Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Lurer færlt på om d er noen hær inne jeg kjenner jeg.. Vet av mange som skal ha baby snart,men ingen av de som vet at jeg skal ha ennå... ei venninne av meg har termin om 8 daga feks.. Kanskje d er flere hær som "krangler" med venninna si..
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 Tror ikke det er så mange i Norges land som skriver hær for her så du er itilfelle busted...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #3 Skrevet 28. februar 2010 jasså? busted? interesant.. Ja det er nok kun meg i Norges land som skriver det...eller ikke.. Så du er flink til å buste folk pga et enkelt ord du da..lol særlig!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #4 Skrevet 28. februar 2010 Hva??? Er det en mening med dette innlegget? Er det forumtroll på gang? Hey, har du parkert ørna di i ukjent parkeringshus? hehehe
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #5 Skrevet 28. februar 2010 Skriver du hær i meldinger, på statusoppdateringer på face, nettby, messenger??? Tror ikke det er så mange andre som gjør det nemlig... Synonymer til Hær: avdeling, bande, flokk, fraksjon, friskare, følge, gerilja, gjeng, gruppe, hale, haleheng, hjord, hop, horde, horg, hurv, hærskare, junta, kleresi, klikk, lag?, populasjon, seksjon, sverm, utvalg Det kan jo være at venninene dine er hEr inne...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #6 Skrevet 28. februar 2010 Hæ? Er det du som har en mann med en bil i hver garasje også var den ene borte og uregistert og jeg vet ikke hva? :-)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #7 Skrevet 28. februar 2010 Æ e venninna di! Må være det førr æ har termin om 8 daga! Så kult!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #8 Skrevet 28. februar 2010 Hehe, husker denne runden for noen mnd siden, kanskje dette er samme dama som dengang? På 2. eller 3. tri, tror jeg det var. Oppstandelse fordi hun hadde skrevet hÆr. Rimelig teit å ha lagt seg til en såpass spesiell skrivefeil, hi. Da blir man fort igjenkjent. Og nei, det er ikke mange som skriver hÆr.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #9 Skrevet 28. februar 2010 nei er nok ikke meg som hadde det bilproblemet nei:) Heldigvis! *puh* blir helt svett bare med tanken! Tja,man kan si hva man vil,men det er noe som heter dialekt i dette landet,og for "alle" oss som ikke er født i Oslo-suppa,så er ikke dialekt ord så merkelig.. Og bare til opplysning: VELDIG mange av mine venner på feks facebook skriver status oppdateringer på dialekt.Både venner fra sør,nord,øst og vest. Er nok ikke så sikkert man er busted for det.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #10 Skrevet 28. februar 2010 Ordet "her" uttales "hær" også i Oslo-suppa.
Gjest Tale30 Skrevet 28. februar 2010 #11 Skrevet 28. februar 2010 Jeg har opplevd å "krangle" med en venninne her på DiB. Det var veldig morsomt å finne ut av det. Hun hadde et innlegg her inne med en litt spesiell overskrift, og den samme setningen på status. Sendte henne mail, og spurte om det var hun som hadde dette nicket på DiB, og det var det. Tror hun syns jeg var en skikkelig døll dame, hehe. Jeg kan jo gjerne bli oppfattet som veldig diplomatisk her inne, og KUN det, så de andre litt mer morsomme sidene mine forsvinner vel gjerne.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #12 Skrevet 28. februar 2010 Å? er det bare jeg som sier hEr? *flau*
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #13 Skrevet 28. februar 2010 Ja, også min dialekt er utpreget hÆr, men vi skriver det riktig allikevel.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #14 Skrevet 28. februar 2010 Det var nok ikke meg den gangen du nevner,så da kanskje det finnes fler enn meg som bruker dette ordet i norge da..Rare gerier, du..Ja mulig jeg er "rimelig teit", men noen liker faktisk dialekt ord. Synes det er rimelig teit at man henger seg opp i et dialekt ord jeg da..at det blir "oppstandelse" som du sier. Har ikke sett at det blir oppstandelse når noen skriver eg feks..er vistnok også et dialekt ord.Har du tenkt på d noen gang? Og JO, det er mange som skriver hær..og eg..og itte..og mange andre dialekt ord fra rundt-om-kring i Norge.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #15 Skrevet 28. februar 2010 og nei..tror nok ikke du er det 21:23..feil bruk av dialekt ord..førr er ikke et ord som brukes i min dialekt..og heller ikke av min venninne. Sorry. hi
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #16 Skrevet 28. februar 2010 Dialektord skrives i ett ord, slik - dialektord. Dialektord er greit det, som "sjogfjøl" for eksempel. "Hær" er ikke noe dialektord, det ordet har en helt annen betydning, og uttales likt over hele Norge.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #17 Skrevet 28. februar 2010 Du, dialekter er jeg en stor fan av. Men vi har kun TO skriftsspråk i Norge; riksmål og nynorsk. Og på nynorsk skriver man "eg". Men ikke hÆr.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #18 Skrevet 28. februar 2010 Eg er nynorsk for jeg - altså helt greit å skrive. Hær betyr armè uansett hvordan du snur og vender på det. Nå reagerte ikke jeg på dette ordet, men på det faktum at hovedinnlegget var totalt uforståelig og mistenkelig likt tidligere "syre-innlegg" ala "hvor parkerte jeg mannen min?"...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #19 Skrevet 28. februar 2010 Jeg ER venninna di. Ellers ville jeg vel ikke skrevet det, tror du det?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #20 Skrevet 28. februar 2010 "Hær" for her er ikke dialekt, det er en stavefeil. Det er veldig få personer som ikke uttaler ordet med æ. Og du skriver bokmål, ikke dialekt. Vær glad du nå har fått klarhet i en ganske pinlig stavefeil, du.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #21 Skrevet 28. februar 2010 Endelig noen som svarte det jeg egentlig lurte på Ja det er jo en måte å finne det ut på I og med at jeg kjenner mange som skal ha i år,så kan det jo faktisk være at jeg kommer til å krangle med noen av de, uten at jeg vet det:) Blir spennende å se når jeg kommer noen flere uker ut i svangerskapet, og vi forteller nyheten til folk rundt oss:)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #22 Skrevet 28. februar 2010 hehe ja fryktelig pinlig stavefeil..å nei og nei. Ja hurra for hjelpen..lurer på hvordan jeg skulle kunne klare meg i verden uten denne "pinlige stavefeilen".hehehe Ja jeg skriver bokmål når jeg skriver hEr inne ja, men ikke i meldinger,msn,facebook osv. Da gjør jeg som mange andre og skriver hær og dær og mange andre flotte dialekt ord. Er det mulig å henge seg opp i dritt da?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #23 Skrevet 28. februar 2010 jo det tror jeg nok du ville ha skrevet uansett.. Men ok..send meg ei mld på tlf min da:P Særlig.. hi
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #24 Skrevet 28. februar 2010 Hvis man råker ut for nok dritt så er det fullt mulig å henge seg opp litt ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå