Gå til innhold

Hvor ofte dusjer dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke helt kontroll på dette etter at jeg fikk min første baby for ca. 3 måneder siden. Alt skjer faktisk ikke hver dag hvis jeg skal være 100 % ærlig. Men hvis jeg skal ut av huset så passer jeg ekstra godt på ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dusjer og skifter truse hver dag. Så lenge det er kaldt og jeg bruker ullsokker kan jeg godt bruke dem et par dager før de hives til vask. Resten av året skiftes vanlige bomullssokker hver dag:)

Skrevet

dusjer 1-2 ganger dagen

skifter sokker hver dag, ikke ullsokker

truse hver dag , hvis jeg ikke bruker truseinnlegg.

vasker håret 1 gang i uka, pga jeg får fort sår i hodebunnen av shampooer. hvis noen har tips til veldig mild shampoo tar jeg gjerne imot tips..:)

Skrevet

Jeg har et sykelig forhold til vask, og dusjer minst én gang om dagen. Noen ganger både to og tre ganger. Det hjelper mot alt. Er jeg litt stressa, vasker jeg hendene. Er jeg sliten, lei meg, sint eller syk, dusjer jeg. Er alt full krise, dusjer jeg og barberer meg.

Jepp. Sykelig.

Og du som sa at hudlegen din mente det var en myte at huden tar skade av for hyppig dusjing, vil jeg bare si at han kan umulig være videre kompetent. Ta en titt på huden til noen med vasketvang, og du vil se hva vann kan gjøre med sunn hud. Det er ikke pent, for å si det sånn. Har gått til hudspesialist pga dette i mange år, og han anbefaler dusj to-tre ganger i uken, og ellers vanlig vask med klut.

Skrevet

Bruker og dusje hver dag, og MÅ det pga mye utflod også.

Men håret vasker jeg sjeldent mer en engang i uken, (om jeg ikke av forskjellige grunner må da)

Skrevet

Huden min tåler omtrent ingen ting, så jeg dusjer ca annen hver dag. Vasker meg nedentil og skifter sokker og truse hver dag.

Skrevet

Dusjer 2 ganger daglig. Noen gang 3-4. Vet det er mye men gjør det fordet. Så godt med en varm dusj og ikke minst bli ren!

Skrevet

Dusjer så og si hver eneste dag. Av og til blir det en vask med klut, men ikke så ofte. Håret blir ikke vasket hver dag osv.

Truse, sokker blir byttet hver dag. Som oftes genser og trøye også men ser det an etter behov. Prøver å være litt flink siden jeg syns det er så kjedelig å vaske tøy. Har en fjortis i hus og det merkes veldig godt på klesvasken kan man si. (og vi får 3 til etterhvert)

Og dette er igrunn det ungene også skal gjøre. For to av de så er det en vane som jeg ikke trenger å minne de på hver dag, de to minste.

Skrevet

Synes det er så trælete å komplisert med etasjevasker så jeg hopper gladlig i dusjen hver dag. Håret annen hver dag og skifter undertøy, samt trøye hver dag.

Hadde en personlig krise da vannet frøs å ble borte i mange dager, følte meg ikke ren ved å gjennomføre etasjevasker i hytt å gevær!

Skrevet

Dusjer hver dag,skifter truser og sokker hver dag,(så lenge jeg ikke er syk e.l )Er viktig å ha en god hygiene! Man svetter,både nedentil,på føtter og på resten av kroppen! JA til dusjing hver dag,og ikke minst,man føler seg freshere,får energi og lukter godt;)

Skrevet

Forresten,dere som sliter med tørr hud,som jeg også gjør(knusk tørr). Jeg smører meg med fet krem hver gang jeg har dusjet,eller biotherm(den er bra),kan fint dusje hver dag da,bare være flink til å smøre seg,og ikke bruke sterk såpe,min erfaring er av Dove,Lano og PH 5,5 er sterke såper,hvertfall for de som blir tørre fort+ drikke nok vann hver dag:)

Skrevet

Det spørs hva jeg skal.

Hvis jeg bare er hjemme så er det sjelden jeg gidder å dusje, men skal jeg ut så gjør jeg selvsagt det.

Undertøy skiftes oftest et par ganger dagen, hvertfall nå som jeg er gravid.

Skrevet

dusjer vær dag! å bytter alt tøy!

Skrevet

Bruker ikke så ofte såpe nettopp pga det, og tåler heller ikke så godt lotions med parfyme osv. Jeg reagerer også når det er diverse kjemikalier i vannet- og nå i vinter har det vært mye klor i vannet her, så da nytter det ikke dusje hver dag.

En periode var jeg til og med nødt til å vaske fjeset med flaskevann..

Skrevet

bare av ren nysgjerrighet.. Dere som bytter alle klær hver eller annen hver dag, får dere ikke en helsikes stor klesvask..?? Jeg bytter selvsagt undertøy og sokker hver dag, og som regel t-skjorte/genser hvis det er antydning til lukt, men bukser bruker jeg helt til de blir møkkete, eller må vaskes tilbake til fasong igjen. Kan godt ha brukt en bukse i 10 dager uten å vaske den.

Vasker dere i så fall også luer, skjerf og votter etter hver gang de er brukt? Jeg bare lurer altså, for jeg syns jeg vasker mye tøy..:-o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...