Gå til innhold

Betale for UL bilder...?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det hadde vært helt ok om jeg hadde måttet betale for en serie bilder, er rimelig dyrt det ultralydpapiret. Og vi er jo strengt tatt ikke på ul på offentlig sykehus for å få bilder av knøtta våre:-) selv om vi gjerne vil ha selvsagt:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På Bosø sykehus har jeg betalt 50 kr for 5 ulbilder i begge svangerskap.

Svangerskapsoppfølgingen er gratis og så betaler man litt for matriell som ulbildepapiret?

Skrevet

Sto ingenting på mitt brev, men jeg så at noen skrev det tidligere at det ikke kostet noe på ålesund sjukehus :)

 

Jeg venter på innkalling til tidlig UL, det tar sin tid gitt... *utolmodig*

Skrevet

vi måtte betale når jeg gikk med nr 1 i 07, husker ikke så mye men tror det var ca 50 kr.. fikk 4 eller 5 bilder, tror ikke dte sto noe om det i brevet, skal på ul nå med nr 2 i mars, står ikke noe på brevet om at det koster noe, men begge er jo på kk i bergen så jeg regner med det koster denne gangen også..

Skrevet

Helt enig med de over at det må være greit betale for bildene. Det er jo ikke store summer det er snakk om, og poenget med UL er jo (medisinsk sett fra sykehusenes side) ikke å dele ut fotografier av babyene. Det er jo bare en ekstra morsom bonus. Men er også enig i at det er pussig med forskjellig praksis fra sted til sted. Kunne godt ha vært likt på alle sykehus. Men nå er jo alt forskjellig fra sted til sted; lengden på timen, kvaliteten på jordmor, og antall bilder. Det er vel en liten sak i den store sammenhengen.

:)

Skrevet

Buskerud sykehus tok 50 kr for 7 bilder..

Skrevet

fikk gutt i 08, og da sto det at det kosta 100 kr. Men bildene var visstnok så dårlige at jeg fikk dem gratis(over 2 ganger, så fikk 4 bilder tot.)

 

Denne gangen sto det det samme.. 100kr.. Betalte og fikk 9 bilder :)

Mye koseligere bilder denne gangen. Fikk bl.a et bilde med foten til baby.. så søtt med de små tærne!

 

 

Dette var på Stavanger Universitetssykehus

Skrevet

hadde flere ultralyder da jeg gikk gravid med min datter i 2003.. måtte da betale 100 kr pr bilde... det var på Stensby Sykehus...

 

var gravid i 2008 og hadde igjen mange ultralyder... da på A.hus på lørenskog.. måtte ikke betale noen ting da...

 

er gravid igjen, snart 18 uker på vei nå.. hatt 2 ultralyder alt... på A.hus igjen... måtte ikke betale noe da...

 

trodde det var vanlig at ultralyd bildene var gratis nå om dagen jeg.. så syns det hørtes litt merkelig ut..

Skrevet

Fikk med en hel remse med bilder, og betalte ingenting. Bor på Nordvestlandet:-)

Skrevet

På Ullevål tar de 50,- for 4-5 bilder. Måtte betale med førstemann, men denne gangen syntes jordmor de var så mørke at hun ikke ville ta betalt for dem. Synes det er helt ok at de tar betalt for bildeutskrift. Det er jo ikke egentlig derfor vi er til UL...

Skrevet

På UNN i Tromsø koster det ingenting, og da får man mange bilder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...