Gjest Skrevet 27. juli 2010 #26 Skrevet 27. juli 2010 Hadde vi kunnet vaksinere, så hadde vi gjort det! Tror mange ikke er klar over hvor alvorlige mange av de sykdommene egentlig er... Så, siden jentungen ikke kan vaksineres, har jeg revaksinert meg for det som er mulig. Jeg er ikke skeptisk til vaksiner overhodet, og synes faktisk at de som velger å ikke vaksinere er lite takknemlige. Her lever vi i et land hvor vi er så heldige å ha tilgang på vaksiner som forhindrer sykdom som det i andre land dør flere tusen barn av hver år, også velger noen å IKKE vaksinere?
solstråle69 Skrevet 27. juli 2010 #27 Skrevet 27. juli 2010 Hva du skal gjøre? Vaksinere, selvfølgelig! Jeg skjønner ikke problemstillingen i det hele tatt - her bor vi i et land som gir oss denne muligheten, også tviler du? Må du overbevises, så snakk med en pensjonert barnelege.
moe_ Skrevet 28. juli 2010 #28 Skrevet 28. juli 2010 Det er vel noen få i dette landet (som har valget) som har unnlatt å vaksinere. Dem om det. Ja, innholdsfortegnelsen på vaksiner er skremmende - akkurat like skremmende som fx den på servelaten,leverposteien og makrell-i-tomaten. Nyhetsspeilet er ikke seriøse - katastrofemaksimering er deres business. Veldig bra er det dog at du, som omsorgsperson, leser på. Husk bare at alt som står på Internet ikke er sant. Jeg vil anbefale deg - dersom barnet ditt ellers er frisk - å ta de vaksinene som tilbys, dvs vaksineprogrammet. Øvrige vaksiner, som fx influensa, må du og legen ta opp til vurdering, hvis og når det er aktuelt. Personlig hadde jeg hatet meg selv hvis barnet mitt døde eller ble varig skadet fordi jeg måtte ri på den høye hesten min ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå