Gå til innhold

Hvordan shave nedentil med så stor mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg titter innom fra andre trimester og lurer på om det fremdeles er mulig å shave når magen blir så stor? Selv er jeg i uke 23 og synes det har blitt litt kronglete allerede, og det skal jo bli ganske mye verre...! Lurte derfor på til dere som er lengre på vei, hvordan får man det til? Noen hemmelige triks, haha? Eller er det ikke noe problem..?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et problem, blir til at man føler seg frem, he he. Jeg er 38 uker i morgen å det er ikke lett :(

Skrevet

Det blir ikke noe lettere, det skal hvertfall være sikkert.. hehe :)

Jeg ser ingenting "der nede" nå, så det blir rett og slett å bare føle seg fram :P Blir nok ikke så veldig gjevnt, men godt nok.. hehe :)

Skrevet

Ikke lett akkurat, men får det til på et vis ;o) Har dessverre ingen hete triks og tips å komme med. Lykke til :D

Skrevet

Barbering, neglklipping og annet "arbeid" under navlen på denne tiden er mannfolkarbeid ;-) Og de bruker ikke å protestere ;-)

Skrevet

Bruker hårfjerningskrem på slutten, og syns det funker fint. Står foran stort speil, så jeg seg hvor jeg smører på, og vasker bort etter en stund. Føler jeg har litt bedre kontrollen da, enn om jeg famler i blinde med barberblad ;o)

Skrevet

mulig litt dumt spm, men hvorfor barbere nedentil hele tiden?

Skrevet

Risikosport, gjort i blinde;O) men det går på et vis... Tør ikke garantere for resultatet men...

Skrevet

Eller rett og slett unn dere en bikiniwax i salong :)

Skrevet

Jeg hadde aldri orket å ikke barbert...! Så det må jeg få til på en eller annen måte, hehe. Hårfjerningskrem har jeg aldri hørt om faktisk, har du tips til merke?:)

Skrevet

Mannen sin jobb,ikke min akkurat nå.Jeg rekker ikke rundt selv.

Og til du som spurte hvorfor: noen jordmødre foretrekker at man er trimmet eller barbert.Det er litt sent å finne ut at det gjelder "din jordmor" når du er ankommet sykehuset;-)

Skrevet

jeg fikk høre under forrige graviditet at man ikke skulle barbere seg så ofte når man gikk gravid.. pga hårene er til beskyttelse for kjønnet.. og med tanke på alle bakterier så var det bedre å heller være hårete.. men det er jo grusom å se ut som et troll nedentil..

få mannen deres til å hjelpe dere =) så blir det jo gjort ordentlig og er vel ikke mange menn som ikke ville likt det =)

Skrevet

Det blir ikke like ofte som det en gang var for å si d sånn.. Men takler ikke å gå med masse ekkelt langt hår der nede.. Føler meg rett og slett ubekvemt da..

Men her vokser håra mye saktere nå i svangerskapet synes jeg, enn ellers.. flere som føler det sånn?:)

Skrevet

Det jeg gjør er sette det ene beinet på badekanten,eller en annen kant du har tilgjengelig på badet ditt.. Tar på barberskum,og begynner å shave. Du må vri litt på deg og magen for se skikkelig,ellers så føler jeg meg bare litt fram.. Så det funker bra for meg! Er jo ikke en super-glatt shave,men fjerner det meste av hår :)

Skrevet

DEN jordmoren skulle jeg likt å møte som foretrekker at man er barbert!!!

Nå er det vel slik at det ikke er så veldig lenge siden at det ble normalt å ta hele dåtten så jeg tror det er en av de tingene en kvinne som nærmer seg fødsel tenker mer på enn JM.

En JM har sett det meste og bekymrer seg lite for hårete legger, rumpehår eller ingrodde tånegler.

Selv barberer jeg i blinde fordi jeg liker den at det føles rent, men noen "frisyre" blir det ikke fort tiden.

Kan selvfølgelig gå å vokse og det holder veldig lenge. Vondt? Joda, men en fødsel er verre og voksingen går fort.

Nei sier det igjen. Hadde jeg møtt en JM som jeg merket reagerte på at jeg hadde hår nedentil hadde jeg blitt forbannet. Vi er tross alt skapt med hår i skrittet og det er der JM har jobben sin og hun har da tatt den utdannelsen selv. Blir som om at en lastebilsjåfør nekter å legge på kjettinger fordi han blir svart på hendene...

Skrevet

Hadde uhell forrige dagen og fikk en rift, veldig vondt. Måtte høre med legen ettersom jeg sneiet en utvendig hemoroide, blødde en del.

Hun fortalte meg at hun hadde hatt pasienter som hadde fått dype kutt i kjønnsleppene sine som hadde blødd ekstremt. Enkelte hadde også svimet av.

Huff, tror jeg gir opp etter siste episode. Er uke 37 i morgen.

Skrevet

Stå framfor et stort speil og barber bort det verste. Det som hadde kommet utenfor en liten stringtruse, viss du forstår. Resten kan godt være der....

Min mening i alle fall.

Skrevet

Marnarmamma, det er da ikke snakk om at jordmor ikke kommer til å gjøre jobben sin selv om man er ubarbert:-P

Men enkelte foretrekker at man er barbert eller frisert (ikke latt det gro i vildeskyer) og at man har tatt klyster før man kommer til føden.

Men det er da ikke snakk om helt fresh glattbarbert eller motiver da,hehe.

Siden (min venninne som er jordmor) fortalte meg dette, prøver jeg å respektere det. Det koster meg da ikke så mye kalorier å gjøre det, og det kan glede den jm jeg får:-)

Og selv om en jm har sett det meste, betyr da ikke at de liker det? de er mennesker som syns noen ting er ekkelt de og.

Skrevet

her har jeg for lengst gitt opp den glattbarberte stilen. Frem til uke 25 gjorde jeg det forran speilet, men etterhvert ble skyggen rett og slett så stor og mørk at jeg ikke lenger hadde sjans til å se noe. Gadd ikke å rigge til med ekstra lys osv.

Fra den dagen av har det vært sambo som har trimmet litt av og til slik at det ikke har blitt skikkelig busk.

Skal få han til å trimme en av de nermeste dagene igjen nå som jeg har 4 uker igjen. Vil ikke være helt kort under fødselen heller, da kommer jeg til å føle meg så ekstremt naken! Jada jeg vet jeg er rar :-P

Tenkte jeg skulle få lurt han til å barbere leggene mine i samme slengen også. jeg kan sikkert klare det selv også, men frykter det da blir en del pusting, pesing og ikke minst banning!! hehe

Skrevet

Bruker Veet, som du får kjøpt på nesten alle dagligvarebutikker, og det funker supert :o) Jeg blir fort ekstra sår også hvis jeg barberer mens jeg er gravid, men slipper det med hårfjerningskrem. Jeg fjerner ikke alt forresten, men begrenser liksom, he he (tror man skal være foriktig med å ta alt med krem, men fungerer supert til bikinilinjen så det blir litt hår, istedenfor ut på lårene ;o)

Skrevet

Får god og ivrig hjelp fra samboer med barbering;P men klarer å gjøre en helt grei jobb selv i blinde.. blir ikke glattbarbert men slipper hvertfall lange ekle hår..føler meg absolutt NULL tiltrekkelig og ren uten å være barbert!

Skrevet

Helt fra jeg var 16-17 år gammel har jeg vært frisert og stelt nedentil i varierte grader fra brasiliansk voks til stussing. Nå derimot går den delen av meg under "det jeg ikke ser er ikke mitt problem" og de få gangene jeg ser meg selv i et speil naken (som ikke er ofte da jeg ikke har helfigurspeil på badet) blir jeg rent fnisete av min nye 70-talls frisyre. Tør ikke tanken på å putte saks eller barberblad der nå og har fått überfølsom hud som gravid og orker derfor ikke vokses.

Og dette med hva jordmødre foretrekker gir jeg blanke f* i. Har hørt om folk som har fått regelrett kjeft på føden fordi de ikke er glattbarberte! Men jeg har i min lille bok med svar på spørsmål fra jordmor og lege lest at det faktisk er best med hår der nede under graviditet og etter fødselen fordi det holder bakterier unna en følsom skjede. Bakterier vs tilfeldig jordmors preferanse = 1-0 til bakterier.

Skrevet

Direkte kjeft på føden?? Haha da tror jeg jeg skulle ka fått klart å lire av meg en ganske lang og krass lekse ja!! hehe jeg har kort lunte fra før og i kombinasjon med sterke smerter så tenker jeg det hadde blitt ganske så høylytt på det rommet!!

Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn en frisyre som vokser ut igjen etter fødselen og hekter seg fast i bind osv og heller ikke kunne jeg tenkt meg å putte en barberhøvel mellom sting og hud som er strukket mye lengre enn den egentlig klarer, så for meg hadde det vært uaktuelt å være glattbarbert ved fødselen...

Når det gjelder å se hvor man barberer, så har jeg vel aldri, gravid eller ikke, vært vant til å se hva jeg holder på med når jeg barberer der nede. Sånn blir det når man er nærsynt og bruker briller og barberer seg i dusjen. Hvis man lar det være igjen en stripe i midten, så har man jo god nok kontroll hvis man kjenner etter litt med hånda hvor man plasserer høvelen.

Skrevet

Veeel, da blir jeg lite populær på føden for jeg har gitt opp den biten og lar det vokse fritt..

Kan aldri i livet se for meg at det skal by på noen problemer, men det vil tiden vise...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...