Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 2. mars 2010 #26 Skrevet 2. mars 2010 Uke 3: 60.2 (Min uke 1) Uke 4: 60.3 Uke 5: 59,9 Uke 6: 59.3 Uke 7: 59.6 Uke 8: 58.8 Uke 9: 58.7 Ikke vært flink denne uken. Kun trent 1 gang (om man ser bort fra massiv snømåking) og tok fullstendig av i helge med chips og godteri. Ikke helt bra, men det positive er at det motiverer meg til denne uken. Og jeg har jo heller ikke gått opp da. Jeg har i grunn ikke lyst å fortelle hvor høy jeg er. Jeg er helt enig i at jeg allerede veier ganske lite, og med min høyde er jeg ganske slank. Flere mener jeg ikke må ned i vekt, og jeg kan forsåvidt være enig. Fokuset mitt har hele tiden vært å bli bedre trent og få en strammere figur. Det trenger jeg faktisk, til tross for lav vekt. Når jeg lå på 55 kg så var jeg kjempefornøyd. Magen var helt flat og jeg brukte den størrelsen jeg trives best i klesmessig. Problemet med de kiloene mellom 55 og 59 er at de er tillagt på grunn av godteri og slike usunnheter på kveldene både ukedag som helg. De har dermed lagt seg på mage, lår og hofte og er av den farlige typen fett. Derfor vil jeg ha de vekk, og vekten blir derfor min måte å se at de forsvinner på, hvis dere skjønner. At jeg allerede er veldig slank (jeg hater ordet tynn) er nok årsaken til at det går så sakte ned, og det syns jeg er helt greit. Jeg stort sett ikke behov for å ta av andre steder enn på magen, og littegrann på lårene, men jeg SKAL ha tilbake den flate magen som jeg hadde etter fødselen og da må jeg jobbe for det. Å gjøre det her inne hjelper på motivasjonen. Jeg kan likevel forstå at det kan virke provoserende for enkelte som er større og som sliter med vekten på et helt annet nivå. Men nå har jeg hvertfall forklart hva det går ut på for meg, og at jeg ikke er ute etter å provosere noen. Og jeg kan garantere at det ikke er noe spiseforstyrrelser inne i bildet her. Jeg er fullstendig klar over at jeg er slank, og går ikke rundt og føler meg tykk. Men jeg vil bli kvitt magefettet.
Hildemor fra vest Skrevet 2. mars 2010 #27 Skrevet 2. mars 2010 La oss være voksne nå og la denne tråden være fri for missunnelse og krangling. Det er helt opp til enhver hvilken vekt sommer er trivselsvekt. Så lenge ingen dømmer og kritiserer noen for andres vekt og mål så bør man la være å la seg provosere selv og. Denne tråden har vært en positiv tråd i 9 uker nå og det vil vi gjerne beholde. På forhånd takk;-)
Gjest Gul stjerne Skrevet 2. mars 2010 #28 Skrevet 2. mars 2010 Mamma, mammaere, mammaest ), jeg er nok veldig lik deg. Jeg er også høy og slank, men har noen kilo mer enn jeg har hatt hele livet, og jeg liker dem ikke. Jeg elsker å være tynn, og trives best med meg selv når det ekstra fettet er borte. Mer muskler er velkommen, fett derimot, har jeg ikke behov for.
Monajenten Skrevet 2. mars 2010 #29 Skrevet 2. mars 2010 Signerer Hildemor fra vest! Mamma, mammaere, mammaest: Jeg syns du er skikkelig flink, og jeg skjønner veldig godt hva du mener! Jeg er helt sikkert en del lavere enn deg, men de siste kiloene er tøffe og vanskeligst å få av, sånn er det for alle uansett hva målvekten er. Jeg skal ned 3-4 kg til, og det er nok noen som mener det er for mye. Men som deg, trives jeg godt på 55 kg og da føler jeg meg bra. Jeg har hatt spiseforstyrrelser og veid 42 kg og følt meg FEIT, men jeg ser i ettertid at det var jeg absolutt ikke. Bein stikkende ut overalt var ikke særlig pent. Nå har jeg gått inn for vektnedgang på en helt annen måte, og det føles bra! Jeg har endret kostholdet mitt totalt, og spiser mye mindre. Vekten går sakte ned, men det går rette veien. Jeg har troen på at det blir lettere å holde vekten ved å gjøre det på denne måten fremfor å spy opp igjen maten. Jeg er fornøyd med innstillingen min, og jeg tror på meg selv. Jeg vet jeg klarer å holde meg unna doskålen, for jeg går jo ned uansett (ihvertfall til nå.)
Lille tripsi Skrevet 2. mars 2010 #30 Skrevet 2. mars 2010 Hmm...vekta varierte fra 53.6 til 50.2...hmm Vekta har stått stille 2 uker nå(53.6), men i dag viste vekta først 52.6, måtte gå på en gang til for å se om det stemte:), og da var vekta 50.2 og etter en gang til på vekta så viste den 52,8. Finner ingen luke der jeg kan skifte batteri ...så hva veier jeg tru? Er bare 159 cm og målet er 51kg(trur jeg), for dere som lurer:) Må nok kjøpe ny vekt...
karamell mamma Skrevet 2. mars 2010 #31 Skrevet 2. mars 2010 Slenger meg med jeg, hvis det er greit?? Jeg er 1,68. Fikk baby for 8 mnd siden. Veide 65-68 frem til jeg var 3 mnd på vei! MÅL: 68 kg innen 1.juni Startvekt 04.01.10: 88,1 kg 01.02.10: 83,8 kg 26.02.10: 80,9 kg
Mikkemafian Skrevet 4. mars 2010 #32 Skrevet 4. mars 2010 Hvordan går det med dere andre nå?? Jeg kjenner at jeg begynner å bli fornøyd med meg selv!! Passer nå inn i mine gamle godbukser som jeg er så glad i!! I går var jeg på shopping og handlet som en gaaal (i mine øyne, sikkert ikke så mye for andre) kjøpte tights (aldri hatt det på meg før) nye bukser, støvletter som faktisk passet i leggene og topp, ny bh og t-skjorter og et nyydelig skjerf.. Helt ny,faktisk.. Det var gøy. Har ikke hatt lyst til å handle klær til meg selv siden jeg var gravid med førstemann for 3 år siden. Så jeg syntes jeg fortjente det også!! Og livsstilsomleggingen fortsetter:)
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 4. mars 2010 #33 Skrevet 4. mars 2010 Slenger meg på jeg og. To ødelagte kne (langdistansekne) hindrer jogging, og da blir slanking vanskelig (uten sultekur). Er 168 cm og trivselsvekta før alle barna kom var 58 kg. Opp 80 kg tilsammen på 4 svangerskap. Ned 70 kg, så nå må de 10 siste kg brennes bort (håpe-håpe)! Uke 1-7: 68,5 kg Uke 8: 68,0 kg Uke 9: 67,0 kg Min erfaring er at jo lettere man er, dess vanskeligere å gå fort/merkbart ned i vekt. Da er det lett å "sprekke" og gi opp. Vi får motivere hverandre.
Lille tripsi Skrevet 4. mars 2010 #34 Skrevet 4. mars 2010 Da har jeg kjøpt ny vekt, og den stoppa på 52.5 kg:) Da har jeg 1 kg igjen, og må snart begynne og spise mer. Dette kan hørest dumt ut, men hjelp hvordan spiser jeg mer? Har aldri slanka meg "rett" før, og føler vel egentleg jeg ikke er på en slankekur, jeg spiser helt normalt, men sunt... Håper det kjem en tråd etter hvert om hvordan halde vekta stabil? Har slanka meg 11kg siden oktober, "klapper meg selv på skulderen".
Mikkemafian Skrevet 4. mars 2010 #35 Skrevet 4. mars 2010 Jeg har ca 4 kg igjen, og jeg har veldig lyst på en stabiliseringstråd etter hvert... Så kan alle forflytte seg over dit:) Du får starte den tråden du, lille tripsi, siden det ser ut til at du må begynne på den jobben ganske snart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå