Gå til innhold

~~ Slanketråden uke 9 ~~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uke 1: 69 kg

Uke 2: 68.2 kg (-0.8)

Uke 3: 66.6 kg (-1.6)

Uke 4: 67.5 kg (+0.9)

Uke 5: 66.6 kg (-0.9)

Uke 6: 66.6 kg (0)

Uke 7: 65.7 kg (- 0.9)

Uke 8: 65.2 kg (- 0.5)

Uke 9: 65.5 kg (+ 0.3)

Dette likte jeg dårlig, men måtte vel i grunn regne med det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uke 1: 68

uke2: 65,6

uke3: 66,2

uke4: 66,6

uke5:67 (grrrrrrrrr)

uke 6: 66,2

uke 7: 65,6

uke 8 65,2

uke 9: 64,8!!!!!!!

Still going down, selv etter at jeg sprakk litt i helgen (sjokolade torsdag, fredag og lørdag og kake på søndag...) men det er kanskje fordi jeg sprakk med litt mindre kvantum?? Målet er nådd i første omgang:)

Skrevet

Uke 1 til 7 var en skam :(

Uke 7: 79kg

Uke 8: 78,6 kg

Uke 9: 77,7 kg

Må vel sies at jeg har vært syk denne uken da, og antibiotikaen gjør meg litt urven så matlysten er ikke på topp. Men prøver å la det være en dytt i riktig retning, har spist 5 ganger om dagen, men ikke så mye hver gang. Prøver å fortsette sånn. Det beste med abtibiotika er at den fjerner all lyst på sjokolade, selv på en lørdag, spørs om jeg klarer fortsette med det da ;)

Skrevet

Kanskje jeg skulle slenge meg på, selv om jeg veier hmmm.. en del mer enn de fleste her ;)

Jeg har veiedag på fredager, men kan jo fortelle litt. Har gått på EasyLife siden 22 januar, da veide jeg 116kg. Veide forrige fredag 102,6. Er fornøyd med 13,4kg nedgang på 5 uker, selv om jeg har langt igjen. Målet er å nå 75kg en gang, men kan godt hende jeg blir fornøyd før det, kler ikke å være så tynn som jeg var i tenåra ;) Sliter med å få i gang treningslysten, men i morgen skal det i hvertfall bli spinning og litt styrketrening :)

Skrevet

Uke 1: 62,4 kg

Uke 2: 61,9 kg

Uke 3: 61,6 kg

Uke 4: 61,3 kg

Uke 5: 60,0 kg

Uke 6: 60,5 kg

Uke 7: 59,7 kg

Uke 8: 59,4 kg

Uke 9: 58,6 kg

Hurra hurra, dette går virkelig rette veien! Jeg er storfornøyd og har vært kjempeflink, men går på en måte og "venter på smellen" som jeg håper ikke kommer.

Tiddelidu: Ikke gi opp! Det ordner seg til neste uke:-)

Skrevet

Nytt mål: 60 kg ( litt av gangen :)

ÅÅ, er ikke overrasket, men er skuffet fordet.

Fikk mensen på lørdag, var på jentefest samme dag og hadde "dagen derpå" i går med sikkert 150 gr sjokolade og litt popcorn...:/ Blææ..

Men men, jeg LOVER å komme sterkere tilbake neste mandag!

Ps: Må jo så at jeg har trent 2 ganger + 3 ganger med rockeringen.

Sa nei til godis på kino på fredag, og til gele og vaniljesaus i går som mannnen hadde laga:) Så det er noen lyspunkt!

Ingen fest eller mensen til helga, så da skal det gå bra!:)

SUPER flinke dere andre har vært da!!

Er virkelig motivasjon:)

Min nye uke 1 ( uke 8): 62,6 (-0,5)

Min nye uke 2 ( uke 9 : ) 63,3..... ( + 0,7....:(

Skrevet

13,4 kg på 5 uker er jo utrolig, da!!! Så flink du har vært Gurine:) Stå på! Her er det plass til alle....

Skrevet

Uke 0 (8): 75,6

Uke 1 (9): 76,2 ....hm

1. mål er å se 60-tallet

Slang meg på tråden i går! Hadde bestemt meg for å begynne ett nytt liv forrige mandag, men endte opp sjuk på sofaen. Syntes litt synd på meg selv og vært lite aktiv. Målet var å holde seg stand-by, men det gikk jo ikke! Er bedre nå, så nå SKAL jeg igang.

Morgenens Nescafe mocca ble byttet ut med 1ts pulverkaffe, 1 bit mørk sjokolade, 1ts fruktose, varmt vann og litt melk. Må ha koffeindose, men kan virkelig ikke fordra vanlig kaffe...

Skrevet

Uke 1: 60 kg

Uke 2: 60 kg (-0)

Uke 3: 59 kg (-1)

Uke 4: 58,5 kg (-0,5)

Uke 5: 58 kg (-0,5)

Uke 6: 58,5 kg (+0,5)

Uke 7: 56,5 kg (-2)

Uke 8: 56,5 kg (-0)

Uke 9: 56,5 kg (-0)

Litt skuffa for at ikke vekta har rørt seg. Vi har vært på hyttetur og jeg har vært flink til å avstå (de fleste gangene) fra sjokolade, potetgull, kake, osv. Det er jammen ikke lett når folk spiser sånt rett foran trynet på deg. Jeg er ikke fanatisk, og kan godt spise litt sånt. Men ikke hver dag. Kjipt å ta seg en gulrot isteden liksom..

Så siden jeg føler at jeg har vært så flink til å si masse nei til snop, så er jeg litt skuffa over at vekta står på stedet hvil for 3. uke på rad...

Skrevet

Mistet litt motivasjonen jeg nå. Har satt meg opp på trening 3 dager i uken men har ikke begynnt enda. Har og blitt fryktelig snopesyk,søren og;-(

Fikk en invitasjon på facebook til gjennsynsfest fra gymnaset som burde vært en motivasjon i seg selv. Kommenterte med at det allerede er 20 år siden og minst 15 kg siden for min del ihvertfall. Hadde jo vært hyggelig å tatt seg litt godt ut der selvfølgelig.

Ny uke nye muligheter

Uke 1: 68 kg

Uke 2: 67 kg

Uke 3: 68 kg

Uke 4: 67,5 kg

Uke 5: 67 kg

Uke 6: 66 kg

Uke 7: 66 kg

Uke 8: 66,7 kg

Uke 9 66,7 kg

Skrevet

Fra 77,5 til 69,9 frem til nå, så jeg er superfornøyd egentlig!

(selv om jeg begynner å bli en anelse lei)

Har bare 6 kg igjen før jeg er i mål. Da går kroppern inn i str 38 ev. 36 (jeg er 165 høy).

Skrevet

Bare et bittelite spørsmål til dere andre på slanketråden. Håper jeg ikke virker misunnelig eller sårer noen. Jeg synes jo at mange av dere på tråden veier så lite allerede, og så slanker dere dere? Men kan jo hende at dere er korte, og derfor burde veie mindre? Jeg er 1,72 høy, og målet mitt er å gå ned til 75kg. Da er jeg slank nok. Men kan hende jeg blir fornøyd før jeg når målet mitt også ;) I mine unge dager veide jeg en periode 54kg, og fikk mange kommentarer om at jeg var for tynn, nesten så foreldrene tok meg med til legen. Og så utviklet jeg meg og la på meg 10kg på kort tid, og da startet jeg min første slankekur. Noe jeg ALDRI skulle gjort. Hvis jeg bare hadde droppet den slankekuren, kan det jo hende at jeg ikke hadde vært så stor i dag etter utallige forsøk med jojoslanking. Så da er det bedre å ha litt kjøtt på kroppen enn å ødelegge forbrenninga har jeg tenkt, og irriterer meg over valgene jeg tok for snart 15 år siden ;)

Ikke meningen å virke moraliserende altså. Og å spise sunt og trene og spise lite snop er jo uansett sunt, og viktigere enn hva som står på vekta:)

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Vel, jeg er 1,74, og 75 kg er altfor mye for meg. Er et par og seksti nå, men trives best rundt 58 kg.

Skrevet

Jeg er 1,63 høy og veier for øyeblikket 64,8 kg.. Jeg skal prøve å komme meg ned til 60 og da tror jeg at jeg blir kjempefornøyd..(mulig det er litt i minste laget faktisk) Trives ganske bra som nå også, men vil gjerne bli litt mer trent.

Skrevet

Gurine:

Skjønner hva du mener, men jeg vil bare legge til å alle føler seg vel med forskjellig vekt på kroppe

Er man vant til å veie 65, så trives man kanskje best der hvis man plutselig blir 75 kg.

Personlig er jeg 1.64 høy og veier rundt 63 kg.

jeg har født 2 barn, siste for snaut 9 mndr siden og jeg har ALDRI veid over 64 kg, utenom da jeg var gravid.

Jeg hadde ikke trives med mer enn det på kroppen, og fasongmessig ser jeg bedre ut nærmere 60.

Jeg er for at man skal ha litt former, ikke pent med en radmager dame i 30 åra. Da ser man plutselig ut som man er 13.

Men jeg er ikke 100 % fornøyd med magen, og vil gjerne strammme opp litt og gå ned ca 3 kg.

Da sitter buksene jeg har perfekt og jeg tror jeg blir en mer fornøyd, selv om det "bare" er 3 kg.

For "oss" som ikke er så altfor store, er det de kg som er vanskeligst å få av og som syns veldig om man ikke er så stor i utgangspunket.

Ville bare si at alle er forskjellig og trives med forskjellig, men at man skal trene, spise sunt og unngå for mye snop kan klare å holde seg på en fin vekt og bli fornøyd med seg selv.

:)

Skrevet

Er så enig, var ikke ment å virke fornærmende altså :)

Det hender jo at man ser noen altfor radmagre voksne, som har så magre ben at det blir stort mellomrom mellom låra.. Da synes jeg faktisk det er penere med noen kilo for mye. Men ikke så mange som meg selvfølgelig. Har vært sofasliter og spist for mye og feil mat i mange år nå.. pluss litt trøstespising oppi det hele.. ;) Så kan ikke skylde på andre enn meg selv at jeg har blitt stor. Vet ærlig talt ikke når eller om jeg vil bli fornøyd med vekta mi jeg heller. Har satt som mål 75 kg inni hodet mitt. Men jeg følte meg for stor da jeg veide 75 for mange år siden, den gangen jeg veide 54 også for den saks skyld. Men siden jeg er så stor i dag, så trenger jeg nok ikke å bli like tynn igjen før jeg er fornøyd med meg selv. Nå kjøper jeg str. 50-52 i klær på spesial avdelinger.. Hvis jeg kan passe inn i normale klær kjøpt på HM eller Cubus så blir jeg nok fornøyd :)

Skrevet

Start 04.01: 109,8 kg

Forrige veke: 106,5 kg

I dag : 106,8 (+ 0,3)

Eg godtar det, sidan eg ikkje har trent dei siste vekene. Først to veker med sjukdom hos meg, deretter har lille vore sjuk og eg har ikkje hatt energi ein plass + at eg har ikkje fått vore ute og bevegd meg pga barn med feber... No fekk eg i tillegg mensen i dag så det trekker vel litt opp og.

Uansett, ned 3 kg på 2 mnd er bedre enn ingen ting, og fortsetter eg slik er eg nede i 92 kg til nyttår igjen og det høres unektelig ok ut :o)

Skrevet

Gurine: Jeg er lav, bare 163 cm. Jeg veier 58,6 kg og målet mitt er 55 kg. Da er jeg nok tynn i enkeltes øyne, men det er der jeg trives og føler meg vel.

Kan legge til at jeg alltid før har vært tynn, og har også veid 50 kg etter andre barnet. Det er alt for lite (ser jeg nå) men 55 kg er passe vekt for meg.

Skrevet

Start: 78,9

Uke 2: 77,9 -1,0 kg

Uke 3: 76,8 -1,1 kg

Uke 4: 76,0 -0,8 kg

Til sammen: -2,9 kg

Må vel være fornøyd med det. Men bare tenk hvor mye det kunne vært dersom jeg hadde trent! Dette er kun omlegging av kosthold!

Skrevet

MammaOgMatilde - jeg har gått ned mine nesten 4 kg kun ved omlegging av kosthold:-) Lever i den tro at det er bra å ikke gå ned for mye, for denne gangen vil jeg holde vekten!

(Men lårene blir selvsagt ikke strammere av at jeg dropper sjokoladen i ukedagene, så jeg må komme i gang snart jeg også;-))

Skrevet

Ja jeg også tenker sånn, forsåvidt - ikke bra å gå ned for mye for fort. Men de sier jo at det er superviktig å trene ekstra når man går ned i vekt, sånn at muskelmassen opprettholdes. Hvis ikke så er det lettere å gå opp igjen. Nei, men jeg skal skjerpe meg nå! Har mye fri i uka som kommer, så hvis ikke vinteren kommer for fullt igjen med minus 25 og sånn, så skal jeg ut på tur! :-)

Skrevet

Er noen uker siden jg var her gitt,husker ikke målene fra uke til uke.

Men startvekt 4 jan var 80kg

nå er vekten 72,8 så d har blitt 7,2minus foreløpig ;0)

Første delmål er -10kg til påske,hovedmålet er 60 kg ;0) (1,62 høy )

Så flinke dere er,stå på videre ;0)

Skrevet

Enig med gurine. For meg ser det ut som om mange skal ned i veldig lav vekt. Jeg velger å tro at dette er folk som er utrent/har en beinbygning utenom det vanlige ifht at den er let....

Skrevet

ny uke allerede?

Det gått så fort! Har gått ned 7,5 kilo, ned fra 66. Er fornøyd med det..Passer hvertfall klær jeg ikke har hatt framme på en stund, og jogging/trimming går utrolig mye lettere. Trimmer 30-60 min hver dag.. Så det burde hjelpe;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...