Lamaungene 07 og 10 Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 uten å virke kald, ufølsom og hele den pakka der, vil jeg med all min positive intensjon informere om at det finnes et eget forum her på bim som er rettet mot nettopp dere. Jeg hadde satt stor pris på om dere kan støtte hverandre opp der inne istedet for å spre frykt og unødvendige negative ladninger på 1.trisemester som burde handle om langt mye mer enn nettopp dette temaet som ikke er gjeldende for de aller fleste. Sist jeg var gravid var det bare en brøkdel av dette på 1.trisemester, men må si jeg synes det er fælt å se at det i stedet for å diskutere de positive sidene ved svangerskapet i dette stadiet er altfor mange innlegg som kunne vært plassert i et eget forum. men igjen; Det er et eget forum for dere, vennligst bruk dette! Skulle noen ta seg nær av dette innlegget, er dere selvfølgelig velkommen til å gi deres kritikk...dette er kun min mening. Takk
Zeke Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 NOK EN GANG , det er ikke en side om det her inne. Den siden du henviser til er for de som har mista mye lengre uti savngerskapet. Denne siden er for alle, jeg har mista tre ganger selv å har skrivd om det her inne på denne siden man blir kjennt med folk ,og at man vil forklare seg for at man takker for seg. Livet er ikke bare en dans på roser men en joggetur på kaktus av og til, slik er livet. Jeg var veldig glad for all den trøsten jeg fikk her inne etter å ha mista flere ganger, så her er det en side med både posetive ting og negative ting, mange folk er redd for at de har mistet før osv. Det hjelper ikke at de må forsvare seg her inne på denne siden mange ganger forde at slike som deg nok en gang ikke vil ha de her inne. Lykke til
iva Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Jeg er helt enig med kjege, og det betyr ikke at jeg ikke unner de som mister å snakke om det. Hvem vet, kanskje gjør jeg det og i løpet av disse ukene. MEN foreløpig må jeg holde meg unna første trimester-forum her og på andre nettsteder - det handler jo bare om SA eller frykt for SA. Jeg har det bedre uten. Og jeg synes det er synd, for egentlig er jo dette et helt fantastisk tilbud de første månedene, før alle vet - å kunne snakke med andre i samme situasjon. Hvis det er slik at det ikke finnes noe forum for de som mister i første trimester, burde det da være en enkels sak for BIM å opprette det?
Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Nå er det jo faktisk sånn at de fleste som har opplevd en eller annen form for abort her inne, skriver TYDELIG i inngangstråden hva det handler om. Hvis man ikke ønsker å lese om disse tingene fordi man blir skremt, usikker osv..så er det jo bare å la være å trykke på de trådedene hvor det står "da takker jeg for meg :(", "desverre over for denne gang" osv, de som har mistet gjør det ganske klart for oss andre her hva det handler om! Må jo si meg enig i at det har vært forferdelig mange som har mistet her inne den siste tiden, og det har skremt meg litt, men tenk så kjipt det er for de som mister. De har jo helt sikkert fått litt kontakt med en eller flere her inne og søker selvsagt støtte hos de her inne på dette forumet! Vil bare si til alle som har mistet, at jeg føler med dere, men jeg orker desverre ikke lese alle inleggene, rett og slett fordi jeg selv blir redd. Og er derfor veldig takknemlig ovenfor de som gjør det klart for oss andre hva tråden handler om!
Tingenes Herre Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 Jeg har mistet før og jeg skrev det her inne. Allikevel skjønner jeg hva Kjege mener. Jeg er gravid igjen og er naturlig nok veldig redd for å miste. Jeg prøver å styre unna alt som handler om det temaet her inne, men det er ikke lett. Man vil lese, men allikevel vil man ikke lese, hvis du skjønner. Det finnes jo et forum som heter 'Ufrivillig abort'. Den brukte jeg mye da jeg mistet for to år siden.
Gjest H to the Izzo Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Det å oppleve blødninger, smerter, medisinske avvik og liknende er i høyeste grad en del av det å gå gravid. Så mange som 25% av gravide kvinner har en eller flere blødninger i løpet av svangerskapet, men "kjege" mener altså at disse skal komme seg inn på "ufrivillig abort" og skrive om det der uansett hva utfallet blir? Eller om man bare er "redde for å miste" som hun skrev i overskriften sin? Vekk med seg! De aller fleste normalt oppegående kvinner er da vel redde for å miste når de er gravide, men "kjege" mener altså at disse skal tie og skjule tankene sine her inne. Det er mye som kan gå galt når en er gravid, og alt dette er en naturlig del av svangerskapet. Om man ikke takler å ta det med i beregningen så burde man kanskje holde seg unna et forum som det her. Lykke til videre i svangerskapet, alle sammen, og skriv om akkurat hva dere vil! Det er nemlig det dette forumet er til for!
-HappyHappy- Skrevet 5. februar 2010 #7 Skrevet 5. februar 2010 Må også si meg enig med Kjege!!Det er et eget forum som du sier: "ufrivillig abort".Dette er for de som mister frem til uke 23. Det er jo et forum for nettopp de som mister,der alle er i samme situasjon. Jeg føler selv at 1.trim her inne på bim dreier seg kun om frykten for å miste eller som har mistet. Hadde vært veldig greit å hatt en POSITIV tråd her..
Gjest H to the Izzo Skrevet 5. februar 2010 #8 Skrevet 5. februar 2010 Lag en "positiv tråd" selv, da vel! Hvordan tror dere de som mister føler seg? De har delt alt tidligere i forbindelse med svangerskapet her inne, også får de munnkurv og må bare forsvinne fordi noen skyggeredde individer ikke takler å høre om andres ulykke! Neste gang kan det være en av dere som har rosa utflod, mister graviditetssymptomer eller noe annet dere synes er ubehaglig, og da vil dere kanskje angre på at dere ikke hadde mer empati med andre her inne. Et svangerskap er ikke bare nusselige tanker om myke babyer mens man flyter rundt på en rosa sky av sukkerspinn. Pris dere lykkelige for at alt har gått bra med dere selv så langt, for neste gang kan det være dere som har behov for råd og støtte fordi dere blør litt!
Eurecaღmed spireღ Skrevet 5. februar 2010 #9 Skrevet 5. februar 2010 Man kan ikke vente at en person som er gravid skal gå inn på "ufrivillig abort" før det er et faktum at personen har hatt en ufrivillig abort... Man er gravid inntil det motsatte er bevist i slike situasjoner hvor en har blødning. . . Men det fins en side for "gravide slitere", men det er ikke sikkert alle føler seg hjemme der heller... Dette har vært diskutert så mange ganger opp og ned. Uansett hva en måtte mene så er "1.trimester" en side for dem som er i 1.trimester, den fasen i svangerskapet er en "kritisk" fase uansrtt hvordan man vrir og vender på det!
@Desea Skrevet 5. februar 2010 #10 Skrevet 5. februar 2010 Jeg støtter Kjege fullt i hennes innlegg, og ettersom disse sidene fullstendig mangler moderering så er det oss som brukere som må #stramme hverandre opp når vi mener det sklir ut. Det er en grunn til at det finnes ulike forum, en ting er at feilplasseringer kan gi unødig frykt, men hovedsaken er jo at alle skal finne lettere frem og enkelt kunne finne likesinnede! Til påsan og puddingen.♥. Som flere andre nevner her inne finnes et eget forum for de som mister før uke 23. Sjekk "Ufrivillig abort". Til H to the Izzo: Ja jeg har mistet og jeg fant langt større støtte på de foraene som var beregnet for det.
-HappyHappy- Skrevet 5. februar 2010 #11 Skrevet 5. februar 2010 Sliter du med hormoner "H to the Izzo"?? Jeg har selv mistet,jeg vet kjempe godt hvordan disse jentene har det!Så ikke kom å snakk om ting du ikke har peiling på. Jeg er fullt klar over at det kan skje igjen,men jeg personlig ville ikke utsatt folk her inne for min opplevelse.Jeg mener dette hører hjemme på "ufrivillig abort"Det ligger vel kanskje litt i navnet på forumet eller? Jeg blir rett og slett forbanna når du kan si noe som at vi ikke har empati med andre..Hva i H.......gir deg retten til å si noe slikt? Og for noen av oss er faktisk svangerskapet nusslige tanker om myke babyer og flyter rundt på en rosa sky av sukkerspinn som du sier. Det er sånn mange av oss prøver å tenke og håpe. Og hvorfor i all verden skal vi ikke tenke positivt til det evt går galt. Jeg kjenner det bobbler inni meg når du klarer å skrive at vi må prise oss lykklige for at alt har gått bra så langt..Jeg tenker at du må nesten ha noen hormonforstyrrelser,håper det for din del!!
@Desea Skrevet 5. februar 2010 #12 Skrevet 5. februar 2010 Til H to the Izzo: Det finnes også et eget forum for kompliserte svangerskap. Foreslår heller at du og jeg møtes der for å snakke om blødningene våre.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. februar 2010 #13 Skrevet 5. februar 2010 For å si det sånn; jeg skjønner hva du mener, for nå til dags handler det nesten utelukkende om SA/ MA/ frykt/ redsel her inne på 1.tri Har mange ganger lurt på hvorfor jeg gidder å være her inne selv, men heldigvis klarer jeg å tenke positivt og realistisk tross de utallige abort-innleggene. For jeg vet jo hvor mange tusen andre kvinner som bruker dette forumet som IKKE mister også, men det er nå en gang bare slik at man som oftest ikke får høre alle "glad-historiene"- det er de triste historiene som preger siden og som huskes, dessverre kan man kanskje si. MEN jeg er likevel ikke enig med deg. Jeg synes det blir feil å si at folk ikke kan få lov til å fortelle om slike ting her inne- mange har jo vært her inne på BIM lenge allerede og har blitt "kjent med" en del personer her og delt både gleder og bekymringer med hverandre i forkant, og hva er vel da mer naturlig enn at man ønsker å fortelle om en evt abort til disse samme menneskene her inne også? Helt naturlig, helt greit og helt forståelig, så får man heller bare prøve å bidra selv til å lage positive tråder også, og holde stemningen oppe her inne! Alternativet får være en aldri så liten BIM-pause, og heller komme sterkere tilbake i 2.tri;) (personlig orker jeg ikke bekymre meg for ting som KAN skje- SA/ MA kan man uansett ikke forebygge eller påvirke selv, så jeg velger å gå gjennom 1.tri med en positiv innstilling og senkede skuldre. Husker fra sist gang at 3.tri var mye verre for min del- siden jeg hadde en svært så bedagelig anlagt liten jente i magen som knapt gadd å sparke. DA var jeg bekymret da, for da visste jeg at mine avgjørelser og min vurdering av situasjonen kunne "redde liv", mens nå i 1.tri er det ganske så deilig i grunn - for skjer det så skjer det- og jeg kan ikke gjøre noe med det uansett, og sjansen er tross alt minimaaaal for at det ikke skal gå bra dette her!! =)
Zeke Skrevet 5. februar 2010 #14 Skrevet 5. februar 2010 Ikke nok at man skal miste men man skal føle seg kjepp jaga av slik som dere som trur at livet er bare rosa. skulle man ha forum for alt her inne hadde lista jammen vært lang, blant annen en forum for folk som er naive og må beskytes for alt vondt som kan skje. Sorgen over å miste et lite frø , som kanskje var etterlengtet og kanskje man har strevd for å bli gravid blir ikke mindre iallefal. Jeg skreiv inne på ufrivilig abort jeg men der var det veldig lite folk. Det var her jeg haddde vært i 10 uker så synes jeg faktisk t jeg hadde lov å si hade til de jeg hadde fulgt de ukene.
surfepia Skrevet 5. februar 2010 #15 Skrevet 5. februar 2010 Vet du hva Kjege, er rystet over deg!!!!! Det finnes et forum her inne som heter 1. trimester - DETTE. Og beklageligvis så er det mange her inne som opplever blødninger, smerter og andre ting som gjør at de er redde for å miste. Noen mister, andre ikke! Og skal ingen av oss som opplever dette kunne få lov å stille spørsmål, dele tanker og følelser eller søke trøst og støtte fordi DU ikke takler lese om livets realiteter???? Tenk deg om! Hva med oss som er kvalme og synes dagene er tunge, skal ikke vi heller få skrive her inne??? Hvor går grensen for hva du syns er positivt nok å lese om? Kvalme er kanskje heller ikke positivt nok for deg? Det er da vel bare for deg å la være å lese slike nnlegg??? Vi har heldigvis ytringsfrihet i dette landet... Så din sensur hever jeg meg virkelig laaangt over!!!! Jeg har svart mange her inne på spørsmål knyttet til SA og MA ettersom jeg selv har opplevd begge deler. Og jeg vet at det ikke er alle spørsmål man ringer til legen om. Jeg fikk selv støtteønsker her inne når jeg også denne gang fikk blødninger i uke 7. Det er godt å vite at du ikke er alene om å tenke det du tenker eller har de spørsmål du har. Så alle som har mistet, tror de er i ferd med å miste eller hva det måtte være. Skriv så mye dere vil!! Dette er et forum for alle oss i 1. trimester!!! Ha en super helg alle sammen :-)
surfepia Skrevet 5. februar 2010 #16 Skrevet 5. februar 2010 Vet du hva Kjege, er rystet over deg!!!!! Det finnes et forum her inne som heter 1. trimester - DETTE. Og beklageligvis så er det mange her inne som opplever blødninger, smerter og andre ting som gjør at de er redde for å miste. Noen mister, andre ikke! Og skal ingen av oss som opplever dette kunne få lov å stille spørsmål, dele tanker og følelser eller søke trøst og støtte fordi DU ikke takler lese om livets realiteter???? Tenk deg om! Hva med oss som er kvalme og synes dagene er tunge, skal ikke vi heller få skrive her inne??? Hvor går grensen for hva du syns er positivt nok å lese om? Kvalme er kanskje heller ikke positivt nok for deg? Det er da vel bare for deg å la være å lese slike nnlegg??? Vi har heldigvis ytringsfrihet i dette landet... Så din sensur hever jeg meg virkelig laaangt over!!!! Jeg har svart mange her inne på spørsmål knyttet til SA og MA ettersom jeg selv har opplevd begge deler. Og jeg vet at det ikke er alle spørsmål man ringer til legen om. Jeg fikk selv støtteønsker her inne når jeg også denne gang fikk blødninger i uke 7. Det er godt å vite at du ikke er alene om å tenke det du tenker eller har de spørsmål du har. Så alle som har mistet, tror de er i ferd med å miste eller hva det måtte være. Skriv så mye dere vil!! Dette er et forum for alle oss i 1. trimester!!! Ha en super helg alle sammen :-)
asdasdfasdf Skrevet 5. februar 2010 #17 Skrevet 5. februar 2010 Hvem er denne Kjege egentlig? Hva får hun til å tro at hun har rett til å bestemme over hva vi kan skrive eller ikke skrive her? Hvis du er så følsom at du ikke takler realiteten da kan du la være å lese her inne?enklet og greit...
Snusky McClusky Skrevet 5. februar 2010 #18 Skrevet 5. februar 2010 Jeg er 100% enig med Påsan & Puddingen, H to the Izzo og de andre som reagerer på dette innlegget til "kjege". Dere som ikke takler livets realiteter får finne på noe annet enn å være her inne. Komplikasjoner er en del av svangerskapet for mange,- deal with it! Og la oss holde oss unna fordummende personangrep, som når "Septemberskatt" spør om H to the Izzo har hormonproblemer. Dette er en typisk hersketeknikk som vi burde holde oss for gode til her inne, synes jeg. God helg! :-)
asdasdfasdf Skrevet 5. februar 2010 #19 Skrevet 5. februar 2010 Hvem er denne kjege egentlig?Hva får hun til å tro at hun han bestemme hva kan vi skrive elle ikke skrive her inne??? Hvis du ikke takler realiteten da kan du bare la være å lese her inne..enklet og greit ... Kanskje du får oppleve hvordan det er å miste så vet du hvordan det er ...
Eurecaღmed spireღ Skrevet 5. februar 2010 #20 Skrevet 5. februar 2010 Kanskje denne tråden burde høre hjemme på kranglesiden? Det er iallefall ikke et positiv innlegg som kjege ønsker på 1.trimester.... Så tenk på det kjege, hvor hører tråden din hjemme??
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 5. februar 2010 #21 Skrevet 5. februar 2010 Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har skrevet svar på lignende innlegg som dette her! 1.trimester innebærer glede, redsel for at noe er galt, blødninger, symptomer/ikke symptomer og faktisk gankse mange opplever at de mister spiren. DET ER HELE 1. TRIMESTER-PAKKEN! Man har vel for pokker ikke lyst til å ture rett inn på ufrivillig abort forumet hvis man har en blødning (som faktisk er ganske normalt) eller hvis man ønsker å gi uttrykk for at man er redd for noe. Jeg har ALDRI sett at damene på 2. tri eller 3.tri skriver sånne innlegg som dette. Ja, for tro det eller ei, det går galt med dødfødsler og det hele der inne også! Livet er ikke en dans på roser! Kanskje på tide for enkelte å se realiteten i øynene her. Man får jaggu opptre litt mer emaptisk enn dette altså!
iva Skrevet 5. februar 2010 #22 Skrevet 5. februar 2010 Haha, "dere som ikke takler livets realiteter" og beskyldninger om hersketeknikker et par setninger fra hverandre. Klart folk skal få skrive det de tenker. Men første trimester handler ikke BARE om SA eller frykt for SA. Og sånn ser det pinadø ut her. Jeg synes det burde være lov å mene det, uten å bli nedsabla og kalt for iskald og føle at folk sitter og ønsker SA på deg "så skal du få se hvordan det er!"
asdasdfasdf Skrevet 5. februar 2010 #23 Skrevet 5. februar 2010 Hvem er denne kjege egentlig som mener så mye?hva er det som får henne til å tro at hun kan bestemme hva kan vi skrive eller ikke skrive her? Jeg fikk lyst å beskrive min SA som jeg opplevde 2 år siden...
frøkenlinn Skrevet 5. februar 2010 #24 Skrevet 5. februar 2010 Jeg må si at jeg har tenkt tanken at det er veldig mye trist og leit å lese her inne. og jeg vil ikke lese... men alikevel.. gjør det ofte... Blir som mange andre også redd. Så da tok jeg meg en tidlig ul jeg. Så nå er jeg ikke redd lenger, og holder meg enda mer bevisst unna det triste. Det er forferdelig at noen/mange opplever SA og jeg skjønner veldig godt at de vil fortelle om det. Men jeg er enig at det sprer unødvendig mye frykt. Det er faktisk veldig vanskelig å la vær å lese når det er rett foran øynene på en. Har ikke lest alle innleggene her jeg, men jeg er enig med hun som skrev den, syns det var tøft og modig gjort. Det er tydelig mange meninger.
☆septemberbarn☆ Skrevet 5. februar 2010 #25 Skrevet 5. februar 2010 Det handler pokker'n meg ikke om empati.. Det handler om at det er over halvparten av innleggene i perioder handler om sa/ma.. Det er utrolig utrolig fælt fordi det er omtrent det du leser.. Jeg tenkte til å begynne med at ja, det hender sikkert meg også for alle de andre her inne har jo mistet.. Men hvor er alle de GODE historiene? De forsvinner i mengden av slike innlegg.. Selvfølgelig FØLER jeg med dem. Herregud, ja! Men som førstegangs gravid så er MITT inntrykk av bim 1 trim. forum at ALLE mister en eller annen gangen.. Da tenker jeg mitt.. For statistikken er en helt annen.. Snakk gjerne sammen, for all del, kan hende det er min tur der i morgen. Hvem vet. Men det jeg vet at vi må få noen tråder med positive ting også.. Mer SYNLIGE... For akkurat nå så virker det som jeg kan bare glemme å gå gjennom et fint svangerskap.. I det heletatt å fullføre et svangerskap. Det er ikke ment som noe kritikk mot noen.. Men vi førstegangsfødende vi har faktisk ikke vært gjennom dette før, og alt er nytt og følelsene er nye.. (Ja, jeg vet det finnes en egen tråd for oss, og den bruker jeg.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå