Gå til innhold

Gullkorn under fødselen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke akkurat et "gullkorn", men rett før han kom så bannet jeg så mye og høylytt med gloser som samboeren min aldri hade hørt før at han i ettertid har sagt at han måtte snu seg bort for å flire. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg presterte og si at nå går jeg hjem, dette vil jeg ikke mere og når jeg fikk svar at det kunne jeg ikke svarte jeg at det gjorde ikke noe for pappa kunne komme og hente meg.

Skrevet

Hahaha! Artig tråd ja:D Grønne druer og angrepille hihi...

Må legge til noe:

Jeg begynte å grine da riene startet. Vi visste ikke om det var ordentlige rier, jm trodde ikke det og ville sende meg hjem. De var ikke så vonde da, men jeg begynte nå å grine likevel, og sa til jm at jeg ikke visste hvorfor jeg grein. "Det er fordi du er gravid" sa hun enkelt og greit. Riene ble vondere og vondere, jeg hadde det ikke bra, og bar meg mer og mer. Så gikk vannet. Da pep jeg til jordmoren; "Nå gikk VANNET og!" Jeg var oppriktig fortvila for det, måtte jeg hanskes med DET og liksom. "Ja, det pleier som oftest å gjøre det", fikk jeg som svar, hun lo bare av meg.

Dagen etter, altså etter fødselen, måtte jeg tisse. Jeg gav f, og bad om bekken. Men jeg trykket og trykket, og fikk det ikke til. Etter en stund begynte det å bli veldig ubehagelig, så da insisterte jeg på å gå opp på do. Jeg prøvde å tisse, men fikk det fortsatt ikke til. Så begynte jeg virkelig å presse, og jeg måtte presse mye. Og uten at jeg tenkte over det, begynte jeg med den samme pusteteknikken som da jeg hadde hatt rier. Jordmora, en annen en, stod da i døra og gjorde meg oppmerksom på det, og syntes det var ustyrtelig morsomt hehe. Så jeg klarte nå til slutt å presse tisset ut..

Skrevet

Traff en gammel venninne på barsel når jeg hadde født førstemann. Hun kunne fortelle at når vannet hadde gått på fødestua så hadde mannen sagt.**** du tisser på deg! Skyndt deg å tørke oppfør jordmor kommer!!!

• 11 måneder senere...
Skrevet

jeg ropte til jordmora når hun holdt i hodet til guttungen og venta på siste ria:

ikke putt fingern din inni rompa mi,,,,,,,,,, samboern bare så rart på meg og lurte etterpå hvordan i allverden jeg hadde ork til å tenke på sånt akkurat da :) flaaauuuuu

Skrevet

Artig tråd.

Under siste fødsel av tvillingene holdt jeg på å sulte ihjel, ba mannen å kjøpe appelsiner noe jm ikke syns var så smart.

Da tvilling 1 var ute ble jeg så stressa med å huske klokkeslettet hun kom på, lå hele tiden og mumlet 13.37..

Skjønte ikke hvordan jeg skulle huske to klokkeslett, ble sååå lettet da jm noterte det.

Ellers ble jeg rimelig forbanna på en mannelig lege, han ba meg slappe av under pressriene, en MANN ba meg slappe av, det var like før jeg eksploderte.

Skrevet

MORO=)=)

Jeg har ikke født enda og venter min første i juni,men dette var utrolig festlig lesing.

takk til dere alle som er så greie og deler:)

Skrevet

Da jeg skulle ha første så fikk jeg rimelig panikk da jeg kom opp på sykehuset. Var jo nesten 6 uker før termin.

Men under fødselen så kom en lege inn, han skulle ta vannet, og kjørte hele neven opp. jeg ba han tynt om å vente til rien var over, men selv under rien så holdt han hånda der. Ble så forbanna at jeg sparka han, og han ble ikke akkurat blid.

På andre, så gikk alt egentlig veldig greit, helt til jordmorstudenten skulle sy...jeg lå der å frøys, skalv og ville egentlig bare bli ferdig.

Hun brukte sikkert en time på å sy, og ble ikke ferdig.. så jeg reiser meg halvveis opp i senga: faen, skal du sy hardangersøm eller?

Den ordentlige jordmora hørte meg antakeligvis, og kom med en gang og overtok. Ferdig på 5 min :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...