Gå til innhold

Ville dere ha bodd i nabohuset til svigerforeldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er fra gård, og ønsker at vi skal flytte inn vegg i vegg med foreldrene hans.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigerforeldre er ikke en homogen gruppe der alle er like. Så om de var greie så hadde jeg gjort det. For å bo på gård og for unger å vokse opp på en gård er helt supert :D

Skrevet

det spørst litt, jeg ville ikke bodd vegg i vegg med mine svigerforeldre, men de er av typen som buser inn og ut som de vil hele tiden, så vi bor nært nok syntes jeg. hvordan er de?

Skrevet

Glatt, men vi vil ikke bo der de bor og ingen av dem vil bo her vi bor. På en gård hadde jeg vært skeptisk - det er langt mer enn vanlig naboskap; du skal på en måte arve yrket deres og ha dem til å sjekke hvordan du utfører det hver eneste dag.

Skrevet

Foreldrene hans er greie, men kjenner jeg kan få overdose når vi er der over lengre perioder. Ja, jeg er skeptisk...

Skrevet

Om dere setter litt klare grenser så vil det nok gå bra.

Vi bodde slik da jeg vokste opp. Vi bodde i hovedhuset på gården og besteforeldrene mine bodde i et annet hus. Og jeg kan aldri huske at de rant ned dørene eller noe. Men jeg husker at det var kjempe kjekt med besteforeldre i nærheten.

Har spurt mamma i ettertid om hvordan hun synes det var og hun sa at de satte grenser med en gang. Og det var ikke noe problem. For de fleste foreldre / svigerforeldre har egne liv, og hobbyer, å pleie :D

Skrevet

Ja, med glede. Men da måtte de flyttet hit og ikke vi dit. Vil ikke bo på det stedet der de bor...

Men tenk på all den gleden besteforeldrene og barnabarna har av hverandre i hverdagen når de er naboer. Helt ideelt!

Skrevet

Egentlig er vel dette hovedproblemet her også. Jeg vil ikke bo på stedet der de bor. Synes det er for usentralt, langt til alt.

Skrevet

Aldri i verden! Bah, da hadde jeg streiket!!!!!!!!

Svigerforeldrene mine er slik at de ringer, besøker og buser inn døra hele tiden.. Enda vi bor 2 mil fra hverandre..

Dessuten er svigermor altfor avhengig av mannen min.. Grusomt..

Skrevet

Ikke noe problem, kunne fint ha bodd ved siden av de. De eller vi hadde ikke løpt ned dørene hos hverandre for det:-)

Skrevet

Jeg kunne nok det. De verner selv om privatlivet, og er ikke spesielt plagsomme. Hadde jeg hatt en vanlig svigermor (mer som min mor) hadde jeg vært litt skeptisk. Kan lett bli litt mye om man ska bo på samme gård.

Skrevet

Vi vurderte det da vi fikk tilbud om å ta over huset etter besteforeldrene til mannen min, men slo det fra oss.

Vi bor nærme nok nå (1 km) og har et godt forhold til de.

Vi ble litt redd for at det ville endre seg i tillegg til at vi så på det som en stor mulighet til at de ville ha noe å si på enhver endring vi ville gjøre med huset.

Skrevet

Vi bor i nabohuset til svigers, å synes det er kjempe kjekt :-)

Nå skal det sies, at vi har satt klare regler ang besøk og privatliv.

Kune ikke tenkt meg å bo noen andre steder :-)

Gjest sug lut
Skrevet

Nei, uansett hvordan forholdet var.

Skrevet

Nabohuset til svigerforeldrene er ganske falleferdig, så nei.

Men seriøst, ja sånn i utgangspunktet hadde det ikke gjort meg noe. Er 2 min kjøring fra oss og til svigerforeldrene, ti min å gå. Så er jo akkurat ikke de enorme avstandene.

De trenger seg så absolutt ikke på, og blander seg aldri inn i hvordan vi gjør ting, oppdrar barna våre osv.

Skrevet

Kunne bodd ved siden av svigermor ja. Hun har full respekt for privatliv og hadde aldri kommet busende inn uten "lov".

Skrevet

Nei,ikke om det var det eneste ledige huset på jord engang....

Skrevet

Vi bor i nabohuset til mine svigerforeldre, og jeg må innrømme at det til tider har vært litt vanskelig. De er kjempekjekke, men det kan være litt travelt enkelte ganger, f.eks om sommeren hver gang vi åpner ytterdøren, da roper og gauler svigermor som sitter ute og soler seg, nesten som å ha henne boende uti hagen vår:S

..du føler deg automatisk litt mer overvåket, spesielt vist de er av den nyskjerrige typen.

Men kan jeg få lov å spørre dere som har svart her hvordan dere setter grenser? jeg setter grenser selv, men synes det er vanskelig uten at de kanskje oppfatter meg som avvisende.

Skrevet

Trukke det nei,ber jo om problemer og intriger da...

Skrevet

Nei! Svigermor respekterer ikke våre meninger, kjører bare på som hun selv vil uansett... Hadde fått magesår om vi skulle vært naboer.

Skrevet

ja det ser jeg ingen grunn til å ikke å kunne ha gjort.

Skrevet

JEG BOR TRE METER fra mine svigerforeldre. Å jeg hater det!

De følger med på alt vi gjør, å svigerfar springer ned dørene her. Hver dag. Banker ikke på. Nyskjerrer. Hvem sin bil var det som var her i stad? Hvor har dere vært? Jeg hater det! HATER DET!

Nå bor vi veldig fint da- er jo en grunn til at vi faktisk bor her . Midlertidig vell og merke. :-)

Skrevet

Nei.

En av mine regler for et godt liv innebærer at jeg ikke bor nærmere familie enn at vi må ha på yttertøy for å gå til hverandre. Om vi skulle bodd i nabohuset til svigermor så ville jeg nok følt mye på at vi burde be dem over hele tida, og i tillegg hadde vi nok blitt sittende med ansvar for deres hus og hage store deler av året mens de var på hytta eller på turer.

Svigermor er av typen som ringer og krever hjelp av sønnen sin istedenfor å spørre, så antagelig hadde det ikke gått mer enn en måned før vi hadde gått på veggene av frustrasjon.

Skrevet

Nei, aldri!

Svigermor foreslo det for mange år siden. Økonomisk ville det sikkert vært lurt. Hun skulle bo i påbygget. Heldigvis avviste mannen min det med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...