Gå til innhold

Bare jeg som jobber fulltid?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes det er så mange som er sykmeldt i svangerskapet... Jeg har jobbet 100% fra dag 1, og kommer til å fortsette med dette ut svangerskapet. Flere som er som meg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber 100 % i hvertfall frem til 1 mai. Da vil arbeids engasjemanget mitt opphøre. Usikker på hva jeg skal gjøre da. Vanskelig å få jobb bare for et par mnd, og særlig med stor mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gjør og har termin i beg av mai! :)

Jeg tar en uke av gangen og er nødt til å hvile mye på ettermiddagene.

Du skal være forsiktig med å si at "det skal du gjøre ut svangerskapet" HI, for en vet aldri om en får det til. Mye som kan gjøre det for tøft å jobbe 100% hele graviditeten. Og det kommer også an på hvilken type jobb man har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har også jobbet 100 % hele tiden, er 14+5 i dag. Kommer til å jobbe 100 % frem til permisjonen starter så sant alt går bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok at det er flere som jobber 100% her. Men som det blir sagt så er det vanskelig å vite hvordan det går utover i svangerskapet.

Jeg jobber fremdeles fullt, er snart kommet halvveis. Men har jo ingen garanti for at formen skal holde seg. Begynner å merke at bekkenet begynner å krangle. Noe det ikke gjorde under forrige svangerskap.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 100% jeg og. Tror nok du ser mer til de som er sykmeldt her inne fordi det - etter min mening - er kjedelig å bare gå hjemme, og da ville hvertfall forumaktiviteten økt fra min side. Planen er å jobbe fram til sommerferie og permisjonen begynner, så håper jeg formen holder seg like bra som den er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tror ikke det er bare deg nei! jobber 100 % turnus, dag og kveld, helg og hverdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 100% i barnehagen,har væert syk en uke pga streptokokker...........

er alene i en mnd me 2 år gammel gutt, pga faren er på jobb...er syyyykt travelt, mn vil heller vær på jobb enn å ligge hjemme å kike på tv ;p dagane går fort ;)

idag var jeg oppe hall 6, jobb, hjem og måke mye snø, handle hente i barnehage, lage middag leke osv osv....

travelt, men mp man så må man ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jobbet nå 100% de siste ukene (jeg er barnehagevikar), men har ingen 100 % stilling :) jeg har ingen problemer med å jobbe, men jeg kjenner at hvis jeg løfter ungene "feil", får jeg kynnere. men så lenge jeg ikke har problemer, kommer jeg til å jobbe så mye jeg kan :)

 

men jeg kjenner mange som virkelig er dårlige... og da skjønner jeg at de tar ut sykemelding!!! jeg har hatt 3 SA/MA og jeg har faktisk virdert å ta ut sykemld, men etter at UL gikk bra tenkte jeg at da har det ikke så mye å si :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her!

Så flott at det er flere som faktisk jobber 100%! Jeg jobbet 100% hele forige svangerskap også, så det kommer til å gå bra denne gangen også. Alt har vært helt likt til nå så...

Synes det er synd at så mange gravide gjør graviditet til en sykdom, for det er jo ikke det! Vet om mange som gjør seg sykere enn de er. Sykmelder seg bare de kjenner på noe. Uff.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her går det også i 100:)

Full jobb, jente på snart 2 år, hus å hage.

Blir ikke mye avslapping, men det blir tidlige kvelder forå klare neste dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei graviditet er ikke en sykdom, men det kan for noen følge ganske mange store plager med. Noen har faktisk ikke noe valg, da arbeidet blir uforenelig med de plagene en får - som ryggproblemer om en jobber i barnehage.. eks..

Selv jobber jeg så mye jeg kan, ved siden av å være fulltidsstudent, men har ikke tenkt å risikere helsa for jobbens skyld! Nå er mange yrker direkte farlige for gravide som flybransjen eller andre yrker en er utsatt for stråling. Selv jobber jeg på barneverninstitusjon. Heldigvis har vi "greie" ungdommer inne nå, men det kan fort snu, og en kan få utagerende ungdommer som ikke nøler med å sparke deg i magen. Selvfølgelig hadde jeg sykemeldt meg på dagen da!

Synes det er feil å si at mange gjør graviditeten til en sykdom, noen gjør det nok, men det er jeg sikker på at er fåtallet, og som kvinne å si slikt, bakker en virkelig opp om mange av de fordomene som allerede ligger der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vi er i litt samme situasjon Lenelill. Studerer fulltid, og jobber i barneverninstitusjon ved siden av. Eller, det vil si at jeg jobbet der til jeg måtte fortelle om graviditeten. Da sa regelverket at jeg ikke får lov til å jobbe i miljøet lengre på grunn av risiko for utagering. Syntes det var trist å ikke få lov til å jobbe lengre, spesielt siden jeg er frisk som en fisk, og aldri på de tre årene jeg har jobbet der opplevd utagering. Men da søkte jeg rett og slett jobb som ekstrahjelp andre steder så jeg slipper å sitte og tvinne tommeltotter fram til termin, så nå har jeg fått jobb på et asylmottak :) Morsom erfaring å være jobbsøker som gravid. Fått mange spørsmål på intervju om hvorfor jeg orker å søke jobb når jeg er gravid. Har måttet svare at graviditet ikke er noen sykdom flere ganger. Men tror nok det er flere jobber jeg ikke har fått nettopp fordi jeg er gravid. Noe som faktisk er mot loven. Skal ta opp kampen mot urettferdigheten når jeg er ferdig utdanna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HI, syned det er feil å si at mange gravide gjør graviditet til en sykdom, når mange er sykemeldt pga plagene man får pga en graviditet. er vel opp til den gravide og deres lege? sikkert noen slike tilfeller du snakker om, men har ikke følelsen av at det er så mange av de her inne på august klubben...synes hverfall ikke det er opp til andre å kritisere. selv jobber jeg som sykepleier, var sykemeldt når kvalmen var som værst, og det har jeg ingen dårlig samvitighet over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida du er ikke alene. Jeg jobbet fulltid forrige svangerskap og håper å gjøre det samme i dette svangerskapet.

 

Jeg tror at grunnen til at det ser ut som om så mange er sykemeldt på ulike forum er at de som er sykemeldt har "noe å formidle". En plage eller bekymring som de etterspør svar på og diskuterer her på bim. Vi som ikke er sykemeldt legger liksom ikke inn ett innlegg om at" jippi jeg er ikke sykemeldt ennå." Derfor synes vi ikke så godt på forumene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By the way så synes jeg absolutt ingen som er sykemeldte skal ha noe dårlig samvittighet av den grunn. Viktig å lytte til kroppen sin, og ikke presse seg fordi man ser at andre klarer mer enn seg selv ;) Jeg hadde et slags mål om å fortsette å trene slik som før mer eller mindre. Nå merker jeg imidlertid at jeg blir helt kjørt av å trene to ganger i uka, og i kortere tid enn før. (Spinning ville for eksempel være helt fullstendig utelukket her!) Ble kjempeskuffa da jeg innså at jeg bare måtte kutte ned. (Men innså etter en stund at skuffelsen bare var tilstede fordi jeg ville være som enkelte andre gravide som forteller om høypuls og aerobic annenhver dag :o) Skummelt om de som innser at de må sykemelde seg skal føle seg mislykka av den grunn.

 

Stå på tøffe damer, i helt individuell grad :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditto ganger mange der mammaløve:-)

Treningen har jeg også desverre måtte gi opp - delvis. Er vanligvis en spinningjunkie, og hadde virkelig sett for meg meg selv sprek og rask med flott mage spinnende avgårde som visse andre. Men ryggproblemer og manglende overskudd satte sin stopper for det. Var faktisk kjempe trist en periode pga dette, gråt mange hormonkrokodilletårer over det som virkelig opplevdes som et nederlag!

Jobben får jeg som sagt fortsatt være i, sjefen har vært positiv fremt til nå, men er litt nervøs da vi for tiden har to ledige plasser, og venter ny ungdom neste uke.....vil jo ikke slenge inn håndkleet riktig enda!

Asylmottak høres jo kjempe spennende ut! For voksne/familier eller mindreårige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber fulltid og har gjort det hele svangerskapet (med unntak av de første par månedene pga kvalme etc).

Jeg jobber 100% i en barnehage og kommer til å fortsette med det så lenge jeg har mulighet til det :)

Elsker jobben min, barna og kollegene! Og de er fantastiske når det gjelder å tilrettelegge for meg, så tror ikke det kommer til å bli noe problem å jobbe så lenge jeg ikke får noen alvorlige plager eller problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige svangerskap var jeg i toppform hele tiden og jobbet til siste dag. Skrev ikke en eneste egenmelding... Hadde trodd det skulle være slik denne gangen også, men dengang ei. Har vært borte tre dager allerede og vært sykmeldt i fire dager. JEG har ikke sykmeldt meg, det er det legen som har gjort.

 

Har full forståelse for at svangerskap oppleves forskjellig og at det kan være vanskelig å jobbe for enkelte. Kall meg gjerne naiv, men jeg tror faktisk at de aller fleste VIL jobbe, Tror ikke det er mange som sykeliggjør seg selv og gjør svangerskapet til prøvelse uten grunn. Noen få, helt sikkert, men jeg tror som sagt de fleste har lyst til å være i jobb og bidra så mye de kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, driver kafe, men den skal legges ned, har jobbet fulltid hele veien, men nå slutter jeg da i 28 mars, og da får jeg lønn ut 31 mai, uten å jobbe, så det blir ikke å forakte;)glad vi er så friske at vi kan jobbe som vanlig!vi er heldige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenelill; Asylmottak for mindreårige. Blir spennende å fremdeles jobbe med ungdommer, men denne gangen må man improvisere med de midlene man har. I vanlig barnevernsinstitusjon er jeg bortskjemt med at man har en del midler til rådighet for å fylle fritiden til ungdommene, men asylmottak skal være så "nøkternt som mulig", så da gjelder det bare å være oppfinnsom. I tillegg har man jo ofte språkbarrieren. Gleder meg veldig til å komme ordentlig i gang. Og krysser fingrene for at verken bekkenløsning eller annet trøbbel skal gi meg de alt for store problemene. Jeg har virkelig beundring for de damene som sliter skikkelig i svangerskapet, spesielt etter kvalmen og den generelle uvelhetsfølelsen de første tre månedene. Hadde det fortsatt stort lengre tror jeg at jeg bare hadde blitt sittende å synes synd på meg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende da! Kan jo virkelig bli en utfordring for ens egen kreativitet da, uten hverken midler eller språk! Lykke til:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet 100% begge de to foregående svangerskapene. I siste så var jeg i toppform, og boblet over med energi. Trente spinning og var spinninginstruktør på fritida.

Denne gangen har jeg jobbet 100% til nå ihvertfall, men sliter med energi nivået. Jeg makter nesten ikke mer enn hva jeg må gjøre. Synes det er forferdelig. Er 16+5.

Så går jeg rundt og er konstant forkjøla, så jeg har ikke fått trent noe denne gangen heller. Fått senebetennelse i høyre skulder, og verker noe sinnsykt.

Skal fortsette å jobbe, men jeg synes det er vanskelig.

Jeg liker ikke at svangerskapene er så forskjellige. Jeg skulle ønske jeg var som sist.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er mange som klarer seg 100% i jobb som gravide! Skulle selv ønske jeg kunne klart det. Jobber som selvstendig næringsdrivende og stortrives i jobben min, men etter at jeg ble gravid er formen totalt endret. Det er et stort tap for meg å gå sykemeldt. De usle kronene jeg får fra NAV er langt ifra min normale inntekt. Jeg har virkelig fått sympati for andre gravide som også går sykemeldt, det er virkelig store variasjoner mellom oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...