Gå til innhold

Jeg ser ned på folk som røyker ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorry! ..kan ikke noe for det ..

Jeg synes det er utrolig uintelligent å røyke!

I tillegg ser det utrolig teit ut å sitte "å blåse" på den pinnen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig!!

Men guuuuuuuri som jeg savner den røyken!! :-)

Skrevet

Det verste av alt er stanken... Yack!!

Godt det er så få igjen som røyker, og godt folk har et eget valg ;)

Skrevet

Jeg også, det ER uintelligent å røyke. Gravide røykende burde sitte i gapestokk!

Skrevet

Jeg er såpass trygg på meg selv at jeg ikke føler behov for å se ned på andre mennesker pga avhengigheter de måtte ha. Det er ikke bra for kroppen eller lommeboken å røyke, men jeg mener ikke at jeg er hevet over dem. Jeg ser heller ikke ned på alkoholikere, overspisere eller narkomane. De er mennesker med et avhengighetsproblem, og å se ned på dem gagner ingen. Det setter tvert imot deg i et dårlig lys, da du viser frem dine lite empatiske sider.

Skrevet

Er så enig. Verste jeg vet, røykere. Dette fordi x`en er en STOR røyker. Begynnelsen av graviditet min med den ekkle røyken, og ikke hadde han lyst å slutte heller, FYSJ...Ikke var vi sammen lenge etter heller, takk...

Skrevet

Jeg ser ned på folk som ser ned på folk som røyker!

Skrevet

Jeg ser ned på folk som ikke har annet å ta seg til enn å lage slike innlegg .. og så synes jeg litt synd i dem..

Skrevet

Jeg ser ikke ned på mennesker som røyker men synes det er idiotisk å røyke.

Jeg tenker at når man fhar fått barn og røyker så mister man litt tid med dem i livet for hver røyk man tar.

Når folk vet slik fakta og fortsetter å røyke er det veldig egoistisk.

Og har dere forresten sett en dame i 60 årene som faktisk ser bra ut til tross før røyking i 40 år?

Det har ikke jeg..

Skrevet

Ja, HI viser et stort behov for å bevise at hun er et bedre menneske enn andre. Noe som tvert imot beviser at hun har lav selvfølelse.

Skrevet

Det er faktisk forskjell på folk som røyker fordi de er skikkelig avhengige (eller tror de er det etter mange års røyking), og folk som røyker fordi de vil. Sistnevnte ser jeg ned på.

Har et par venninner som tvingte seg selv til å begynne å røyke igjen etter de fikk barn fordi de savnet å ta seg røykepause hjemme og på jobb. De syns helt ærlig at de blir mer sosiale av å røyke. DE ser jeg ned på!!

Skrevet

Blåser man på pinnen? Trodde man mer sugde på den eller trakk inn liksom.... for så å blåse ut røyken, og man trenger vel ikke da å blåse å pinnen... Synes ikke det virker som at HI er så intelligent heller.

Hilsen ei som ikke røyker, men ser ikke ned på folk som gjør det heller.

Skrevet

Jeg ser ikke ned på alkoholikere eller narkomane...

Så det at jeg ser ned på røykere (jeg sa sorry) .. betyr verken at jeg er uempatisk av natur eller at jeg ser ned på ALLE med dårlige vaner!

Jeg nevnte kun folk som røyker!

Og du, annie 19:54; "blåse på pinnen" .. tenkte de fleste skjønte den...

Vet ikke hvem som er den uintelligente i den saken?

Hilsen HI

Skrevet

og poenget med dette innlegget var at... ?

Skrevet

..at HI føler seg overlegen og hadde behov for å vise det.

Hilsen eks-røyker som ikke ser ned på de som (fortsatt) røyker

Skrevet

anoym 19:42

Hvorfor ble du sammen med han da?

Skrevet

Jæjæjæ..... Du får bare sitte der og se ned på folk du da vet du.

Man trenger ikke syns det er lurt å røyke, man trenger ikke like lukta, men å se ned på folk blir litt arrogant syns jeg.

Det begynner å bli noen år siden jeg sluttet selv, men jeg ser ikke ned på de som røyker av den grunn.

Skrevet

Helt enig med HI :)

Skulle ønske jeg var mer tolerant, men blir bare mer og mer negativ til røyking. Det er innmari low-life!

Skrevet

Jeg røyker. Dette gjør jeg fordi jeg er avhengig, ikke fordi jeg er mindre intelligent. At det ikke var særlig smart å begynne, det kan jeg holde med deg i - men da var jeg 14, og argumenter imot røyk skremte meg ikke.

Det er ikke sånn at en blir litt dummere for hver røyk man tar.

Vi kan ta en iq test og sammenligne resultat, hi - så får vi se på hvem som har grunn til å se ned på hvem hvis vi absolutt må se ned på folk.

Og, en liten ting til. Hvorfor ser du ned på røykere men ikke på alkoholikere og narkomane?

De er jo alle avhengige.

Skrevet

Vel, jeg er hvertfall intelligent nok til å ikke skrive "blåse på pinnen" når man så absolutt ikke blåser på den... Ja de fleste skjønner hva du mener, men likevel er det en rar ting å si...

Forretsen, du framstår som ei skikkelig surfitte... stått opp på feil fot eller fått litt lite sex i det siste kanskje?

Hilsen 19:54

Skrevet

Uff da

Vel, hvis du blir lykkeligere av det, så for all del...

For min del synes jeg at ikke - røykere er noe kjedelige.

Og legger seg ned og griner for bittesmå motganger i livet, som vond lukt, pluss at dere alltid er NØDT til å latehoste hver gang dere får litt røyk på dere. Ikke engang en røyker har så dårlige lunger at vi må hoste hvis vi trekker inn litt røyk, om det så er fra et bål eller fra en bil eller hva det nå er.

Men ser ikke ned på dere selv om dere er litt rare da....

Skrevet

jeg har vært røyker selv. Ufattelig glad jeg sluttet!! 10 år siden nå. Etter jeg sluttet ser jeg selv hvor dumt og svakt det FAKTISK er. En spade er en spade. Det er DUMT og SVAKT og drive på med det. Koster penger, lukter stygt, tvinger deg inn i vaner/uvaner, lar ANDRE tjene på din elendighet. Man er sin egen herre, ikke la tobakkindustrien bestemme over deg.

Sjekk hordan lungene blir ødelagt av den røykingen:

http://www.faqs.org/health/images/uchr_02_img0171.jpg

så til deg med så mye empati- vi er ikke uten empati for de. Vi ser bare ned på de fordi de ikke tar tilbake kontrollen over sitt egen helse. Det er tross alt ikke så vanskelig å slutte- det er IKKE NARKOTIKA:-)

Skrevet

Jeg synes det dumt å være en hovmodig besserwisser... Jeg har selv sluttet å røyke, og DERFOR vet jeg hvor tøft det er og at alle må finne den dagen som passer for dem å slutte.

Kunne ikke falle meg inn å se ned på andre mennesker pga svakheter, hva er poenget med å sette meg selv over andre? Mobbere kalles det, og du er en av dem, 00:55.

Skrevet

Jeg har ikke helt klart og kvitte meg med den hærsens røyken... prøvd millioner av ganger... røyker aldri så noen ser...(bortsett fra på fest og sammen med noen "dårlige" venninner som også røyker), jeg har konstant dårlig samvittighet overfor meg selv og mine barn (røyker ikke inne selvfølgelig). Bare tenk på hvor flaut det er når de begynner å bli såpass store at de ser hva moren holder på med... Så jeg må slutte snart, snart, snart!!!!! Helst i går! Eller i forfjor!

Jeg liker å se på meg selv som ikke-røyker selv om jeg ikke er det, og innrømmer aldri overfor noen fremmede at jeg gjør det. Akkurat som en skapdranker. Og når jeg ser noen som står og røyker, eller jeg kjenner det lukter røyk av mennesker, så tenker jeg nok like nedlatende som om jeg var ikke røyker. Dette høres sikkert helt teit ut! Jeg ser ned på meg selv som gjør det, og tenker at jeg er en taper! Problemet mitt er; jeg er så jæ----avhengig av den driten!

Sukk!

Skrevet

Nei du. Jeg kan ikke kalles en mobber! Jeg skriker ikke dritt til de som røyker. Jeg ser ned på de i mitt stille sinn. Men en gang sa jeg pent i fra til ei som holdte en sigarett i nesa til en gjeng med småunger som var på skirenn. Hun var ubeteksom, og stumpet røyken.

Du som selv har sluttet vet jo at det er mulig å slutte. 1 mnd trenger man å holde ut (tøft ja- men mulig dersom man virkelig VIL) Og viktigs av alt: ikke ta "bare 1 røyk" . 100% røykfri hele tiden for ikke å sprekke!

Og røykere verver nye røykere, skaper image for de unge . Æsj.

Kanskje jeg skal BLI røykemobber for å få de til å skamme seg og gjemme seg slik at de ikke viser seg offentilg i det hele tatt med dette svineriet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...