superkåno Skrevet 2. februar 2010 #26 Skrevet 2. februar 2010 her er det helt vanlig å gå på søndagsskole, våre barn 4mnd, 3 år og 5,5 år går hver søndag, veldig kjekt, tror ingen tar "skade" av det. Søndagskolen er ikke sånn der var før i tiden at man bare satt i ro og hørte på... Mye lek og musikk, og litt flanellograf hører med.
Manhattan skyline Skrevet 2. februar 2010 #27 Skrevet 2. februar 2010 Kunne ikke falt meg inn å sende ungen min på søndagsskole, ateist som jeg er på min hals. Insisterer ungen når han blir så gammel at han skjønner hva det er, så får han selvsagt prøve det ut. Visste ikke det fantes søndagsskoler lenger, har ikke hørt om det siden 80-tallet jeg :-)
Frøken*Fryd har blitt veggpryd Skrevet 2. februar 2010 #28 Skrevet 2. februar 2010 Her er det heldigvis ingen søndagsskole, men barnehagen var i kirken før jul. Der fortalte de litt om Jesus, Josef og Maria og litt rundt julehøytiden i kirken. Det er det verste både jeg og alle de andre, voksne som barn, har vært med på! Ungene var utålmodige etter 5 minutter, og det varte og rakk med jabbing om helt uinteressante ting. Får håpe det er litt mer interessant på søndagsskole for de barna som går der, for Bibelen er ikke spesielt gøyal i utgangspunktet.
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 2. februar 2010 #29 Skrevet 2. februar 2010 Vi er begge kristne og går i en frimenighet. Derfor er det en selvfølge for oss at barna er på søndagsskole! (Dvs, vi kaller det for barnemøte. De har søndagsskole mens vi er på møte i menigheten)
OsloMor Skrevet 2. februar 2010 #30 Skrevet 2. februar 2010 Om vi er i kirken, så pleier barna å delta der.Ikke så ofte, men ser ikke noe galt i det egentlig. Er jo greit å kjenne til litt forskjellige religioner inkludert kristendommen, mener nå vi. Deltar på julegrantenning, juletrefest og en tur i kirken nå og da, eldstejenta vil begynne i koret deres neste år, og det får hun gjerne lov til. I vår bydel så bidrar kirken med mye positivt, og er åpen og aksepterende, synes den bidrar til å forsterke lokalmiljøet her.
Gjest vinterbrud Skrevet 2. februar 2010 #31 Skrevet 2. februar 2010 Hei,ta med jenta di på søndagsskolen du! Selv går vi på to søndagsskoler faktisk,jeg er med som leder på den ene.Og på en søndagsskole går det helt vanlige,kristne mennesker. Jenta mi er veldig glad i å gå der.I mitt miljø så er det helt vanlig å gå der.
solstråle69 Skrevet 2. februar 2010 #32 Skrevet 2. februar 2010 Er ikke bare kristne mennesker i kirken heller. :-) Snuppa vår er med på gospel, og vi er ikke spesielt kristne. Men jeg gikk på søndagsskole og gospel - har bare gode minner fra det. Hvordan skal barn kunne ta valg, hvis de ikke aner hva det er snakk om?....
kirsty*2barnsmamma Skrevet 2. februar 2010 #33 Skrevet 2. februar 2010 Søndagsskole kan bli en koselig aktivitet det :-) Treffe andre barn, sosialisere seg, lære litt og få synge. Kjekt :-)
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #34 Skrevet 3. februar 2010 Vi kommer til å gå uansett,bare lurte på hvor vanlif det var, i og med at noen av vennindene mine holdt på å le seg ihjel da jeg fortalte det.. Men nå er jeg vant til det miljøet,selv om jeg ikke har vært aktiv de siste 10 årene.Høres kanskje skummelt ut for de som aldri har vært borti det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå