Gå til innhold

hvordan hadde dere reagert dersom svigermor hadde sagt dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde nettopp mistet i SA og jeg var selvfølgelig opprørt og lei meg pga dette, Da svigermor fikk høre de triste nyhetene kom hun innom med en blomst og lurte på hvordan jeg hadde det..sa som sant var at jeg hadde hatt bedre tider..hun kommer så med en svært sårende kommentar...

som lignet på noe sånt som dette:

- jaja, det er ikke din feil at egget ikke var festet seg skikkelig, hos enkelte løsner det bare lettere enn hos andre....

jeg ble målløs...jeg var 10 uker på vei da jeg mistet...

klarte ikke svare henne..

Nå 1,5 år seinere sitter spiren igjen, 7 uker nå, og jeg har overhode ikke lyst å si det til svigermor...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke reagert på det. Hun prøvde bare å trøste, ikke alltid så lett å vite hva man skal si.

Skrevet

Hun mente det nok på et trøstende vis, men kanskje veldig dårlig gjennomtenkt å si til deg rett etter at du hadde mistet.

Bare tull å si at hos enkelte løsner det bare lettere enn hos andre..men hun vet vel ikke bedre?

Vent til 12 uke med å si det til henne da, så slipper du nok en ikke gjennomtenkt kommentar. Men jeg vil nok anta at hun mente alt godt når hun kom med blomst til deg og forsøk på trøstende ord!

Skrevet

Jeg kjenner ikke svigermoren din, men hun mente garantert ikke noe vondt med det. Det var bare en kommentar som kom litt uheldig ut. Husk at hun kom innom med blomster og brydde seg. Det kunne fort vært en svigermor som ikke lot høre fra seg....

Fortell om den nye spiren til svigermor. Hun vil bare være glad.

Skrevet

Tror du er litt hårsår. Alle vet da at ikke noe er sikkert før etter uke 12 og det er ikke sikkert da en gang....

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du reagerte negativt på dette?

Hun kom jo med blomster også! Hun prøvde jo bare å være snill. Og få vekk "skyldfølelsen" din litt.. At det ikke var din "feil" på noen måte om du skjønner. Kan jo hende du var litt vell følsom på tidspunktet.. Men jeg syns det er rart at du ser på det som en negativ komentar så lenge etterpå.

Skrevet

Ser overhodet ikke problemet med den kommentaren? Her kommer hun med blomster og prøver å trøste, og så skal du sutre over det? Jaja... Det VAR jo ikke din feil, og hva pokke ellers skulle dama sagt mener du?

Skrevet

Her leser du mer mellom linjene enn det som står der... Hun ville jo bare trøste og si at det ikke var din feil at du mistet.. Skjønner overhode ikke problemet her.. Snakk om å lage en høne av en fjær da.

Skrevet

Jeg har lært meg en ting, og det er at det folk sier til trøst i en slik situasjon er for å trøste og aldri for å såre. Mao. Hun mente ikke noe vondt med det.

Skrevet

Off, her ser det jo ut som om noen ikke helt gjenomtenkte ord fra svigers har blitt veldig missforståt...tror hun mente vel, komme med blomster og greier, ikke glem det!!!

Det var ikke din feil på noen som helst måte, det var ingenting du kunne gjory anderledes, hverken nå eller den gang! Det er desverre slikt som sjer, her har jeg mistet 2 ganger på 5 år :(

Uansett, hvorfor venter du ikke til at du er over 12 uker før du forteller det?

Skrevet

Men i mine øre kunne hun like gjerne sagt at livmora mi ikke dugde!

De skal alltid være bedre enn alle andre...

Jeg merker forskjell på måten de behandler meg nå og før SAen...spesielt siden min svigerinne fikk en liten på omtrent samme tidspunkt som vi skulle fått en...

Virker som om vi ikke er gode nok pga det gikk galt for oss..men ikke med dem..svært sårende å merke at de kommer mindre på besøk og inviterer oss sjednere og sånn..mens vi vet at de veldig ofte er hos de andre...de bare unngår å si det til oss...

HI

Skrevet

Joda, skjønner jo at du var veldig lei deg, men hun sa det nok som trøst!

Vet du hva min svigermor sa etter min andre SA i uke 12?

"Like greit at du ikke klarer å beholde et foster, for noe barn som du er mor til vil jeg aldri bli glad i"

Litt verre kommentar!

Skrevet

Det der var da ikke noe stygt sagt, litt klønete formulert kanskje, men ikke verre enn det.

Da mannen min fortalte sin mor at jeg hadde hatt blødninger da jeg gikk med eldstemann så var svaret: "Ja, når du skaffer deg et så dårlig kvinnfolk så...."

Skrevet

Ser virkelig ikke hva som er galt med den kommentaren, ja, kanskje litt lite opplyst av din svigermor (med tankte på at det er ikke pga. at egget ikke har festet seg en SA skjer), men hun mente garantert bare å trøste.

Synes hun høres ut som en veldig, veldig søt svigermor, som kommer mer blomst til deg og prøver å trøste. Er ikke lett å vite hva en skal si i slike situasjoner, og hun gjorde sitt beste..

Skrevet

Jeg mistet i uke 12-13 i MA og ungen døde i uke 11 ca. Dette var fryktlig tungt, og på UL så jeg så tydlig bilde av et minimenneske. Har ikke sett så tydlig bilde UL bilde av de andre ungene mine som den jeg mistet. Dette er bildet er brent fast i hukommelsen min. Uansett da så klarte tanta mi å trøste meg med at det var bra det ikke var en unge jeg hadde mistet. Jeg ble så sint at jeg skrek til henne at vist f.... var det en unge, hva trodde du at det var da...en valp??? Men saken er vel egentlig den at hadde jeg mistet en valp hadde hu lettere kunne satt seg inn i saken.

Skrevet

Hallo? Hun sa jo det stikk motsatte jo! Skjønner at du var lei deg - for all del, men her prøver du virkelig å finne negative ting som er ikkeeksisterende...

Skrevet

Jeg synes det er kjempetrist at du hadde en SA HI.

Men jeg synes ikke den kommentaren til svigermoren din er noe ille i det hele tatt, og skjønner egentlig ikke hva det er å ta på vei for. Hun trøstet deg bare og det er takken hun får. Skjønner godt hun ikke inviterer dere så mye lengre når det til og med blir galt når hun kommer innom med blomst og prøver å trøste deg etter SAen.

Det er utrolig slitsomt med mennesker som tar alt i verste mening.

Skrevet

Det høyres ut som du er veldig sår på dette med spontanaborten du har opplevd. Svigermor di prøvde tydelegvis å trøste, mendan du oppfatta det negativt. Skjønar det er sårt når svigerinna di får baby på den tida de skulle hatt, og dei er meir på besøk der, men det er jo ganske naturleg at dei vil vere med babyen. Kan ikkje tenkje meg at ho ser ned på deg for det.

Så bra at det har klaffa for dykk og, grattulerer med babyen i magen! Skjønar at de har streva ei stund. Har vore der, og veit kor sårt det kan vere, og at ein kan føle seg mislukka som har vanskeleg for å bli gravid. Håpar du no kan glede deg over babyen som er på veg, og at du kan få dele gleda di med svigermor og etter kvart.

Me fortalde forresten ikkje nokon om graviditeten før etter 13 veker.

Skrevet

Hun prøvde bare å være snill, selv om det kanskje kom litt dumt ut.

Skrevet

Da jeg leste overskriften, trodde jeg at din svigermor hadde sagt noe sjokkerende. Hun prøver jo å trøste deg, og sier at dette er bare noe som skjer. Hva skal hun si, da? Det er ikke så rart hvis hun ikke kommer så ofte på besøk hvis din hildning til henne er tydelig. Hun har i tillegg blitt bestemor og vil naturlig nok tilbringe tid med sitt barnebarn. Dette er ikke noe hun gjør MOT deg men MED barnebarnet sitt.

Det er klart det er tøft å gå gjennom en SA, men det er ikke lett å vite hva man skal si til et menneske som går gjennom det. Nettopp pga at det er mye følelser involvert og man lett kan bli misforstått.

I ettertid burde du se at hun sa alt i beste mening, jeg kan ikke se noe negativt med den setningen. Men...den som leter vil finne...

Skrevet

Den kommentaren var virkelig ikke noe å reagere på HI. Synes det er ganske drøyt å tenke at svigermoren din kritiserer livmoren din, når hun faktisk prøver å trøste deg.

Og angående det du skriver i ditt andre innlegg, om at det nå virker som om svigerforeldrene er mye mer interessert i din svigerinne og hennes familie, så synes jeg heller ikke det er så veldig rart siden de der har et barnebarn. Det er ikke dermed sagt at de voksne i den familen er noe "bedre" eller viktigere for dem enn dere, men selfølgelig er det stas med barnebarnet!

Både mine foreldre og svigerforeldre begynte å besøke oss mye oftere etter at vi fikk snuppa vår. Det er jo stas for dem å besøke henne! Jeg er sikker på at de kommer like mye til dere, og inviterer dere like mye når dere får barn.

Skrevet

Jeg hadde tenkt "stakkars uvitende menneske" - men jeg hadde da på ingen måte tatt det ille opp... hun mente det jo bare i beste velgående! Hun prøvde å vise deg omtanke... på en litt... merkelig måte;)

Hold deg for deg selv til du er 12 uker på vei du:)

Skrevet

huff jeg mente jo alldeles ikke hold DEG for deg selv.... mente selvfølgelig hold DET (graviditeten) for deg selv!

Skrevet

Vet du hva søstern til samboern min sa?

Vi fortalte vi mistet, vi ville ikke utdype det så mye.

men hun kan alt og ditten og datten selv om hun ikke kan det.

Hun sa noe sånt

"da var det noe feil på fostre, det var ikke friskt!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...