Gå til innhold

Hva skal jente babyen deres hete?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Smaken er som baken..! dere som ikke liker dobbeltnavn kan jo bare la det være.. hvorfor rive seg i håret på andres vegne? mange som bruker tiden sin på å kritisere andre, synes jeg..Og her var det jo ikke snakk om guttenavn, heller.. litt usaklig, kanskje?! Noen må bare ha en mening om absolutt alt.. er litt lei av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoho, om du er lei av meninger tror jeg du henger på feil sted;) Syns alle trådene her inne sklir ut i større eller mindre grad, sånn blir det med masse hormontroll samlet på en plass :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket det, ja.. :-D

kan jo være greit å dele meninger, altså. Var vel mine hormoner som kom til syne over..!! hehe.. får vel bare lære meg at noen sier meningen sin på bekostning av andre og bare prøve å overse det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt, vår jente heter Ida Emilie,født i juli 09 ;)

Oppkalt etter meg da,ettersom jeg heter Ida. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he jeg må virkelig le her. Er det mulig. La nå folk få kalle barnet sitt det de ønsker. Jeg har mange navn jeg liker og andre jeg ikke liker. Bryr meg overhode ikke om hva andre velger å kalle barnet sitt. I dette innlegget spør de hva dere skal kalle jente babyen deres. Er det hormonene som tar overhand. Dere nevner navn direkte som dere ikke synes er fine. Hva er poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

(KOMMENTAR TIL ET PAR STYKKER OVER.)

he he jeg må virkelig le her. Er det mulig. La nå folk få kalle barnet sitt det de ønsker. Jeg har mange navn jeg liker og andre jeg ikke liker. Bryr meg overhode ikke om hva andre velger å kalle barnet sitt. I dette innlegget spør de hva dere skal kalle jente babyen deres. Er det hormonene som tar overhånd. Dere nevner navn direkte som dere ikke synes er fine. Hva er poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet! Noen har hormoner over styr ja! Å rakke ner på folk med dobbeltnavn eller som ønsker det til ungen sin er helt sinnsykt. Jeg har alltid likt dobbeltnavn, moren min er svensk og der er det tradisjon å ha dobbeltnavn selv om du kanskje bare bruker ett av dem. Det gjør det litt mer spesielt syns jeg.

Alle har forskjellige meninger, men noen bør kanskje tenke seg om to ganger før de åpner kjeften (dvs denger ned meningene sine på tastaturet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at alle plutselig var anonyme når de skulle kritisere. Dette var ikke en "Hva syns du om navnevalget mitt-tråd". HVA skal din jentebaby hete, enkelt og greit, så da kan vel det respekteres og negative kommentarer holdes utenfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg forsiktig inn her. Navn er og blir en "privat" sak. -Heldigvis! Om man ønsker dobbeltnavn eller ikke, er opp til hver enkelt. Jeg er egentlig litt "imot" dobbeltnavn, men det er fordi folk flest idag praktiserer å ha mange etternavn, synes det blir litt mye, bare. Men har full respekt for de som velger dobbeltnavn. -Ønsket meg det som liten selv, jeg. :)

Uansett er det en ting som er sikkert; navn skaper identitet. Emilie og Emma er to av de mest populære navnene i 2008 og 2008, Si at 40% av dem har et "typisk norsk etternavn", a la Svendsen, Andersen, Nilsen, Johansen.

I min verden er det ikke spesielt pretensiøst å kalle datteren sin for Emma Charlotte Andersen. -Da er det en liten sannsynlighet for at hun har noen i klassen eller rundt seg som heter det samme. Eneste som er greit er å ha en viss pekepinne på om begge navnene skal brukes eller ikke. -Tenker da på om det er "tungt" å si eller flyter fint.

 

Tenk over hvor mange Anne Hansen, Lene Johansen, Erik Andersen osv som finnes "der ute". Men, for å avslutte, navn er og blir en "privat" sak.

 

Lykke til i navnejakten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har forskjellige meninger, men det må vel gå an å holde dem for seg selv hvis man ikke kan la være å kritisere andre av den grunn.

Folk må kunne få kalle barna sine det de ønsker uten å få sleipe komentarer tilbake. Snakk om frekkheter spør du meg.

 

Skal være enig med henne som komenterte tidligere at det var snodig at alle ble annonyme når de ikke hadde noe hyggelig å si.

En smule feigt om jeg får si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hei jeg er på besøk fra juniklubben. dobelt navn er fine men er ikke det denne tråden var om. mange fine navn her. vi har tenkt litt på mina Chasmine, melanie, jessica, syns matilde er veldig fint også. ada chasmine?

 

dere som kritiserer dobbelt navn lag deres egen tråd og chatt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...