Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Jeg er både sjokkert og oppgitt over hvor langt utseendefikseringen har gått. Til og med ved fødsel, den største kraftanstrengelse i kvinnens liv, skal man se ut som en glamourmodell!! Min venninne forbereder seg til fødselen. Og det største fokuset henne ligger på følgende: -voksing av underliv og legger -tatovere på sminke -manikyr og pedikyr -innkjøp av "sykehus-antrekk" Dette er hun mer opptatt av enn noe annet. Hun har hittil brukt 2500 kr på klær hun skal ha på seg på sykehuset. Juicy Couture-kosedresser etc. Jeg hadde med meg et par joggebukser og singletter jeg. Håret var en stor floke under og i dagesvis etter fødsel.. Sminke var et ikke-tema og det vokste urskog både her og der. SO WHAT?!?!?! Jeg skulle bli mamma! Herregud! Hva betyr alt det andre egentlig?? Voksing av underlivet før fødsel? HVORFOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Det jeg gjorde på barsel var å dusje å ta lett sminke på meg hver morgen (lå i 5 dager jeg da) og hadde på meg rene klær som jeg følte meg komfortable i. Ingen nye klær! Alle har hver sin måte å føle seg vel på. Du kan ikke dømme henne. La henne finne ut av hva som passer for henne. Ikke dermed sagt hun gleder seg mindre enn deg til å bli mamma. En mellomting er sikkert normalt. Blir ikke imponert over mødre som ikke steller seg om morgenen og ser ut som en "boms" selv om de har blitt mødre.
vimsan Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Jeg kjøpte ikke nye klær til å ha på sykehuset, men jeg hadde med sminke og dusjet og vasket håret hver dag. Man kan da se velstelt ut selv om man har født. Jeg synes at en del av det å bli mamma er å takle det å komme seg i gang hver dag, for det er ikke bare bare. Min måte var å se litt fresh ut selv om jeg var det motsatte. Har lært at en del av det å være mamma er å late som man er opplagt selv om man er sliten/syk osv.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Det er også en periode hvor mor bør få lov å føle seg vel. 2500 kr var jo mye, jeg ville ikke brukt så mye penger på noe sånt. Men har hun råd til det, hvorfor ikke.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Jeg har forståelse for begge 'retninger' jeg da. Din venninnes opplegg høres riktignok litt i overkant ut, men samtidig forstår jeg behovet for å normalisere det hele litt, og at det kan være deilig å ta vare på seg selv og gå i egne klær selv etter en fødsel. Samtidig tror jeg nok de fleste glemmer utseende og slikt under og etter fødselen, fordi det jo er fryktelig lite viktig ift alt det andre som skjer. Jeg syntes det var fantastisk å få tatt meg en dusj, ta på litt deodorant, gre håret, pusse tenna og få på meg min egen jiggebukse etter fødselen, fordi det fikk meg til å føle meg litt mer oppegående. Men samtidig var det greit å bruke sykehusskjorta å sove i siden jeg svetta så grassat, og engangstrusene til sykehuset for å slippe blod på mine egne etc. Akkurat under selve fødselen ga jeg derimot en god f*** i hvordan jeg så ut og hva jeg hadde på meg.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Jeg må pent innrømme at jeg var veldig bekymret for å ha hårete legger og passet på å ha avtale for voksing rett før termin. Bare legg-lår-vanlig bikini, men dog, hadde ikke lyst til å føle meg mer utilpass enn nødvendig foran helsepersonalet. Men ang. klær, annet enn en ny kosedress fra La Redoute kjøpte jeg ingenting. Var egentlig mest opptatt av det gutten skulle ha på seg. Men jeg laget en liste med nødvendig sminke å ta med til min mann, i tilfelle jeg skulle ikke rekke å pakke skikkelig før fødselen var i gang. Med trussel om bildeforbud om ikke han fikk alt med seg. Så forfengelig er jeg... Jeg tror det hjalp å ta bort tankene fra selve fødselen, jeg var opptatt med å pakke og ordne frisør (ville klippe meg senest mulig fordi jeg ante at det kunne gå lang tid til neste frisørtime) o.l.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #7 Skrevet 18. februar 2010 Jeg forbeholder meg retten om å være ren og lukte godt. Nybarbert, klær jeg føler meg vel i og litt sminke. Da føler jeg meg vel. Barnet er det viktigste. Men min opplevelse ville vært ødelagt om jeg ikke fikk lov å være litt velstelt.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #8 Skrevet 18. februar 2010 Jeg er helt enig med Hi, da jeg fikk babyen min for et par mnd siden var jeg sjokkert over et par av damene der, så ut som de var klare for en tur på byen med all den sminken. Har å sett inne på 3 trimester over den laaaaange lista som liksom skal være et must å ha med på sykehuset. Da snakker vi som om det skulle være en 2 ukers ferie en skal på. Hvis ikke lipsylen er med er det skikkelig krise altså, i tillegg hva de skal ha med seg for å føde i?! hallo? Da jeg fikk babyen min var det siste jeg tenkte på om sokkene matcha skjorta jeg hadde på meg.. Forøverig hadde jeg på meg samboeren sin t skjorte da jeg kom på sykehuset og 12 timer etter hadde jeg samme t skjorte på med et lite nøste på brystet mitt:)
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 18. februar 2010 #9 Skrevet 18. februar 2010 Jeg syntes det var godt med en dusj, litt sminke og gre håret, men ikke noe mer enn det, det orket jeg rett å slett ikke. Men jeg vil tro at det er for å kompensere litt for at man føler seg sliten og ufresh kanskje?
Lady lovely locks Skrevet 18. februar 2010 #10 Skrevet 18. februar 2010 Hvorfor ha håret i en stor floke??? Skjønner ikke... Er det et bevis på at du er mer opptatt av babyen din en meg,, fordi jeg vasker håret og grer det. Jeg ser ikke logikken....
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #11 Skrevet 18. februar 2010 HAHA, hva man skal føde I ???????????? Jeg begynte så fint i singlett, sykehusskjorte, oppsatt hår og litt sminke.. 5 timer ut i fødselen(som varte i 30 timer) lå jeg splitter naken, dyvvått hår i en stor floke oppå hode, sminke i hele trynet og vrælte "SKJÆR MEG OOOOOOPP!!!!!!" hehehehe.. Catwalken here I come..
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #12 Skrevet 18. februar 2010 nei.. men fordi håret ble en stor floke av seg selv etter kaving og rulling i fødesenga... hadde jeg hatt extensions og lignende under fødsel så hadde jeg måttet skinne meg etterpå...
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #13 Skrevet 18. februar 2010 Hun har vel lyst til å føle seg litt vel under og etter fødselen da. Det er hun da i sin fulle rett til. Hva for slags venninne er du som da legger ut et slikt innlegg, som om det er noe galt i å tenke litt på seg selv også??
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #14 Skrevet 18. februar 2010 HAHA, jeg hadde seriøse dreads etter fødselen Følte meg litt kul egentlig
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #15 Skrevet 18. februar 2010 Tenke LITT på seg selv.. Jenter.. Ta dere sammen litt.. Alle gjør som de vil.. Men i mine øyne er det et tegn på hvilken retning samfunnet vårt går i.. Om dere klarer å sette det inn i et større bilde.. Kvinners krav til seg selv og andre kvinner, om å se deilig og pulbar ut til enhver tid. JEG syns det er skremmende.
AndreVonDrei Skrevet 18. februar 2010 #16 Skrevet 18. februar 2010 Dusjet og vasket håret hver dag. Var hos frisøren noen dager før fødsel av samme grunn som en over her -det kunne bli leeeege til neste gang (noe som viste seg å være korrekt). Hadde en kosedresser fra før av. Sminke tenkte jeg overhode ikke på og intim- eller legg-barbering var ikke et tema. Tror nok venninnen du refererer til er en av få, HI -jeg så i hvert fall ingen av de da jeg fødte ei heller hørt noen av mine bekjente styre sånn ;-p
Lady lovely locks Skrevet 18. februar 2010 #17 Skrevet 18. februar 2010 Jeg pratet om HI som sier hun hadde håret i en stor floke i dagesvis etter fødselen. Det finnes jo en mellomting. Ikke enten tatovertsminke og 2500 kr i klær. Elller håret i en floke i dager etter fødselen.
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #19 Skrevet 18. februar 2010 Hvis man trives med å være vokset og sminket klart man vil være det også når man føder
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #20 Skrevet 18. februar 2010 Jeg fikk ikke til å gre ut håret fordi det hadde blitt "tova" mens jeg lå og kavet.. Det tok 2 uker før jeg fikk gredd igjennom det. Prøvde med balsam osv. Poenget mitt var ikke at det riktige er å gå med flokete hår lengst mulig, men at det er liten vits å sette i dyre extensions før en fødsel.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #21 Skrevet 18. februar 2010 Ser ikke noe galt i det jeg? At man har lyst til å føle seg like fresh etter en fødsel som ellers betyr vel ikke at man gjør seg klar for catwalken? Jeg også sørget for å være nybarbert, smurte meg med selvbrunings bodylotion osv før fødselen og hadde med meg både sminke og pene klær til barsel. Etter en fødsel så synes jeg det er litt viktig å føle seg så fin som mulig og opplagt jeg da jeg hadde med meg fine hverdagskjoler som skjulte dissemagen og sminket meg litt. Hvorfor skal man liksom ha lov til å være shabby og ustelt bare fordi man har født? Skjønner at man ikke har ork til å sprette inn i dusjen og så i finklærne rett etter en veldig hard fødsel, men vi vanlige fødekvinner som har ok fødsler burde da orke å stelle oss litt synes nå jeg. Jeg syntes faktisk det var mye verre med de damene som tuslet rundt i joggebukser med blodflekker på og sykehusskjorte, usj, man trenger jo ikke akkurat kaste alle hemninger bare fordi man har født et barn! Jeg har ihvertfall ikke noe glede av å se andre damer i stygg nettingtruse og med fett hår til alle kanter..
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #22 Skrevet 18. februar 2010 Deilig og pulbar.....? Ehhh... Jeg velger å prøve og være mest mulig velstelt mest for meg selv. Pulbar på et sted med bare damer. Og besøk fra famile... Jeg følger ikke din logikk her. SORRY.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #23 Skrevet 18. februar 2010 bedre å vokse underlivet før fødselen. Du har ikke lyst til å gjøre det på en god stund etter fødsele.
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 18. februar 2010 #24 Skrevet 18. februar 2010 Jeg forstår heller ikke det der. Hadde på meg en lang genser på sykehuset, så en stygg nattkjole under fødselen, og dessuten hadde jeg busk på høna. Etter fødselen var håret en floke i dagesvis og klærne jeg brukte var t skjorte og joggebukse, sminke husket jeg i allefall ikke hva var. Jeg hadde kun fokus på sønnen min og å hente meg inn etter fødselen.
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #25 Skrevet 18. februar 2010 Jeg har jo busk til vanlig også da. Men hvis man til vanlig er veldig opptatt av å være "hårløs" er det vel ikke rart at det også gjelder når man skal kalve, eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå