Knøtte85 Skrevet 24. februar 2010 #26 Skrevet 24. februar 2010 Jeg har tatt den! Og lever enda! Helt utrolig. Min datter også! :-) Vi begge pleier å ha en forkjølelse eller to i løpet av vinteren. Etter vaskinen, har ikke hatt rennende nese engang. INGENTING. VELDIG mange har vært forkjølet, og syke i barnehagen i vinter, som er veldig vanlig. Har ikke fått noe vi! :-) Aldri vært så frisk før! :-) Vaksinen ble også tatt når jeg var 1 uke gravid, uten at jeg visste jeg var gravid! Ops.. Ligger en sprell levende, aktiv og frisk liten guttebaby inni der! ;-) Og sjansene for at det skal skje han noe, eller oss, senere, er vel så små, at de egentlig ikke er der. Ikke la oss her avgjøre noe for deg, den avgjørelsen bør du ta sammen med fastlegen din! =) Masse lykke til med valget! :-)
Gjest Skrevet 25. februar 2010 #27 Skrevet 25. februar 2010 jeg ville ikke tatt den. leste en artikkel nylig der det sto at svinevaksina mistenkes å være grunn til 21 dødfødsler i norge!!!!! og at den også antas å være årsak til det økende antallet aborter. og dessuten, er ikke norge det eneste landet som anbefaler vaksine til gravide? bare det må da være grunn i seg selv til å la være, mener jeg da:) for hvorfor er alle andre land imot det???
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 25. februar 2010 #28 Skrevet 25. februar 2010 Jeg har en hemmelighet: Jeg synest du skal legge ved link til kilde når du utaler deg så negativt. Jeg har tatt vaksinen, og det smerter meg å lese det du skriver. Håper for min og beibisen min sin del at det bare er vrøvl. Ellers så vil jeg si at her inne på BIM har det vært dem som ikke har tatt vaksinen som har vært flinkest til og snakke om det. Derfor ville jeg snakket med en lege. Det kan være lurt og ta vaksinen. Men det kan og være like godt og la være om ikke det kommer noe utbrudd... Det er noe som bare fastlegen din kan "bestemme" for deg. =) Lykke tl videre uansett =)
26/5-10 Skrevet 25. februar 2010 #29 Skrevet 25. februar 2010 Har tatt den ja, er i uke 28, tok den så fort jeg kom over i 2.tri. Angrer ikke i det hele tatt. Er faktisk glad og lettet.
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 25. februar 2010 #30 Skrevet 25. februar 2010 jeg har ikke tatt den og kommer ikke til å ta den heller lykke til!
Pinnus Skrevet 25. februar 2010 #31 Skrevet 25. februar 2010 Syns argumentet "jeg tok ikke vaksinen og lever enda" er det dummeste argumentet jeg hører. Dere har mest sannsynlig sluppet unna fordi så mange andre tok ansvar og vaksinerte seg. Det var et samfunnstiltak å ta vaksinen, ikke fordi den gjennomsnitlige nordmann ikke klarer en vanlig influensa. Rett og slett for å felles beskytte dem som ikke kan ta vaksinen av forskjellige årsaker. Jeg var også i 1.tri da dette stod på for fullt, og er takknemlig for hver og en som tok vaksinen og dermed minsket risikoen for at jeg og babyen min skulle bli syk. Det etterforskes på om noen faktisk har dødd av vaksinen? Men det vel en del, helt unge og friske mennesker, har dødd av influensaen? Blusser dette opp igjen nøler jeg ikke med å ta vaksinen.
2høstjenter og 1sommergutt Skrevet 26. februar 2010 #32 Skrevet 26. februar 2010 Ja, jeg tok vaksina i uke 14. Er i risikogruppa pga astma. Kjenner to andre gravide som også tok vaksina og det gikk fint med både dem og meg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå