Gå til innhold

har vært i kollisjon i dag:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

huff i dag var vi med i en kjedekollisjon..

helt grusomt.. fikk meg en skikkelig trøkk i magen og ble sent med ambulanse til sykehuset for sjekk.. ble så redd at jeg rista og gråt ukontrolert..

heldigvis gikk det veldig bra med de andre i bilen.. ingen som fikk noen skader..

legen konstaterte at hjertet slo og at morkaken fortsatt sitterfast men må holde meg helt i ro den neste uken for de sier at det kan være ganske kritisk for morkaken kan løsne og da er det ingenting de kan gjøre:(

er kjempe redd og bekymra.. huff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja og heldigvis så hadde jeg gravide bletet på meg og det sa legen gjorde masse.. det kunne gått mye værre hadde det ikke vært for d.. så jeg er veldig gla for at jeg bruker d..

Skrevet

uff så skummelt! masse gode tanker til deg, det går forhåpentligvis bra :) tvi tvi!! stor varm klem

Skrevet

Off, det hørtes skummelt ut. Du får gjøre som legen sier og ta det med ro den neste uken. Lykke til :)

Skrevet

Takk for at du minner meg på at jeg skal finne frem gravid-beltet mitt! Håper det går bra med deg og den lille i magen!

Skrevet

Huff, så ekkelt.. :s Bra at du kom til sykehuset for en sjekk og at det så bra ut..

Bra du hadde gravid belte! Er jo mange som sier at det ikke hjelper i det hele tatt, men tydeligvis så gjør det jo det!

Skrevet

huff, hørtes ikke noe morsomt ut. =/ Håper det går bra med både deg og barnet. Masse lykke til!

Men hva er gravid-belte? Aldri hørt om det jeg... :S

Skrevet

Åneiiii stakkars deg. Håper alt går bra med dere!!! Masse lykke til. sender masse trøsteklemmer.

Skrevet

Ta godt vare på deg selv! Og prøv å ikke tenke på det hele tiden. Det går helt sikkert bra siden det ser fint ut til nå!

Kryp opp isofaen og finn frem alt du har lydt: filmer, godteri og drikke! =O)

Skrevet

Først til grysom: Lykke til og pass på deg selv! Dette går nok bra skal du se, det er utrolig hva nurk i magen tåler. Gudskjelov for gravidbeltet.

Til Gulla123: BeSafe selger et gravidbelte (kanskje flere gjør det også?). Det festes rundt stolryggen i bilsetet, så sitter du på det. Mellom beina kommer det da en flik med knapper som du skal sette den nedre delen av setebeltet fast i. Slik blir beltet dratt ned mot beina i stedet for å spenne over magen, og fosteret beskyttet mot "trøkket" i tilfelle kollisjon.

Jeg har brukt det i begge graviditetene, har heldigvis ikke hatt "bruk" for det slik grysom hadde nå, men ville ikke ha følt meg trygg uten. Du får kjøpt beltet i barneutstyrsbutikker eller på nett.

Skrevet

Jeg skulle kjøpe BeSafe - gravidbelte på babyshop, men der sa de at det kun var en falsk trygghet. Etter å ha lest dette innlegget forstår jeg at jeg har hatt en dårlig selger, og kommer til å kjøre innom og kjøpe beltet uansett.

Lykke til! Jeg krysser fingrene for at det går bra med deg!

Skrevet

uff, det hørtes ikke noe koslig ut..... du får ta det helt med ro som legen sier så går nok dette helt suverent!!! alle tanker går til deg!!!

1MA, mamma 2010 :o)

hvilken babyshop var du i da??? bare litt nysgjerrig for jeg jobber i babyshop og det går ikke an å si sånt.... det er jo helt feil!!

Jeg har selv kjøpt meg et belte!!

Skrevet

Uff, for en fæl opplevelse! Godt alt virker bra. Det går nok bra skal du se :) Ta det med ro fremover...

Klem

Skrevet

Godt alt var bra, og lykke til! Ta det med ro og ligg så mye som mulig, det går helt sikkert bra til slutt!!

Skrevet

Huff så forferdelig ekkelt, forstår deg kjempe godt at du ble liv redd. Er jo en helt forferdelig oplevelse, og man blir jo eks redd når man har en så stor skatt i magen også. Krysser fingre for at alt går bare bra med deg og barnet.Heldig vis ligger alt ganske godt beskyttet i magen våres, så går sikkert bra.Du får slappe av så godt du kan og tenke det beste.Masse lykke til. Klem

Skrevet

Hm, skal hente meg gravidebelte i dag. Jeg har faktisk også hørt at det ikke var til hjelp etter de hadde forsket på det? Sto i avisen?? Eller hvor var det jeg hørte om det? Men kan jo i alle fall ikke skade - og om legen sier at det var bra så tar jeg det i alle fall frem igjen. Må bare få hentet det hos svigerinnen som har lånt det.

Skrevet

nå lurer jeg også fælt i hvilken babyshop butikk du var i, jeg jobber også i babyshop! hihi

Skrevet

Hei kjære deg. Hvordan går det med deg i dag?

Jeg sitter her og tenker på deg.

Jeg var å kjørte på motorveien i går, når jeg skulle hente min mann. Der var det noen ungdomer om bøllekjørte, og klarte å presse meg opp en sidevei i 90. Der var det klink-is, og jeg mistet fulstendig kontroll over bilen. Bilen tok faktisk en hel runde, før jeg klarte på et vis å rette den opp igjenn. Allt gikk kjempeseint oppe i hodet mitt, og eneste jeg tenkte på var hva som kunne skje med jenta mi om bilen kom utfor veien i nedoverbakken som var der... Jeg hadde og gravidbelte på meg, og var så taknemlig for det. Men det endte med mye tårer og jeg skalv i hele meg når jeg kom frem til min kære..... Tenk jeg kunne ha skadet beibisen våres!

Uff. Kan ikke forestille meg hvor urolig du er inni deg. Håper du har det godt og trygt, og at allt ordner seg for dere... Det er så utrolig skummelt med slike ting man kke kan gjøre noe med...

Tenker på deg. Og sender deg masse gode klemmer og lykke på din vei =)

Skrevet

Tusn takk for all støtte jente det varmer veldig.. <3

har ikke fått sovet noe særlig i natt.. har bare ligget og tenkt og kjent etter.. sikkert teit men livredd for å våkne i en blodpøl...:(

men en ting er sikkert.. hadde det ikke vært for gravide beltet kunne det gått mye værre..

det sa både legen og ambulansen som kom å hentet meg..

det som har blitt sagt om beltet er at det ikke skal kunne klare å holde beltet unna magen i kollisjons øyeblikket men mitt gjorde iallefall d.. er bare ømm i helt nedre del av magen.. hadde de ikke vært for gravide beltet hadde nok beltet strammet mye høyere på magen og utsatt bebisn for mye større risiko...

Skrevet

Det var på BabyShop ved Ikea på Slependen/Billingstad. Ei ung jente som kanskje bare var ekstrahjelp hva vet jeg.

Jeg sto i kasse og hadde tatt med meg en BeSafe og spurte om dette var ok ettersom jeg så at de hadde en annen type der også - til en helt annen pris. Mulig hun bare var ute etter å selge meg det dyreste, men da hun sa at det eneste BeSafe hjalp mot var komforten, sa jeg "nei takk det trenger jeg ikke" og forlot butikken uten noe som helst av sikkerhet for magen.

Kjenner at jeg skal innom og kjøpe det idag ja. Huff og huff ...

Skrevet

nå har jeg faktisk undersøkt litt, og det stemmer at besafe beltet er for komfort mens man kjører. Men at det i en kollisjon ikke vil holde beltet nede, det står faktisk på esken! Er testet i en test i sverige.

det eneste produktet som faktisk holder selen HELT borte i en kollisjon er TummyShield, som ja er mange ganger dyrere, men det er testet og bevist at faktisk funker! så nå vet jeg hva jeg skal anskaffe meg, tror jeg.. det koster, men allikevel..

Skrevet

jeg fikk personlig erfare i går at besafe beltet funker så for meg er d gull verdt..

Skrevet

Jeg diskuterte dette med en kollega, hvis kone har to barn. De har brukt BeSafe og har heldigvis ikke "hatt bruk for det", men han hadde et godt poeng.

Kneppingen mellom bena løsner jo evt først ETTER kollisjonen og trykket - ikke like før. Denne sikringen vil derfor kunne fungere allikevel.

Jeg vil ikke gå god for at den alltid fungerer, men det var iallefall en forståelig forklaring som jeg kan se logikken med.

Skrevet

ossen er det med deg? håper alt er bra:)

Skrevet

Hei,

jeg har lest mange steder at slike be-safe-belter kun er for komforten. Ved en hard bråstopp er det viktig at det originale beltet ikke er "tuklet med", slik at det kan fungere slik det er ment. Det viktige er at man passer på at beltet ligger godt og stramt over hofter/nedre del av magen. Ved en kollisjon strammer da beltet over hoftene, og ikke høyere opp på magen. Jeg har selv vært i frontkollisjon som gravid. Hadde bare det vanlige beltet, og det gjorde jobben perfekt. Babyen tok ingen skade, og ikke jeg heller.

Hverken trådstarter eller legen som tok imot henne har forutsetninger for å kunne si hvordan det ville gått med vanlig belte, så jeg tar det med en klype salt dette med at det ville gått mye verre uten.

Husk å bruke belte!! Det er det viktige. Og man kan droppe be-safe med god samvittighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...