Gå til innhold

Hvor mange her røyker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har røykt, men sluttet med EN GANG jeg fant ut jeg var gravid. Stakkars babyen vår skal ikke få det i seg.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver noen av dere smiletegn etter at dere forteller at dere forgifter babyen med røyk? Det burde stått: Jeg røyker og :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har røykt i mange, mange år, men klarte å slutte da jeg fant ut av graviditeten. Sluttet egentlig litt før fordi jeg var så ulidelig kvalm. Brekningene kom straks jeg tok meg et trekk. Så det var det positive med skikkelig svangerskapskvalme. Da kvalmen begynte å gi seg, kjente jeg ingen sug etter siggen lengre! Og det er skikkelig, skikkelig deilig! Så ikke for meg at jeg kom til å klare å slutte noen gang, så dette var egentlig det beste som kunne ha skjedd. Men jeg må innrømme at jeg synes det lukter veldig godt enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var storrøyker for ca 6 år siden. Sluttet da jeg gikk gravid med min sønn;-)

Jeg vil på det sterkeste anbefale boka ; endelig ikkerøyker.......... Den hjalp meg masse. Veldig lettlest og forståelig.

er enda røykfri og kommer aldri til å begynne igjen, noen gang!!!

 

Lykke til alle som vil prøve å slutte.

Som Kongen av Norge sa en gang: Det var skuffende lett å slutte å røyke.

Og jeg er så enig;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry altså, men blir helt forferdet over å høre om noen som røyker mens man er gravid og ikke ser problemet med det. stakkars barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerringer as... slutt å klag på de som røyker, er et valg man tar selv... de som røyker kan få like friske å raske babyer som dere som ikke røyker.. Å jeg spurte ikke hvem som ikke røyka elr om dritt fra dere som har klart å slutte.... JEG SPURTE OM HVEM SOM RØYKER....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG synes det er egoistisk og uansvarlig å røyke under svangerskapet. Hvis denne meningen gjør meg til en kjerring så helt fint for meg. Man utsetter babyen sin for unødvendig risiko selv om det selvsagt kan gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør meg gjerne til kjerring jeg også;-)

Det meste kan gå bra - men hvorfor satse på kan?

Året er 2010 og man vet litt for mye om røyking under svangerskapet til å si at det kan gå bra!

Tror 99% av alle her inne er enig i dette - så må nok desverre regne med slike tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har røkt mer eller mindre i 20 år. Jeg er 37 år. Jeg venter mitt 4 barn nå. MEN JEG HAR ALDREI TATT MEG EN ENESTE RØYK MENS JEG HAR GÅTT GRAVID. Det verste jeg vet er at se en gravid kvinne røyke:( Stakkar babyen har ikke noe valg, den får tilført all den nikotinen som moren forsyner han med gjennom blodet. Det er mødrene som må ta ansvar og slutte når de går gravide. Det er også dokumentert ad barn til gravide har lettere fødselsvekt, får lettere astma og andre pustebesvær. Mer risiko for spontanabort, krybbedød og generelt urolige barn. Når ungen til en røyker blir så født, så skriker ungen etter mer nikotin. Han får abstinenser og moren forsyner han så med mer nikotin med å amme ungen. Så slutter moren og amme, da blir ungen endelig røykefri. Tenk dere om.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestefaren min røykte fra han var 14 til han var 89, og han døde til slutt av alderdom. Sprek og flott til det siste. Så alle disse advarslene om røyking er oppskrytt... Selv kjører jeg bil uten sikkerhetsbelte, har aldri skjedd meg noe, ikke noen andre jeg kjenner heller. Av samme grunn dropper både jeg og barna sykkelhjelm. Og alle gangene jeg har blitt med noen hjem fra byen og hatt ubeskyttet sex... Aldri fått en eneste liten kjønnssykdom. Nei verden er blitt hysterisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakk om uforsiktig!!! det blir for dumt spørr du meg... du kan hjerne tro at "det sjer ikke meg noe" men forvent fan ikke noe trøst når du ligger på sykehus med hjerneskade etter å ha blitt påkjørt av en buss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakk om uforsiktig!!! det blir for dumt spørr du meg... du kan hjerne tro at "det sjer ikke meg noe" men forvent fan ikke noe trøst når du ligger på sykehus med hjerneskade etter å ha blitt påkjørt av en buss... med høna full av kjønnsykdommer!!!!!

