Gå til innhold

Hvilket parti stemmer du på, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på anonymforum, så riv dere løs...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynner å helle mot kristeligfokeparti. Mye god familiepolitikk,

Har alltid vart ap velger, men begynner å lure på om ikke er noe bedre alternativ der ute...

Skrevet

Jeg stemmer FRP og er medlem også.

Hvorfor? Bare til å se på idiotiet som finner sted i regjeringa det. Der er det bare "staten-skal-ha-alt" mentalitet å finne. Kommunisme heter det...

Skrevet

Jeg stemmer SV fordi jeg tror på rettferdig fordeling. Jeg er på langt vei enig i slagordet "Yt etter evne få etter behov", og må innrømme at jeg ikke synes kommunisme er så halvgæernt.. tross alt.. ;-)

Skrevet

Høyer politik (blå) = valgfrihet, ned med skatter.

Venstre poltikk (rød) = like rettigheter til alle.

Vi må forstå at skatt er viktig, det er den som bærer samfunnet. Ned med skatter, opp med selvbetaling. Er dere klar over hva det vil koste den enkelte å ligge på sykehus, gå på skole osv.

Skrevet

herlighet.. Det er da ikke staten som skal ha alt! Det er bare at de røde mener staten skal ha et ord med i laget når det gjelder fordelingen, derfor tar de inn skatter og fordeler ut goder - mer rettferdig, i noens øyne ;-), og i større skala enn f.eks frp mener vi bør..

Valgfrihet er vel og bra det, men det er bare så synd at de som er ressurssvake ikke har et reellt valg..

Skrevet

Sp. Fordi det trengs noen til å passe på Ap og Sv.

Når vi er inne på Frp, så leste jeg en artikkel, ganske subjektiv en, som sa at de som var med i Frp, var mange av de som fikk trygd (som igjen ville mistet den om Frp kom til maken), de nyrike som er egoistiske og de som er uvitende.

Skrevet

Anonym 12:17:

Det er jo faktisk slik allerede her i landet at for å få sikret seg legebehandling innen en viss tid er det tvingende nødvendig å ha sykeforsikring.

Hvis ikke blir du offer for papirmølla, og står på ventelister i glatt halvannet år. Samme søren om det er store helseproblemer.

har liksom dagens regjering gjort noe fornuftig ved å sørge for de tilstandene? NEI

Og forresten: Som kvinne er jeg DYPT fornærmet av kjønnskvotering! Det er diskriminerende å bli ansatt på grunn av kjønn og ikke kvalifikasjoner. Bare totalt inkompetente kvinner applauderer for sånt møl

Skrevet

Så lenge FRP ikke kommer til makten så er det ikke så farlig. Stemmer på det som gjør det minst sannsynelig at de for noe å si...

Skrevet

"Som kvinne er jeg DYPT fornærmet av kjønnskvotering! Det er diskriminerende å bli ansatt på grunn av kjønn og ikke kvalifikasjoner. Bare totalt inkompetente kvinner applauderer for sånt møl"

Sånne utsagn blir jeg bare lattermild av. Du vet nok like godt som meg at kvinner i all tid har blitt holdt utenfor det gode selskap - av menn. Dette er i ferd med å endres, mye takket være innsatsen til våre gode formødre på 60 og 70 tallet. Likevel, er det fremdeles en stor skjevfordeling av menn og kvinner i ledende stillinger, spesielt i privat næringsliv. Og, dette til tross for at kvinner faktisk topper studentlistene, både i forhold til antall og i forhold til resultater. Da er det ikke manglende kvalifikasjoner som gjør at kvinner er underrepresentert i lederverv. Så, hva du tror du det skyldes? og, hva tror du kan avhjelpe situasjonen? For, vi ønsker vel et samfunn der kvinner skal ha like muligheter som menn!?

Skrevet

Høyre - fordi jeg har stor tro på enkeltmennesket og valgfriheten når det gjelder permisjonsordninger, hvor mitt barn skal gå på skole, hvilket sykehus jeg vil bli behandlet på etc.

Og fordi de ikke bare har fokus på velferdsgodene, men også er opptatt av hvordan vi skal skape verdier og bruke offentlige midler på en effektiv måte slik vi fortsatt kan beholde velferdsstaten som vi alle er tilhenger av.

Skrevet

På en måte håper jeg nesten at FrP kommer til makt, fordi jeg er ganske sikker på at det da aldri ville skjed igjen.

Skrevet

Så du tror at staten tar alle pengene dine og legger i madrassen sin. .....

Rister på hodet over enkle freppere

Skrevet

Samtidig er det skremmede mye som kan ødelegges den fireårsperioden:-)

Skrevet

den ser jeg!

Skremmende tanke.

Skrevet

Kan det bli verre? tror jeg neppe! Jeg klarer ikke tryne til den arrogante diktatoren Jens som virkelig tror at han er den eneste i dette landet som vet å styre, må snu meg bort om det stygge tryne hans viser seg på tv. ikke snakk om å høre på andre i det hele tatt, ikke engang hans medarbeidere, SV og SP, for han vet jo best må vite........... Hvem som bør styre? nei, si det, kanskje alle andre med unntak av Jens! Snart så jeg ikke har råd til å bo i norge, får søke politisk asyl til sverige :P

Skrevet

Jeg må bare si at det gleder meg og se at det ikke er mange her inne som stemmer Frp! Ingenting gleder meg mer! Frp er et parti for uvitende idioter, og det er skremmende hvor mange av dem det finnes i dette landet. Som en nevnte ovenfor her: Mange er trygda, og det de ikke skjønner er at ved å stemme på Frp så stemmer de for å miste trygda si. Må le litt:)

Skrevet

Jeg er ikke trygda og jeg stemmer frp.

Skrevet

Jeg er medlem av Arbeiderpartiet fordi jeg mener det er dette partiet som best representerer verdiene jeg står for.

Anonym 12.17:

"Som kvinne er jeg DYPT fornærmet av kjønnskvotering! Det er diskriminerende å bli ansatt på grunn av kjønn og ikke kvalifikasjoner. Bare totalt inkompetente kvinner applauderer for sånt møl"

Du har kanskje andre forslag til å øke kvinneandelen i styre og stell? Eller syns du ikke det er viktig at begge kjønn er represnetert?

Skrevet

mange som er trygda stemmer AP også... Hva sier det om Jensemann da ?

Skrevet

FRP, takk! Trenger en forandring på denne dobbeltmoralske dumbass regjeringen!!

Skrevet

Heller frp enn ap, heller høyre enn ap, heller venstre enn ap, heller rødt enn ap :P Likte ap når gro var statsminister. Men at folk som aldri har tatt i ett jævla arbeidstak i hele sitt liv skal sitte å bestemme hva som er best for oss, blir jeg bare kvalm. Få inn folk som har vært på "gulvet" og vet hva det er å leve i arbeiderklassen betyr forno! Jens kjører norge sakte men sikkert rett i dass, ene bedriften etter den andre må legge ned eller flytte til utlandet fordi de har ikke råd holde på i norge. Dette blir det nok masse gode arbeidsplasser av.... :P

Skrevet

Jeg stemmer Rødt, og er også partimedlem.

Jeg mener at vi trenger en vaktbikkje på Stortinget, som tør å gneldre i vei, og som faktisk mener hva de sier, og sier hva de mener. Rødt er det partiet som ligger mitt hjerte nærmest, for å være litt poetisk, der antirasisme, felles goder og miljøvern står sentralt. De har også dyrvern på tapetet, selv om de ikke har det som en fansak (har etterlyst det ja!) Rødt har mange fornuftige saker de vil kjempe for, bare så synd at de mistet mange velgere til AP, for å forhindre FrPs Siv Jensen i å bli statsminister. Det siste var jo fantastisk, men jeg hadde håpet på et par Rødt-mandater på kjøpet... Men jeg gir ikke opp:)

Skrevet

Kvinneandelen kan ikke økes på annen måte enn at kvinner må bli tøffere og våge å hevde seg blant menn!

Slutte å gå rundt og skylde på at de er følsomme og skjøre vesener som trenger sympati og ditt og datt.

Er du ikke tøff nok men heller gjemmer deg bak stereotyper når det kommer til kvinner, så har du ingenting i lederstillinger å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...