Gå til innhold

Du vet du er høygravid når....

Anbefalte innlegg

Skrevet

-du bruker magen din som spisebord...

-hvis du mister noe på gulvet, lar du det ligge til en eller annen kan plukke det opp for deg...

-du vet ikke lenger hvordan du ser ut nedentil, og intimbarbering har blitt en skikkelig risikosport....

Dette pleier å bli en relativt artig tråd, så fint hvis alle vil supplere med sitt, så får vi litt festligheter å smile og le av i ventetiden :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-dagens utfordringer er å få betongklumpen (les; kroppen) ut av sengen.

-å vaske klær og gå opp trappen føles som dagens store trim.

-benken er full av skitten oppvask fordi en ikke orker å bøye seg ned for å sette det i maskinen.

-behovet for "zorro-maske" rundt øynene er fraværende, området er alt mørkt.

-kjenner en blir utmattet sliten bare av å tenke på listen over navn som er kortet ned, men enda ikke blitt enighet om!! *grøss*

-når jeg drar på barnedans med minsta og får blitt som sier "skal du virkelig være med å danse denne gangen også?". Det føles hvertfall slik.

Eller som den ene gangen vi skulle gå poleonese (?) og de andre kikket skeptisk på magen min :/ vi fikk plass alle sammen!

-det ikke lenger er utenkelig å gå ut med "skittent" hår (som egentlgi er nyvasket, det ser bare ikke slik ut lenger fordi det er så fett) og joggebukse.

-ikke orker annet enn å sitte i sofaen med pc`en på fanget om kveldene

-en god natts søvn er rene luksusen og noe å glede seg over hele dagen!!

Skrevet

- når du må legge inn en halv times hvil etter dusj før du går på butikken...

- når du går på toalettet selv om du ikke føler trang når du våkner om natten, fordi du vet at om du IKKE går, så vil du våkne tissetrengt 20 min senere...

- når du skulle ønske armene var litt lengre når du skal kjøre bil; må strekke deg for å nå fram til rattet hvis magen skal få plass bak rattet...

- når du går til fotpleier for å få klippet neglene selv om økonomien ikke tilsier det - bare fordi det er så himla stress å gjøre det selv...

- når du går barbeint i skoene i 10 minus - fordi det er så vanskelig å få sokkene på....

Skrevet

- lettere å gå ned trapper, og gruer deg med å gå opp igjen...'

- gå over gulvet, og det kjennes ut som om ungen er på vei ut...

- vonde maserier, og murringer i ryggen...

- sover dårlig på natten, mye på do pga peanøtt str på blæra

- mye tørst

- gleder deg til smerter som fører til fødsel....

Skrevet

- Du føler badet har krympet med to meter hver gang du kommer ut av dusjen

- Din samboer erter deg med at "blir du større nå må vi utvide dørkarmene"

- Magen din fungerer som en feiekost på kjøkkenbenken når du lager mat

- Du innser endelig etter masse pusting og pesing at dette var siste gang du klippet tåneglene før fødsel.

- Tyngdepunktet er plutselig endret og det å stå på ett bein kan virkelig være en utfordring.

- Det å gå opp trappen er dagens trim og du puster som en gal når du endelig er oppe.

Skrevet

- Sokker er oppskrytt...

- Du bruker mer penger på dopapir og gaviscon enn du hadde brukt på sigaretter om du hadde røyket enda...

- Til og med dama bak kassa på rimi ser medlidende på deg og sier "går du her enda ja"... Handler ikke der mer iallfall!!!

- Du bruker en halvtime på å komme deg opp av senga: 10 min på å grue deg til å prøve å komme deg opp, 10 min på å snu deg rett vei og 10 min på å faktisk komme deg opp i stående stilling. Og samboeren i tillegg spør om han skal gi deg et puff...

- Du må bruke flekkfjerner på magen på alle gensere hver gang du vasker dem...

Skrevet

- Du har brennmerker på magen etter feilberegning på skapdørene.

- Du drikker 3 liter melk om dagen, fordi man ikke orker å lage seg mat, og fordi man bare får enormt halsbrann av å i det hele tatt spise.

- Står opp klokka 4 på morgenen, fordi man har vondt i kroppen.

- Må sitte på egen bord for å spise, fordi det blir "gal" sittestilling ved det bordet man vanligvis spiser ved.

- Når man ikke orker noe resten av dagen, bare fordi man plutselig har bestemt seg for å ta en skikkelig grundig dusj med blandt annet intimbarbering og tåneglklipping på skjema.

- Når man går en pitteliten tur ute med samboeren, å han sier har er ute å "lufter meg" til naboer vi møter.

- Når man føler seg som en elefant, å puster og peser, men allikevel folk sier at jeg er LITEN... ???

- Når samboeren begynner på slankeprodukter fordi jeg er feit.

Skrevet

Hi hi- ¨så bra jenter! Kjenner meg igjen i det meste her ja....

Fyr løs dere andre og :)

Skrevet

- Du utsetter til det lengste å dusje for du vet at det kommer til å ta en time.

- Du må rygge inn i dusjen for å få lukket dørene, sidelengs fungerer ikke lenger.

- Du får mannen til å ta inn og ut av vaskemaskinen for du greier ikke bøye deg. (men står ved siden av og overvåker så ikke klærne blir rosa eller alt for små.)

- Du våkner hver gang du skal snu deg i senga, må jo ha med deg puta under beina og, og bruker noen minutter på hele operasjonen.

Skrevet

- Du blir forbanna i skobutikken for de er slutta med Viking støvler, og fører nå bare høye smale mote støvler. De kan du jo ikke ha, for da må man bøye seg for å ta de på!

Skrevet

... skohornet til 29 kroner er den aller beste investeringen du har gjort på årevis

... det er vanskelig å få gjort kontorjobben sin fordi magen er i veien og armene simpelthen ikke rekker fram til datatastaturet

... du må tisse igjen idet du reiser deg fra toalettet

(har akkurat født, og jeg kan hilse og si at det er deilig å ha kroppen sin i tilnærmet normal tilstand igjen!)

Skrevet

- når du lurer på om du i hele tatt har et kjønnsorgan ( siden det er så lenge siden du har sett det)

-når du spør i skobutikken etter cherrox i str 37.....og faktisk kjøper dem fordi du kan ta dem på uten å holde pusten...

- når du dusjer dobbelt så lenge som du behøver fordi du gruer deg til å tørke deg...

Skrevet

Er på besøk fra 2 trimester. Tåra mine triller, ler meg skakk ihjel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-)))))))

Skrevet

- "lørdagsgodteriet" består av en potetgullpose og et brett gaviscon...

Skrevet

Jeg ler meg i hjel!!!! =D Kjenner meg VELDIG godt igjen i mye av det som står her! Har noe å tilføye også.. :)

- du lurer på om babyen i magen blir skviset i hjel hver gang du må bøye deg for å ta på skoene!

- du må gå med truseinnlegg i tilfelle noen skulle si noe morsomt...

- det å reise seg fra senga, sofaen eller gå ut/inn av bilen føles som en treningsøkt...

- du har fire puter med deg i senga og alle skal flyttes på hver gang du skal snu deg..det tar tid..og i tillegg skal du på do for å tisse..

Skrevet

He he... Dytter frem til førstesia...

Skrevet

- du krysser fingrene hver gang du nyser "ikke lekk, ikke lekk"

- alle vondter er litt gode.

- Du bøyer deg ikke normalt lengre, men du ser ut som en slalomkjører i stilen.

- Intimbarbering er risikosport og beina kan du bare glemme å klare å ta inne i dusjen, må vente til du er ute.

- prøver å bæsje så sjelden som mulig fordi armene neeesten ikke er lange nok.

- Når du har navn på kynnerene dine. Sofa-kynner, bil-kynner, hoste-kynner, latter-kynner, twilight-kynner.. :P

- Når egg og bacon smaker like godt kl 0300 om natta som frokostmat.

- Når du får kynnere av å gire i bilen.

- Du har føden på speeddial.

- Du har skrevet ferdig "jeg har født" mld på mobilen, bare å trykke send.

- Du er ung og sprek, men uffer deg like mye som mormor når du må opp fra sofaen.

Skrevet

Bikkja står med hodet på skakke og logrer og småbjeffer til magen som buler og bukter seg.

Når mannen filmer deg med mobilkameraet sitt når du dubber av -fordi han er så imponert over snorkingen.

Når spaserturen legges opp etter hvor man kan lure seg nedpå å få tisset underveis.

Du ligner på Angelina Jolie i munnen -og bare der.

Du har større hender og føtter enn mannen

Du går med ammeinnlegg i trusa -fordi det var det eneste du fant på badet

Du får lyst å grine når personalet på SFO ved henting -sier at gutten din befinner seg ved skogen over den øverste fotballbanen

Skrevet

- når toåringen bruker magen din som bilbane - den er så stor og god å kjøre på

- når man pynter seg ved å ta på seg sokker og bukse

- når man kan gå i morgenkåpen helt til det er tid for å hente i barnehagen

- når man vurderer hvor rart blir man sett på hvis man reiser i butikken i morgenkåpe og fjellsko som ikke er knyttet... (har foreløpig bare gjort vurderingen, ikke gjennomført - men har fire og en halv uke igjen...)

- når det første folk sier når du dukker opp på et offentlig sted er: "ingen føding her nå!"

Skrevet

Du vet at kjerringa er gravid når...

...hu minner om en sjøløve i form, bevegelse og lyd.

...du våkner midt på natta av puter som flyr vegg i mellom, hører noen som teller 1-2-3, trekker pusten dypt, tar tak i armen din og drar kroppen sin over på andre siden. Plutselig stirrer du inn i nattevåkne øyne og du skjønner at kjerringa ikke finner "liggestillinga" si igjen.

...du våkner på natta, tilsynelatende av gammel vane. Så hører du en snorking som minner mest om en naturkatastrofe, og du ligger helt stille for du vet at nå sover'a.

...promping er en naturlig del av hverdagen. Og de kan lukte!

...pusting og pesing betyr at noe er galt, men du vet ikke hva og får nok heller ikke vite det.

...pusting og pesing betyr ikke noe som helst.

...du har lyst til å gjøre alt for henne, men ikke tør å nærme deg grunnet eksplosjonsfare for du vet plutselig ikke hvordan du skal gjøre noen ting riktig.

...du stadig får lest opp historier og nytt fra denne siden, som om de er gamle bekjente.

Skrevet

Hehe, morro å lese det fra en manns synsvinkel....høres ut som om noe samboeren min kunne skrevet også :o) lo godt av den :o)

Ellers så er kjenner jeg meg igjen i det andre her, men må føye til:

-kan bare bruke joggeskoene fordi de har utvidet seg. Har gått opp 2-3sko strl. pga vann.

-Vil at vondtene skal bli ennå vondere og komme oftere

- husker ikke hvordan det er å sove en hel natt

-Har ekstra pute under hodet, under magen og mellom beina.

-føler meg som en sprekkferdig flodhest

-Må ta fart for å komme seg opp av sofaen eller ut av senga

-skvetter når jeg ser meg selv i speilet, nesa var ikke så stor i sommer! Også var ikke ansiktet så hovent heller.

Skrevet

Når du i mange år har vært stolt av det lange fyldige håret ditt, men plutselig føler et desperat behov for å klippe deg kort... og gjør det.

Når du må sitte på en krakk i dusjen pga svimmelhet.

Skrevet

Dette var befriende deilig å lese!!!

Mannen min ser litt rart på meg, men sier ikke et ord fordi jeg tross alt ler høyt istedet for å grine ;D

Skrevet

...Når dagens store høydeunkt er når posten kommer og reklamen ikke havner rett i søppeldunken, men faktisk blir med inn!

Skrevet

...når 5-åringen må dra deg opp av sofaen for du kommer ikke opp selv...

...når du plutselig mister balansen av helt enkle ting, som å gå ned trappa...

...når du er andpusten etter å ha stått oppreist OG snakket samtidig...

...når det er et stort problem at du må gå tilbake til bilen etter å ha vandret til den andre siden av kjøpesenteret, og du må ta pauser på veien, både for å drikke og tisse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...