Gå til innhold

Hva feiler det folk egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skal ha rimelig mange unger og ekstremt dårlig råd for ikke å kunne gi ungen din ett verdig liv. Kjærlighet er tingen vet du hi, den kan ikke kjøpes;) Håper du ombestemmer deg, ta liv av en baby på den måten på det grunnlagte, hmmm....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen vits i å forklare grunnene, men de er tungtveiende.

Jeg skulle gjerne ombestemt meg jeg, men slik blir det ikke, avgjørelsen er tatt.

Skrevet

Så lenge ikke du har tatt abort kand u ombestemme deg. Du sier du gjerne skulle ombestemt deg, så gjør det da! Håper ikke du tar abort for å please mannen din.

Skrevet

Herregud da mennesker!!

Hi må da få lov å ta abort vist hun vil! Det er faktisk LOV i norge!

At dere ikke ville ha gjort det ,greit, men det er deres sak! Nå var det faktisk ikke et spørsmål om abort eller ikke!

Når hun sier det er bestemt burde dere faktisk være så pass at dere støtter i steden for å dømme! Har sikker ikke vært et enkelt valg!

Skrevet

Hva feiler det folk egentlig?

Som tar abort pga. "økonomiske grunner"!!!!!!!

Herregud, er det mulig sier jeg altså...

Du er vel en av de som ble gravid med prevensjon og du vel?

Skrevet

Takk for det, har slettes ikke vært ett enkelt valg.

Og Neffi, ikke uttal deg om noe du ikke vet halvparten om.

Skrevet

Hadde HI sagt at hun skulle beholde men ikke hadde god økonomi hadde dere bedt henne ta abort. Er så typisk Dib/Bim dette. Bare ute etter å glorifisere seg selv folkene som er her inne.

Skrevet

Dere som syns økonomi ikke er en grunn. Hva tenker dere da?

Hva om staten kutter i ting, å dere får mindre utbetalt? Ikke støtte til ditt å datt? HVa gjør dere da?

Ingen garanti for at ting forblir slik det er? Basere dere at staten skal betale for barna deres?

Det er lov å tenke litt lenger frem i tid! Å det er noe HI tydligvis har gjort å ikke dere!!!

Skrevet

Jeg forstår deg HI, og jeg forstår at det er flere grunner til aborten. Vi her inne har ikke noe med hva en ukjent gjør når den blir gravid. Synes noen virkelig burde gå inn i seg selv og se hva faen det er de gjør. Prøver å presse noen som har tatt et valg, om det motsatte, fordi dere ikke liker abort!

Herregud noe så dumt. Fikk med en gang et bilde av ei gammel innsnurpa kjerring med gråhåret stramt i nakken, og prestekrage.

Tror det er slike som går igjen i gamle hus i dag, lenge etter deres død;)

Dobbeltmoralen lenge leve, hæ? Hvis Hi hadde spurt om hun kunne beholde, for det var jo bare å få penger fra NAV, ville de samme uglene angrepet og sagt at abort var det beste.

Skrevet

Å herregud - Jeg ble helt satt ut av å lese noen av svarene som Hi har fått her.

Anti-abortgruppa som har tatt helt av virker det som.

Lykke til hI!

(og ikke bry deg om de uutdanna og udannede neka)

Skrevet

mye dumme svar du har fått... jeg syns ikke du bør si til venninene dine at du skal ta abort! jeg hadde hvertfall latt det være mellom meg og mannen min. det er jo ikke akkurat et kjekt tema??

og en ting til: jeg vet ikke om dere brukte prevensjon, jeg håper virkelig dere gjorde det og at kondomen sprakk eller noe....

Skrevet

Helt greit med abort, men har du hørt om prevensjon?

Skrevet

DET ERIKKE SVINDEL! LES RETTIGHETENE DINE. DET ER KUN HVIS DU BOR MED BARNEFAR DET HADDE VÆRT SVINDEL.

Du har ikke lyst på barnet, så derfor tar du abort. Vær nå hvertfall ærlig med deg selv!!

Gjest Ambivalent
Skrevet

Vi brukte prevansjon ja. Takk til dere som forstår.

Grunnen til at jeg har snakket med noen venninner om det var fordi jeg trengte råd om situasjonen, slik de også spør meg om råd i slike situasjoner, det er vanlig for oss å støtte og råde hverandre.

Skrevet

Ser ikke noe galt i å diskutere dette med venner? er vel derfor man har venner?

Men synes kanskje staten burde forandre litt på ting,vist så mange mener det er greit å få et barn når man ikke har råd. For staten betaler å alt ordner seg?!

Skrevet

Jeg kunne ønske det var litt mer forståelse blant folk her inne jeg. Er overbevist om at det å ta abort ikke er en enkel avgjørelse for noen, uansett hvilket grunnlag det gjøres på. Jeg forstår godt behovet for å prate med noen andre om det, og er det ikke det vi kvinner gjør - tyr til våre venninner når vi trenger å lette hjertet? For noen vil det sikkert være mer enn nok å dele dette med kjæreste/mann og det er flott.

Over til det som innlegget egentlig spurte etter;

Jeg synes på ingen måte det er riktig å svindle nav med viten og vilje.

Svindel er svindel!

Da er det mye mer riktig å undersøke hvilke rettigheter og muligheter man har for støtte, og så gjøre en helhetsvurdering utifra det.

Jeg ønsker deg lykke til. Uansett hva andre mener så er valget ditt.

Skrevet

Og når ble du synsk? Jeg har VELDIG lyst på barnet, om jeg hadde hatt mulighet til å beholde hadde jeg gjort det med enorm glede!! Jeg har grått bøttevis med tårer og vridd hodet lenge for å finne løsninger, men uansett hvor mye jeg ønsker det så er det alt for mange grunner til at jeg ikke kan beholde. Jeg ER ærlig med meg selv og har psyket meg opp skikkelig for å kunne velge abort.

Men fint at du tror du vet alt om andre mennesker!

Skrevet

Hvordan kan en si at det å ta abort av økonomiske årsaker ikke er en god nok grunn??

Har en datter på 2 år, huslån,billån,forsikring, studielån som skal nedbetales,strømregninger, tlf-regninger, bensinutgifter, klær og utstyr til datteren min, barnehageregning osv osv ,og er ARBEIDSLEDIG!!!! søker jobb etter jobb uten hell! Jobber som tilkallingsvakt, men det er dårlig lønnet i tillegg til at behovet for vikarer varierer.

-Har heldigvis fam som kan hjelpe til.

Jeg gjentar: hvordan kan en si at det å ta abort av økonomiske årsaker IKKE er en god nok grunn??

-De som sier dette er de som sitter på en sekk med mye penger! Prøv da for guds skyld å sett dere inn i andres situasjon. Hørt om begrepet empati?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...