Gå til innhold

Dere som slanker dere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere mellom alle måltidene? Jeg blir ganske fort sulten, så knasker mye nøtter.

Litt lei :P Holder meg unna frukt.

Prøver å kutte ut karbo..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser alle måltider (mindre posjoner enn før) og prøver å ikke spise så mye innimellom. Hvis jeg spiser nøtter passer jeg på hvor mye jeg spiser. Det er utrolig mye kallorier i nøtter selv om dette er sunt.

Da jeg selv spiste mindre karbo en periode spiste jeg to kjøttmåltider om dagen. Dette gir lengre metthetsfølelse.

For at jeg skal ha kontroll teller jeg kallorier alla sånn du gjør på vgklubben. I helgene passer jeg på å trene slik at jeg kan spise ekstra mat og litt gotteri med god samvittighet.

Skrevet

Nøtter og rosiner sammen

Ett knekkebrød m/pålegg

Gulrot

Eple/banan

En Nutrilett bar

Yoghurt

Er jo karber i mye av det, men det er det jeg spiser i mellom måltidene.

Skrevet

Skjær opp noen strimler med ost (en som er uten karber).....og nyyyyt!

Skrevet

Roede-metoden som det så fint heter nå... Og masse trening! -10 kg i høst. Planer om -15 til til sommeren og -5 til høsten... :)

Skrevet

Jeg spiser en del sukkererter når jeg blir sugen på noe mellom måltidene. Nøtter er det mye kcal i, så det spiser jeg kun rett etter trening og da bare en håndfull.

Skrevet

liker ikke ordet slanking jeg da.

Men nøtter holder jeg meg unna det er vannvittig mye kcal.

Tar heller en lett youghurt eller knekkebrød

Skrevet

Ikke lurt aa spise mellom maaltidene uansett hva du spiser, for aa opprettholde ett stabilt blodsukker,er blodsukkeret stabilt spiser du ikke for mye tilmaaltidnee heller og du foeler deg pigg. spis med minimum 3 timer ogmaximum 4 timer mellom hvert maaltid.kutter du ut frukt i det hele?

Skrevet

Har bare holdt på denne uken. SÅ ikke spist så mye frukt. Men det er vanskelig dette. føler ikke jeg blir så mett til måltidene. Er havregryn med skummet melk fy fy som frokost?

Ellers har jeg vurdert å erstatte frokost + kvelds med nutrilett shake.

Skrevet

Hei jeg slanker meg ett at jeg nå er ferdig å amme. Har slanket meg en gang før i livet, da gikk jeg ned 12 kg på 3 måneder, å gikk ikke opp igjen før jeg ble gravid. Så jeg følger samme"kur" denne gangen. Min "mirkale kur" er:

Noka milkshake til frokost (etter at jeg er kommet på jobb så sånn i 8 tia, er ikke sulten med en gang jeg våker ). Det er flere kalorier i Noka en i nutrilett, så den holder lenger på metthetsfølelsen. Jeg bruker 2 deler jordbær og en del vanilje. Da blir den ikke så søt.

En Noka crisp sjoko bar til lunsj i 12 tia, den er som frokost blanding i fast form og metter skikkelig. Drikker kaffe til og da er det skikkelig kos : )

Når jeg kommer hjem fra jobb spiser jeg en frukt mens de andre spier middag. Nyter uansett ikke middagen mens jeg mater, tørker en unge....

Så når jeg har lagt skatten min, lager jeg enten salat med kylling (varier med fiske kake, karbnade .. ) eneste som er viktig er at det ikke er mye kallorier i det å at salaten sammen med kjøttet ikke overstiger 300 kc, men du kan spise 100gr kylligkjøtt og masse salalt så det er ikke slik at du ikke er mett.

Ellers så lager jeg grønnsaksuppe med buljong og masse grønnsaker samt noen hermetisert kjøttboller (kylling eller vanlige) de er det bare 81 kc per hundre gram det vil si at jeg kan spise 10 stk pluss alt det andre å holde meg godt under 300 kc. Jeg varierer grønnsakene, men er ekstra glad i kållerabi, gulrot og kål....

Til kvelds kosen spiser jeg en frukt, da gjerne melon som er bådre frisk og har lite kallorier i forhold til eple.

Når jeg begynner på kuren spiser jeg litt råe grønnsaker innimellom for å ikke bli sulten, men det tar ikke mange dagene før magen har vendt seg til mindre mat.

Hold deg unna nøtter både som kos å i salater da det er masse kallorier i det. Banan innholder også masse kalorier.

Jeg spier ikke noe godteri, for meg er det lettere med ingenting en litt.... Er ikke flink til litt....

Jeg går ned ca 1,5 kg i uken, å det er ikke så gale : )

PS: i noka kuren er det masse vitaminer, mineraler o.l så jeg føler meg faktisk mer opplagt nå en før jeg begynte på kuren min.

LYKKE TIL

Skrevet

nøtter, ost, avokado, litt kjøtt rullet inn i et salatblad. Hvis jeg er bare snopen uten å egentlig være sulten, funker et kopp rykende varm te ganske godt. et kokt egg. det er noe av det jeg spiser.

Du må ha fett for å bli mett. Nytter ikke å spise både magert og karb-fritt. Da sulter du ihjel.

Nå har jeg akkurat spist formiddagsmat, den besto av 1 ss udos chioce, noen digre ribbebiter, nesten 1 avokado. havregryn er sundt. Men det spørs jo hvor mye karber du vil kutte ut da. Jeg spiser både litt havregryn og hirse innimellom. Av de to er havre det beste alternativet.

Skrevet

Dette her ville ikke jeg annbefalt i det hele tatt.

1,5 kg i uka er alt for mye hvis du vil holde en stabil vekt etterpå. Fort ned = fort opp igjen for kroppen klarer ikke å venne seg til det. Sats på 0,5 - 1 kg i uka mener nå jeg.

Spis fornuftig og hver i bevegelse.

Skrevet

Jeg skjoenner ikke dere som bruker pulver og barer, tror dere virkelig at dt er sunnere enn vanligmat,og dere kan jo ikke spise dette hver dag.

Slik spiser jeg og har i snitt gaatt ned mellom 800 - 1200 g iuka, foeler meg frisk og opplagt og stappfull av energi.

Metoden heter LIBRA http://www.libra-helse.no/portal/default.aspx

Alle maaltider inntas med 3-4 timers mellomrom,og tar fiber iformav enten tab, kli eller knekkbroed foer hvert maaltid, dette renser kroppen og gir stabilt blodsukker.max 2 frukt til dagen,saa mye groennsaker du orker til maaltidene,men ingenting imellom.all pasta ris og poteter erdet 100gram til midagsmaaltidet, broed ellerknekkebroed 30 g til hvert maaltid.vi trenger karbohydrater, det er blant annet hjernefoede

feks kan en dag se slik ut

frokost(08.00)

fiber

2gorv knekkebroed med magert palegg,en halv banan.1 halvliter vann

lunsj (11-11.30)

fiber

havregrynsgroet med ett tilsatt egg. et halvt eple og en gulerot,en halv liter vann

Middag 14-14.30

fiber

150 g kyllingfilet

100 g speltpasta

masse deilig salat

3 prosentsfett dressing

vann

kveld 18.00

fiber

1skive ekstra grovt broed med mager paalegg.

1 lett yougurt

1 halv paere

kvelds 21.00

fiber

2knekkebroed med tunfisk eller makrell

saa rett etter kveldsen koserjeg meg med1,5 dl yougurtnaturell,iblandet holidaydipmix,ogmasse masse groennsaker i staver,gulrot,kaalrabi,selleri,paprika.

Skrevet

om jeg faar lyst paa noen mellom maaltidene, tar jen enten en kopp rense te, viktig aa faa renset ut avfalssstoffer naarman gaar ned i vekt

-en kopp sjokolade, fra saan lilla boks,diettkakao

- vann medsitron

Skrevet

Dere er så flinke. jeg er imponert :)

Jeg har nettopp begynt, derfor jeg er så usikker på mye og redd for å gjøre en feil. Redd for å gå opp i vekt i stedet for ned.

Hvordan hørtes denne "dietten" ut?

Frokost: Shake

Lunsj: Salat med 2 egg + dressing

Mellom: Nøtter

Middag: Noe vegetarisk med lite karbo :P

Kvelds: Shake

Drikke: Masse vann + grønn te.

Skrevet

Jeg spiser jo mat hver 3 time så rekker ikke småspise :-)

08 -11- 14-- 17 - 20 og evt noe grønnskaker el frukt utover kvelden.

Spiser mye mer nå enn før jeg begynte å slanke meg. Spiser jo 8 (!!!!) brødskiver om dagen + stor middag + 3 frukter.

Rekker ikke bli sulten jeg. Rekker nesten ikke spise alt jeg skal.

OG han gått ned 6-7 kg hittil i år :-)))

Skrevet

Er du veggis? siden du ikke har noe kjoett paa menyen:)

anbefaler renseteen,den heter Kloster rensete og selges paa saanne butikker som jg i farten ikke husker navnet paa,hehe

Skrevet

Hehe, er veggis ja.

Får ta en tur innom helsekostbutikk ( var vel det du mente?) hehe..

Har du hatt god effekt av den teen? Er den god på smak? Grønn te syntes jeg er beisk. Men prøver å drikke to kopper daglig.

Skrevet

Glemte å skrive at jeg selvsagt skal trene + gå turer i tillegg ;)

Skrevet

jadet var helsekost jegmente.den er ikke supergod den teen,men med to suketter gaar det ned;)

Skrevet

Jeg spiser et knekkebrød til frokost, eggerøre av egg og skinke/grønnsaker. Salat til lunsj, kjøtt/fisk/kylling og salat/grønnsaker/myye brokkoli til middag, knekkebrød til kvelds, også jogger jeg 40-50 min hver dag. Jeg spiser ingenting brød, pasta, eller poteter, for jeg tåler det ikke.. Jeg rekker ikke bli sulten mellom måltidene, og jeg drikker cola light eller farris, det metter på en måte litt..

Skrevet

He he jeg som skrev inn hva jeg spiste til lunsj klokka 14. Jeg er ennå mett:-)) Var kansje litt i meste laget. Skal moderere meg i morgen:-)

Skrevet

Jeg går på Grete Roede og har tatt av litt over 20 kg siden slutten av august :-)

Spiser alt unntatt godteri og lite og ofte.

Skrevet

Ved å spise litt hver tredje time så slipper du problemet!

Egg metter veldig

Skrevet

ingenting.

Mannen her derimot er på steinalderdiett og han gomler fet ost som mellommåltid.... Jeg bare rister på hodet, men konstanterer at han taper vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...