 

snakker om kron-idiot!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir virkelig sjokkert over at det finnes mennesker som hun over her.. Tror du virkelig at det er så tøft å kjøre bil uten bilbelte og sykle uten sykkelhjelm?? snakk om lavmål! Tror du skal være glad for at det ikke er et minstekrav for intelligens for å sette barn til verden, da hadde du neppe stilt veldig sterkt. Det handler om å forebygge dersom uhellet er ute.. Kjære vene noe så latterlig! Selvfølgelig går det bra i de fleste tilfeller men hvor bra får du det med deg selv dersom barna dine skulle få alvorlige hodeskader i en sykkelulykke fordi du som mor tror det er kult å sykle uten?? Det at noen røyker i svangerskapet er trist, men opp til hver enkelt..noen blir faktisk oppfordret til å fortsette å røyke gjennom svangerskapet fordi dem får høyt blodtrykk av det og det er heller ikke gunstig for barnet i magen. Jeg har aldri vært avhengig av røy så jeg har ingen rett til å si at det bare er å slutte for dere som gjør det...men jeg blir mektig provosert av folk som gjør alt som ikke er anbefalt bare fordi det er så kult å gi faen! Du minner meg om er opprørsk fjortis! Du er jo tydeligvis ikke så stolt av dine egne meninger innerst inne når du ikke tør å signere innlegget ditt med annet enn "anonym". Jeg blir trist av slike som deg... Lykke til med livet ditt, jeg håper i det minste du investerer i bilseter til barna dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det enkle er ofte det beste, ho blir vel å legge alle ungene i en skiboks på taket :) for det er tøffere enn ett trygt bilsete :) hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe! Jeg har nesten vanskeligheter med å tro at hun mener det seriøst? det kan da virkelig ikke finnes så dumme mennesker som på den andre side har nok intelligens til å logge seg på internett? det krever jo litt sirkulasjon oppi topplokket det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha. Ja sånn kan det gå når åpenbar ironi ikke er så åpenbar likevel.

 

Innlegget mitt om røyking og bilbelte og denslags var ment som en ironisk kommentar til hun som hadde røyket hele svangerskapet og likevel fått en frisk unge.

 

Ja, ungen kan godt bli frisk den. Og bestefar (en oppdiktet en i mitt tilfelle) tok ikke åpenbar skade av røykingen sin. Klart det KAN gå bra å kjøre uten bilbelte. Og det KAN gå bra å ha ubeskyttet sex med fremmede.

 

Men hvorfor ta sjansen?

 

Bare for å gjøre det HELT klart; jeg bruker bilbelte. Og sykkelhjelm. Og tilfeldig sex er ikke min greie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei på jobben var storrøyker i svangerskapet, og mista i uke 22.. De fant aldri noe grunn til hvorfor hun mistet, så folk har jo gjort seg opp tanker selv, at det var røyken som gjorde det... hvorfor gidde å ta sjansen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den orginale Anonym:

 

Hvis du mener det ikke er skadelig eller uansvarlig å røyke gjennom svangerskapet hvorfor tør du ikke vise nicket ditt da?

 

Du vet tydeligvis at du gjør noe du ikke burde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å tro at de aller fleste nå vet at det ikke er helt optimalt å røyke i svangerskapet. Men jeg kan skjønne det er mange som strever veldig med å slutte når de blir gravide. Tror det lureste er å gjøre så godt man kan, og ikke gå rundt og råtne av dårlig samvittighet dersom man ikke klarer å kutte helt i svangerskapet.

 

Dersom man bare lar være å slutte fordi man tenker det går for det samme, så synes jeg det er no mercy. Det blir bare rævva, for vi lever ikke i 1950.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...