Linnea&Meg+LilleSpire Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Er det noen her som har valgt å ikke vaksinere barna sine? satt å leste på hva alt det de sprøyter inni inneholder! ble helt sjokkert og ffor å ikke snakk om, skeptisk om tuppa skal vaksineres i morgen!! Les saken her: Nyhetsspeilet.no » Vaksinering er ikke immunisering
Lovemelikeyoudo Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Vaksiner selfølgelig!!!!!!!!!!!!
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Vi følger vaksineprogrammet. Synes nesten det burde vært en selvfølge. For 100 år siden døde mange barn av kusma, meslinger og andre sykdommer vi vaksineres mot i dag. Det er en grunn for at vi i vår generasjon ikke har kjennskap til disse sykdommene, det er pga vaksineringen.
missmulatto Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Uff, kjente meg straks igjen i din problemstilling. Satt også slik natten før med nr.1. Jenta vår på 2 år ble vaksinert, ikke hele programmet, da vi valgte bort MMR og Pneumokokk. Sliter fremdeles litt med dårlig samvittighet. Jenta vår på 6 mnd. har ikke blitt vaksinert ennå. Kanskje vi kommer til å gjøre det, vet ikke, men da ikke alle. Man kan faktisk få en og en vaskine, og ikke 5 eller 3 gangen som man kjører nå. Er du usikker, si at du ønsker å vente litt. Absolutt ikke noe i veien for det. Og husk, det er et tilbud.
Gjest ->>- Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Nyhetsspeilet? Gud. Om man mangler kritisk sans i stor nok grad til å ta det nettstedet halvveis seriøst, bør man i hvert fall drite i å utsette ungene sine for egen manglende vurderingsevne.
Gjest yrild Skrevet 23. februar 2010 #7 Skrevet 23. februar 2010 Jeg er skeptisk til vaksiner, men velger det beste av to onder som oftest er vaksinen. Det vil si at vi har tatt alle vaksiner bortsett fra pneumokokk og kun meslingedelen av MMR. Trippelvaksinen er veldig viktig, det samme er meslingevaksinen. Hvis du bor på et bittelite sted, aldri treffer fremmedfolk og ikke reiser til utlandet er det mulig du klarer deg uten, men det finnes feks meslinger mange steder i verden (feks i Sveits der vi bor) og det kan være dødelig (dør barn her nede nesten hvert år av meslingekomplikasjoner). Lykke til :-) Det er ikke et enkelt valg! (men jeg tenkte litt over at hvis det skjer noe med lillemann som følge av en vaksine har jeg hele helsevesenet i ryggen på at det var et riktig valg. Hvis jeg velger vekk en vaksine og han får vari mèn eller dør av komplikasjoner blir det jo faktisk min skyld alene....tror ikke jeg kunne levd med det!)
Gjest Skrevet 23. februar 2010 #8 Skrevet 23. februar 2010 http://www.forskning.no/artikler/2009/mai/220897
Pusshy Cat Skrevet 23. februar 2010 #9 Skrevet 23. februar 2010 Skal du lete etter god info ang vaksiner så er nyhetsspeilet den siste plassen å lete på, større møkk oppgulp av konspirasjonsteorier skal du lete lenge etter.
Sistah*G07*J09* Skrevet 23. februar 2010 #10 Skrevet 23. februar 2010 definnetivt vaksinering!! Med all reisingen o.l. som er i vårt samfunn. og alle vår nye landsmenn, så ville ikke jeg risikert å la barna mine gå ubeskyttet rundt i samfunnet. Jobber selv i helsevesenet, å har opplevd å vært i hjemmetjenesten der vi har gått inn med fult smitteutstyr på oss, bare for å gi medisin. (turberkolose). Der denne personen ellers gikk fritt rundt i samfunnet. Skremmende spør du meg!
Loglady Skrevet 23. februar 2010 #11 Skrevet 23. februar 2010 Jeg er født i 71. Vår generasjon hadde både kusma og meslinger uten å dø av det, og har god kjennskap til disse sykdommene. Vaksinering mot disse er relativt nytt. Hvilken generasjon tilhører du?
kitty08 Skrevet 23. februar 2010 #12 Skrevet 23. februar 2010 Uff det er så tragisk at du i det hele tatt tror på den ekstremt useriøse informasjonen på nyhetsspeilet. Les om vaksiner hos FHI eller noen seriøse. Barn (ditt eller andres) kan dø om folk slutter å vaksinere.
Tabitha Skrevet 27. juli 2010 #13 Skrevet 27. juli 2010 Men Nyhetsspeilet hadde da rett om svinevaksinen. Det var fullstendig overdrevet fra WHO.
Let's hear it for the boys! Skrevet 27. juli 2010 #14 Skrevet 27. juli 2010 De var ikke de eneste som mente at svinevaksinen var unødvendig. Bare fordi de hadde flaks den ene gangen betyr ikke at du skal stole på dem. Folkens, dette er samme stedet som påsto at Michael Jackson ble drept av et hemmelig brorskap.
Gjest Skrevet 27. juli 2010 #15 Skrevet 27. juli 2010 Sett deg og les om sykdommene det vaksineres mot (og ettersykdommene) så finner du raskt ut at noen små vaksiner er barnemat i forhold. Og at sykdommene er så godt som utryddet er ikke et argument for å unngå vaksine men et argument for å fortsette å vaksinere for å forsikre seg at sykdommene blusser opp igjen. Dessuten synes jeg du skal tenke over at du ikke bare setter ditt eget barn i fare ved ikke å vaksinere, men også deler av befolkningen som av ulike grunner ikke kan vaksineres. Dersom ditt barn blir sykt kan det (f.eks i bhg, skole el.lign) smitte andre som ikke har kunnet ta vaksinen og som er dårligere rustet til å tåle sykdommen også. Klarer ikke å begripe at enkelte ser på det å droppe vaksineringen som et alternativ. De skulle levd dengang kopper, meslinger og polio var vanlige sykdommer som folk fikk alvorlige senskader (og også døde) av.
Trollemor75 Skrevet 27. juli 2010 #16 Skrevet 27. juli 2010 Vi følger vaksinasjonsprogrammet, og vil vurdere andre vaksiner i forhold til alvorlighetsgrad og sannsynlighet for at gutten får sykdommen. Vi reiser mye, så jeg vurderer Hepatitt vaksinene samt tuberkulose selv om den ikke er del av programmet lenger. Men jeg vil ikke vaksinere mot influensa.
Gjest Skrevet 27. juli 2010 #17 Skrevet 27. juli 2010 Og at sykdommene er så godt som utryddet er ikke et argument for å unngå vaksine men et argument for å fortsette å vaksinere for å forsikre seg om at sykdommene IKKE blusser opp igjen skulle det stå, såklart ...
Gjest Skrevet 27. juli 2010 #19 Skrevet 27. juli 2010 Vaksiner. Ser at noen "utdødde" epidemier kommer tilbake pga. folk som ikke vaksinerer.
Libido- Skrevet 27. juli 2010 #20 Skrevet 27. juli 2010 Bullhit. Mange store epidemier har kommet nettopp etter massevaksinasjoner og de vaksinerte har blitt syke.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 27. juli 2010 #22 Skrevet 27. juli 2010 Ja nå er jeg spent... Vi vaksinerer selvfølgelig! Ingen tvil! Jeg vaksinerte meg også mot svineinfluensaen. Folk kan komme med skremselspropaganda til de spyr om de vil for meg, jeg gjør som jeg selv vil! Dermed basta!
gerd Skrevet 27. juli 2010 #23 Skrevet 27. juli 2010 Mange barn av vår generasjon fikk både kusma og meslinger uten å dø av det ja, men noen døde faktisk også ( de er jo borte og kan ikke argumentere for seg ). Flere av vår generasjon er døve, blinde eller hjerneskadde grunnet røde hunder hos mor i svangerskapet. Gutter er sterile grunnet kusma.... osv osv.... Meslinger er den største årsaken til barnedødelighet på verdensbasis i 2010. Forøvrig er argumentasjonen noe merkelig. Det blir som å si - "bestefaren min har røykt siden han var sju og ble 90 år gammel - ergo har ikke røyking sammenheng med lungekreft......."
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 27. juli 2010 #24 Skrevet 27. juli 2010 Nei, vi vaksinerer ikke.Det er så mye farlige stoffer i vaksiner at vi putter ikke det frivillig i det mest dyrebare vi har. Jeg har undersøkt og lest så mye om innholdet i vaksinene og hva det er linket opp med at jeg rett og slett ikke kan gi noe slikt til barnet mitt. Noen tåler vaksiner mens andre ikke gjør det. Jeg gambler ikke med mitt barn. Alle bør undersøke så godt de kan og søke uavhengig informasjon ang vaksiner før de tar et standpunkt.
GreitÅVæreAnonym Skrevet 27. juli 2010 #25 Skrevet 27. juli 2010 Jeg er ikke enig i at vaksinering er å gamble med barnets liv og helse! Derimot å velge og ikke vaksinere, er gambling!! Ikke bare for ditt eget barn, men også for alle andre som ikke er vaksinert. Hvis foreldre velger bort vaksine får vi et stort problem. Mange blir syke og mange vil dø! Jeg oppfordrer deg til å vaksinere barnet/barna dine!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå