Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #28 Skrevet 5. mars 2010 har man barn så har man barn ...faen du høres ut som mor mi! suppegjeng all sammen !!!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #29 Skrevet 5. mars 2010 Herregud, er da mange ungen som ikke har gått på SFO men som er både sosiale og kan svømme! Jeg har aldri gått på SFO men klarte da å sysselsette meg selv med både venner og alene uten å sitte foran TV'en. Er drit glad for at jeg slapp, og kunne gå rett hjem etter skolen og det var da ikke fordi jeg skulle leke med mamma eller pappa, men fordi jeg kunne slappe av litt, gjøre lekser i fred og ro og gå ut å leke, enten det var med venner eller rett og slett alene! Elsket å leke alene noen ganger og bare få være meg. Blir SLITEN av alt dette jævla maset om sosialisering hele tiden, er ikke alle som ønsker å være sosiale 24/7!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #30 Skrevet 5. mars 2010 Er det ingen som ser mannen hennes sin side? Her skal hun først ha kun 80% lønn i permisjonen og så skal hun i tilegg ha ungene i sfo til 2200 kr i mnd for hun selv vil stå friere til å være med sine venner eller gå tur. Jeg forstår mannen godt at han ikke syns det er greit at du skal bruke så mye penger pr.mnd mens han må jobbe fullt. Da kunne du valgt 100% lønn om du ville ha de i sfo. Ikke at du skal få i pose og sekk. Hva med at du jobber og mannen er hjemme?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #31 Skrevet 5. mars 2010 Ja har man barn, så har man barn og velger da det som er best for barnet! Og det er best for barnet å være hjemme med mamma fremfor å være på sfo og leke med venner? Ja, har man barn så burde vel alle tenke på barnets beste fremfor det som mamma synes er best. Og dette med økonomi- dyrt å ha barn i sfo fremfor hjemme osv. Sterke vennskapsbånd kan knyttes og utvikles ved lek med jevnaldrende. Dette kan man ikke måle i penger. Det er tross alt kun ett år det er snakk om... ***
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #32 Skrevet 5. mars 2010 Jeg er nok enig med mannen din her. 2200 er mye penger å bruke på at du skal få mer fritid, spesielt når dere prøver å spare. De går allerede på skolen så de trenger ikke SFO for sosialisering. Skjønner ikke at du vurderer SFO engang, hadde jeg vært mannen din hadde jeg satt foten ned og sagt at du får bruke dine egne penger om du absolutt skal ha SFO.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #33 Skrevet 5. mars 2010 Jeg hadde gjort det samme som deg! Du vet ikke hvordan dagene/nettene med babyen blir. Det er godt å ha mulighet til å sove sammen med babyen og hente seg inn litt. Ingen av partene har godt av en trøtt og utslitt mamma/kone. Virker som om du tenker på familien og familiens samspill. Alle barna (og mannen) vil ha godt av denne ordningen, tror jeg. Lykke til med overtalingen!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #34 Skrevet 5. mars 2010 Det er tross alt kun snakk om et år... -Annie15:56-
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #35 Skrevet 5. mars 2010 Siden dere har muligheten til å velge, synes jeg dere skal fokusere på hva slags tilbud barna får på SFO, ikke hvorvidt det er praktisk eller økonomisk lurt el.l. Her på skolen var SFO bare en ren "oppbevaring", ikke noe innhold med mening i det hele tatt. Eldstemann hadde halv plass ut 2. kl, deretter tok vi ham ut.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #36 Skrevet 5. mars 2010 Mine barn har aldri hatt sfo, har ikke hatt behov for det:D Hilsen også erfaren mor!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #37 Skrevet 5. mars 2010 Får han noe "ekstra veiledning i forhold til leik med barn" på SFO, da? Det e rjo stort sett ufaglærte assistenter som mer eller mindre ser etter ungene der, er min erfaring fra 2 SFOer.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #38 Skrevet 5. mars 2010 Mine stakkarer har aldri gått på sfo, barnehagen de gikk i i knappe to år var i en helt annen kommune. Hva det da har seg at de til stadighet er ute med venner? De er egentlig ganske beskjede gutter også.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #39 Skrevet 5. mars 2010 Så jeg tilhører en suppegjeng fordi jeg ikke er enig med deg?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #40 Skrevet 5. mars 2010 Mine barn fikk velge selv, de ville være hjemme, og de fikk det fordi vi hadde muligheten til det. Flott. Det var det beste for mine barn. Selv om dine ikke trives hjemme med deg. Og kom ikke her og fortell meg at de da er asosiale individer som ikke passer inn noen plass.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #41 Skrevet 5. mars 2010 Gubben ville aldri være hjemme et år det hadde han ikke klart, han er egen sjef så da hadde vi tapt ganske mye mere penger hvis han skulle gått hjemme, men jeg var aleine med to små barn å støtta han når han gikk på skolen for å vidre utadanna meg, da hadde jeg han størrste hjemme selv om han burde vært litt i bhg (2 år) amma 2 ganger om natta osv, klaga ikke da men følte at den tiden jeg skulle bruke på begge unga mine ikke blei så lett siden begge krevde meg heile tiden, fikk aldri nyta tiden med de hver for seg. Dette er siste ungen å det hadde vært deilig å få kosa litt ekstra med denne når de andre er på skolen og sfo osv. gå lange turer og ta av meg huset, slik at når de størrste kommer hjem så kan jeg bruke tiden på de to. Som sakt så er det ikke pengene som er problemet, vi sparer jo masse på at jeg er hjemme iforhold til at jeg kan handle en gang i uke, lage middagen ferdig når de kommer hjem. Og ikke minst at de to størrste får leika på sfo, de har ikke så mye leike tid på skolen med venner. Så jeg trur dette er best for mine barn, og jeg blir en mye bedre mor for de når jeg har fått slappet av litt på dagen , å ikke minst gubben får en lettere kone med å gjøre på kvelden. Ja jeg kan fint bruke mine penger på regningen å betale, det er ikke problemet. Men jeg kommer nok til å ha de på sfo fra høsten. Jeg er sykmldt (bekkenløsning) resten av svangerskapet så jeg kommer til å kutte ned på sfo fram til sommeren å da sparer vi 1000kr i mnd på det, det hjelper jo.
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 5. mars 2010 #42 Skrevet 5. mars 2010 Så godt som alle småskolebarn går på sfo, hvertfall tom 3 trinn. Det vil ikke være noen hjemme å leke med, og de vil gå glipp av mye samvær med jevnaldrene. Argumenter for:)
♡ A & E ♡ Skrevet 5. mars 2010 #43 Skrevet 5. mars 2010 Trenger det være enten eller? kan du ikke ha de på sfo 50% prosent f.eks?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #44 Skrevet 5. mars 2010 Det er jo det jeg har sakt heile tiden, de skal IKKE være der fult men en time ,halv annen bare ikke til halv fem. Bare så de får spist der (som begge vil) og leika litt med kompiser til jeg henter de. HI
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #45 Skrevet 5. mars 2010 Helt klart bortkasta penger og ikke minst bortkasta tid du kunne hatt med skolebarna dine. La storesøsken få bli kjent med den lille. Du og baby har jo godt med alenetid når de eldste er på skolen. Aktiviser unga dine selv, jeg er helt enig med mannen din. Nei, slike som sender storesøsken på sfo/bhg mens man selv er hjemme ser jeg på som evneveike. Sikker på at dere egentlig ønsket flere barn?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #46 Skrevet 5. mars 2010 Jeg har en jente i 2. klasse. I fjor var jeg hjemme med lilleknott og jeg lot henne ha 50% plass på sfo siden "alle andre" var der. Godt var det!! Ingen andre barn er hjemme før etter kl. 16.00 for det andre så ER alle andre på sfo..... Mya å si for barn at de får være med, hvis ikke dette de fort utenfor desverre. Så kan du diskutere i det vide og det brede om det er riktig at det skal være slik, men det er nå en gang slik og da syns jeg man får legge opp etter det! De dagene hun ikke har sfo kommer hun hjem, får slappe av, gjøre lekser med meg, men da hun vil ut å leke etter middag, er jo alle de andre opptatt med lekser.... Ikke bare,bare;)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #47 Skrevet 5. mars 2010 Ok , det er jo din sak hva du mener om meg. Min mann er faktisk enig med meg i denne saken nå, forde at jeg har undersøkt ,hva de vil koste osv. og etter å ha tenkt seg om så er han 100% enig i denne saken nå. Så hvis det betyr at vi er evneveike så får du synes det heilt greit. Jeg bruker masse tid på barna mine, men av erfaring med de to andre så sover ikke de så sov de ikke så veldig mye på dagen , å jeg har ikke tenkt å sitte foran TV heile dagen, snakk om å få vaska hus, klær.laga middager osv, å så bruke resten av dagen sammen med alle tre barna mine som er høyt elsket og mer en hjertlig velkommen og ønsket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå