Gjest Sekretøsa Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Av en eller annen grunn skal alle på jobb ha ferie når det passer meg dårligst. Misforstå meg rett, men jeg har barnehagebarn, hvor bhg er stengt 3 uker i jul. I de 3 ukene er det 2 andre som skal ha ferie (vi er 4) og hun 3.dje kan ikke gjøre det jeg gjør, ergo, jeg må jobbe.... I fjor måtte jeg ordne barnevakt i 2 uker, fordi hverken gubben eller jeg fikk ferie når det klaffa med barnehagen... Påske, vinterferie, høstferie, julefri, osv osv... da skal de andre ha ferie, mens gubben og jeg ordner og styrer for at vi må skaffe barnevakt. De jeg jobber med, som MÅ ha ferie til jul, påske osv, de er bestemødre alle sammen! De har ikke BEHOV for fri annet enn av egoistiske årsaker! Haha, skikkelig syt og klag, men jeg ville tatt hensyn til de med små barn hvertfall! Og nå MÅ jeg ha ferieønske klart innen 1 uke, jeg har ikke så god tid på meg til å fikse og ordne barnevakt for hele sommeren!!!
Gjest Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Pleier ikke dette å rotere, slik at det blir rettferdig for alle ansatte??
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Joda, men siden jeg kom sist inn så får jeg velge ferie fra øverste hylle om 2 år, og da er guttungen 5 år og litt lettere å plassere bort, og jenta nesten 8 og enda enklere.... I fjor ønsket jeg vel fri i jula, fordi vi skulle til svigers som bor langt unna... men nei, 2 av de andre (som var før meg på ønskelista) måtte ha fri... de skulle være hjemme, ALENE!!! De skulle ikke ha folk engang.... jeg blir litt sur av sånt. Haha
Gjest Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Kjenner meg igjen fra den andre siden av gjerdet. Jeg var alltid hun uten barn som måtte jobbe på juleaften, måtte jobbe i påsken, fikk den dårligste sommerferien og alltid måtte jobbe overtid. Ikke så veldig kjekt det heller.... Man har familie selv om man ikke har barn og noen ganger så har man lyst til å feire jul, dra på påskefjellet og feriere sammen med dem;)
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 Ja, selvfølgelig Jeg mener ikke at de må trå til side og la meg buse frem med det jeg absolutt vil og ønsker, men at det går ann å jenke det litt... jeg jobba de 4 ukene barnehagen var stengt i fjor, og det var ikke ålreit å bruke sommeren på å la alle andre passe ungene, mens jeg jobba. Og har man hatt 3 uker i juli, pluss påske, vinter, høst OG juleferie samme året, så kan man gi det fra seg året etter.... De 2 som hadde fri hele jula og romjula, (eneste tida jeg hadde med dattra mi som feira jul hos sin far i fjor) var hjemme. De hadde ingen planer, de skulle bare slappe av.... jeg måtte jobbe, og plassere ungene i en bhg de ikke hørte til, fordi vi ikke fikk barnevakt....
prekæs Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 Har du hørt på maken. Skal sjefen ha ansatte på øverste hylle, så får han sørge for at ferier rullerer. Det samme med arbeidstider. Skal en bedrift ha dugelige ansatte, sørger dem for at dugelige ansatte ikke bare får kvelder og helger.
Gjest Skrevet 23. februar 2010 #7 Skrevet 23. februar 2010 Helt klart. Man burde rullere slik at alle får og så er man litt fleksibel. Da går alt så mye lettere for alle;)
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. februar 2010 #8 Skrevet 23. februar 2010 Nå jobber jeg ikke kvelder og helger, ei heller helligdager da, så det er ikke et issue, heldigvis... Men siden jeg er den eneste som kan gjøre det som skal gjøres, når 2 av de andre er på ferie, så må jeg jo jobbe....
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. februar 2010 #9 Skrevet 23. februar 2010 Ja, det er det jeg mener... jeg sa istad at jeg måtte hoste opp en barnevakt igjen da... og da sa hun på 51 at de alle hadde vært der. Sikkert jeg som er teit, men jeg ville prøvd å gjøre det litt enklere for dem som har småbarn ) Men kanskje det bare er meg
prekæs Skrevet 23. februar 2010 #10 Skrevet 23. februar 2010 Jeg tror faktisk jeg hadde sagt i fra. Sist gang jeg byttet jobb så sa jeg i fra om noe lignende. Og sluttet da ting ikke ble tatt hensyn til. Gikk rett til annen jobb så jeg overlevde:)
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. februar 2010 #11 Skrevet 23. februar 2010 Smart kanskje jeg skal gjøre det... jeg jobber bare halv stilling, men når det er "vanlig tider" og bhg er åpen, så er jeg istand til å jobbe mer når de andre har ferie... jobba vel 100% hele sommeren i fjor... men så har sjefen en datter da, som visstnok skal jobbe SELVOM jeg er ledig! Så det skal jeg ta opp på personalmøtet vi skal ha nå snart.... for det er vel strengt tatt ikke lov?? Jeg skal søke ny jobb, jobben min suger.
prekæs Skrevet 23. februar 2010 #12 Skrevet 23. februar 2010 flink jente. Så får du ny jobb som starter etter den ferien du ønsker, samtidig som du sørger for at oppsigelsestiden din går ut akkurat når ferien din begynner. Så kanskje sjefen din får seg en tankevekker:)
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. februar 2010 #13 Skrevet 23. februar 2010 Kjempeflink! Men nå har jeg 3.mnd oppsigelsestid da, så akkurat den blir litt vrien Men jeg likte tanken!
digger Skrevet 23. februar 2010 #14 Skrevet 23. februar 2010 Høres jo veldig urettferdig ut. Må jo prioritere de som bhg-barn når bhg har fri. Jeg hadde satt hardt mot hardt, enten så har du ferie når barna har, ellers slutter du! Får ofte slikt gjennom når sjefen skjønner at man mener alvor.
prekæs Skrevet 23. februar 2010 #15 Skrevet 23. februar 2010 Altså. Får du deg jobb innen 1. april går oppsigelsestiden din ut 30 juni. Passer det deg bra, eller?
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. februar 2010 #16 Skrevet 23. februar 2010 Ah, sant! *tenker dårlig sent på kveld* Skal søke på en med søknadsfrist 12.mars, håper de svarer innen 1.april da
prekæs Skrevet 23. februar 2010 #17 Skrevet 23. februar 2010 Og er du riktig heldig slipper de deg før siden de må få trent opp erstatteren din til å jobbe alene i juli. Ulempen da kan være at du må jobbe i juli i ny jobb, så hadde virkelig gått oppsigelsestiden ut. Å ha en under opplæring i tillegg til deg er dårlig økonomi og hvem må da jobbe i ferien om ikke de på øverste hylle. Så kan de ha det så godt. Uff noen ganger er jeg SÅ skadefro. Fnis.
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. februar 2010 #18 Skrevet 23. februar 2010 Haha, ja det hadde tatt seg ut. De ruger på penga sine, så de ansetter sikkert ikke fler! Jeg takler ny jobb i juli, men helst vil jeg ha FERIE i jul! Skadefro er bra, får ikke noe igjen for å være engel lell
prekæs Skrevet 23. februar 2010 #19 Skrevet 23. februar 2010 Å? Var det jul du mente? Da har du jo god tid:)
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. februar 2010 #20 Skrevet 23. februar 2010 oij, det glapp en I... julI JULI, den mnd etter JUNI! Før august... sånn på sommeren vettu.... haha
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. februar 2010 #21 Skrevet 23. februar 2010 Uff, nå høres jeg jo skikkelig dum ut, jeg mener ikke at jeg SKAL ha fri, men at det kanksje kan gå ann for de som bare skal være hjemme og kose seg, at de kan se litt annerledes på det. Har de bestillt ferie, eller har massive planer så er det jo helt greit... men de er bare hjemme, eller på hytta... Jenta mi er 2 uker her, og 2 uker hos faren sin i juli... det ER faktisk kjipt å jobbe de 2 ukene hun er her altså, når vi har mulighet til å finne på noe...
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 23. februar 2010 #22 Skrevet 23. februar 2010 Vil nå tro det er godt for de å bare være hjemme også, men skjønner jo hva du mener. Kan du ikke bare sykemelde deg? Siste utvei liksom. Unga skal jo ha tid med deg de å.
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. februar 2010 #23 Skrevet 23. februar 2010 Jeg er ikke sykemeldt nå selvom legen mener jeg bør være det pga nakkevondt, så nei, jeg kan ikke sykemelde meg Selvfølgeli er det godt å være hjemme og kose seg, ingen tvil om det Men 2 av de skal ha ferie 3 uker på rappen, samme ukene... og det er når barnehagen er stengt
Jullia Skrevet 23. februar 2010 #24 Skrevet 23. februar 2010 Gjør det klart for dem at du søker annen jobb, uten å true med å slutte da. Det kan slå tilbake på deg. Men gjør du en god jobb og de trenger deg bør de bli litt stressa da....
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. februar 2010 #25 Skrevet 23. februar 2010 Det er mange grunner til å slutte, ikke bare ferien... hehe Jeg er ikke typen til å true noen.. "øy, gjør sånn og sånn, ellers slutter jeg":....neh, ikke meg Jeg gjør en god jobb, en veldig god en faktisk, men de ser det ikke.... typisk det der Men jeg skal si at jeg søker, ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå