vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 22. januar 2010 #26 Skrevet 22. januar 2010 Er nok mange som ergrer seg og ikke tør å si ifra om sånn oppførsel på bussen! Ser for meg hele bussen sitter og applauderer for en som sier ifra, he he. Og fordi om både sex og abort er lovlig, så betyr ikke det at alt er "lovlig" å prate om alle steder heller.
___ Skrevet 22. januar 2010 #27 Skrevet 22. januar 2010 Jeg hadde nok bare svart at barnet hadde rett. Det er akkurat det abort er. Oppvakt unge.
___ Skrevet 22. januar 2010 #28 Skrevet 22. januar 2010 Å oppfordre og planlegge til lovbrudd, i dette tilfellet tydligvis voldtekt er ganske alvorlig. I det tilfellet tror jeg at jeg hadde snudd meg og tatt et bilde av dem for å ha å vise til politiet. Hadde jeg forstått hvem de snakket om, eller på noen måte hatt mulighet til å finne det ut, hadde jeg varslet om hva som var i gjære.
OsloMor Skrevet 22. januar 2010 #29 Skrevet 22. januar 2010 Sa ikke flesteparten snakker om slike ting, men tenåringer som snakker høyt på buss/trikk etc. er da intet nytt fenomen. Såklart du kan be de holde kjeft, men da skjønner du jo sikkert at de vil svare deretter også. Jeg mener man bare får heve seg over slikt og la folk holde på med sitt. Da har ungen lært at det finnes ungjenter som lever utagerende og snakker om det på bussen også.
melkekua™ Skrevet 22. januar 2010 #30 Skrevet 22. januar 2010 Tenåringer som snakker høyt er ikke noe nytt fenomen nei, men om slike temaer som dette er det nok det! Når du sa det er gjerne sånn tenåringer snakker så forstod jeg det slik at du mente flesteparten av dem. Jaja...like før de begynner å pule på bussen også da siden ingen gidder å si ifra :-p
OsloMor Skrevet 22. januar 2010 #31 Skrevet 22. januar 2010 De snakker vel om ting som har skjedd seg da, så navna må de jo ha med.
Verbena Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #32 Skrevet 22. januar 2010 Tenåringer??? Om du leser litt bedre ser du at disse jentene knapt var yngre enn meg selv. Jeg er 24år og de var et sted mellom 18 og 22. Nærmere det siste vil jeg tro siden de mens vi ventet på bussen snakket høyt om at den foreleseren var bare SÅ sovemedisin, og sist jeg sjekket har man ikke forelesninger på vgs. Var heler ikke sånn at jeg nilyttet på hva de snakket om, men de snakket så høyt at det var umulig å ikke høre alt. Og det er greit at både sex og abort er noe som er lovlig, men må man snakke ørene til små barn fulle av det av den grunn?? Lurer på om dette er noe du og din familie finner naturlig å diskutere ved middagsbordet med barn tilstede f.eks? Jeg er ikke skjør det skal værtfall være sikkert. Jeg er bare tøff nok til å si fra når jeg opplever noe som jeg mener er totalt uten for alt som heter takt og tone. Enkelte ting trenger man faktisk ikke å få detaljerte kunnskaper om når man er 4,5år og 6år. Jeg har for ordensskyld nevnt denne hendelsen i barnehagen der barna mine går sånn at de vet hvor det kommer fra om de plutselig skulle begynne å snakke om det eller komme med spørsmål der også. Og selvfølgelig hadde vi en lang samtale i går der barna fikk spøre om alt det de lurte på etter denne hendelsen. Noe som er helt naturlig her i huset, for barna har krav på å få svar når det er noe de lurer på.
Gjest Skrevet 22. januar 2010 #33 Skrevet 22. januar 2010 Hadde skjelt de ut og kalt de for både horer og morderere.. Møkkafitter som ikke fortjener livet...
Emil & Røra Skrevet 22. januar 2010 #34 Skrevet 22. januar 2010 Æsj den holdningen du har liker jeg lite. La folk hold på med sitt og la være å si i fra - flott... Jo mindre folk reagerer jo mer får vi av ubehageligheter.
Gjest Sauen og ungene Skrevet 22. januar 2010 #35 Skrevet 22. januar 2010 Ja, for det passer seg jo virkelig for barns ører... Greit at du er abortmotstander, men moderere seg kan man vel gjøre når det er barn tilstede... Ikke har du så veldig mye med hva andre gjør så lenge det er lovlig heller. Selvfølgelig, det er lov å si ifra, men da på en pen måte. Folkeskikk kalles det.
Full house Skrevet 22. januar 2010 #36 Skrevet 22. januar 2010 Jeg tror du har jugd på historien en del her jeg, Hi :-P Jeg tror IKKE på at de har sagt ting som "Det er vel ikke min skyld at du ikke tok abort, osv"
Den heldige eier av ett barn Skrevet 22. januar 2010 #37 Skrevet 22. januar 2010 Jeg hadde nok snurpet leppene og sagt at hadde jeg vært hennes baby, da hadde jeg vært overlykkelig om hun aborterte meg også. For å være avkom av henne, det unner jeg ingen:)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 22. januar 2010 #38 Skrevet 22. januar 2010 Jeg hadde reagert langt kraftigere på dette enn om noen kjørte flysetet i fanget på meg, bare for å sammenlikne debatter litt... Det er greit at man er i et offentlig rom, men da bør man te seg deretter også syns jeg. Abort og "puling" og denslags er det meg bekjent aldersgrenser på og da syns jeg ikke mindreårige (attpåtil knapt skolealder) trenger å høre det utbrodert heller. Og at hun begynte å kalle ungene dine for snørrunger og at du burde tatt abort selv er uhørt syns jeg. Om jeg hadde vært tøff nok til å si i fra selv er en annen sak, irriterende nok. Men jeg hadde jublet og lett tatt din side om jeg var på samme buss. At ungdommer har sin "sjargong" er ikke dermed sagt at det er den sjargongen de burde ha/bruke. Bare fordi min datter kan kalle meg dum av og til betyr ikke at det er greit å kalle folk dumme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå