Gå til innhold

Siste innspurt!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå er det full nedtelling til jeg forlater 90+ forumet! Jeg starta i sommer da vekta viste 117.3 kg, og i dag sto den på 94.6. Med hjelp av fornuftig kosthold og litt mosjon, så håper jeg det ikke er lenge til:) Vekta har gått saakte nedover de siste ukene, men satser på det løsner snart! Noen som blir med?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss, du har vært kjempeflink! Tar av meg hatten og bøyer meg i støvet!!

 

Jeg har enda et langt stykke igjen til jeg ser bunnen av 90-tallet, jeg er akkurat 5 kg tyngre enn deg med mine 99,6 kg. Startet på 105 den 18. januar, så jeg slår gjerne følge med deg i fortsetningen.

 

Kan jeg spørre deg hvor du seg for deg å ende på ferden? Jeg har 75 kg som endelig mål.

 

Hilsen den anonyme slankeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei=)

 

Du har jo klart å kvitte deg med over 1 kg i uka! Det er utrolig bra;)

Er det noe spesielt du gjør for å gå ned i vekt?

 

Når jeg først starta med å kvitte meg med alle disse kiloene, så hadde jeg ikke noe endelig mål. Tok hver kilo som en seier, ellers tror jeg at jeg fort hadde mista motet! Nå er første delmål å komme meg ned på 80-tallet. Og klarer jeg å nå 75 kg, så blir jeg utrolig fornøyd! Det er et fint tall synest jeg;)

 

Bra at du vil holde følge! Det hjelper på motivasjonen:)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen og gratulerer med morsdagen! :)

 

Nei, jeg har egentlig ikke gjort annet enn å kutte ut søtsaker (kjempeforbedring), spise sunt og variert med mye frukt og grønt, 4 faste måltider i uken. Jeg er ikke noe flink til å telle kalorier, så jeg tar det på øyemål. ;) Det er lettere å holde seg til programmet når måltidene er planlagt og innkjøpene gjort, slik at det ikke er tilgang på masse søtsaker i huset, har jeg funnet ut. ;) Nå er det ikke mulighet for trilleturer her enda, så min daglige aktivitet består i 30 min på ergometersykkelen i løpet av dagen. Ellers er jeg veldig mye i ro. Satser på å komme igang med styrketrening når jeg har blitt litt lettere.

 

Hvordan ser programmet ditt ut, da? Du har jo vært utrolig flink, HI!

 

"Den anonyme slankeren"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med morsdagen til deg og;)

 

Her er det en del trilleturer, og er det for kaldt til å ta med gutten, så går jeg ut på kvelden og pappan tar seg av legginga. Prøver å gå der det er mest mulig oppoverbakker, så jeg får opp pulsen litt. Går ca 1.5 time 4-5 dager i uka. Skulle absolutt vært flinkere med styrketrening også, men kommer liksom aldri igang med det:p Har lenge tenkt å melde meg inn på 3T eller noe, men er så redd for å bare bli støttemedlem. Det er jo dyrt nok:/ Tror det blir lettere til våren nå. Her er en del marker og stier i bratt terreng i nærheten her jeg bor, og det er absolutt bra trim!

 

I matveien har jeg gått fra å være totalt sjoko-moms, til å ikke ha godteri i hus lenger. Før starta jeg helga på fredagen, og den var ikke ferdig før søndagskveld. Det låg alltid sjokolade på bordet!

Jeg spiser faste måltider utover dagen, frokost,lunsj,middag og et par mindre mellommåltider. Varierer mye med frukt og grønnsaker, Og det er heller ikke noe som er å usunt at jeg aldri vil spise det, men bruker sunn fornuft:)

Når jeg fikk inn rutiner med sunn mat, så vart godtesuget borte også, så det savner jeg ikke i de hele tatt!

 

30 minutter på sykkel HVER dag er jo utrolig bra! Skulle nok fått et apparat i hus her også så jeg får variert litt med trimmen. Har tenkt på det å begynne med faste dager i svømmehallen, men det er jo noe med å hoppe i badedrakten som ikke er så stas,da;p

 

Kan jeg spørr hvor du bor? Selv holder jeg til i Trondheim, med samboer og sønnen vår:) Han blir 1 år i dag faktisk, så har baka kake og venter besøk utover dagen. Jeg får nøye meg med et bittelite stykke og heller holde meg til fruktfatet;)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fødselsdag for gutten din! Det er lov å kose seg når det er spesielle anledninger. Tiden går så fort med de små. :)

 

Det høres ut som vi kjører noenlunde lik filosofi, HI. Jeg har tro på at det er et slikt opplegg som hjelper i lengden. Jeg bor også slik til at det stort sett bare er kupert rundt her. Jeg må først gå et par kilometer nedover, og får gleden av heftige motbakker når jeg skal hjem igjen. God trening! ;)

 

Jeg bor med mann og tre barn utenfor Bergen, forresten. Nå er det sur vind til tross for nydelig vintervær, og når de i kommunen er så elskverdige at de ikke gidder å måke av fortauene her, blir det risikosport å gå på trilleturer. Min mellomste (gutt på 16 mnd) er daglig på tur med morfaren sin, mens minstejenten (straks 8 uker) er inne med meg. Eldstegutten min går i 3. klasse.

 

Håper dere har hatt en fin dag med feiring og gjester!

 

"Den anonyme slankeren"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!:)

 

Da var feiringa overstått og kaka spist opp:p Eller, hadde faktisk vett nok til å fryse det som var til overs*flink* ;)

 

Ja, jeg mener en kan komme langt med sunn fornuft i matveien og litt mosjon. Prøvde meg på lavkarbo for noen år tilbake, og jeg raste selvføgelig ned i vekt. Men det var ikke noe jeg klarte å holde på i det lange løp. Må ha brød og pasta i kosten min:) Så da føyk vekta rett opp igjen og enda litt..

Så da prøver jeg meg på livsstilsendring istedetfor!

 

Så artig det må være med to så tette barn! De får nok mye glede av hverandre etterhvert:)

Hadde tenkt meg ut med vogna i dag. Men i natt har det regna gitt.. etter en uke med myye snø! Så det er blank-is overalt hvor jeg enn snur meg! Så tror jeg venter til kar`n kommer hjem, så tar jeg heller kjangsen på glattisen åleine uten unge;)

 

Har du noen fast veiedag forresten? Her er det torsdagen som gjelder:)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, HI! :)

 

Berømmer deg for at du frøs resten. Det er selvdisiplin, det! ;) Lavkarbo er ikke noe for meg heller, og heller ikke ketolyse. Prøvde ketolyse for noen år siden og gikk ned 6 kilo på en uke. Jeg ble skikkelig syk av det, så det ble fort kuttet ut, ja! Det er tross alt ikke verdt å være slank og føle seg elendig, heller. Livsstilsendring er tingen, som du sier. Jeg spiser det jeg vil, normale porsjoner, masse frukt og grønt, så gjør det susen på sikt.

 

Akkurat nå er det veldig travelt med to tette, men det går seg til etterhvert. Jeg har god hjelp til pass av mellomste, så det går veldig greit om dagene. :) Jeg har tenkt å prøve ut litt pilates etter syklingen i kveld, så håper jeg du holder deg på bena på glattisen. Det siste en mor trenger er å brekke et bein, ikke sant? ;)

 

Angående veiedager, jeg veier meg vel hver morgen nå i starten, men noterer meg mandagens vekt i statistikken min. I dag var jeg forresten 99,1 kg, så nå regner jeg med at det stabiliserer seg snart. Har nok fått kvittet meg med en del vann nå i starten. Du stusser sikkert litt på daglig veiing, men jeg gjør det for å få en indikator på saltinnholdet i maten jeg spiser. Vekten vil naturlig flukturere med væskebalansen, så jeg passer på å ikke bli dehydrert, ganske enkelt. ;)

 

Da ønsker jeg deg en fin tur, og håper du kommer helskinnet fra den. ;)

 

"Den anonyme slankeren"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Nå er jeg nysgjerrig på pilates;) Synest du det er en ok måte å trene på? Får en brukt de fleste muskelgruppene? Spørrespørre..hehe! Pilates er enda en ting jeg har på burdeprøve-lista mi:p

 

Jeg stiller absolutt ikke spørsmål til daglig veiing! Jeg veier meg nok oftere enn en gang i uken selv, selvom det er torsdagen som teller. Nesten blitt en tvangshandling;) Grunnen til at det er torsdag, er vel enkelt og greit fordi det var den dagen i uka engang i sommer, hvor jeg virkelig bestemte meg for gjøre noe med meg selv!

Åsså bruker jeg målebåndet hver torsdag morgen. Da noterer jeg ned cm rundt mage, bryst, overarm, rumpe og lår. Jeg har snart krympa 80cm tilsammen! Like morro det som å se på vekta:) Det er forresten enda et mål jeg har, å slanke bort en meter av meg:p Blir spennende å se når jeg skal få til det!

 

Og gratulerer med nok ei uke med vekttap!

Det er så morro å se det går rette veien:)

I morgen kommer jeg også med nye tall!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag! :)

 

Pilates er kjempegøy. Den fokuserer først og fremst på kjernemuskulaturen, men du får kjørt setet og lårene også, synes jeg. Det fine med pilates er at du ikke trenger å være sterk i utgangspunktet, øvelsene modereres etter utgangspunktet ditt, slik at alle kan trene det.

 

Ønsker deg lykke til med veiingen i dag, jeg skulle egentlig ha gjort det i går kveld, men da var det noe tull her inne igjen. Alle innleggene lå klemt inn i kolonnen til venstre på skjermen. Typisk dib! Du har sikkert allerede veiet deg, og jeg er sikker på at det gikk fint. :)

 

I dag er det en måned siden jeg begynte på 105, og i dag er jeg 98,6 kg. :) Jeg er veldig fornøyd med innsats og resultater! :D Jeg har ikke målt meg med målbånd, jeg har rett og slett ikke et i hus, men jeg merker det på klærne mine. ;) Nå skal jeg ta meg en tur inn på anonym og skryte litt av meg selv.

 

Ønsker deg en fin dag, HI! :)

 

"Den anonyme slankeren"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekta 92.9 kg, og er fornøyd med det!:) Var noen uker det gikk saakte nedover, men håper det har løsna nå.

Er spent på hvordan det går neste dagene. Samboer reiser bort, og jeg er hjemme med gutten som har feber og ørebetennelse, så det blir vel ikke så mye ut på oss. Får heller ta i et ekstra tak når mandagen kommer:)

 

Du har en veldig fin vektnedgang, synest jeg! Ikke lenge før du har tatt meg igjen;) Det er greit når en vet hva som må til for å gå ned i vekt. Utfordringa er å holde motivasjonen oppe! Hittil har det gått bra, så er bestemt på å komme meg i mål:)

Det er morro når du ser klærne som "vokser" og blir for store. Jeg har kasta mye, for jeg skal aaldri ha bruk for de igjen! Jeg har en bukse som jeg lot bli igjen i skapet. Og den skal ligge der til jeg er ferdig slanka, for å sammenligne:p

 

Skal se litt nærmere på pilates ja:) Det hadde ikke vært så dumt på slike dager når jeg må holde meg innendørs.

 

Ha en fin dag videre=)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med fantastisk godt resultat i dag, HI! Det går jo så det suser for deg og du er kjempeflink! :D Det er helt normalt at man havner på et platå nå og da, så restarter kroppen og det går nedover igjen. :)

 

Synd med gutten din, jeg ønsker ham god bedring og håper det går fort over. Det er ikke noe koselig når de små er syke. :( Hvis du blir bundet til huset de neste dagene, foreslår jeg at du setter på musikk og danser i vei. Dans med gutten din, dans når du lager mat, gjør husarbeid og kos deg! Det er veldig god trening i dans. Kanskje vi skulle kaste oss på Zumba-bølgen? ;)

 

Kan jeg spørre deg hvor gammel du er? Er du i jobb/studier igjen etter permisjonen, eller hjemme i ulønnet perm? Jeg er 30 år, sykepleier og vurderer videreutdanning fra høsten av, når permisjonen min er over. Ser for meg barnehagestart for de to minste fra høsten 2011.

 

"Den anonyme slankeren"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å spørre ja! Er 25 år og jobbsøker for første gang! Har fagbrev som omsorgsarbeider, men har i de siste 4 åra jobba i frisørsalong. Flytta til Olso som 19-åring og hoppa på privatskole der i frisørfaget. Har aldri visst hva jeg skulle bli når jeg "blir stor", så her prøver jeg meg fram:p

Har nylig sagt opp jobben min. Salongen var i et kjøpesenter, og der hadde vi ca annenhver dag med tidlig/sein-vakt, der tidligvakta ikke var slutt før kl 17 og i tillegg annenhver lørdag på jobb. Utenom i mai og desember. Da er det søndagsåpent og kjempestor pågang, så da er det myye jobbing! Såg ikke for meg at det ville bli mye tid til 1-åringen min på den måten, så nå vil jeg prøve noe annet:)

Var på jobbintervju på tirsdag da. Søkte på en stilling som kontormedarbeider i ei finansbedrift. Men når intervjuet var over, spurte han meg hvorfor jeg ville ha den stillinga. "Etter å ha hørt på deg nå og sett litt hvordan du er, har jeg mye heller lyst til å vurdere deg som kunderådgiver!" hoho.. jeg som finans-rådgiver ja.. Da blir det i tillfelle 6 uker med ganske tett opplæring og kursing.

Har ingen forventninger om å få meg jobb etter bare et intervju, men det var gøy at det gikk så bra ihvertfall!:)

 

Sønnen vår begynner i barnehage 1 mars forresten. Da er permisjonen over! Litt trist.. men kjenner det blir godt å få sosialisert seg med voksne folk igjen! Jeg er opprinnelig fra sunnmøre, og samboeren min er fra østlandet, så vi har ikke så mye familie her utenom noen kusiner og venner. Det har gått veldig bra det, men kan bli litt tomt på dagtid med bare meg og gutten.

Se for deg den blandinga av en familie da.. en sunnmøring, en østlending og en trønder-baby:p

 

Ser jeg har tendenser til å skrive lange innlegg! Supert at du orker å henge med;)

 

åsså var det zumba ja.. det tar jo helt av! Ser de har fått det på timeplanen på treningssenterene rundt om også. Og meg med min koordinasjon sier nå jeg. Men hadde kanskje vært artig å prøvd:)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner veldig godt at du ikke orker å jobbe slik lengre! Jeg jobber til vanlig todelte skift (dag eller kveld) og selvsagt 3. hver helg, men ikke annenhver dag med tidlig og seinvakt. Det hadde jeg seriøst blitt gal av!

 

Så fint at intervjuet ditt gikk så fint! Jeg skal krysse fingrene for at du får jobb der! Får du rådgiverstilling i stedet vil du helt sikkert få høyere lønn enn du først var forespeilet. :)

 

Jeg må si det er en artig sammensetning hos dere. Det er godt med mangfold og ulike tradisjoner. Jeg er selv barn av en bergensk mor og østlandsk far, og har ikke noe negativt å si om det. ;) I tillegg var min far i forsvaret i alle år, så vi flyttet mye rundt i oppveksten. Jeg regner meg ikke som bergenser, egentlig, selv om jeg har bodd lengst her i løpet av livet mitt. (Har flyttet tilsammen 19 ganger i livet) Mannen min er fra Bergen og har bodd her hele livet sitt, med unntak av året han var i militæret for lenge, lenge siden. ;) Det blir gjerne litt ensomt når man er hjemme i permisjon og ikke har så stort nettverk, men jeg synes det er deilig også for min del. Jeg vet jo at jobben venter, og der er det ikke ensomt, for å si det mildt. ;)

 

Apropos lange innlegg, jeg kan ikke påberope meg retten til å kritisere andre for det. ;) Synes bare det er hyggelig, jeg.

 

Nå har jeg tatt turen innom TV-Shop og brukt 598 kroner (med porto) på Zumba-pakken. Kondisjonen min er også elendig, så det kan ikke skade i alle fall. Det er en investering jeg er villig til å ta fremfor å være støttemedlem på et treningsstudio. Det byr meg liksom i mot å betale penger for å få lov til å trene. Skulle heller hatt betalt for det, ikke sant? ;)

 

Hvor høy er du, HI? Jeg er selv 170 cm på sokkelesten. ;)

 

Ha en fortsatt fin dag/kveld! :)

 

"Den anonyme slankeren"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

 

Ja, det hadde vært morro om jeg fikk stilling som rådgiver, meeeen... planen min var igrunn å jobbe 70-80%. Ihvertfall første året i barnehagen. Og den stillinga var 100%. Huff..vanskelig det her. Men nå har jeg ikke fått tilbud om jobben enda da, så vi får se:)

 

Du må oppdatere meg på zumbaen, når den kommer i posten;)

Og JAtakk til betaling mot å trene..hehe! Men vi får igjen for det da. Når vi kan sprade rundt i bikinien vår til sommeren;)

 

Du har flytta på deg 14 ganger mer enn meg:p Har du dialekta som en bergenser da, eller har det blitt en god blanding? Jeg har ikke bodd lenge nok i Trondheim til å legge om på dialekta enda, og jeg er vel for gammel til å begynne med det nå!;)

 

Ellers store planer for helga? Jeg og Jakob(gutten vår) er hjemme aleine. Pappaen tok fly til østlandet i kveld en liten svipptur om en kan kalle det. Tilbake søndagskveld. Så vi skal bare kose oss og ta det med ro!

 

Vi er akkurat like høy, forresten:)

 

Da slenger jeg meg på sofaen og tar helg!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld til deg også! :)

 

Da er ikke høyden det eneste vi har felles, mellomstebarnet mitt heter også Jakob. :D Veldig fint navn! Er han frisk igjen, forresten? Håper det. :)

 

Jeg har full forståelse for at du ikke vil jobbe full stilling nå som du har barn. Men du kan jo velge å¨se på det slik; tar du en 100% stilling, kan du likevel regne med å være mye hjemme med Jakob det første året. Han kommer til å være syk annenhver uke. ;) Krysser fingrene for deg uansett, jeg!

 

Zumbaoppdatering skal du få når den tid kommer. Jeg skal tilstå at jeg er veldog spent på å prøve. Kommer sikkert til å pese som en hval i loftstuen, men det er likevel godt for noe, selv om jeg aldri i livet kommer til å vise meg i noen bikini igjen. :P

 

Jeg har vel en mild bergensdialekt, tenker jeg. Snakker ikke bredt, om du skjønner hva jeg mener. ;)

 

Det er ikke noe spesielt på tapetet mitt i helgen. Kveldene går med til OL-sendingene, jeg har en sportsgal mann. ;) Det blir ukeshandel i morgen, eldste skal på ski med tanten sin, så får vi familie på middag. Jeg skal få syklet, som vanlig, og følge opp med litt pilates. Jeg trente pilates i en halv time etter syklingen i går kveld, og i morges viste vekten 97,9 kg! Jeg vurderer å kjøpe en ny en, for det kan nesten ikke stemme, føler jeg... Med din nåværende vekt er du jo under 90 på en uke eller to, vil jeg tro. Kommer du til å forlate meg, da? ;)

 

Kos deg med Jakob og nyt mannefrie dager. :) Nå venter jeg på at Norge skal rykke enda lengre opp på medaljestatistikken!

 

God helg i sofakroken! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake!

 

Etter en litt fraværende helg. Jeg måtte legge ut på statusen på fjesboka at vi ble hjemme alene i helga, så folk måtte gjerne komme på besøk! Og det gjorde de.. den ene etter den andre, hehe:p

 

Må si du har god smak i navn, ja! Er godt fornøyd med valget;) Jakob var navneløs de to første ukene sine. Jeg synest guttenavn er så vanskelig! Så nå kan jeg bare få jenter fremover.. Har ikke flere guttenavn på lager;)

Skulle ønske han var frisk igjen nå ja. Og jeg trodde igrunn det. Men det har blitt sånn innmari styr med sovinga! Han har vært av typen som vi bare kan legge ned, så sovner han av seg selv. Men ikke siste uka! Bare styr heile veien. Om natten som dagen. Virker utilpass og klarer ikke å finne roen. I dag har han bare sovet 20 minutter, og det er jo alt for lite! Så får se om det blir tur til legen igjen..

 

Jeg holder en knapp på at vekta di stemmer ganske bra;) Det går jo rette veien! Det er veldig sjeldent jeg går ned en kilo og mer i uka. Bruker å ligge på 7-800 gram, men jeg klager ikke!

Og nei, jeg kommer ikke til å forlate deg:p Synst vi må holde liv i denne tråden til vi har nådd målene våre! Må vel være lov det?

Vi får høre med dib-politiet;)

 

Nå har Jakoben lagt seg for natta, og sover heldigvis! Og jeg skal ordne meg sein middag. Biff på menyen i dag! Det er standard når kall`n er borte:p nammme!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! :)

 

Så kjekt at du har hatt selskap i helgen og fått kost deg med biff i helgen, men veldig synd at Jakob fortsatt er dårlig. Det er ikke tenner i anmarsj i tillegg, da? Min Jakob har vært umulig på nettene og sovet lite ila dagen de siste to månedene, men til gjengjeld har han fått 6 tenner i den perioden og venter nå på de to hjørnetennene i underkjeven. Han har altså 14 tenner allerede. Trøsten er at det går over, uansett hva som forårsaker dårlig søvn. :)

 

Vi bestemte oss for å dra til hytten på lørdag, så vi kom hjem nå i kveld. I helgen har jeg derfor ikke kommet meg på sykkelen eller ut, da det er mye kaldere til fjells. Men de andre har kost seg skikkelig i trekket og akebakken. ;) Dagens vekt (på hyttevekten) var 97,8, og det er jo tross alt ned 1,3 siden forrige mandag, så jeg får si meg fornøyd. :) Fint at du holder meg med selskap her inne! :D Jeg fikk forresten på meg et par dongeribukser i str 44 i dag, og disse rakk meg kun til midt på lårene for 4 uker siden. Jeg klarte til og med å lukke igjen glidelåsen! :D De sitter stramt, men de gikk på!!! *stolt*

 

Nå lurer jeg litt, planlegger dere flere barn? Vi er fornøyde med de 3 vi har, så det er stopp for vår del. ;) Mannen min fikk sterilisert seg en uke før vesla ble født.

 

Den anonyme slankeren heter forresten Linn-Therese. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere som har en hytte å flykte til! *misunnelig*

Ser for meg det er godt å ha en plass å dra til både vinter og sommer:)

Du gjør en innmari bra jobb, synst jeg! Vekta renner jo av deg;) Og det er så deilig å få på seg klær som har lenge lagt laaangt bak i skapet fordi de "krymper" med åra:p Jeg har bare gått ned 300 gram siden torsdag:/ Men jeg har heller ikke trimma noe den uka, så jeg vet ihvertfall hva som er grunnen! Så da er det lett å fikse på;) Gradestokken viser -22 i dag.. brrr! Så jeg får fortsatt ikke gått ut å trilla. Men målet mitt den uka her, er å skaffe meg en pilates-film, og prøve ut det!

 

Når det kommer til Jakob, så har du helt rett! Jeg ser 2 el 3 tenner som kommer. De spretter nok ut iløpet av uka, for de er veldig tydelige i gommene. Det har blitt bedre med sovinga også de 2 siste nettene, så nå går det framover:) Han har forresten bare 2 tenner, i underkjeven. Så det var på tide at det kommer flere nå:P

 

I mårra skal vi på besøk til barnehagen. Har vært der et par ganger før også, og han koser seg sånn! Det letter litt på mammahjertet;) Full nedtelling til barnehagestart på mandag nå!

 

Vi har lyst på flere barn, ja:) Tenker igrunn at 3 stk må være bra! Kjæresten mener vel at to er nok, men jeg er ganske god på å overtale, så vi får se når den tid kommer:p Vil ikke ha så innmari mange år imellom heller. Siden jeg er 25, og mannen snart 31, så føler jeg at jeg vil bli ferdig med småbarnsperioden før jeg blir "voksen":p

Akkurat nå bor vi i 4 etg i en blokk uten heis. Har fungert veldig bra hittil, men ser ikke for meg at det går like bra med mange små! Så håper på å flytte til bakkenivå iløpet av et år kanskje. Avhengig av når jeg får meg jobb:)

 

HI

 

Eller Lena som jeg heter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hytten blir ikke vår på en lang stund enda, den tilhører mine foreldre. Men de bygget den med tanke på at det skulle være en familiehytte, så vi har eget sett med nøkler og bruker den når vi vil. ;) Ungene elsker å være der, og det er enda godt siden jeg ikke har planer om å dra på utenlandsfeire før de minste er minst 2 og 3 år gamle. (Bleiefrie, helst!)

 

300 gram siden torsdag er jo kjempebra, det! Pilatesprogrammet du får på TV-shop er bra. Etter første svangerskap gikk jeg inn 25 cm rundt livet med hjelp av trening 3 ganger i uken i 2,5 måned. Veldig effektivt! Jeg var 97,9 igjen i dag og stagnerer tydeligvis nå, men jeg vet at jeg ikke har spist for mye. Trente hardt i går kveld også, så det skal ikke stå på det. Jeg mistenker at jeg kanskje har spist litt for lite, siden jeg har vært mye mer fysisk aktiv de siste ukene enn jeg har vært på 7 måneder. (Var syk og inaktiv i hele svangerskapet) Kroppen min går fort på sparebluss, og det er ikke gøy å slanke seg med bremsene på. Skal øke matinntaket litt og ikke kjøre meg helt ut på treningen, så kommer forbrenningen igang igjen etterhvert. Jeg merker jo at jeg blir mindre, men går ofte i den fellen at jeg tar for hardt i for raskt. Utålmodig, med andre ord. ;)

 

Fint at Jakob finner mer roen på natten nå, forhåpentligvis bryter tennene hvert øyeblikk og alt blir bra igjen. Spennende med innkjøring i barnehagen, jeg håper du er forberedt på en del sykdom fremover. Forkjølelsene avløser hverandre etter tur det første året, men det er jo bare sunt. :) Har du hørt noe etter intervjuet ditt i forrige uke? Krysser fortsatt fingrene for deg!

 

Skulle ikke forundre meg om du er i ny jobb, gravid og på flyttefot før du aner det. ;) Det er kjekt med flere barn, og du har goooood tid enda! Verken du eller mannen din er i nærheten av å være voksne enda. :P Du må jo se fordelen i dagens bosituasjon; du får god trim av alle trappene!

 

I dag er jeg litt sliten, kjenner jeg. Trente hardt i går kveld, sov dårlig i natt og har fartet rundt for å ordne diverse saker før dåpen i slutten av mars. Jeg må være ute i god tid med alt, og ha alt på geledd, hvis du skjønner. På grensen til at det er tvangsmessig atferd, altså. :P Nei da, nå tuller jeg litt. ;) Det skulle ikke forundre meg om jeg brygger på noe i hvert fall. Det har osgå kommet en ny halvmeter med snø her de siste to døgn, så det ser ikke ut som vi blir kvitt Kong Vinter med det første heller. I morgen skal jeg til legen og følge opp en del blodprøver, så det bli ikke snakk om å sove frempå. Regner med å ta en tidlig kveld i dag.

 

Vi snakkes!

 

Linn-Therese :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk kjempefint i barnehagen i dag:) Han spratt fort ut av arma mine for å utforske;) Den uka her har gått med på innkjøp av vinterklær. Fikk tak i dress på halv pris og greier:p mangler bare en ekstra lue og et sett med fleece, så er vi klar til mandagen. Litt trist for mor å gi slipp. Men han tar jo ikke skade av det når han koser seg sånn!

Har ikke hørt noe om jobben enda. Venter og venter. Kanskje jeg må ta en telefon på mandag om jeg ikke hører noe? Litt godt å kunne starte rolig med barnehagestart også da. At jeg kan levere og hente når jeg vil første tiden.

Og jeg prøver å forberede meg på mye sykdom fremover! Huff.. det som er det værste, men det roer seg vel etterhvert?

 

Det var en periode i høst hvor jeg tok litt av med trening. Trente veldig hardt hver eneste dag! Det endte opp med at jeg bare gikk opp i vekt, uten at jeg skjønte hvorfor. Fikk tips om å spise mere mat, og da raste vekta av meg igjen. Så det gjelder å holde motoren i gang så den klarer å gjøre jobben sin:) Nå har jeg funnet et tempo som jeg skal klare å holde når jeg kommer meg i jobb igjen også, og det skal jeg få til!

Hvis du har trent mer enn du bruker, så kan det være at musklene dine holder på vann, så da stagnerer også vekta gjerne. Pass på å spis nok ihvertfall:)

 

I dag for vi besøk av svigers. De skal bli til søndag, men jeg vil fortsatt komme med oppdateringer om hvordan det går:)

 

Du fortjener tid på sofaen i kveld, hører jeg. Sånn som du står på! Vi skal også i barnedåp i mars. Palmesøndag, var det vel. Til tanteungen min. Eneste jeg har:)

 

Nå må jeg svinge meg litt rundt med støvmoppen, før svigermor plutselig står og ringer på:P

 

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Jeg beklager at det har tatt tid å svare deg. Jeg har så vidt vært oppe av sengen, så pc-tid har vært nedprioritert.

 

Så kjekt at Jakob tilsynelatende trives godt i barnehagen. Det lover godt for tiden fremover og han får det sikkert kjempefint. :) I forhold til jobben ville jeg definitivt ringt og signalisert at du fortsatt er interessert hvis du enda ikke har hørt noe. Holder en knapp på positivt svar for deg!

 

Nå har jeg lagt pal med bihulebetennelse i noen dager.:( Er helt tom for energi og vekten står i ro. Spiser som før (eller kanskje litt mindre pga manglende matlyst), men det blir ikke trening før jeg føler meg mye bedre igjen. Håper du hadde en vellykket veiedag i går. :) Jeg merker at kroppen har blitt en del mindre, selv om vekten ikke endres.

 

Hvordan går det med svigersbesøk, da? Er det fredelig i heimen, eller har du svigerforeldre av typen som elsker å ommøblere og kverrulere? ;) Jeg er så heldig som jeg kan få blitt med svigermoren min. Hun er verdens herligste dame, hun vet rett og slett ikke hva godt hun kan gjøre for folk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postet visst litt for tidlig...

 

Jeg skulle ønske deg god helg! :) Håper dere har det bra og er forskånet for sykdom. Her har det kommet så mye snø i uken at mannen har en stor jobb når han må rydde 150 kvadratmeter med beleggningsstein for snø! Aldri så galt at det ikke er godt for noe (å være syk, altså) ;p Glad det ikke er jeg som må måke!

 

Vi snakkes! :)

 

~ Linn-Therese ~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også sykdom i heimen:/ Nå var det min tur.. låg med feber i heile går. Kvalm og uggen og tåler ikke tanken på mat! Fikk i meg noen skiver til frokost i går, og hittil i dag har jeg spist en banan. Hvordan det virker inn på vekta, gjenstår å se. Torsdag var det veiedag, og jeg hadde gått ned en halv kilo. Helt greit siden jeg ikke hadde fått trimma noe særlig.

 

Jeg har veldig avslappa svigerforeldre;) Av typen som sitter i sofakroken og leser bok eller strikker med en kaffikopp på bordet. Lite ommøbelering heldigvis:p

De er veldig aktive da. Svigerfar skal gå norge på langs med ski neste februar. Blir kald bare tanken på det..

 

Nå skal jeg gå og legge meg igjen, kjenner jeg. *stakkars meg*. Så håper jeg at ettermiddagen blir noe bedre!

 

God helg videre:)

 

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Nå begynner jeg å føle meg bedre, men er fortsatt tett på natten. Synd at du ble dårlig også! Håper du er på bedringens vei igjen. :)

 

En halvo kilo er ikke dårlig, du! Du har gjerne rast ned nå som du har vært syk med feber og dårlig matlyst. I dag var jeg 97,6, 200 gram ned siden forrige mandag. Jeg får si meg fornøyd med det når jeg tar i betraktning at jeg har spist som normalt og ikke trent den siste uken.

 

Gleder meg til jeg kan komme igang igjen med treningen. Mannen min kjøpte pulsklokke til meg på lørdag, så har jeg en indikator på hvordan formen egentlig er. ;) I dag kommer han hjem med en fitnessvekt (Tanita BC532) så skal jeg få et godt bilde av kroppssammensetningen min. Den er grei å ha når vekten står i ro, fordi man kan se om man har erstattet fett med muskler eller vann i stedet. ;) Kjekt å ha for å holde motivasjonen oppe når det butter! :D Venter fortsatt spent på Zumba-pakken min.

 

Svigersene dine har vel reist igjen, de? Håper det var et vellykket opphold. :) Må løpe nå, vesla er våken og klar for mat, hører jeg.

 

Vi snakkes! :)

 

Linn-Therese

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...