Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #26 Skrevet 22. januar 2010 Jeg er kristen og forholder meg til det som står i bibelen. eks: De levende vet at de skal dø, men de døde vet slett ingen ting og Alle går til det samme sted. Alle er kommet av jord og skal bli til jord igjen. og så har jeg håp om en ny jord og en ny himmel etterhvert!
FerdigFødaForAlltid Skrevet 22. januar 2010 #27 Skrevet 22. januar 2010 Jeg tror ikke det kommer til å skje noe som helst etter døden. Da råtner vi opp og blir til jord. Tanken på å opphøre; ikke kunne tenke, føle eller være på noe som helst mulig vis er jo noe kjip, men allikevel, det er det jeg tror. Jeg har ingen erindring av noe som har skjedd før jeg ble født, og regner med at det er det jeg skal tilbake til. Ingenting.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #28 Skrevet 22. januar 2010 Jeg har sett mange mennesker dø, sett bevisstheten forsvinne.. Jeg har gjennopplevd endel mennesker også, heldige meg:-) En pasient som "døde" og som ble gjennopplevd sa at det ble svart. Og thats it.. han sa det var helt fint å dø slik, av hjertestans..Ingen tunell eller englekor.. jeg tror at det er slik det er..på samme måte som når man besvimer og mister bevisstheten. Det blir svart, og det skjer ikke mer. Men det merker man jo heller ikke noe til..Når man dør..
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #29 Skrevet 22. januar 2010 Tror det kommer til føles akkurat slik jeg følte det før jeg ble født...
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #30 Skrevet 22. januar 2010 ....hm..egentlig trodde jeg ingenting. Men har hatt en del hendelser som gjør at jeg ikke er sikker lenger. Min farmor har vært på besøk hos meg, holdt om meg. Jeg kjente hennes hender strøk meg på armene. En overveldende følelse av "Så godt å se deg igjen, prisessa mi!" Jeg var øyenstenen til min farmor. Vi hadde et bånd jeg ikke har opplevd utenom med min beste venninne og drømmemannen jeg nå er sammen med. Jeg kjenner sjelen min er knyttet til mannen min. Når jeg har vært redd for han av en eller annen grunn, så kjenner jeg at sjela mi prøver å rive og slite seg løs for å komme nærmere han. Han har det på samme måte. Bare en tur i butikken, kan bli for langt noen dager. Vi har vært sammen flere år.... Dessuten er morfaren min her også, og herjer med meg. Gjemmer ting jeg akkurat har lagt fra meg og sånn. Flytter på ting. Bare gjør pek, rett og slett! Hehe. Jeg VET det er han, for det er så typisk han å gjøre sånn. En skikkelig spøkefugl! Gav bl.a. meg 200 kr så jeg kunne gå å kjøpe meg ei høne når jeg var liten... Min mor og meg kom rett ifra hønseutstilling, og dyregal som jeg var/er, så ville jeg jo baaare ha ei liiiita høne?!?! Hihihi...mor mi blei rasforbanna.. Hehe. Jeg fikk meg aldri ei høne da........ I tillegg er det en mann til her, som jeg ikke kjenner. Jeg ser dem ikke, de døde, men plutselig må jeg snu meg, for noen står bak meg. Tar plutselig en liten sving i gangen for å ikke gå på noen (?) o.l. Måtte ommøblere soverommet, for jeg våkna ofte av at jeg følte noen sto å så på meg ved sengekanten. Noen som ba meg flytte meg...jeg var i veien!! Min teori er at en som har bodd her tidligere hadde senga eller en lenestol omtrent der jeg lå før. For etter vi ommøblerte og flytta senga, har ingen bedt meg flytte meg fra senga mi. Hehe. Jeg vet jeg høres skikkelig kokko ut nå, men jeg kan ikke noe for det. Kanskje er jeg gal..kanskje ikke.. Det vil vel ingen av oss vite før vi går over, eller det bare er over. Har forresten spurt min pappa, og han har også hatt mamma'en sin i nærheten innimellom...så det er ikke bare meg heller i familien. Fra å ikke tro på egentlig noenting, så er jeg bare nødt til å tro noe nå. Hvis vi bare skal dø, og råtne bort... Hvordan i all verden kan jeg få besøk fra noen som har vært døde i 10-12 år? Kan ikke bevise det, men hadde det hendt dere "ikke troende" for å si det sånn, så hadde dere skjønt hva jeg snakker om. Fra kynisk og levde etter logikkens regler (bl.a. forelskelse er bare et verktøy for å få parra seg så de rette genene går videre. Ønsket om å få barn er bare et rent instinkt. Det er jo ingen personlig vinning i barn, bortsett fra følelsene en sitter med, at litt av oss er over i en ny generasjon.) Nå er jeg dypt åndelig, og tror på sjelen som en egen kraft. Det er jo bevist at mennesket taper 21 gram idét de dør. Skeptikere prøver å påstå det er lufta i lungene o.l, men det finnes ingen hold i de teoriene. For en gangs skyld kommer logikken til kort, når det gjelder et menneskes liv/død. Å påstå at de som har en såkalt "nær døden" opplevelse over å være utenfor kroppen, tunellen med lys o.s.v. lyver eller har drømt, er heller ikke hold i. Igjen, dette er et ganske forsket på tema. "Døde" mennesker har sett lappen som var klistra over lampene på akutten.. Ingen skadde som ligger på en båre kan se det. ingen som går på gulvet kan se det... Men likevel, har de med hjertestans kunne fortelle om denne lappen.. I tillegg til detaljer av "operasjonen" når hjertet stoppa. Akkurat nøyaktig HVA som skjer, har jeg liten formening om. Men en ting er jeg bombesikker på...det er ikke bare over. NOE vil skje. Beklager veeldig langt innlegg. Hadde tydeligvis masse å fortelle. Hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå