Gå til innhold

Ungen kommer når den kommer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, for et mas på enkelte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oki, godt å vite ;)

Skrevet

He-he, helt enig!

Selv om jeg sikkert var et mareritt å ha med å gjøre de siste ukene i svangerskapene mine jeg også... Utålmodig av natur er jeg også!

;-S

Skrevet

det er typisk ting å si for gravide som ikke har hatt grusomme plager og komplikasjoner..

Skrevet

Det har litt med instillingen å gjøre.

Jeg hadde alle plager som finnes i boka om graviditet.

Jeg var ikke spesielt lei på slutten. Det var tungt, det er klart det var.

Men jeg prøvde ikke å få ut barnet før det kom selv hvertfall.

Jeg var veldig sikker på at barnet kom til termin men ble overrasket en uke før.

Da følte jeg meg ikke ferdig gravid fordi jeg hele tiden hadde sett for meg termindatoen.

Men på Bim så vil jo alle føde 3 uker før termin og det er klart svangerskapet blir langt da..

Skrevet

Så la være å gå inn på klageinnleggene da vel!!

Det er faktisk ikke bare morsomt å gå på overtid med masse plager! I tillegg til at du får 10 telefoner daglig fra folk som lurer på om ikke du har født enda!

Helt greit at babyen kommer når den kommer, men det er faktisk lov til å være litt utålmodig og masete på slutten!!

Skrevet

Men da kan man hvertfall holde ut 1 uke over termin før man begynner å mase..

Skrevet

Helt enig, enkelte begynner å håpe på fødsel tre uker før termin. Det har blitt en trend å være lei, man er liksom ikke gravid nok hvis man ikke er sliten/trøtt/drittlei/vondt over alt.

Personlig var jeg invalid med bekkenløsning og gikk på krykker, men føflelsen av å ha en baby inni meg var så fantastisk at jeg fokuserte på det, og turte nesten ikke slippe babyen ut i den store skumle verdenen!

Skrevet

Det er mange som mistrives veldig med å være gravid. Vanskelig å vite dette på forhånd, så det er ikke rart at folk blir litt utålmodige.... Herregud, som enkelte forventer at alle skal tenke og føle på¨samme måte som en selv...

Skrevet

Jeg er også drittlei! Men jeg lager ikke et nytt syteinnlegg om det hver eneste dag...

Ei heller lager jeg innlegg om hver minste tarmbevegelse, og om det kan være et tegn på at fødsel er nær.

HI

Skrevet

Når en sliter med kraftig bekkenløsning og går på krykker f.eks og ennå ikke har født over en uke etter termin, ja da må man også få lov til å klage! Mange som har andre plager også så gjør det nærmest uutholdelig i slutten.

Du har nok et problemfritt svangerskap HI, du om det. Respekter at andre blir lei!

Skrevet

Hverm har sagt noe om kraftig bekkenløsning og overtid her??

Skrevet

Jeg er egentlig litt enig med deg. Jeg kan godt forstå at mange har tunge svangerskap og er utålmodige, men jeg skjønner virkelig ikke poenget med å skulle bruke så ufattelig mye energi på å kjenne etter hvert eneste minste lille symptom som kanskje eller kanskje ikke muligens kan bety at fødselen snart skjer. Det er ingenting man kan gjøre likevel, så bruk dagene på best mulig måte i stedet. Det mener nå jeg i allefall.

Skrevet

Klag for alt det er verdt! Vi er alle forskjellige og noen hater slutten av graviditeten mens andre skulle ønske den var lenger. Det er da helt greit å klage? Bedre å gjøre det her anonymt enn å skjelle ut alle man ser på sin vei.

Skrevet

Helt enig, men dette er et sted hvor man kan få ut litt frustarsjon og klage litt. Jeg er lei av å gå gravid nå og har skrevet det her flere ganger, men det er ikke det jeg snakker om til venner og familie når de spør.

Dette er mitt tredje svangeskap og jeg kan ikke si at det har vært noen glede, men det er bare og vente til ungen kommer når den kommer!

Skrevet

Gravide har faktisk et ansvar for å følge med på kroppen sin, enten det er for å sjekke symptomer på truende prematurfødsel, eller for å vite om fødselen er nært forestående.

Skrevet

Jeg hadde kraftig bekkenløsning og gikk på krykker/gikk ikke i det hele tatt fordi det var så vondt, men jeg storkoste meg med baby i magen.

Hvorfor kan ikke gravide kvinner bare akseptere situasjonen sin og fokusere på det positive?

Skrevet

Etter å ha fått barn over tre mnd for tidlig, kommer jeg aldri til å klage hvis jeg skulle gå langt på overtid ved en neste graviditet.

Skrevet

Helt greit å klage litt, det har alle behov for, men man trenger vel ikke starte 2-3 nye tråder hver dag om at man venter?

Skrevet

Jeg har hatt mange plager dette svangerskapet og er nå kommet til uke 36. Selv om jeg har lyst å sette meg ned å skrike mange ganger, vet jeg at det ikke kommer til å hjelpe, og ja, jeg bruker uttrykket at ungen kommer når den kommer, for den gjør jo det. Jeg håper hun blir der inne til rundt termin, uansett hvor jævlig JEG måtte føle meg.

Skrevet

Ja, seriøst! Enkelte har ikke godt av å være inne på sider som disse og lese om fostervannslekkasje og slimpropper etc. etc.

Jeg hadde aldri hørt om å lekke fostervann før jeg meldte meg inn her, og har aldri lest eller hørt om det andre steder enn på BIM, så det kan ikke være et særlig utbredt og stort problem...?

Skrevet

HELT FEIL HI,

For det første så er det en baby og ikke en unge som kommer ut. (Takk og lov for det)

Og for det andre, så må noen settes i gang fordi babyen ikke kommer når den burde!

Så nei, de ikke kommer ikke alltid!

Skrevet

Joa, men ikke alle kommer av seg selv vet du og for de som har opplevd en igangsettelse og må tilbringe 3 døgn på sykehus før noe skjer feks håper kanskje de skal gå litt greiere denne gangen! Har selv gått 16 dager over termin, fått igansettelse og hastesnitt, så jeg forbeholder meg retten til å håpe hver dag at det skjer noe snart - av seg selv!

Skrevet

Hehe, de kommer jo ut selv om man må settes i gang. Det er ingen som blir igjen der inne. Og hvis det går så langt at man må settes i gang var det jo i allefall ingen vits i å begynne å lete etter tegn 3-4 uker før termin. Har inntrykk av at mange begynner tidlig å se etter tegn, da må det føles ganske fælt å i tillegg gå to uker over termin. Snakk om å ødelegge de siste ukene for seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...