yasmina Skrevet 5. mars 2010 #26 Skrevet 5. mars 2010 Det ville vel vaert knyttet opp mot hvor vi lever, saa nordmann i midtoesten eller 3barnsmamma i midtoesten ol tenker jeg.
2søtesmåh Skrevet 5. mars 2010 #27 Skrevet 5. mars 2010 He-he..Ja hva skader det å bli mer miljøbevisst selv om alle klimaundersøkelser skulle vise seg å være feil.. Om vi IKKE har en miljøkrise (enda) pga forurenising og forbrukssamfunn, så skader det uansett ikke å prøve og bruke mindre av alt..GJør det vel?? Men man skal på død og liv bare avkrefte gang på gang at isen på polene IKKE smelter, jorden ER ikke varmere.....SO WHAT:.Jeg DRITER i om det er sant eller ikke.:Hva som er sant er at alle burde vi vise mer måtelhold mtp forbruk, mat, bilkjøring, strøm, kildesortering osv osv..PÅ lang sikt vil barna og barnabarna og oldebarna nyte godt av det.. Men FrP og deres forbundsfeller skal liksom "ufarliggjøre" hele greia slik at de selv, med god samvittighet, kan kjøre like mye, spise like mye, bruke like mye av alt,- eller aller helst MER....Også tenker de ikke på at selv om det ikke skader JORDA (noe jeg tror det er) så er det noe med at ressursene på jorda er begrenset, og jo mer vi bruker, jo mindre blir det på andre..SÅ det blir feil uansett....
ippemo får augustbaby Skrevet 5. mars 2010 #28 Skrevet 5. mars 2010 Det hadde hatt noe med barn eller dyr å gjøre, tror jeg. Jeg er opptatt av barn og unges rettigheter, samt bedre lovgivning rundt dyrs velferd.
blomstre Skrevet 5. mars 2010 #29 Skrevet 5. mars 2010 Repotasjen hadde handlet om hvordan norske myndigheter forsømmer flaskeforeldres rett til grundig, saklig og oppdatert informasjon om mme, og dermed ikke ivaretar flaskebarnas sikkerhet og helse! http://www.opprop.no/opprop.php?id=flaskesms
noggie Skrevet 5. mars 2010 #30 Skrevet 5. mars 2010 to ting kanskje.... A) HVordan skattekontorer behandler folk og hvorfor man kan få alle sakspapirer o.l. på gud vet hvilke språk( ihvertfall polsk, urdu, persisk, arabisk ) men IKKE på engelsk, som det vel er flere som forstår enn de andre nevnte, det har de nemlig sluttet med for 3 år siden. sosialkontorenes behandling av folk og hvordan de trenerer saker og ikke følger opp sine egne oppgaver/avtaler så folk får betalingsanmerkninger( regnginger skal betales av de og ev. resten betales ut som stønad) etc. Nytter jo ikke å hjelpe folk når systemet motarbeider en så til de grader!!!
NormaJean Skrevet 5. mars 2010 #31 Skrevet 5. mars 2010 vel, VG kom på døren min forrige uke! slapp dem inn og fortalte dem det de ville vite......
wirre;o) Skrevet 5. mars 2010 #32 Skrevet 5. mars 2010 Hjelp til Gambia og til Europas siste diktatur- Hvite Russland. Det er to ting jeg brenner for!
wirre;o) Skrevet 5. mars 2010 #33 Skrevet 5. mars 2010 og og http://www.slettgjelda.no/ Mest det! Dette er viktig! Bli støttemedlem.
Voilà Skrevet 5. mars 2010 #35 Skrevet 5. mars 2010 Hvordan det er å være ung mamma og psykisk syk, selvfølgelig:)
It's all about me Skrevet 5. mars 2010 #36 Skrevet 5. mars 2010 Men jeg er dessverre så kjedelig og lite interessant at det hadde ikke vært noe å skrive. Tror jeg bare kan barneprat jeg, så ungene klager ikke iallfall, he he.
Loglady Skrevet 5. mars 2010 #37 Skrevet 5. mars 2010 Ville snakket om den vitenskapelige revolusjonen, eller paradigmeskiftet, som er iferd med å skje nå, men som de fleste menn og kvinner i gata ikke får med seg. Stikkord: Bevissthetsforskning, kvantefysikk og neurovitenskap.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 5. mars 2010 #38 Skrevet 5. mars 2010 Da ville jeg snakket om det fantastiske ved å bo i et multikulturelt samfunn, og åpenhet og intergrering og krav og forventninger om å bry seg om og ta vare på hverandre uansett ytre forskjeller.
Gjest Skrevet 5. mars 2010 #39 Skrevet 5. mars 2010 At det å få et barn med Down Syndrom ikke er slutten på livet
Gjest Skrevet 5. mars 2010 #40 Skrevet 5. mars 2010 Jeg elsker vitenskapshistorie. Kanskje jeg kunne fortalt litt om vitenskap i den islamske verdens storhetstid og hvordan Europa tok stafettpinnen videre. Men er VG interessert i den slags tro
Joikaboll@ Skrevet 5. mars 2010 #41 Skrevet 5. mars 2010 Da hadde jeg kommet på førstesiden, med krass kritikk mot dagens tungrodde system rundt funksjonshemmede barn.
Rampongi Skrevet 5. mars 2010 #42 Skrevet 5. mars 2010 Hadde snakket om å slette u-landsgjelda og om at Norge og alle andre land må gi mye mer i bistand og sjekke bittelitt nøyere hvor de pengene går.. Robert Mugabe trenger vel strengt tatt ikke fler mercedeser.
Teline Skrevet 5. mars 2010 #43 Skrevet 5. mars 2010 Da hadde de blitt bedt om å finne noen andre å prate med. Deretter hadde jeg låst døren og nektet å åpne. Jeg har med andre ord absolutt ingen lyst til å være en offentlig person, om det så bare er for 15 minutter
xxxJulianexxx Skrevet 5. mars 2010 #44 Skrevet 5. mars 2010 Vi har blitt intervjuet av Dagbladet (teller det?). Ikke så veldig interessant intervju, men vi fikk en hel side:) Det handlet om navnevalg.... Det var rett og slett fordi det var et så "ufarlig" tema at vi sa ja. Jeg hadde aldri stilt opp på noe som har med krig og fred og politikk og religion etc. å gjøre. Ønsker ikke å "tråkke noen på tærne", eller ha navnet mitt på trykk i en sånn forbindelse.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. mars 2010 #45 Skrevet 5. mars 2010 dagbladet spurte meg en gang om de kunne intervjue meg om dibbruken min...haha. da takket jeg nei. jeg kunne kanskje deltatt i en debatt om adopsjon for enslige og homofile og inseminering. ellers kunne jeg deltatt i en debatt om barns rettigheter (eller mangel på dem) når det kommer til barnefordelingssaker. elller stønader til aleneforeldre og fordele/ulemper med denne ordningen. eller kontantstøtten. eller om studiet mitt. eller om invandringsdebatten og den såkalte snikislamiseringen eller rett og slett pga at jeg i et svakt(?) øyeblikk hadde laget en hetsegruppe mot siv jensen (har ikke gjort det) men høyst sansynlig hadde jeg ikke deltatt. på mange måter har jeg en politikker i magen, men jeg er alt for glad i å være anonym
xxxJulianexxx Skrevet 5. mars 2010 #46 Skrevet 5. mars 2010 Hahaha:) Intervju om dibbruk hadde jeg også sagt nei til! Jeg kunne godt ha stilt opp igjen, men det måtte ha vært om noe helt dagligdags.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. mars 2010 #47 Skrevet 5. mars 2010 hehe... ser så for meg hvordan en framtidi arbeidsplass (i byråkratiet) hadde sett på en sånn artikkel... hehe
ano`num *17.03.10* Skrevet 5. mars 2010 #48 Skrevet 5. mars 2010 "Så morsomt det er å ringe på døren uanmeldt for å se hvor ustelte mennesker kan være når de tror de får være i fred". Eller noe i den dur. Hehe! Eller kanskje "så dratt kan en høygravid dame som ikke pyntet seg se ut". Mohaha. Eller, det kan vell også være et "hvorfor er du som er i arbeidsfør alder hjemme nå midt på dagen?" sak.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 6. mars 2010 #49 Skrevet 6. mars 2010 Ettervern av barnevernsbarn . Eller Hvorfor de som går på avklaringspenger ,mister de når de har født og hvorfor far i huset ikke har rett på permisjon.
lille sprelle Skrevet 6. mars 2010 #50 Skrevet 6. mars 2010 Hvordan jeg har klart å kjempe meg tilbake etter skade og sykdom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå