Gå til innhold

HCG nivå???


kyllingen:)

Anbefalte innlegg

Siden jeg er livredd for at spiren skal slutte å vokse, har jeg tatt min første blodprøve for å måle hcg nivået. Jeg var da 5+3 og resultatet var :1938. Noen som kan hjelpe meg? Er dette normalt, Synes kanskje det virket litt lite?? Jeg skal ta min andre blodprøve i morgen.

Har prøvd å finne svar på nettet, men det står så mye forskjellig at jeg blir forvirret.

Noen andre som har tatt hcg prøve??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Har lest mye om dette på nettet, og det varierer jo mye fra person til person. Jeg syns ikke dette nivået virket lavt i det hele tatt. Men det er stigningen som er vikitg. Skal du ta nye prøver om noen dager da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Jeg skal ta ny blodprøve i morgen! Håper jeg får svaret i morgen også og at jeg ikke må vente til fredag. Hvert døgn føles som et år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg. Det går helt sikkert bra. Skal til legen selv i morgen. Og jeg har ikke tatt blodprøve siden uke 4, og nå er jeg 8+5. Så håper det har steget her også ;)

Du får oppdatere når du får svaret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg sa litt feil. Tok prøve den 18. jan da var det på 39. Den 25. hadde det steget til over 400. Og da var jeg ca 4 uker.

Takk for det =) Tenker jo mange rare tanker når jeg ikke har så mange symptomer lenger :( Men det er vel normalt det og! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.betabase.info/showBasicChart.php?type=Single

 

Her kan du se på verdiene som er målt hos mange. 5+3 er dag 24 etter eggløsning hvis du har en 28dagers syklus. I såfall er du litt under medianen, men som du ser er det et kjempesprang mellom laveste og høyeste rapporterte nivå på svangerskap som har gått godt. Dessuten er det stigningen som er viktig heller enn akkurat nivået per idag.

Som min lege sier: det finnes ingen fasitsvar på hcg.

 

Lykke til!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg målte mitt hcg nivå forrige uke var da 5+3 og 5+5 uker.

 

resultat 5+3 : 3690

 

resultat 5+5 : 7832

 

Så på disse dagene hadde det mer enn doblet seg.

Det er økningen som er viktig,ikke selve resultatet på en prøve:-)

 

Dette går nok kjempebra .

Håper du får svar før helga,jeg måtte vente til mandagen etter og det var en laaaang helg!

 

Var på innvendig ultralyd i går,uke 6+3 og så hjertebank=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine svar!

Lenemor, du er heldig! :)

 

Jeg tok min andre blodprøve i dag og hun sa at jeg ikke fikk svar før i morgen. Jeg har det bare så på følelsen at dette ikke går veien, så jeg brøt sammen når jeg skulle tilbake på jobb etterpå. Det endte med at jeg reiste hjem.

Pga den uutholdelige situasjonen med å vente, ringte jeg gynekologen min som jeg egentlig skulle hatt time hos om en uke, og nesten tryglet om å få time i dag. Heldigvis var det en veldig forståelsesfull dame som tok tlf og jeg har fått time i dag kl 14! Jeg er lettet på en måte, for da får jeg mest sannsylig et svar. Alt er bedre enn å ikke vite.

 

Kryss fingrene for meg er dere snille! :-)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som får deg til å føle det da? Føler veldig med deg altså. Har følt det sånn selv, Men jeg tror at tankegangen min blir helt tullete med alle disse hormonene.

 

Så bra du fikk time da =) Du er heldig. Selv var jeg hos legen i dag, og fikk henvisning til GU mtp sånn celleprøver og diverse. Men da sjekker de vel ikke fosteret? Og jeg som skulle så ønske at jeg kunne få se den lille og få fastslått termin. De tok heller ikke hCG- prøve noe jeg reagerte på. Fader altså :P hehe

 

Jeg krysser alt som krysses kan for alt er normalt, noe det helt sikkert er =) Oppdater etter timen da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Krysser fingrene for deg ;)

 

Jeg fikk målt hcg i 4+5 og den var på 6000... Legen har ikke målt igjen da hun mener at det forteller så lite - bare at man er gravid lissom.. Men når jeg leser rundt så virker det jo som mitt nivå er veldig høyt ? Godt tegn ? Skal på tidlig ul 9.mars - gleder meg <3 Er 7+1 idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var for tidlig å se noe på UL, men det var i alle fall noe der! Det eneste han hadde å påpeke var at fostersekken kunne sees ut som den var skrumpet ørlite sammen og størrelsen på embryoet var 1,5 mm.... er ikke det jeg har lest at det skal være nå etter 6 fullgåtte uker, men han sa nå det var innenfor normalen..... jeg må tilbake om en uke for å se mer.

Ble altså ikke så mye klokere av denne UL, men i morgen får jeg svar på om hcg har steget siden mandag.

 

Har noen av dere vært på UL etter nøyaktig 6 fulgåtte uker? hva så dere evt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg, kjære deg!!! Sikker på at dette går fint jeg :)

Jeg målte også hcg 5+3 pga blødning dagen før. Da var min på 6270 - noe som jo er ganske høyt. Til mandagen(5+6) hadde den bare steget til 10.000 - burde jo vært over doblet. Så tok jeg en ny torsdagen 6+2 - da var den blitt 21.233 og fin igjen. Mest sannsynlig mistet jeg en tvilling i den blødningen (det så liksom ut som "noe"). Jeg har prøverør og hadde satt inn to egg... Igår var jeg på tidlig ultralyd og fikk se en liten reke med et bankende hjerte :) Hipp hurra - det er første gang i historien - selv om det er femte gang jeg er gravid...!!! Endelig skal jeg kanskje komme i mål!

Er det noe ut over at du selv synes hcg-en er litt lav som gjør at du tror det går galt da? Husk at det kan lett gå godt :) :) :) Det er som jeg har sagt før ingen fasitsvar på hcg - så din kan være helt super den :)

Sender mange lykkeønskninger og gode tanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig lettet du må være nå! SÅ glad på dine vegne!:-)

 

Jeg har ikke hatt noe blødning, men jeg har mistet symptomene mine også sier magefølelsen meg at det ikke har gått bra. Du kjenner kanskje til den magefølelsen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja....jeg kjenner til den... Samtidig er det ikke sikkert den holder stikk. Forrige graviditet lå jeg og brakk meg, kjempekvalm dagen før UL - der det ble oppdaget at fosteret hadde vært dødt i 1,5 uke...Hadde fortsatt mange symptomer, og forventet absolutt ikke den beskjeden jeg fikk, men kjenner at brystene har nok blitt mye ømmere denne gang, særlig nå siste uka. Men - jeg var innstilt på opptelling om det var en eller to jeg (ivf)...hadde jo så gode symptomer...*snufs*

Håper veldig for deg!!! Selv om det kan være et negativt tegn at alle symptomer forsvinner så er det ikke ensbetydende med MA....

Det verste er jo likevel den uvissheten du kjenner på nå. Den er grusom!!!

Ønsker deg hell og lykke og håper du får svar idag!!! Tenker på deg!

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Føler så med deg, har det helt på samme måte. Var på UL 6+0 og kunne ikke se noe hjerte frekvens, men en helt normal plommesekk...hva nå det betyr???? Ble veldig skuffa, men legen sa det var veldig tidlig og at jeg skulle komme tilbake på mandag. I mellomtiden har jeg tatt 2 hcg den første var på 39 000 og den neste på 53 000, høye tall, men ikke dobbel stigning på 2 dager sånn som de sier det skal være...så jeg er jo ikke akkurat klokere og synes det virker veeeeeldig lenge til mandag. Har lest litt på nettet og sett at verdiene er veldig individuelle, men at stigningen mellom hver prøve bør fordoble seg..så jeg vet ikke jeg.. LYKKE TIL LilleVing til både deg og meg:)

 

Klem Snupis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snupis.

Tror ikke du trenger å fortvile over manglende dobling. Min lege (spesialist) sier hcg-kurven begynner å flate mer ut når den har passert 25.000 så det forventes ikke dobling deretter.

Lykke til på mandag!!! Rekner med du får se et flott bankende hjerte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, du hadde jo veldig høye hcg tall, da. Tror ikke du har noe å bekymre deg over. Jeg fikk svar på min andre hcg i dag, den var steget fra 1938 til 2900, det er jo overhodet ingen dobling, så er veldig bekymret. men det er vel positivt at det har steget!!??

 

Ja, gynekologen min sa også at det var veldig tidlig å se noe som helst. Så du hvor stor plommesekken og evt embryoet var??

 

Krysser fingrene for deg!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønte det var deg ja.:-)

 

Fikk svar i dag, men ble egentlig ikke så mye klokere av det heller, så må ta ny blodprøve til mandag.

Verdiene hadde steget, men ikke doblet seg som det skulle. fra 1938 til 2900, sa hadde bare steget med 1000 på tre dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen var litt bråkjekk synes vi, litt mere opptatt av at vi var blitt henvist dit altfor tidlig, enn å forklare oss hva en plommesekk var og måle og se om den var fin. Men hun sa den var rund og fin, men at hun ikke kunne se no hjerte... har liksom måtte lest resten på nettet og det kan jo både være forvirende og forklarende. Blir veldig glad når jeg får svar av folk som har opplevd det samme og kan berolige meg TAKK sunshinebaby70:) Derfor vil jeg si til deg LilleVing at nivåene er helt inviduelle og dine er jo innenfor normalen og HAR jo steget, så man får bare håpe og håpe:) Skal du på UL snart du og?

 

Krysser alt for deg.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at det faktisk stiger :)

Noen produserer bare hcg litt senere enn andre, individuelle forskjeller... Flott at du blir fulgt så tett opp nå da!

Dette går nok bra - krysser for deg :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei;

 

dette med hcg er jo veldig individuelt.

Likevel får eg litt panikk når eg les resultata dåkar. Eg trur eg er ca 6+0 no. Målte hcg for 1 veke sidan og hadde då 215. Lågt men likevel nok til å vere gravid. Veldig lågt i forhold til dåke andre. Målte igjen i går (7 dagar seinare), og då var den 597.....hadde alltså 3-dobla seg på 1 veke. Eg fekk beskjed om det var bra og altverka ok........synest likevel det er rart at den er så låg i forhold til dåke andre...kanskje eg er litt mindre på vei enn eg trur

 

(har målt hcg fordi eg vil vite at det er ein ny graviditet.....mista 14de jan; testa positivt igjen 11 febr....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...ikke meningen å uroe noen...men det er rart hvor opphengte vi blir i slike tabeller og tall i vår situasjon...

Som du sier - dette er helt individuelt! Så lenge legen din synes resultatet er innenfor normalen og alt virker bra - så må vi stole på det!

 

Jeg vet mitt befruktningsøyeblikk helt nøyaktig siden det er prøverør. Kanskje du er etpar dager kortere enn først tenkt...at eggløsningen din skjer litt senere enn den de automatisk rekner ut fra i en 28dagers syklus....

 

Tror vi får lene oss tilbake og stole på legestanden - det er tross alt de som er ekspertisen...ikke alle vi smånervøse, nygravide som tolker og tenker vårt rundt alle disse forvirrende tallene :)

 

Du har hcg-produksjon, den stiger, du er gravid!!!

Ønsker deg en fiiin helg - slapp av og nyt underet i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått svar på en ny hcg-prøve. Slik ser det ut:

 

Mandag 22 feb: ca 2000

Torsdag 25 feb: ca 3000

Mandag 1 mars: ca 6000

 

Etter min beregning er jeg 6+5 i dag.

Hva tror dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...