Gå til innhold

Har alle her falt mage og er slanke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I alle tråder der det kommer spørsmål om utseende etter fødsel er det alltid avar som : det tok meg noen uker å få flat magen igjen,jeg har ingen strekkmerker og har 3 barn,jeg raste ned i vekt etter fødselen!

Unner selvfølgelig alle en fin og frisk kropp!Men kjenner jeg føler meg som et utskudd som sitter her med henge pupper og 20 kg i overvekt(et år etter fødsel)strekkmerker over hele kroppen og knekte sosial antenner da jeg sitter "buret" inne med to små barn..

Er det bare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hver gang jeg logger meg på her, så mister jeg 20kg. :P

Tror nok en del skryter veldig, eller forteller hvordan de vil se ut istede. Det er selvsagt noen som trener som helter og virkelig raser ned i fett, er jo klart det, men tror ikke alle er samlet her for å si det sånn.

Skrevet

Hæ, er det virkelig noen som gidder lyve om sånt når de uansett er anonyme på er nettforum?

Skrevet

Jeg har stor mage, rompe, lår og ganske hengete pupper.. 30 kg overvekt, som ingen andre trenger å bry seg med, da jeg bærer rundt på hver kilo helt selv! :)

Skrevet

Har flat mage og er slank, men har dessverre en del strekkmerker, så jeg er kun fornøyd med kroppen min med klær på ;)

Skrevet

hehe, langt ifra flat mage her :P Her henger den som et hengebuksvin;) Med strekkmerker og det hele. Puppene mine er blitt veldig lange og pene:P

Det som er, tror jeg, er at de som har fått flat mage og ser smashing ut, gjerne forteller det. Mens vi som ser heller litt sjabre ut, vi holder det litt mer innpå hjerte ;)

Skrevet

Magen min ble ikke flat før 5 år etter fødselen.

Skrevet

Magen min ble ikke flat før 5 år etter fødselen. Først da ble jeg slank igjen. Men ting tar tid for enkelte, og jeg synes ikke det er noen hast.

Det viktigste er ikke kroppen vår.

Skrevet

Flat mage? Slank? På ingen måte :D

Er framleis ca 23 kg over der eg var før eldste blei fødd (faktisk ca 1 kg tyngre enn høggravidvekt i begge svangerskap). Var på god veg til å bli kvitt ein del kg, men gjorde den megatabben å begynne på minipiller = opp 18 kg i løpet av 2009, til tros for trening og ok kosthald. Morsomt.

No more hormoner her i gården, og er på veg nedover igjen. Det skumle er at no har eg ingen ting å skylde på om det ikkje går nedover, ingen ekstra hormoner, og er ikkje gravid...

Skrevet

Nei, langt i fra. Har aldri hatt flat mage i hele mitt liv, har insett at det kan jeg bare glemme.

Jeg har jo alltid vært slank...men nå sitter jeg her etter svangerskapet og har stor mage, rumpe og lår - pga bekkenplager og var inaktiv i nesten 9 mnd'er. Passer ingen av de gamle klærne mine.

Tør ikke å veie meg ennå, da jeg gikk opp 20 kg. Gruer meg litt til 6 ukerskontrollen og muligens bli veid der.

Det tar rundt 1 år før kroppen kommer seg fra fødselen har jeg hørt da, kjenner det er lenge til og kan ikke si at jeg gleder meg til å få på bikinien i sommer :-S

Skrevet

Nei, slank vil jeg ikke kalle meg, men jeg begynner å føle meg ganske vel da. Bare 3 kg igjen til startvekten og fikk null strekkmerker under svangerskapet, til tross for at jeg hadde en ganske stor mage mot slutten der. Fikk derimot strekkmerker på puppene etter fødsel, siden de vokste til abnorm str;) Jeg veide litt for mye i utgangspunktet da, så målet mitt er ca 17 kg ned, alt i alt. Men har litt stor deigmage fortsatt. Snart 4 mnd etter fødsel.

Skrevet

Jeg er en tjukkas. Jeg har altfor digre pupper og en mage full av strekkmerker i alle regnbuens farger.

For tiden er jeg gravid i tillegg, og kjenner iq'en synke for hver dag. Og etterpå blir det jo selvsagt ammetåke, så da vil jeg ikke være istand til å føre en normal samtale på et halvt år.

Men trives ille godt som mamma uansett :o)

Skrevet

Jeg er 174 cm høy og veier 78 kilo, så ingen sylfide akkurat..

I tillegg har jeg skikkelig eplefasong og er bredest på midten. På det bredeste (rett under navelen) er mageomkretsen 106 cm!

Har strekkmerker også..

Før jeg fikk barn veide jeg 63 kilo og hadde faktisk litt rund mage da også.

Skrevet

Noen uker etter fødsel var jeg et par tre kilo over startvekt(litt overvektig i utgangspunktet)ca 1 år etter fødsel veide jeg på det meste ca 8-9 kg over startvekt. La på meg i ammeperioden altså...

Jeg hadde ett tungt svangerskap med bekkenløsning og lite aktivitet, og etter barnet var født slet vi med søvn, løsnet ikke før han var 1,5 år. Jeg trøster meg med at det er ting som spiller inn. Nå to år etter fødsel er jeg på vei ned i vekt og veier pr dags dato omtreent det samme som noen uker etter fødsel, så det har tatt tid...

Ble litt langt og bare om meg selv det her men poenget er at vi alle har forskjellige utgangspunkt. Ikke døm deg selv for hardt, veldig mange strever med vekten etter svangerskap.

har du mulighet til å komme deg ut litt? Feks gå tur med ei venninne eller noe 2-3 x i uka? Kan hjelpe både psykisk og fysisk=)

Skrevet

Noen, les de fleste modeller/kjendiser, har gummikropp som spretter tilbake til normalen satidig med at ungen dras ut...Samtidig som at flere får reparert delte mgemuskler er og da, da mange tar keisersnitt....

Kjenner noen som er tilbake til noralen så snart ungen er ute..Da er det KU gener det er snakk om.Null strekkmerker, puppene henger ikke, magen flat som ei fjøl etter to uker...Men har ikke trent en dag i sitt liv, ei er de spes sunne i matveien....

Så er det de som for så vidt blir like slank igjen, men har strekkmerker og hengepupper og litt mageheng. Disse er de som trener, lever sundt og er bevisst på og passe seg...

Så er det de som ser at man forandrer seg etter en gravididtet...Som ser at mage og puppe henger og at man har noen kilo ekstra etter å ha vært gravid..Og som bare gir opp, fordi DE ser bare de fra den førstnevnte gruppen..Og tenker at siden man har strekkmerker, og løshud så er det ikk enoe vits å trene og spise sundt, fordi man blir ikke som "modellene" alikvel...Ei heller som før.....I stedet for å sette igang sunn livsstil og trening for helsa sin del, så setter de seg bare ned....Kan likesågodt være usunn, i dårlig form og lat, når man ikke har mulighet til å SE ut som en modell....

Og jeg har INGEN respekt for de som ikke en gang PRØVER og være sunn og trene reglemessig, og satidig klager over kroppslig forfall..De som ikke gidder og trene fordi de ikke blir SEENDE ut som de vil.....De som trener kun for utseende sin del, får sjelden betalt for det....De som trener for helsa sin del, får tilbakebetalt med renter....Så kom dere opp av sofaen og finn på noe dere kan gjøre..ALLE har mulighet til å finne en trimform de kan utføre, man må bare sette igang og prøve ut...

Også komer det nå drøss av svar fra de med kroniske serter og en eller annen diagnose som gjør at man MÅ sitte i sofaen hele dagen og spise junk.....Og nei, jeg ser ikke så jævl bra ut.....Men trener 6 dager i uka, forde det er godt for eg og jeg føler meg vel.....an holder seg sunn fordi om magen ikke blir flt og puppa ikke spretter opp..Man prøer og beholde helsa for ungene sin del...eller????

Skrevet

Jeg er slank (50 kg), men har litt mage. Blir antageligvis aldri kvitt den heller. Jeg er for tynn (gikk ned 10 kg på rekordtid etter ekteskapsbrudd i fjor høst), og prøver å legge på meg...

Skrevet

He, he anonym 07:32

Så det finnes 3 grupper man kan havne i???

Du har jo en så hyggelig tone i svaret ditt at jeg kjente hvordan det gode søndagshumøret bare spredde seg ut...

Skrevet

ja..:)

har født 5 barn, å er fortsatt slank/tynn å har flat mage..:)

jeg er nok slik fra naturen sin side, slik er også min mor (4 barn)

du er vakker HI, ikke heng deg opp for mye i kroppen din..

Skrevet

Jeg er nok ei av de irriterende jeg da... ;-).

Spratt tilbake til sånn jeg var før jeg ble gravid 3 uker etter fødsel med begge barna mine.

Har aldri trent, men er naturlig aktiv i hverdagen. Spiser sunt og variert, men sprekker gjerne med pizza og burger etter barna har lagt seg ;-).

Jeg har ingen strekkmerker verken her eller der og ser faktisk helt lik ut som jeg har gjort hele mitt voksne liv, foruten de 18 mnd jeg har gått gravid.

Ja, nå lyver jeg faktisk litt...den todelte muskelen synes hver gang jeg er sprengmett.

Skrevet

Irriterende? Næsj! :o) Vær stolt, kos deg med hvordan du ser ut :o)

Skrevet

I wish.............

Første fødsel var magen borte 3 uker etter fødsel. Men da hadde jeg gtt ned masse i vekt i svangerskapet pga eksterm svangerskapsvalme. (lå på sykehuset.)

I andre svangerskap låa jeg ikke på meg så mye da heller men vekta gikk rett vei ihvertfall. Men magen ble fort stor andre gang. (2 tette.) og etter fødsel er den fortsatt stor. Må nok operasjon til for at den skal bli flat igejn siden jeg har fått overheng, men det får vente til jeg er sikker på at jeg er ferdig med barn.

Ellers har jeg bare gått ned halvparten av de kg jeg gikk opp med nummer to.

Jeg kunne sikkert trengt å gått ned 10-15 kg eller så, 1,5 år etter fødsel.

Skrevet

Etter fødsel med unge nr 1, så forsvant faktisk magen med en gang.

Vi synes det var helt sykt å bare se magen sige sammen og forsvinne, med en gang barnet var ute :P

Og alle lurte på hvor mye jeg hadde gått opp, siden de ikke kunne se at jeg nettopp hadde vært gravid, bare noen dager og uker etterpå.

(Gikk opp 12 kg og 10 kg forsvant dagen etter) så jeg gikk jo opp det som er vanlig og ikke noe spes ekstra.

Den var stram og hadde lite med strekkmerker (aldri hatt så bra selvtillit som etter den fødselen, hehe)

Men så, med unge nr 2..

Magen forsvant fort den, men den ble ikke flat.. det kom sånn bolledeig på den :P

og ennå flere strekkmerker.

Så nå har jeg litt myk mage som ser ut som ett kart :)

Men vekten skal jeg ikke klage på, gikk opp 8-9 kg bare denne gangen, og jeg gikk ned mye mer etterpå.

Etter ett par uker så hadde jeg gått ned 13-14 kg eller noe (sikkert pga en del stress osv)

Så, jeg kan kanskje ikke klage på vekten, men er skikkelig misfornøyd med magen min og den skal ikke vises fram i bikini o.l før jeg har fått trent og kommet i bedre form igjen.

Noe som tar sin tid!

Og strekkmerkene vil jo alltid være der, men forhåpentlligvis blir de litt mindre rød etterhvert, lov å håpe ;)

Og ja, når det gjelder puppene ...

Jeg savner de jeg hadde før jeg fikk unger!

Da var de passe stor og fin form.

Nå har de faktisk blitt mindre for hver gang, har litt strekkmerker og er ikke noe fin.

De henger kanskje ikke så mye, men det er langt fra struttepupper :P

*sukk*

men men, jeg har ingen planer om å la de henge i det fri, de holder seg på plass i en bh, så det har ikke noe å si , haha.

Skrevet

En del kan nok takke naturen for hvordan de ser ut etter fødsler.

men nå det er sagt, for oss andre går det ikke av seg selv.

Jeg har født 3 barn og raste ikke ned i vekt etterpå. Måtte være veldig bevisst på hva jeg spiste og trene eller gå turer ut med vogn etterpå. Nå, 4 år etter siste fødsel vil jeg kalle meg normal slank. Er 168 og 67 kg, har ikke mye mage, men har litt strekkmerker på magen.

Så som oftest må en jobbe med å komme tilbake hvor en kan trives med seg selv og kroppen sin igjen.

Skrevet

jeg veier riktignok 20kg mindre nå enn før jeg ble gravid... nå var jeg relativt feit før graviditeten da, men ble litt kvalm i svangerskapet.

Men mangen min var ikke så forferdelig før jeg ble gravid, men nå etter fødsel har jeg fått fleskeforkle... helt forferdelig. Var liksom den ene kroppsdelen jeg ikke hadde super komplekser for fordi den var ikke så pløsete selv om jeg var feit. Men joda.... sosiale antenner har jeg heller ikke lenger... er som mannen min sier; har blitt dum i løpet av det året her.

Så vi er hvertfall 2 stk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...