Gå til innhold

Hva feiler det folk egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og vi har bestemt oss for abort. Kjæresten min er i militæret og forholdet er ganske nytt, ikke minst er økonomien for dårlig.

Når jeg forteller det til venninnene mine sier de at jo men du kan jo få penger av nav mens han er i militæret. Jeg forklarte at jeg er jo ikke singel så det kan jeg ikke. Ja men det vet jo ikke nav er svaret deres.

Tror virkelig folk at det bare er å be nav om penger og late som om man er alene? Jeg vil ikke det, og de mener jeg er rar som ikke vil fordi da kunne jeg jo beholdt ungen.

Det hjelper jo ikke å beholde ungen om man skal sitte å svindle og kanskje bli tatt for det. Jeg vet av folk som har måttet sone for slikt.

Hva feiler folk som faktisk oppmuntrer til svindel???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde sikkert også oppmuntret til svindel om en nær venninne måtte ta abort ene og ale pga av økonomien;-)

Skrevet

Hadde du virkelig syntes det var riktig? Det er jo trivelig at de ønsker å hjelpe, men å skulle svindle ? :/

Skrevet

Hvorfor forteller du folk at du er gravid og at du skal ta abort? Hva er vitsen?

Dessuten vil han få større lønn mens han er i militæret fordi han forsørger dere, og du vil få engangsstønad så det er jo latterlig at du velger å avbryte et svangerskap bare pga økonomi.

Skrevet

Økonomisk støtte vil du jo kunne få uansett da! Hvis det bare står på økonomien, hvorfor undersøker du ikke hva du har krav på?

Det at kjæresten din er i militæret er ingen god unnskyldning, han skal vel ikke være borte resten av livet?

Er det andre faktorer, som at forholdet er for nytt, så må du selvsagt vurdere ut i fra det, og den avgjørelsen er det bare du som kan ta.

Men hvis du snakker om dette til venninnene dine, så kan du heller ikke forvente annet enn at de kommer med sine meninger.

Hadde jeg hatt en venninne som fortalte at hun skulle ta abort pga praktiske omstendigheter, så hadde selvsagt jeg også prøvd å hjelpe henne til å vurdere andre løsninger.

Skrevet

syntes ikke det er saa rart at de anbefaler deg det faktisk. tragsik aa ta abort pga de aarsakene du oppgir.

Skrevet

Det er vel bare hvis du bor sammen med barnefaren at det er svindel aa motta penger fra NAV ...

Skrevet

Jeg prater med venninner om det fordi jeg trenger å prate om det selvfølgelig.

Det er flere grunner til at vi velger abort, poenget mitt er bare at når jeg nevner den delen som har med økonomi å gjøre så mener de jeg kan svindle.

Rart at dere mener det er greit :o

Skrevet

og du trodde du skulle få støtte HI?! Syltynt grunnlag for abort mener jeg. Hva feiler det deg, det lurer jeg på?!

Skrevet

Du sitter her på dinbaby/barnimagen når du ikke engang skal beholde babyen din. Fytti! Kom deg til en annen nettside!

Skrevet

Poenget er vel at det ikke er svindel og at dersom du vil ha barnet kan du finne maater aa forsoerge dere paa. Har du andre grunner er jo saken grei, men du trenger ikke snakke stygt om venninnene dine som proever aa hjelpe deg.

Skrevet

Jeg er på din baby fordi jeg HAR barn fra før av.

Jeg var ikke ute etter støtte, jeg lurte på om folk virkelig mener det er greit å svindle.

Hva som feiler meg? Jeg har mange grunner til å ta abort, mange flere enn jeg nevner her fordi innlegget ikke handler om hvilke grunner jeg har, det handler om at jeg synes det er rart at mange mener det er ok å svindle.

Hva feiler deg lurer jeg heller på? Ikke alle har evne til å ta seg av en haug av unger pga diverse årsaker.

Skrevet

HI, det er nok ikke mange her som synes det er greit å svindle NAV. Hvis du leser kommentarene så sier de fleste tvert i mot at du har krav på støtte, og at det økonomiske aspektet derfor ikke er en god grunn til å ta abort.

Hvis du har så mange andre gode grunner, så spiller vel ikke det noen rolle uansett?

Skrevet

Burde skjønt at folk her inne snur kappa med vinden alt etter hva de føler for å krangle om. Jeg snakker ikke stygt om dem, jeg spør om noe jeg lurer på. Jeg har selv sagt til dem at jeg synes det blir feil, jeg er glad de støtter meg, men jeg vil uansett ikke svindle var poenget.

Skrevet

Helt enig at d ikke er greit å svindle.Men synes ikke d var noe god grunn for en abort,jg var veldig ung (16) når jg fikk gutten min,vi hadde ikke noe god råd og vi hadde vært sammen 1mnd før jg blei på vei.Du vil få støtte og hjelp fra navn,er en minstesats for hva en familie på 3 skal klare seg med. Så økonomien er noe som ordner seg. Lykke til!!

Skrevet

Den er grei den, jeg bare lurte og det er det vel lov til?

Skrevet

Oi skal si du tok lett på aborten. Skamme deg det er det du burde!

Skrevet

Jeg regner med du har vurdert frem å tilbake, ang abort, å funne ut at det er den beste løsningen.

Økonomi er etter minn mening en god grunn!Det kan virkelig tærer å ødelegge et forhold. Ikke vet vi hva utdanning du el mannen har,om dere er utdannet ol. . Dere skal leve etter han er ferdig i militæret også.

Å vist sjangsene for å bli alenemor er der å det ikke er noe du ønsker,skjønner jeg deg.

Ang svindling er jeg enig med deg!! Jeg synes det er feil å basere seg på å få et barn som andre el staten skal betale for! En skal klare å leve selv,å en skal klare å betale for et barn FØR en skaffer seg et!! min mening da:)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har alt annet enn tatt lett på at jeg skal ta abort, jeg legger ikke ut hele følelseslivet mitt i ett innlegg. Jeg skammer meg faktisk over å ta abort ja så den trenger du ikke slenge ut av deg uansett.

Skrevet

Takk for ett gjennomtenkt og saklig svar ! :)

Jeg har mange grunner og vi har vurdert lenge for og imot.

Gjest sug lut
Skrevet

Hva feiler det folk? Tja, alt fra misunnelse til lav moral.

Tror folk det bare er å be om penger? Ja, men helst bare til seg selv. Når andre gjør det er det noe helt annet.

Abort er en legitim ting, HI, og helt og holdent ditt valg utfra dine premisser. Økonomi er faktisk en reell faktor.

Skrevet

Mange tror visst det er bare å be om penger ja, da skjønner jeg ikke hvorfor par klager på at alenemødre får støtte, om det liksom finnes så mye hjelp å få økonomisk i ett parforhold.

Skrevet

HI..Og du da? Sykt høy moral du da. Not.

Abort fordi det ikke passer nå er noe av det mest egoistiske jeg vet.

Hvordan føles det mon tro når man omsider blir gravid når alt er på stell og gleden kan være stor når man kverket førstemann pga dårlig timing.

Skrevet

Jeg har noe som kalles fornuft, jeg innser mine begrensninger og vil ikke føde ett barn om jeg ikke kan gi det også ett godt liv. Abort er ikke optimalt og det føles ganske grovt ut å skal gjøre det, men jeg kan ikke beholde ett barn bare fordi det passer damene her inne dårlig at jeg skal ta abort .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...