LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. februar 2010 #26 Skrevet 18. februar 2010 Forøvrig lå jeg på barsel i 8 dager, så jeg var glad for at jeg huska å ta med meg sminkepungen og hårsjampoen jeg.
Trollemor75 Skrevet 18. februar 2010 #27 Skrevet 18. februar 2010 Jeg er den litt feige anonym 09.54. Må bare rette på en ting: sminken var til ETTER fødselen, ikke for selve fødselen. Da hadde jeg en eldgammel nattkjøle og svett hår (som kvinner flest) og brydde meg ikke et døyt om sminke. Men noen timer etter fødselen, var det godt å stelle seg litt før man gikk til hotellrestauranten. For der jeg fødte, må fødende ned til sykehushotellrestauranten for å spise, og det er midt i ingangspartiet til sykehuset, ikke akkurat et veldig privat sted. Og gitt at jeg var på "hotellferie" i hele 1 uke, var det godt å kunne stelle seg innimellom, jeg ble mindre trøtt av en god dusj og ferske klær.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #28 Skrevet 18. februar 2010 Nei, det tror jeg absolutt ikke. Samtidig kjenner jeg meg litt igjen i venninnen din (selv om hun har valgt litt mer ekstreme varianter enn meg): Jeg har termin idag og igår var jeg til fotpleie og massasje. Forrige uke kjøpte jeg en kosebukse fra Odd Molly (halvpris og romslig størrelse) som jeg tenkte å ha med. Kjekt med behagelige klær. Jeg har også kjøpt meg en ny bodylotion/dusjsåpe fra Bodyshop og frisørshampo/balsam og pakket ned i toalettmappa. Jeg tenker litt sånn at når jeg har født så fortjener jeg det. Selv oom en har født, trenger en ikke gå rundt i nettingtruse med synlig bind og nattskjorte rundt i korridorene. Det er jo tross alt andre folk der også (andre fedre f.eks.). Da en venninne av meg fødte var hun litt sjokkert over hvor frigjorte noen av de andre barselskvinnene var mtp påkledning. Jeg barberer fortsatt leggene og underlivet som jeg pleier, hvorfor skulle jeg slutte med det når det får meg til å føle meg vel. Kanskje hun trenger noe å finne på for å få tiden til å gå fortere mot fødsel.
Gjest Sauen og ungene Skrevet 18. februar 2010 #29 Skrevet 18. februar 2010 Jeg hadde håret i en floke i flere dager etter fødselen. Hadde hastekeisersnitt med narkose, og var helt ute på bæret på morfin i flere dager. Klarte ikke å reise meg selv engang, og langt mindre dusje. Kunne bare glemme at jeg klarte å stå oppreist lenge nok til å børste håret, og klarte uansett ikke løfte armene så høyt. Så ja, jeg så ut som et helvete=P Men det får folk bare tåle.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #30 Skrevet 18. februar 2010 Hi, Jeg undrer så veldig på hvordan du kan bruke energi på dette?? Hva venninna de ønsker å bruke penger på og til forbredelse før fødsel er kun hennes sak. Så lenge hun ikke skylder deg penger du ikke får kan du drite langt i å bry deg med hva hun har brukt.. For meg er 2500 kr på dette lite, for deg er det kanskje mye, men uansett er det hennes sak. Ja utseendefiksering har gått langt på mange måter, (selv om jeg synes at vi her til lands ikke er flinke nok til å pynte oss , nok av jenter som ser ut som lesbiske mannfolk, hvor ble det av femininiteten?? jeg synes det er flott med kvinner som tar vare på utseende sitt og bryr seg om hvordan de ser ut, dette gjelder også menn...).men værre er det med folks måte å skulle bry seg med alt og ingenting. Høres ut som en misunnelig sladrekjærring uten et eget liv når du poster noe som dette ( sier ikke at du er det, men at det høres sånn ut!!!!) For henne er dette viktig for deg var det ikke det, ingen vits å bli så oppgitt fordi folk er forskjellige?? lurer nesten litt på hvor skoen egentlig trykker.. Selv skal jeg ha ks om 10 dager, har kjøpt meg store truser og silkepysjamas så det skal være lettere å snu seg, gidder ikke å bruke masse penger på klær som da vil bli brukt kun da (grunnet str) men det er meg. sminkepungen er med og jeg kommer til å være barbert som alltid..liker å føle meg litt fresh og gir katta i hva andre velger, om jeg møter på troll eller glammodells wannabe på barsel er det faktisk ikke min sak.... Og hva mine venner velger å gå i når de skal på føden driter jeg også i. Så gi venninna de litt slack og fokuser på deg selv..
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #31 Skrevet 18. februar 2010 Helt enig med deg. Har en venninne som prøver og få barn og det eneste hun er opptatt av er å se best ut til en hver tid. Hun vil ikke engang ha babyen opp på magen etter den har kommet ur "fordi den er så kvalm og full av gørr og blod". Det første hun spurte om da jeg fikk sønnen min var om jeg fikk den blodige babyen opp på magen. Hallo...... Hun vil den skal vaskes og kles på i søte klær og hun skal sminke og stelle seg før det blir tatt bilder. Fatter det ikke :S
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #32 Skrevet 18. februar 2010 Hadde heldigvis pakket bagen i god tid, for jeg begynte med kraftige kynnere, før riene satte igang... smertene varte i 2 døgn, før endelig babyen kom ut. etter å ha ligget i samme klær i 2 døgn, så håret mitt ut som han ene i tre raske menn. jeg hadde mistet en del blos under fødselen så hvis jeg prøvde å sitte i senga gikk alt rundt for meg. dagen etter var jeg heldigvis bedre og samboeren min hadde vært på shpping og kjøpt fleecsokker, en ny ammebh, og natsan kids hårspray for å få ut hårfloka.. Ellers hadde jeg med meg ei joggebukse fra cubus og en gammel singlet. har aldri følt meg så mørbanka,gikk med en prekestol for å komme meg til og fra toalettet. etter to dager klarte jeg endelig å komme meg i dusjen, og det var sinnsykt deilig! det tok ihvertfall ei uke før jeg klarte å ha på meg ei dongeribukse da det gjorde sinnsykt vondt med noe stramt nedi der...
Aliena Skrevet 18. februar 2010 #33 Skrevet 18. februar 2010 Hørtes litt drøyt ut, men hver sin smak. Synes det var mye verre med de på barsel som gikk rundt i avdelingen kun iført nettingtruse med bleie, sykehusskjorte (de er jo ikke akkurat så veldig lange), med blodflekker oppetter ryggen, crocs, håret til værs og stålånde. Synes man kan ta seg bryet med å dusje, kle på seg, pusse tennene og gre håret.
brooklyn Skrevet 18. februar 2010 #34 Skrevet 18. februar 2010 Gud så jeg ler nå Var en sånn på barselrommet ved siden av mitt, nå sist. Jeg freste rundt i gangene med lillebror i den glass-sengen, velourbukse, topp og sandaler (ikke akkurat sneddent, men behagelig nok) nyvasket hår og et lite strøk mascara. Og møtte på min vei en dame med sykehusskjorte og nettingtruse med matchende gigabind. Hun så ut som et takras, jeg følte meg som a million bucks, til tross for cubus-buksen. Men, jeg innser jo også at min form og energi etter fødselen IKKE nødvendigvis er lik andres energi. Men å stelle seg litt, det går jo an.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 18. februar 2010 #35 Skrevet 18. februar 2010 Det er ikke alle som kan sprette opp rett etter en fødsel .Jeg fikk ikke lov til å bevege meg utenfor senga før etter ett døgn etter jeg hadde født pga at jeg hadde ganske stort blodtap under fødselen .Jeg lå der med fett hår ,sykehusskjorte og stor nettingstruse med en megableie i .
Aliena Skrevet 18. februar 2010 #36 Skrevet 18. februar 2010 Litt annerledes når man er sengeliggende. Jeg snakket om de som var oppegående og som gikk rundt sånn i avdelingen.
brooklyn Skrevet 18. februar 2010 #37 Skrevet 18. februar 2010 Den tar jeg. Men hva var noe av det første du gjorde når du fikk bevege deg ut av sengen? Ta deg en dusj? Er du sengeliggende er jo situasjonen en litt annen enn om du sitter og spiser frokost på frokostsalen med blod oppetter sykehusskjorten.
annesmil Skrevet 18. februar 2010 #38 Skrevet 18. februar 2010 Jeg kunne heller nesten ikke gå etter fødselen, å første gang jeg måtte opp for å tisse, så nok jeg også ut som ett utyske av værste rang, å det gjør faktisk noe med selvfølelsen. Jeg så ikke ut, blodet rant, det var 30 grader inne og melken kom ikke.... Så på morgenen fikk jeg endelig lov å stå oppe en stund, fikk plassert gutten med sykesøsterne. Jeg gikk i dusjen å kom ut igjen som ett nytt menneske med melk i puppa : ) De aller fleste vil nok dusje og stelle seg så fort som mulig, å de aller fleste bryr seg litt om hvordan man ser ut. Det er det ekstreme begge veier som er "farlig". Går man udusjet å føler seg om ett vrak i mange døgn, tror jeg det er lettere å bli deprimert og humørsyk, Føler man at man MÅ se ut som en utvilt glamor modell er nok ikke det heller helt heldig for psyken..
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #39 Skrevet 18. februar 2010 Tja bruker folk 2-10timer på fødsel,og i tilegg har en lett fødsel,så selvfølgelig har de mer energi å rutte med etter fødsel til å stæsje seg opp..ligger du 15timer +++++ så er ikke det første du tenker på å sminke deg,vokse deg,gå med dyre merkeklær og styre på... Og skal du kose med den nye lille babyen,så er det en fordel og ikke ha alt det dritet i trynet..har sett en del kjerringer på sykehuset oversminket og helt jævlig.Syns synd på de som bare MÅ gjøre det framfor å faktisk gi seg selv lov til å være avslappet og usminket osv..
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #40 Skrevet 18. februar 2010 Ha, ha, ha! Noen jenter er bare utrolige. Men jeg hørte i radioen en jordmor snakke om at det er blitt mer vanlig med infeksjoner etter fødsler nå, fordi fødekvinnene er nybarberte i underlivet og derfor kan ha sår og sprekker i huden. Så, jenter, la håret gro før fødselen!
Annci<3 Skrevet 18. februar 2010 #42 Skrevet 18. februar 2010 Hun venninna di er ikke et normalt tilfelle, men vil da tro at de fleste av oss ønsker å se og føle oss freshe? Jeg har ingen planer om å pynte meg opp etter fødselen og kjøper hvertfall ikke nye klær for anledningen. Jeg tar med meg det jeg har som er behagelig. Jeg pakker nok ned noe sminke, men det blir i såfall ikke mer enn pudder og mascara. Bryr meg ikke om at jeg ser sliten ut foran andre, men det er utrolig hva litt egenpleie og sminke kan gjøre for velværen. For meg er det veldig viktig å føle meg vel. Det tærer veldig på humøret mitt om jeg ikke gjør det. Slik fungerer det i hodet mitt hvertfall, forfengelig er jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå