Gå til innhold

Hva synes dere om navnet EA til jente??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er ganske så fint..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare synd det er den bestemte formen for dame-ærfuglen i entall. Ea.

Skrevet

Putt en T eller L foran, så får du et navn. Ellers blir det EA Games!

Skrevet

Vet om ei som heter Eah Sofie...

Skrevet

Litt for snaut for meg også. Bedre hvis man legger til en h. Eah Sofie var ganske fint.

Skrevet

Det er et jentenavn i danmark, det er ca 1100 jenter med det som fornavn der :) Jeg ville ikke valgt det selv, men synes det er greit :)

Skrevet

gutten min klarer ikke aa si navnet til jenta mi, og kaller henne ea. viste faktisk ikke at det var ett navn..

Skrevet

Høres ikke ut som et navn - er jo bare to vokaler på rekke. Babyspråk - men for all del - la ungen din lide for dine særheter...

Skrevet

hva med å forkorte navnet til E... syns det var MYE finere altaå... he he he

Skrevet

Datteren min heter det!!! Og jeg synes det er vakkert. Trist å høre så mye negativt om navnet. Men jeg kan fortelle deg det at jeg får så mye skryt av navnet hennes.... ikke mange som har hørt om det. Jeg er kjempe fornøyd og hadde bestemt meg 6 år i forveien at kom det engang en datter skulle hun hete det. Tittet ikke engang i navnbøker når jeg var gravid med henne. Navnet var allerede bestemt. Vi har et mellomnavn som vi kun bruker skriftelig.... muntlig bare Ea. Men da kan hun velge når hun blir eldre om hun vil bruke alt dersom hun synes Ea blir kort. Tror aldri hun kommer til å tenke slik. Koselig at du liker det:-)

Skrevet

Jeg tror nok folk skryter for de vet ikke helt hva de skal si til at jenta heter...to vokaler?

Skrevet

Fram til barnet er fem år tror sikkert alle at hun heter Eva, men at hun ikke snakker rent.

Skrevet

He he, jeg heter Eva så jeg syntes noe manglet i det navnet der.. :-)

Skrevet

De fleste mennesker er vel slik at om det er noe de liker så sier de noe ekstra positivt. Er det noe som ikke faller i smak så holder man seg mer nøytralt "så fint". Man legger ikke ut om hvor flott navnet er dersom man synes det er stygt. Men for meg er det knekkende likegyldig egentlig hva folk synes. Men et navn er vanskelig og uttale seg om rent generelt, for det er mennesket som bærer det som gjør det flott. Mest sannsynlig så klarer ikke folk som ikke liker navnet Ea og "si det riktig".... men det er det vel mange som ler av det også....Bare to vokaler! Det er nok mer enn som så!!! Perfekt for oss som liker det at vi kan ha det litt "alene":-) Og forresten.... min datter har aldri hatt problemer med å si navnet sitt klart og tydelig så det er ikke så ofte hun blir "eva".

Skrevet

Akkurat, Ea er en gutt, sønn av Anu.. Vel da skal jeg kalle min sønn for Anu, og ikke tenke meg om hvilke konsekvenser det får for ham. Anus bok for eksempel.

Skrevet

Hvordan kom du på tanken å kalle jenta for Ea? Hadde du hørt det før, har det personlig betydning for deg, hva betyr navnet?

Skrevet

1105.... Hallooooo... I sverige er Janne et guttenavn også, men vi bruker da Janne på jenter her i norge!!!

Skrevet

Hva navnet betyr vet jeg ikke. Men ja, jeg møtte engang en liten jente som var helt skjønn. Hun sjarmerte meg og jeg spurte moren hva hun het og navnet var Ea Victoria... Jeg syntes det var så spesielt, annerledes, sjeldent og vakkert navn. For ca 6 år tilbake var det heller svært få i norge som het det. Det var første gang jeg hørte det. Og slik vant navnet mitt hjerte.

Skrevet

Men vi bor i Norge, ikke Danmark 11.56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...