Tigerpote Skrevet 27. januar 2010 #26 Skrevet 27. januar 2010 dyrEvern og fanEsak skulle det stå. Har en defekt e på tastaturet som jeg må være brutal med for at skal virke;P
Gjest Skrevet 27. januar 2010 #27 Skrevet 27. januar 2010 helt enig 14:50! Og nei, jeg mottar ikke noe som helst fra det offentlige bortsett fra barnetrygd for 2 unger.
Loglady Skrevet 27. januar 2010 #28 Skrevet 27. januar 2010 Venstre. Et borgerlig parti med meslinger. Finner det underlig at så få har "oppdaget" Venstre.
Lady lovely locks Skrevet 27. januar 2010 #29 Skrevet 27. januar 2010 Guri malla er helt på tryne. "Kan det bli værre" sier hun. Vi bor i Norge å vet ikke hvor godt vi har det. Selvfølgelig kan det bli værre. Vi har det utrolig godt. Lande har så og si alltid vært styrt av arbeiderpartiet. De har sørget for å bygge opp lande og gitt oss mange rettiheter som de ikke er i nærheten av å ha andre steder i verden. Du utpeker deg som den typiske uvitende FrP velger Guri malla!
Guri malla Skrevet 27. januar 2010 #30 Skrevet 27. januar 2010 Så du mener at dette landet har blitt bedre de årene jens har tronet regjeringen? Fortsetter det slik det gjør nå så er vi ikke langt unna polen og tilsvarende land. Og du leste kanskje ikke at jeg VAR fornøyd med ap før jens? Skal ikke nekte for at jeg er uvitende når det gjelder politikk, men jeg ser hva som har skjedd de siste årene og selv følt det på kroppen, mer trenger jeg ikke å vite! Du har kanskje ikke fått med deg hva som skjer rundt deg du eller? Innstramminger i hue og rævva, avgifter i hue og rævva, snart er de godene du hyler så høyt om borte om det ikke skjer noe drastisk!
Gjest Skrevet 27. januar 2010 #31 Skrevet 27. januar 2010 Når vi er blandt verdens rikeste land.. hvorfor har da land som Romania bedre veistandard enn oss? Hvorfor har de ikke klart å effektivisere helsevesenet og fått bort årelange ventelister??
prebs Skrevet 27. januar 2010 #33 Skrevet 27. januar 2010 Heia Tigerpote og Hellobaby! Stemmer Rødt her også og er også aktiv i et av lagene deres. Hvis dere bor i Oslo, anbefaler jeg å bli aktiv
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #34 Skrevet 27. januar 2010 Jeg er egentlig Venstrejente jeg også - men har stemt sosialistisk i alle år kun fordi det ikke ser ut som det kan bli en venstreregjering uten å blande inn partier jeg ikke har så mye til overs for.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #35 Skrevet 27. januar 2010 forskjell på høyere og venstresiden er hva man ser på som frihet. jeg syns frihet er å vite at uansett hva som skjer så har jeg et offentlig aparat i ryggen som støtter enkeltindivider og som former samfunnet til å bli et likestilt og inkluderende samfunn. frihet er at også pappar kan ta ut permisjon, eller at også kvinner kan få gode jobber. frihet er å vite at det fins barnehageplasser til barna våre og at eldre blir tatt vare på av et offentlig trygt aparat så jeg stemmer AP/SV alt etter som. de som stemmer borgelig må være dårlig i matte om de mener at de ikke får noe igjen for skatten de betaler. du som bare får to barnetrygder for dine to barn har høyst sansynlig ikke tenkt på permisjonspengene, gratis sykehus, søtte til barnehage og gratis skole også er noe du får
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #36 Skrevet 27. januar 2010 Jeg stemmer ap. Det gjør jeg av flere grunner. For det første så vil jeg støtte et parti som vil ta vare på de som ikke klarer å ta vare på seg selv. Jeg betaler skatten min, og så har jeg gjort det jeg kan for at folk som trenger det skal få hjelp. På samme måte tenker jeg om alle de andre valgene staten "tar for meg". Ved å ha offentlige skoler og sykehus der målet er å ha samme kvalitet på alle så slipper jeg å måtte sette meg inn i alle detaljer rundt tilbud i samfunnet og måtte velge. Jeg har to barn, mann og full jobb. Jeg har nok å gjøre i det daglige. Jeg liker å betale avgifter for den eksosen bilen min spyr ut. Det skulle bare mangle. Pengene må inn i statskassa på en eller annen måte. Jeg betaler heller en stor pott enn mange små. Blir så mye hjernebry:) Ap er langt fra perfekt, men den sosialdemokratiske tanken er veldig bra. Jens må bare passe seg litt nå så han ikke nærmer seg for mye høyresiden. Det var ikke derfor jeg stemte på han...
Mor Løvehjerte Skrevet 27. januar 2010 #37 Skrevet 27. januar 2010 Stemmer AP, fordi jeg er stolt og sterk sosialdemokrat! )
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. januar 2010 #38 Skrevet 27. januar 2010 stolt og sterk sosialdemokrat må jeg skrive under på
Guri malla Skrevet 27. januar 2010 #39 Skrevet 27. januar 2010 Missunner dere som ikke har fått merket hvor elendig denne velferdsstaten ble etter ap tok over. Demokrati? Det har jeg ikke fått med meg.... Og nei, de gjør det faktisk ikke bedre for de svake i samfunnet enn hvordan det var før de kom i makt. Heldige dere
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. januar 2010 #40 Skrevet 27. januar 2010 jeg vet ikke din definisjon av de svakeste i samfunnet. men om det er nav du tenker på så vet jeg godt hvordan nav funker, både personlig og faglig. jeg er fremdeles for
Mor Løvehjerte Skrevet 27. januar 2010 #41 Skrevet 27. januar 2010 (Er det ikke sånn liker-knapp her et sted?!) )
Tigerpote Skrevet 27. januar 2010 #42 Skrevet 27. januar 2010 Juhu, to Rødtere her jo! Så bra! Tror du FrP hadde gjort en bedre jobb for "de svake" Guri Malla? De som vil kutte i sykelønn og uføretrygd. Der har vi fin velferdspolitikk sjø.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #43 Skrevet 27. januar 2010 Ap - fordi de er mest "normale" på de fleste områder, det er partiet jeg i en størst andel saker hvor jeg kan si at jeg er enig. Men på enkelte områder er jeg mer enig med både V og H.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #44 Skrevet 27. januar 2010 Krf pga familiepolitikken deres. Hadde det ikke vært for at jeg er sterkt uenig i AP sin familiepolitikk hadde jeg stemt på de.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #45 Skrevet 27. januar 2010 HØYRE!!!!! SÅ innmari DRIT LEI alle snylterne!!!! Bor i en skikkelig AP kommune og det synes i by-miljøet. Vanvittig mange på ulike trygdeordninger som virrer rundt i byen. Kommunen har ikke råd til å ha åpen barnehage om sommeren og skal stenge 3 uker midt i fellesferien - det er jo bra for de som ikke har råd til ferie fra før - not... JA til valgfrihet, NEI til RØDT!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #46 Skrevet 27. januar 2010 "Heller frp enn ap, heller høyre enn ap, heller venstre enn ap, heller rødt enn ap" - fra Guri malla sitt ene innlegg. Bare en liten opplysning Guri malla - RØDT ER AP! Du er herved kåret til den verste Frp-velgeren jeg har truffet på, ikke bare pga dette selvsagt, men stort sett alt annet du skriver også! Gratulerer - kaktus kommer i posten!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. januar 2010 #47 Skrevet 27. januar 2010 så da stemmer du på et parti som vil gi mindre penger til kommunene? hva er logikken i det?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #48 Skrevet 27. januar 2010 krf... Fordi jeg har like familieverdier som de. Ja til kontantstøtte og til valgfrihet ang. familieorganisering. Nei til heldagsskole..osv. Syns de fører en god politikk.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. januar 2010 #49 Skrevet 27. januar 2010 ja til valghet angående familieorganisering - men bare om man er hetrofil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå