at jeg hater østlendinger. Jeg gjør jo ikke det, men jeg ville vise hvor usaklig det er å dømme en hel gruppe mennesker basert på bakgrunn.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #30 Skrevet 7. mars 2010 Sant, sant 16:30.. Faren min liker ALLE innvandrere han kjenner, de han ikke kjenner, nej de er kriminelle og steller i stand ugagn.. Heheh Der har vi fremmedfrykten i et nøtteskall
Gjest Skrevet 7. mars 2010 #31 Skrevet 7. mars 2010 Du plasserer ikke alle under samme kake, men hater alle utlendinger for det? Du burde kanskje være snill og lære deg litt norsk du også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå