Magia Skrevet 1. februar 2010 #26 Skrevet 1. februar 2010 Jeg har gitt opp å prøve å barbere meg, og trives overraskende godt med den naturlige busken min Det føles faktisk renere, og lukter renere enn når jeg fortsatt barberte, så når jeg har så kraftig bekkenløsning at jeg må ha dusjstol er det ikke snakk om at jeg skal slite meg gjennom en barbering der nede nei.. Og at jordmor foretrekker at man er barbert, det syns jeg høres fryktelig rart ut! Det er da vel min fødsel, og hvordan underlivet mitt ser ut er rett og slett ikke hennes problem!
Helverine Skrevet 1. februar 2010 #27 Skrevet 1. februar 2010 Kan aldri forestille meg at jordmor kommenterer det uansett hvordan det ser ut. Ha ha ha skulle tatt seg ut! Gjør det overhodet ikke for jordmor sin skyld heller. For mitt eget velvære, og det slutter jeg ikke med selv om det blir litt kronlgete å komme til. Hår der nede er og blir ekkelt!
Gjest Skrevet 1. februar 2010 #28 Skrevet 1. februar 2010 Tror faktisk de fleste JM ville vært enig i at det er smart å ha litt hår der nede til etter fødselen. Litt mellomrom mellom hud og bind gir både lufting og groing. Er jo derfor vi har fått den dotten der nede. Går ann å bruke sakt og liksom, trenger jo ikke se ut som en geitebukk med kinnsjegg akkurat.. Nei, jeg mener nå at er man ren og pen er det det viktigste og gi meg da heller ei JM oppi åra som ikke er prippen. Her er det fødselen som er midpunktet, ikke størrelsen på dotten! Flere som har merket at håret på kroppen vokser veldig mye senere nå på slutten av svangerskapet forresten? Men om du nå skal forsøke å barbere deg uten å kutte deg så finn en god stilling der du bruker den ene hånden som øyne... Er det i fua/rumpen er det gjerne lettest å nappe. Når du er ren og helt tørr kan du ta enten potetmel eller talkun på fingrene. Deretter er det bare å nappe ut hårene da disse er veldig tynne. Må rett og slett bare bestemme seg. Det er om du ombestemmer deg og lugger det er vondt...
*December_Wish* Skrevet 1. februar 2010 #29 Skrevet 1. februar 2010 Synes det er greit å få litt hjelp av gubben, ellers er det bare å føle seg frem.. selvom det går ikke alltid veldig bra, så akkurat nå før magen forsvinner får jeg nok bare leve med litt kort pels har jeg finni ut..
Gjøkeredet③ Skrevet 1. februar 2010 #30 Skrevet 1. februar 2010 Etter at jeg begynte å vokse på salong for 5 år siden kommer er det helt uaktuelt å i det hele tatt touche en barberhøvel igjen:o) Så jeg fortsetter å gjøre det hos hudpleieren min i graviditeten også, men må ærlig innrømme at det er ikke første pri for tida uansett;o) Får kanskje ta meg en tur snart igjen!
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 1. februar 2010 #31 Skrevet 1. februar 2010 etter første fødsel da jeg barberte alt hele tiden, aner ikke hvordan men det gikk til på et vis, og endte opp med iallefall 15 uvi under svangerskapet, og det samme de to første mnd etter fødsel gjør jeg det ikke igjen. denne gangen har det fått vokse fritt fra uke 20 eller noe, og har enda ikke hatt uvi og er nå 33 uker. bank i bordet! har barbert meg nedentil fra så lenge jeg kan huske, så synes det var fryktelig ekkelt med alt håret i begynnelsen, men er nå blitt vant til det. sambo får selvsagt ta seg en saks å klippe litt om det blir for langt, men det er forløpig ikke noe problem. kan jo ta litt "frempå", men rundt selve skjeden bør man ikke ta noe som helst. skal love dere at litt hår i noen mnd mot drøssevis av uvier, dårlig mage i mange mnd etterpå grunnet mye antibiotika, vondt og kløe når de vokser ut igjen etter fødsel osv det kan så lett unngås! og dette med jordmødre som foretrekker barbering, skal eg love er bare tull! hårene er der for å beskytte, og under fødselen tenker du iallefall ikke på hva jordmor tenker om frisyren din.
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 1. februar 2010 #32 Skrevet 1. februar 2010 etter første fødsel da jeg barberte alt hele tiden, aner ikke hvordan men det gikk til på et vis, og endte opp med iallefall 15 uvi under svangerskapet, og det samme de to første mnd etter fødsel gjør jeg det ikke igjen. denne gangen har det fått vokse fritt fra uke 20 eller noe, og har enda ikke hatt uvi og er nå 33 uker. bank i bordet! har barbert meg nedentil fra så lenge jeg kan huske, så synes det var fryktelig ekkelt med alt håret i begynnelsen, men er nå blitt vant til det. sambo får selvsagt ta seg en saks å klippe litt om det blir for langt, men det er forløpig ikke noe problem. kan jo ta litt "frempå", men rundt selve skjeden bør man ikke ta noe som helst. skal love dere at litt hår i noen mnd mot drøssevis av uvier, dårlig mage i mange mnd etterpå grunnet mye antibiotika, vondt og kløe når de vokser ut igjen etter fødsel osv det kan så lett unngås! og dette med jordmødre som foretrekker barbering, skal eg love er bare tull! hårene er der for å beskytte, og under fødselen tenker du iallefall ikke på hva jordmor tenker om frisyren din.
Fifrildi Skrevet 1. februar 2010 #33 Skrevet 1. februar 2010 Hehe, ja en venninne av meg delte rom med en annen dame på føden på Ullevål for en fire års tid siden da damen hun delte rom med fikk skikkelig kjeft fordi hun ikke var barbert... Venninnen min lå sjokkert på andre siden av gardinen!
Gjest Iris<3 Skrevet 2. februar 2010 #34 Skrevet 2. februar 2010 Det er mulig jeg spør dumt nå, men hvilke argumenter skulle en jordmor ha for å foretrekke det ene eller det andre?
Innihampen Skrevet 2. februar 2010 #35 Skrevet 2. februar 2010 Etter min 1. fødsel spurte faktisk jordmor om hun kunne klippe litt av hårene nedentil fordi hun skulle undersøke om jeg måtte sys og da var det lettere å se. Følte meg jo ganske flau da...
Gjest Skrevet 2. februar 2010 #36 Skrevet 2. februar 2010 Det som har fungert bra for meg er å brette et stort badehåndkle noen ganger og legge det inntil en vegg hvor jeg setter meg på. Da har jeg støtte til ryggen + litt sitteunderlag. Så tar jeg et litt stort håndspeil som kan stå av seg rett foran arbeidområdet. Da er det bare å sette i gang. Lykke til..
Annci<3 Skrevet 2. februar 2010 #37 Skrevet 2. februar 2010 ELLEN F: Nei vet du hva, man barberer seg da ikke fordi jordmor kaaaanskje foretrekker at man er barbert. Når du kommer til sykehuset klar for å føde så gir du vel blanke i hennes personlige mening! Jeg må le altså..
Annci<3 Skrevet 2. februar 2010 #38 Skrevet 2. februar 2010 ELLEN F: Nei vet du hva, man barberer seg da ikke fordi jordmor kaaaanskje foretrekker at man er barbert. Når du kommer til sykehuset klar for å føde så gir du vel blanke i hennes personlige mening! Jeg må le altså..
jippi82 Skrevet 2. februar 2010 #39 Skrevet 2. februar 2010 Det er også lettere for jordmor å sy om man er litt barbert. Ja det er jo de siste årene at det er blitt vanlig at folk barberer seg, men før var det faktisk vanlig å gjøre det på sykehuset før fødselen...
alvira Skrevet 2. februar 2010 #40 Skrevet 2. februar 2010 Er vel en av de som ikke pleier å være særlig frisert nedentil, men etter forrige fødsel med hår der nede, så skal jeg jammen ta en skikkelig stuss før fødsel denne gang. Syntes luggingen nedentil når jeg ble sydd var skikkelig vondt!
jippi82 Skrevet 2. februar 2010 #41 Skrevet 2. februar 2010 Det blir lettere å sy om en er litt barbert...
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 20. februar 2010 #42 Skrevet 20. februar 2010 Husker med skrekk og gru mine første uker med mensen, ikke barberte jeg meg nedentil og jeg brukte bind. Fyttirakkern så ekkelt, jeg dusjet og vasket underlivet HVER gang jeg var på do hjemme, klarte ikke tanken på størknet blod i kjønnshårene. Forferdelig ekle greier. Så jeg skal klare å holde meg nogenlunde frisert der nede, selv om glattbarbert er er ord jeg nesten ikke vet betydningen av lenger. Vurderer å spare litt så jeg kan vokse hele "greia" noen uker før fødselen.
ninayngve Skrevet 20. februar 2010 #43 Skrevet 20. februar 2010 Jeg har termin i morgen og tok høvelen i dag som jeg har gjort hele svangerskapet... Synes jeg kjenner kriker og kroker på hele kroppen godt, så det går mest på rutinen hos meg:) Det er ikke like lett som før, men med litt tålmodighet og god tid går det greit:) Liker å føle meg velstelt selv om jeg er gravid, så det er ikke aktuelt å la høvelen ligge:)
bunnie Skrevet 20. februar 2010 #44 Skrevet 20. februar 2010 jeg så noen anbefalte bikiniwax, som egentlig er en veldig god ide. Jeg har tatt brazilian wax i flere år, men etter at jeg ble gravid måtte jeg slutte. Huden er blitt så utrolig følsom der nede, så gjorde VELDIG vondt, pluss at det ble hovent, rødt og nuppete.. så jeg må barbere meg nå, litt uten å se..
Tessa-81 Skrevet 21. februar 2010 #45 Skrevet 21. februar 2010 Det er rett og slett risikosport!! Jeg har kuttet meg stygt mange ganger, sett blodet renne nedover lårene. Jeg står i dusjen og høvler i vei i blindet. Det er skikkelig vanskelig. Gjør det en gang i uken. Men en fot på en krakk eller noe tror jeg er en god ide. Den prøver jeg neste gang. Ikke lyst å komme inn i fødsel med kutt i alle vinkler!
akicha Skrevet 21. februar 2010 #46 Skrevet 21. februar 2010 Du, nå høres det ut som du trodde at det er fordi jordmor syns det er "finest" med barbert. Det er ikke det som er greia. Det som er er at noen mener det er best om vi er barberte i forhold til revning og sying, og da altså best for oss! -Jordmødrene må jo bare gjøre jobben sin uansett! For det er jo vi som revner og blir sydd. Som i veldig mange andre yrker, vil jeg tro at det er litt generasjonsforskjeller i forhold til hvilken praksis man bruker. Jeg for min del, jeg har ikke hørt noen med virkelig slående argumenter for verken det ene eller det andre. Jeg barberer meg om det er det jeg føler for (eventuelt mannen min barberer..). I utgangspunktet så vil jeg tro at jeg kommer til å barbere meg også mot slutten, men ikke sikkert det blir like ofte... Merker at jeg slumser litt mer nå enn før..
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 21. februar 2010 #47 Skrevet 21. februar 2010 jeg setter meg på en krakk eller på kanten av abdekaret og har et speil foran slik at jeg ser... også barberer jeg i vei... er en 5 uker igjen så skal anlegge en stripe slik som med 1. syingen gikk greit med han siden jeg var såpass babert da også, men har hørt om de som sier det lugga fælt... (gjelder vel mest de som har 70 talls busk) er heller ikke så lett å se kanskje, så jeg foretrekker frisert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå