Gå til innhold

Å si opp venner

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Å si opp venner er ikke greit. Men når grunnene til at man var venner etser bort over lang nok tid uten å erstattes av noe annet positivt måtte det til. Jeg har aldri blitt sagt opp, bare fada ut. Men jeg har altså sagt opp et vennskap. Burde det føles vondere enn det gjør?

Videoannonse
Annonse
Gjest Siklerotte
Skrevet

Nei, jeg tror ikke at det behøver å føles vondt. Kanskje følelsen av at ting har blitt slik at en så seg nødt til å "si opp" vennskapet kan være vond, for det er vel aldri ønskelig - men når det først må gjøres så er det vel ikke så veldig mye vondt og trist igjen å føle. Man er der jo for en grunn, og jeg tror at det skrittet med å "ende" ting er mer fint enn vondt, ofte.

Skrevet

hvordan sa du opp et vennskap?

ringte du? eller mail? eller sa du det dirkete?

og hvordan tok personen det? og hva sa du?

jeg har også sakt opp vennskap direkte noen ganger. og at det ikke føltes vondere en det gjør er nok et bevis på at det var det riktige og gjøre . værre når det er ekstreme uenigheter som er ulevbare som gjør bruddet til et faktum.

selv om jeg kommer til å si noe helt annet om det er meg du en gang sier opp!

Skrevet

Ingen vits i å gnage på et bein som er tomt for kjøtt, eller hvordan Dr. Phil ville ha sagt det.

Jeg tror det er greit at det føles litt vondt, men det beste er vel om det føles befriende. Ikke i euforisk tilstand, men a la "dette skulle jeg ha gjort for lenge siden." Som når jeg endelig klarer å komme meg til å sortere alle singelsokkene i skapet. Kastet 3 poser med bare enklinger i høst. Ikke at venner er som sokker, men om det likevel blir til at de bare hoper seg opp uten at man bruker dem, så er det vel like greit?

Gjest amandine
Skrevet

Er det ikke sånne tilfeller da det er vondest før man gjør det? Er vel ikke en morsom situasjon, men når det først er gjort vasker man det ut av håret og tusler videre, 10 kilo lettere(if only) med et smil om munnen;)

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg har jo egentlig tenkt - i den grad jeg har tenkt - at venner som har vært med så langt er der for the duration. Men man skal visst lære så lenge man lever. Noen kommer, noen går - og noen blir sagt opp. Hm.

Gjest sug lut
Skrevet

Nja, først på telefon (etter fjørtiende gang da jeg tenkte at nå kan jeg ikke mer), så på sms etter noen slengte på røret (kan ikke ha venner som slenger på røret, tross alt), og så igjen da noen ba om godt vær. Sorry, det finnes ikke mer vær.

Men jeg har altså aldri sagt opp noen før, og det er litt trist at det ikke er trist.

Gjest sug lut
Skrevet

Jo, faktisk. Når man bare føler at dette er så feil. Men siden jeg har vært m samme mann siden før det var kult med Buffalo-sko, er jeg litt uvant med å avslutte forhold.

10 kg hadde gjort seg. Men som mentale kg er de i alle fall borte.

Gjest sug lut
Skrevet

Haha, jeg tror min avsluttede venninne ville tatt det meget hardt å bli sammenlikna med singel-sokker, men jeg ser poenget ditt. Det er jo sånn at jeg faktisk til og med går gjennom singelsokkene sånn hvert jubelår og finner ut at noen av dem er par - litt sånn med dette vennskapet også - men når man et par (jubel)år på rad ikke har funnet ett eneste par i haugen med single er det nok på tide å innse at tidens tann har tatt det som var.

Gjest amandine
Skrevet

Skjønner det må være vanskelig, jeg har som deg hatt samme mann siden vi gikk med boots, 501 og hvite flettegensere for snart 20 år siden, så er dårlig på å avslutte forhold(heldigvis) he he var derfor jeg tenkte det var fint i etterkant, jeg hadde gruet meg blå i forkant! Og nå fikk jeg jammen meg inspirasjon til å hive de single sokkene som har ligget i en kurv på vaskerommet siden i fjor sommer!

Skjønner ikke hva folk på skravle klager over, det er da så trivelig på krangle??

Gjest sug lut
Skrevet

Kaffe går alltid først.

Det er fredelig på krangle. Det er dibs best bevarte hemmelighet.

Gjest amandine
Skrevet

Det er jammen meg helt sant! Håper dere sier fra om dere flytter;)

Skrevet

Svigermor er her, takk og pris, og vasker til bunns i skittentøyet. Så jeg venter med sorteringen til all klesvasken er unnagjort. For å ikke fremstå som totalt oppråtten, så kan jeg jo meddele at jeg er pålagt fra lege å hvile helt ut i alle fall en uke

Offwhite strikkagensere i ull med flettemønster er en tidløs klassiker, btw.

Gjest amandine
Skrevet

Akkurat som mannen i mitt liv he he en tidløs klassiker! Det er visst bare jeg som har blitt 20 år eldre... sukk

Skrevet

Satt og tenkte det samme selv. Det er nå det aller beste. :)

Skrevet

hm.. ja det burde jo være trist, men det sier jo bare hvor riktig det er at du gjorde som du gjorde.

men henne må jo være ekstremt interisert etter å være vennen din, siden du måtte dumpe henne tre ganger. det kan du jo ta som et komplimang :)

Gjest sug lut
Skrevet

Ja, og jeg vet det er vondt for henne. Jeg var mye viktigere for henne enn hun for meg. Men medlidenhet er ikke vennskap.

Skrevet

nei, veldedighetsvennskap funker skjeldent bra.

men nå er du fri. fri som en fugel :)

Skrevet

Orker ikke lese hele tråden her (fortsatt lat nemlig), men er veldig FOR å gjøre det slutt med venner man ikke vil ha som venner mer. Det virker mye mer skvært enn å overse meldinger, avlyse avtaler fordi man egentlig ikke har lyst osv. Det kan jo sikkert gjøre vondt, men tror det hele er en veldig sunn og riktig prosess på lik linje med å dumpe en kjæreste man ikke har de riktige følelsene for. GO LUT!

Skrevet

har kuttet et par venner. eller latt det fade ut fordi jeg følte jeg var den som holdt hele vennskapet.

har også gitt opp et vennskap da jeg oppdaget at hun var den som skapte konflikt for meg og min mann og sørget for at jeg mistet venner ved å lyve om ting. ville ikke tro det var henne men da jeg selv fersket henne i å lyve om et tilfelle jeg selv var tilstede i så var det jo ganske klart da denne løgnen var en del av problemet og hun løy om det til meg og hadde glemt at jeg viste sanheten. litt komplisert men dette var en slik typisk tennåringsgreie og det gadd jeg rett og slett ikke være med på.

Skrevet

glemte å svare på spersmålet ditt jo det gjør vondt. og tenker ofte på dem flere år etter håper e hardet fint.jegbor ikke på samme sted så har derfor ikke mulighet til å vite noe om hvordan de har det uten å måtte ta opp kontakten igjen og det verken ønsker jeg eller har tid til nå.

Skrevet

Jeg er med i lat-klubben til Mor Løvehjerte, jeg leste hovedinnlegget og noen svar, deretter skumleste jeg og plukket opp et par ord som kaffe, sokker, slenge på rør, kontakt og svigermor.

Uansett, jeg må si det er pussig at dette innlegget skulle starte min dag på Dib. I går tenkte jeg tanken å skrive et brev til en forsvunnet venn og i dag tidlig starta god morgen teve'n her med at dagens løfte er å skrive til eller ringe en venn man ikke har hørt fra på lenge.

Jeg er en sånn som tar imot sånne direkte hint og tenker at det er en grunn til det.

Men så kom dette?

Burde jeg med andre ord la det ligge? Jeg skulle faktisk begynne på brevet nå snart, mens Vålerenga- og Strømsgodsetbildene tørker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...