Gå til innhold

Hvor mange barn mener du er det beste å ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da både i forhold til ungene og familien generelt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tre mener jeg, men det er kanskje for de vi var tre i søskenflokken som vokste opp sammen. Skal ha nr tre nå og da er det stopp!

Skrevet

Jeg mener ett barn. Så kan man bruke all sin tid og ressurser på det ene barnet!

Skrevet

Jeg har planer om fire unger, eller mer. Elsker store familier, kommer fra en stor familie selv :)

Skrevet

tre!! Jeg venter nummer tre nå og tror det er helt perfekt. Men jeg vet jo ikke da, for har jo aldri hatt tre barn:)

Skrevet

3 er vel egentlig det "greieste" i fohold til bil, ferie, osv.

Ut over det er det jo ubegrenset plass i hjertet, da.

Skrevet

Jeg har 4 barn, og det mener jeg er det beste!!!

...for meg! Hva som er det beste for andre kan ikke jeg svare for, det må de nesten si noe om selv.

Dumt spørsmål, for dette er det vel ingen fasit på...???!!!???

Skrevet

Nå får man jo så greie 7-setere at det argumentet om tre faller mer eller mindre bort.. :) Så da må jo fem være tingen?..hehe

Skrevet

Så få at man har overskudd, tid og økonomi til å ta seg av alle sammen på best mulig måte.

For noen så er det 1barn, mens for andre så er kanskje grensen 4.

For meg, så ville perfekt antall barn vært 3, men om jeg får 1,2,4,5 så tar vi imot alle med åpne armer. :) Må bare få ut nr 1 først. :P

Skrevet

Må det være fasit på alle spørsmålene på et nettforum??

Skrevet

Er selv vokst opp i en søskenflokk på 5, det hadde sine negative og positive sider;) Mest positive er vel at vi er svært gode venner alle sammen i dag og finner på mye sammen. Som feks og reise på ferier i lag. Vi 3 elste har også 2 barn hver som er født innen samme halvår så dermed har også barna våre mye med hverandre og gjøre og er gode venner (selv om de er små ennda).

Selv var vel jeg og samboer enige om 2 barn men nå etter at nr 2 meldte sin annkomst så er min samboer veldig klar for nr 3;) Så tror nok at vi kommer til og gå for nr 3 om en stund, må bare flytte og få meg ny jobb først;) Min samboer har bare en bror, så tror nok at han er litt misunnelig på alle mine søsken, heldigvis har han også et veldig godt forhold til mine søsken og deres respektive, han syns også at det er stas og være onkel til mine tantebarn;)

Skrevet

I forhold til ungene: 3-4 stk. Da har de alltid noen å vende seg til hvis livet butter på.

I forhold til besteforeldre: 1-2 stk. De evner ikke sette seg inn i omsorgsrollen for flere enn en om gangen, toppen to.

For vår del: Utopisk 3, Praktisk 2 og det er akkurat det antall barn vi har. I en idiell verden hadde vi hatt 3, i denne verden har vi bare kapasitet til de to vi har :-)

Skrevet

Så mange man har råd til, plass til, og føler seg i stand til å oppdra/ivareta på best mulig måte :) Her blir det foreløbig én. Han har en halvbror så blir ikke enebarn, men med et svangerskap med 3 sykehusinnleggelser og utallige sykemeldinger melder kroppen pass. Pengboka gjør også det foreløbig. Vi får se :)

Kan man få fler er jo det ultimate å få så mange som mulig..? 106?

Skrevet

Hvorfor er det ultimate å få så mange som mulig?

Skrevet

Fordi jeg mener at jo flere søsken barna har, jo bedre. Selv har jeg 6 søsken og to stesøsken. Søstre og brødre er de beste vennene man kan ha, og jeg synes det er koselig med en stor familie :)

Skrevet

Vi har 3, kunne gjerne tenkt meg en til. Men sånn praktisk sett er 3 nok:) Nå er nesten minste å regne som enebarn, hehe, skikkelig attpåklatt.

Skrevet

Jeg vil si 3-4.

Vi kommer begge fra familier med tre søsken, og det er det vi ønsker for våre barn. Kunne ha tenkt meg flere, har mye å gi, men praktisk sett så tror jeg det er best vi iallefall stopper ved tre.

Vil ha overskudd og økonomi til å støtte de hele veien i livet.

Skrevet

Nordmenn som får 4 -5 barn blir sett på med positive øyne - litt tøffe og sporty liksom, mens innvandrefamilier med like mange barn blir sett ned på. ("De skal bare ha flere unger for å få mer barnetrygd og kontantstøtte")

Det er individuelt. Jeg synes to er perfekt for oss. Vokste opp i en søskenflokk på 3 og jeg syntes det ble bare fælt da 3.mann kom. En bortskjemt attpåklatt som jeg den dag i dag ikke greier å ha et godt forhold til Derfor stopper jeg på to, mens andre har andre grunner for å stoppe på 1,2,3,4 eller 5.....

Skrevet

3, men d bli nok desverre bare 2 på meg!!

Skrevet

Vi har fått 4, og nå kjenner jeg at det er nok for oss. Føler at nå har jeg ikke kapasitet til å følge opp flere - og jeg orker ikke flere runder med nattevåk... Har ikke helt avsluttet siste runden med det enda. Men, selvfølgelig så har hjertet plass til flere, men 4 er bra for oss.

Skrevet

Jeg mener 2-3 barn er best å ha for oss. Men samboeren min er ikke helt enig gitt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...