Gå til innhold

Dersom VG kom på døren din.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ønsket å intervjue nettopp deg. Hva ville repotasjen handlet om? Har du en drøm, et personlig mål, noe du brenner for eller noe du vil formidle til den norske befolkningen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, tror de hadde gått feil da... eller kanskje ikke om de har ekstremt lite fornuftig stoff.. ho ho:)

Skrevet

Jeg har en drøm om å bli forfatter, men siden jeg ikke ER forfatter tipper jeg reportasjen hadde blitt temmelig kort!

Skrevet

Hmm.. Kanskje om jenter med ADHD :o)

Skrevet

Da hadde nok reportasjen blitt hetendes "Tidenes kjedeligste menneske".

Skrevet

Håper de ikke kommer i dag, for her har vi spysjuka i hus og ser IKKE lekre ut.

Jeg ville ha snakket for mer penger til bibliotekene, slik at tilbudet kan bli (enda) bedre, tilgjengelig for flere, kortere venteliste, flere nye barnebøker, forfatterbesøk til barn og voksne, slik at bibliotekene kan bli en inspirasjon og kunnskapskilde for enda flere mennesker.

(Jeg vet om bokbudsjett som har stått stille siden 1985, og prisene har som kjent steget siden den tid...)

Skrevet

Reportasjen ville da ha handlet om viktigheten av å sikre barn riktig i bil, dvs. bakovervendt fram til 4 år (eller lenger) og i beltestol fram til de ikke lenger får plass i den. :o)

Skrevet

Kom igjen ! Det må da være noe dere ønsker å formidle? Noe dere har et ønske om at andre skal vite? Hadde jeg hatt en forfatterdrøm skulle repotasjen handlet om nettopp dèt.

Frokostquiz. det var da ikke pent å si om seg selv.

Gjest sug lut
Skrevet

Hvis det var VG eller Dagbladet hadde det antakelig vært for å kunne overbringe et bestialsk dødsbudskap før politiet hadde rukket det, for deretter å fotografere og rapportere om min reaksjon. (Og det er ikke overdrevet. Jeg har journalistvenner.)

Skrevet

Da hadde det mest sannsynlig handlet om dette:

www.byttesentralen.no

Skrevet

"Snart trebarnsmor, student og deltidsarbeider. Hårda bud i verdens rikeste land."

Neida, ikke det at vi har det så ille nå, vi greier oss ganske fint nå som han har fast jobb. Men vi har fått kjenne på hvordan det er å falle mellom to stoler når man har satset på både familie- og studenttilværelse, og ikke ventet med det første etter fylte 30 år (eldste kom jo til før jeg begynte å studere, så hadde liksom valget mellom å studere eller å sette med ned hjemme blant fjorder og fjell og diskutere siste utgave av Se og Hør med nabokjerringa). Da forrige ble født, skrev mannen på masteren sin og var tilkallingshjelp hos Coop Norge lager, noe som betød at han kun hadde arbeidssjefens velvilje å håpe på. Hadde det ikke vært fort at alt fra lånekassa blir omgjort til stipend når man er i fødselspermisjon, så hadde vi ikke greid oss.

Skrevet

jeg ville ha klaget på enormt dårlig vedlikehold av veiene her, og brøytingen nå på vinteren.

også ville jeg satt fokus på at det ikke er noe tilbud til ungdom under 18 år her, så i helgene blir det til at de er bare ute i gatene her, og venter på at noe skal skje når utestedene stenger,og det er jo ikke bra.

Skrevet

Da hadde de kommet til feil dør. Denne repotasjen handler om noe du ønsker at mediene skal belyse enten av personlig eller upersonlig karakter. Du kunne jo gitt dem en smekk i bakhodet på vei ut, for bedriten umennekselig oppførsel ifht andre menneskers tragedie.

Gjest sug lut
Skrevet

I så fall kan de få snakke med meg om Oslo, den delte byen.

Skrevet

Applaus for godt innlegg, tippen!!! :-)

Hmmm.. jeg skulle ønske det ble formidlet hvor dårlig bistand i dag blir brukt i Afrika, og at man anerkjente og kom frem til at man per i dag faktisk ikke sitter på svaret, men må være åpne for å lete og finne nye løsninger på et så stort og komplekst problem at ingen kjenner helheten, svaret eller sannheten.

Ellers brenner jeg for at vi må innse at vi har vunnet det store livslotteriet ved å være født i Norge, og at litt ydmykhet og takknemlighet ikke hadde skadet i så henseende:-)

Jeg brenner også for at det hadde hjulpet for alles generelle mentale velvære om man "så hverandre". Øyekontakt, et smil og noen vennlige ord enten det er til damen i kassen, tiggeren på gate, din venn eller en kollega koster ingenting, men hadde gitt en stor fellesgevinst.

;o)

Skrevet

Det endte opp en liten notis i VG helt av seg selv en gang jeg ble intervjuet i Hjemmet, så de hadde nok hengt seg så mye opp i livssituasjonen vår at jeg nok ikke hadde fått komme til noe særlig med hva jeg hadde villet prate om tipper jeg.

Skrevet

Og en ting til, jeg kunne sikkert holdt på hele dagen:-p

Jeg fatter ikke at man ikke innfører 1 times fysisk aktivitet HVER dag for alle skolebarn. Sier ikke at det trenger å være avanserte saker, kan være å leke sisten i skolegården, gå på ski, ake eller hva som helst. Dette kunne man tatt fra SFO-tiden.

Også kunne jeg snakket leeeeeenge om generelle endringer jeg kunne tenkt meg i den norske skolen:)

Skrevet

Barneoppdragelse kanskje??

Ikke alle som får høre fra helsesøstra at man virker som en veldig god mor :D Å at jeg må ha gjort mye riktig i oppdragelsen av guttungen min :D

Skryte Skryte :D

Skrevet

Da ville reportasjen handlet om hvordan det blir å flytte i kollektiv på en gammel prestegård i Sverige =) Har allerede blitt spurt av en svensk avis - men vet ikke om det blir noe av da =P

Skrevet

Da ville dm fådd høre om de 3 bøkene æ har skreve og som e gidd ut ;)

Trur de fleste ville blidd forfjamsa om vg sto på døra og ville inn ;)

Skrevet

Hmmmm......tja si det. Kanskje jeg ville pratet om eldrebølgen, sykepleiemangelen (mangler allerede 3 sykepleiere på min lille arbeidsplass, 3 andre er på tur ut, og ingen søker på stillingene, og værre skal det bli framover), den elendige lønna til sykepleierene og mine bekymringer for framtiden i forhold til dette.

Skrevet

Helse og velvære. Ville jeg snakket om..

1)At alle "skylder på media" for det press de legger på utseende hos oss kvinner spesielt, men det er jo vi selv som til syvende og sist bestemmer oss for å synes at det media sier er riktig på akkurat det området...På andre områder er vi veldig flinke til å være kritsik til media...

2)I stedet for vekt og cm burde treningsstudio og veiledere fokusert på hvordan holde seg frisk, komme i bedre form og hvor viktig der er med sterk rygg, mage og andre muskler for å fungere normalt og unngå belastningsskader og få en bedre livskvalitet.Detter er faktorer ALLE kan forbedre, vekt og cm er ikke alltid like greit og gjøre noe med...Så lenge vekta ikke er akutt dødelig så burde man ikke tenke på den i det hele tatt..Den vil redusere seg normalt av seg selv om man lever sunnere..

3)Overvekt hos barn, og for mye fokus på hva barna spiser, fremfor hvor mye de røre på seg. Og viktigheten av å trene motoriske evner vs evne til å tillegge seg teoretisk kunnskap. Og at foreldre som nekter og legge om til en sunnere livsstil selv for å hjelpe tykke barn (og sette barn på diett og til mosjon, mens man selv sitter i sofaen og pakker i seg alt av junk,- fordi ungene ikke "ser det",- er noe av det dummeste man kan gjøre), bør vurderes om de er egnede foreldre......

Skrevet

Da tror jeg kanskje jeg hadde snakket om hvor bevisst og gjennomtenkt jeg/vi har vært i forhold til at jeg er hjemmeværende nå når barna er små. At det er noe vi har jobbet for i mange år før vi fikk barn. Grunnene til at jeg er hjemmeværende og kanskje et spark i ræva til de som tenker i samme bane selv, men ikke tørr pga. holdningene samfunnet har til dagens husmødre. Blant annet at de hjemmeværende fordi de er ressurssvake og ønsker å sitte på ræva hele dagen.

Skrevet

At man ikke må glemme trusselen som den globale oppvarmingen utgjør, selv om vi nå står midt oppi en av de kaldeste og mest snørike vinterne på mange år! At folk IKKE må kjøpe "argumentene" til FRP om at klimakrisen er overdreven og ikke menneskeskapt, at IPCC (klimapanelet) ikke driver seriøs forskning osv. Det er bullshit!

Det beste man kan gjøre for å minske CO2-utslippene er ikke å kildesortere osv, men å prøve å begrense bilbruken- tenke alternativt; kjøreordninger til skole/ trening med flere per bil osv.

Å ta klimakrisen på alvor er også et uttrykk for solidaritet med de fattige i denne verden, da det er u-landene som rammes verst av konsekvensene.

Skrevet

her er forresten en søt liten filmsnutt om akkurat dette, som passer bra for barn spesielt;

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...