Gå til innhold

Har jeg en diger monstermage?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du har en ganske normal 23-og-litt uker-mage jeg:) Folk er så glade i å kommentere gravidemager og enten er den for stor eller for liten (jeg får høre begge deler. 22 uker og kun en anelse mindre enn din) Lukk ørene:)

Skrevet

Syns du har fin mage jeg :) Noen har det jo slik at barnet ligger lenger inn også, å da får de høre at de ikke kan se at du er gravid en gang...

Så du er fin fin fin :)

Skrevet

Tusen takk, snufs, gjør godt å høre for mine gravide hormoner.

Dere har rett, folk elsker å kommentere. Det er liksom lov å si hva som helst til gravide, som i dag fikk jeg høre tjukka av en kollega!!! Det vet jeg at jeg ikke er, hadde så lyst til å bli sint, men folk er jo bare så tankeløse!

Skrevet

Kjempefin mage! :) Håper min er like fin i uke 23! Er det noe mal for hvor stor magen skal være da?? Tror det der varierer i fra jente til jente. Syntes du så flott og helt normal ut. Slett ikke monstermage :D

Skrevet

Dessuten er du jo bare et par uker fra den gyldne datoen da barnet faktisk kan overleve utenfor magen. Da er det jo ikke rart den trenger litt plass! Du har jo en baby der inne ;)

Skrevet

Jeg fikk sånne kommentarer hele tida sist svangerskap. Jeg måtte jo ha tvillinger og sikker på at jeg ikke var et par mnd lenger på vei.. Ble etterhvert dritt lei, men man må vel bare heve seg over det. Hvis noen kommer med sånne kommentarer denne gangen kan det nok hende jeg bjeffer tilbake, for jeg er skikkelig hormonell. Fnis. Jeg synes du har flott mage jeg! Gleder meg til min blir sånn. Er 14 uker og fått en liten kul.

Skrevet

Godt å se at vi er fler som faktisk har mage ;) Syns magen din er flott, jeg:)

Skrevet

Syns magen din er kjempefin!! Gleder meg til magen kommer her!!

Har ei venninne som er ca like langt som deg og ho har ca like stor mage som deg.. har ikke reagert på det..

:)

Skrevet

lille_vims gravid med nr3 TAKK for dette innlegget! jeg ser prikk lik ut som deg og er akkurat like langt og sliter med akkurat det samme!!! Jeg er også skikkelig deppa om dagen fordi jeg føler meg så enorm, og at alle synes jeg er "så svær", jeg har til og med bittelitt større mage enn deg tror jeg. Går og skulle ønske jeg var mye mindre og at det i hvert fall ikke blir noe større på en stund... Veldig digg å lese innlegget ditt. Jeg har det helt likt. Synes også at du ser flott ut:) men klarer liksom ikke tenkte det samme om meg selv...

Skrevet

Ha ha, jeg er 16+2 og er like stor som deg.

legen måtte lete etter enden på symfysemålet da jeg var der forrige uke. Endte rett over det lysegrå skraverte feltet på uke 15.

Skrevet

Ja folk elsker å kommentere, og jeg blir stadig imponert over hukommelsen til damer og en imponerende øyemål-evne. For på tre sekunder har de målt magen min og sammenligner den nøyaktig med sin egen gravidemage -som de hadde for fem år siden- og kan gi meg nøye beskrivelse av at de nok hadde mindre mage enn meg og sånn som meg så de ikke ut før i uke 29! So what? tenker jeg da, kjenner jeg blir irritert men er alt for dårlig til å svare frekt tilbake -etterpå vet jeg akkurat hva jeg skulle ha sagt ;) Enda er jeg bare rett over gjennomsnittsstreken og det er fjerde svangerskap så føler meg ikke SÅ svær! Har heldigvis fått en motsatt kommentar og :)

Selv kan jeg med handa på hjertet si at jeg ikke noen gang har kommentert størrelsen på andres mager, bare hvor fine de er og at jeg blir litt misunnelig (når jeg ikke er gravid selv da). Har aldri falt meg inn å sammenligne -mest fordi jeg ikke husker hvor stor man "burde" være i følge " EU-standarden" som jeg kaller det, i de forskjellige ukene.

Skrevet

synes magen er fin, jeg!

Og så likner den på min, tror jeg.. Og jeg er littegranne kortere på vei enn deg..

Får også høre at jeg har litt stor mage(folk erter med at det er tvillinger), men jeg har slått meg til ro med at det antageligvis er slik fordi det er såpass kort tid siden jeg var gravid med nr.1 (rett under 1 år da jeg ble gravid igjen) og at det ikke er mitt første svangerskap.. Med første så folk knapt at jeg var gravid da jeg var 4mnd på vei.. Var litt trist, den veien også..

Skrevet

Kjempefin mage! Det er likt som min :-) Jeg er også 23 uker. Og jeg får også høre at den er nokså stor, men har blitt så vant til det nå. Jeg hadde stor mage forrige gang også, har kort overkropp og det skyter utover med én gang.

Vær stolt over magen din! Jeg har ei venninne som er lengre på vei enn meg og har mindre mage. Hun sier hun misunner at det synes så mye bedre at man er gravid. Hun føler at det på henne ser ut som hun bare har spist litt mye. Så det er ikke bare bare å ha liten gravidmage heller.

Folk har mange meninger om den "normale" størrelse, men det finnes ingen fasit på det - fordi vi alle er forskjellig bygd :-)

Skrevet

syns du hadde en utrolig flott mage jeg :D

Skrevet

Du har en kjempefin mage! Jeg irriterer meg over hvor mye folk får seg til å si til gravide, måtte lufte frustrasjonen sist jeg var hos jordmor.

Selv har jeg alltid hatt problemer med kropp og vekt hele livet, ikke fordi jeg er så veldig overvektig, har en helt normal BMI, men det er vel litt sånn typisk jenteting.. Jeg synes selv magen er helt normal nå, i uke 23, den har plutselig skutt litt ut, det er jo litt typisk at den plutselig blir større slik at den blir lagt mer merke til. Her oom dagen var det ei på jobb som kommenterte det, "herreeegud for en mage, er du sikker på det ikke er tvillinger??!" Ble helt forfjamset og visste ikke hva jeg skulle svare.. Jordmora tipset meg om å pønske ut en lur kommentar, så de holder kjeften igjen...;) Forslag motttas med takk!!:)

-Svogeren min spurte meg også her om dagen om han kunne spørre hvor mange kg jeg hadde gått opp.... Han ville jo aldri spurt om det ellers... Helt utrolig hva folk får seg til å si og såørre om... Det er som om når man er gravid kan folk få si akkurat hva de vil!...

Vi er vakre jente, og alle er jo forskjellige, men vakre!

Skrevet

Jeg synes du har fin mage!!!

Folk er så forskjellige. Hos meg sier noen :du, så liten mage du har. Mens andre sier: du er ganske stor nå...

Kommer an på øyet som ser, mange har jo ikke peiling i det hele tatt heller... Det er ikke kjekt å høre at du er verken liten eller stor, hvorfor kan ikke folk si "åå, så fin mage du har".... det har jeg begynt med, fordi jeg ikke liker at folk sier jeg er stor eller liten :)

Skrevet

Magen din er da kjempe fin den:) Min mage er akkurat lik og du er kommet en uke lengere enn meg:)

Skrevet

Du hadde en kjempe fin mage! Hvis du er tynn så blir magen fortere synlig og hvis du er litt kort i lengden blir den også fortere "stor".

Jeg er stor fra før og kort,så magen min er all-over...synes ikke jeg har en pen gravid mage i det hele tatt.. ser bare feit ut, fordi den er stor fra under puppa til tissen:P Din var nydelig! Strutt og vis den frem:)

Skrevet

Gratulerer med en slik kjempefin gravidmage! Jeg synes du så flott ut.

Tror enkelte burde silt litt mer uttalelsene sine. Vi gravide får høre veldig mye rart. Vi er liksom fritt vilt når det kommer til kommentarer om magen.

Men vær stolt, og strutt i vei! :)

Skrevet

Tillamaria81: Det er ikke lett å føle seg "pent gravid" når man får så mange komentarer. Men en søt kollega sa at det er vel litt av poenget med å være gravid å ha mage. Det er jo sant, men likevel vanskelig å fordøye alle bemerkningene.

Sikker på du har en flott kul på magen :-)

Skrevet

Muskat; hihi, tenker legen klødde seg i hode. Jeg skal til legen til tirsdag, da har jeg ikke vært der siden føre jul. En skikkelig ung spirrevipp av en lege, så han kommer sikkert til å kløne masse med måling etc. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...