Gå til innhold

Bare jeg som jobber fulltid?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vær glad du er i form og har mulighet til å jobbe 100%. Det er ikke alle som er så heldige. Jeg jobber selv redusert med flere svangerskapsplager. Forrige gang var jeg frisk som en fisk hele svangerskapet, og alt gikk som smurt. Hadde jo håpet på det denne gangen også, men den gang ei. Når en ligger med hode i doskåla og spyr (fortsatt flere ganger til dagen selv i 17.uke), så er det ikke oppløftende å høre at graviditet ikke er en sykdom. Det er helt greit, men hva faen er det da?Ser ikke nødvendigheten av å prøve å leke helt da altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber også 100% har gjort det hele tiden, selv om jeg hadde ett par tre uker hvor jeg var skikkelig kvalm og dårlig. Jeg har tenkt å jobbe helt til jeg føder og må kanskje jobbe rett etter også. Men jeg selvstendig næringsdrivende, så selv om jeg har samme rettigheter som ansatt, så er det ingen andre som gjør min jobb dersom jeg er borte... Så jeg håper jeg får ett fortsatt ukomplisert svangerskap og en snill baby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mitt 3. barn, og jeg har hatt 3 HELT ulike svangerskap. Så til deg som tror at ditt 2. svangerskap kommer til å bli som ditt første, det finnes ingen garantier.. :)

I 1. svangerskap jobbet jeg som nattevakt helt til permisjonen startet.

I 2. svangerskap jobbet jeg, på natt, til ca uke 30, ble da sykmeldt pga. bekkenproblemer, samt tungt arbeid.

Nå, i mitt 3. svangerskap, ble jeg sykmeldt i uke 7, pga. hyperemesis. I tillegg har jeg en diagnose som gjør at jeg er i kategorien risikosvangerskap. Fikk derfor sykmelding til permisjonen starter sist jeg var hos jordmor og lege, pga at de ikke ville risikere noe.

 

Er nå i uke 18, og ser for meg 22 lange uker til babyen kommer.. Men jeg går heller hjemme og kjeder meg, enn å risikere babyen (eller min egen helse) ved å være på jobb...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også turnus 100 %! Kveld, natt, dag og helg... Tror nok ikke jeg komer til å jobbe så mye natt fremover, da jeg allerede sliter litt me søvnen, men har ikke tenkt å få svangerskapspenger for det istedet. Tenker jeg spør om å få det mer tilrettelagt istedet :) Orker ikke sitte hjemme hele dagene når jeg er frisk nok til å jobbe :) Da hadde jeg syntes synd i samboeren min.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber fulltid,dag,kveld og helger,jeg jobber som kokk som er veldig stressende jobb,,jeg gjør mitt beste men når de jeg jobber med sier at jeg ikke får lov å stresse og jobbe fult,så de sender meg heler hjem,da har jeg ikke så mye valg,da er det å dra til legen å få fikset arbeidsforholdene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er student på fulltid, for tiden i praksis. Dvs at jeg jobber 4 dager i uken(dager, kvelder , helger), og har en studiedag i uken.. Jobber på en annen jobb helgene ved siden av. Jeg er 20 uker på vei, har termin i august.. Jeg liker å være i aktivitet mens jeg er gravid, men passer på å ta pauser hvis jeg blir sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg jobber 100% nå, har vakter og er på øvelser i skogen. ( jobber i forsvaret) Jeg er også over 50% student på kveldstid og samlinger.En 2 og en 3 åring også

 

Men som en over her sier, svangerskapene er forskjellig.

 

Med nr 1, kjempe dårlig, fikk hypoterose, prolaps, bekkenløsning og Ødem 3. Helt forferdelig svangerskap.

Nr 2 var kjempe flott svangerskap.

Nr 3. nja. tiden vil vise, men tror jeg klarer meg.

 

Det er viktig at kvinner kjenner påå kroppen sin og tar hensyn til den . Det hjelper ikke at vi andre kvinner skal trekke ned de som er sykemld. Det er bra dem tar hensyn til seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart her før. Og jobber fortsatt 100%.

Men jeg jobber i nordsjøen og regner egentlig med at dette blir siste turen ut.

Jeg har anledning til å ta en tur til i mai, før jeg ikke får LOV til å reise offshore og må ha hjemmekontor. (får ikke reise ut etter at vi har passert 28 uker)

Nå har jeg 2 dager igjen av denne turen og jeg kjenner at bekkenet har fått omtrent den belastnigen det tåler denne gang. Jeg kjenner også at hver oppgave blir tyngre og tyngre.

Vi jobber jo minimum12 timer daglig så det er lange dager og ingen mulighet til å hvile seg i løpet av dagen. Dessuten har jeg en sjef som mener at hvis man ikke klarer å bidra 100%, altså utføre alle jobber så har man ikke noe her å gjøre. (ja det er en kvinnelig sjef, de mannlige tilrettelegger gjerne jobben for meg).

Så jeg regner nesten med at jeg blir sykemeldt neste tur, jeg kjenner at jeg ikke makter å reise ut i 14 dager til ingen forståelse for at ting blir tyngre og vanskeligere.

Men da blir der nok en sykemelding i 14 dager i mai og deretter har jeg hjemmekontor.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at det er så mange som jobber 100% da :) Jeg ble så sykt dårlig i flere mnd jeg, så bare spydde å spydde hele dagen, å fikk spysjuka inni dette i tilegg... så da ble det litt vanskelig med 100%. :P

 

Men folk er forskjellig, heldigvis får vi vel si :) Man må bare kjenne på seg selv, om ting går bra er det klart man kan holde ut :)

 

Jeg er tilbake på 100% men har en jobb som krever veldig MYE å det merkes... spesielt når det gjeler løfting, så jeg prøver å være forsiktig, men jeg begynner å kjenne det i ryggen :S Satse på d forsvinner i påska med litt bevegelse og øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...