Gå til innhold

hvordan hadde DU reagert på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Senario:

Du har hentet dine to barn(4,5år og 6år) i barnehagen og skal ta bussen hjem. Når dere går inn på bussen kommer det to bærter(et sted mellom 18 og 22år) etter dere inn på bussen å setter seg i settet bak dere. De begynner umiddelbart å snakke meget høyt om aborten den ene har vært igjennom nylig og hvor glad hun er for at hun slipper å tenke på å skulle ta seg av andre enn seg selv. Mange detaljer om det meste for å se det mildt. Så kommer de inn på at X er gravid og har valgt å ikke ta abort, er hun totalt gal. Få en unge nå når man virkelig kan leve livet å ha det gøy å pule rundt.

Så spør 6åringen høyt: "mamma, er det å ta abort å ta bort en baby fra magen så den ikke blir født å bare dør?" Og bærtene fortsetter å snakke om den og den som har ødelagt livet sitt med å få barnet istede for å ta abort. Det er totalt umulig at de ikke hørte 6åringen.

Hvordan tror du at du ville reagert i en slik situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde spurt om det var nødvendig å snakke sånn foran en 6åring...

Skrevet

Jeg og. Foran resten av bussen generelt.

Skrevet

Jeg hadde nok snudd meg å sagt at den samtalen kunne de ta når de kom seg av bussen.

Skrevet

Jeg hadde nok bare ignorert jentene og sagt til gutten at vi kunne snakke om det senere.

Man kan nok ikke diktere hva folk skal snakke om på bussen selv om man finner tema noget upassende

Skrevet

Selvsagt kan man legge seg borti hva folk snakker om på bussen hvis temaet kan skremme/forstyrre/såre/putt inn det som passer små barn.

Skrevet

Godt mulig at noen ville gjort det. Jeg hadde ikke gjort det og jeg hadde faktisk blitt litt paff om jeg hadde fått tilsnakk av fremmede mennesker som mente at jeg snakket om upassende ting på bussen

Skrevet

Synes folk kan snakke om akkurat det de vil på bussen... :D

Helt greit å ikke være trist og lei pga en abort også. Samtalen du skal ha med din sønn er ditt bord, ikke jentene som skravlet seg i mellom. De kunne ha snakket om analsex, blow jobs eller annet snacks også.. ;p

Skrevet

Det kom etterpå!!! Tro meg. Det mange detaljer om det meste mellom de der to for å si det sånn.... Håper jeg aldri treffer de på bussen igjen!

Er bare det at jeg personlig synes enkelte samtaler burde holdes borte fra andre folk. Spesielt barn! Og for min del må de gjerne være glade for aborten, forsåvidt så er jeg det jeg også og håper det tar lang tid før noen av de overhode vurderer tanken på å få barn i fremtiden!

Skrevet

Jeg er helt enig i at man trenger ikke snakke om alt i offentlighet, men siden vi alle har ulike grenser for hva som er ok og for hva som ikke er ok så er det vanskelig å sette en standard for hva andre kan, og burde, tillate seg å snakke om mens andre hører på.

Så jeg hadde ikke sagt noe og heller tatt en prat om det vi hadde hørt på bussen når vi kom hjem.

Skrevet

Jeg satt med en jente på bussen som da var ti år gammel da gutte på ca 16-17 bak oss pratet om hvordan de skulle knulle en jente på fest. Men først skulle de sjenke henne dritings. Og hvordan de skulle likt å se fjeset på faren hennes hvis han visste om det og deretter eskalerte det. De fikk klar beskjed om å lukke munnen av meg. Man har ingen rett til å holde på med atferd som skremmer andre, spesielt ikke barn.

Hadde noen sittet og pratet på den måten, for så å bli paff over tilsnakk, da ville jeg trodd vedkommende var lett psykisk utviklingshemmet :)

Skrevet

Når jeg gikk gravid hadde jeg med meg lillebroren min på bussen, da var det noen tenåringer som høylytt pratet om fisting faktisk. Jeg ga de klar beskjed om at den praten kunne de spare til de gikk av bussen ellers skulle jeg sannelig "fiste" kjeften på dem. De lo litt sånn frekt, men stille ble det :)

Skrevet

Jeg hadde trolig enten flytta meg og barna før praten kom så langt, eller sagt noe sånt som: Unnskyld meg, kan dere vennligst sensurere praten litt da det er småbarn som har utmerket hørsel her. Har selv tatt mye buss og har opplevd lignende, både flytta meg og barna fram noen seter og bedt folk dempe praten litt. Helst brukt en hyggelig og litt humoristisk tone når jeg har gitt besked og stort sett fått positiv tilbakemelding med flaue smil og unnskyldning.

Husker også hvordan det er når jenter prater seg imellom, ikke alltid de tenker på at andre kan høre, eller hvem som hører :-)

Skrevet

Bussen var desverre stappa full, så hadde ingen mulighet til å flytte oss.

Å for å si det sånn, selvom jeg brukte en hyggelig fleipete tone når jeg ba de om å moderere praten sin litt så fikk jeg langt fra noen flaue smil og unnskyldninger tilbake for å si det mildt!

Skrevet

Var de ufine også? Uff, sånne drittjenter....nei...takke faen for at jeg kjører bil og slipper buss med unga mer. Jeg er veldig hyggelig og grei sånn når folk oppfører seg normalt høflig, men hvis noen blir ufine så dukker supermegga i meg opp er jeg redd.

Hadde trolig moderert meg, men så små forhold som det er her så hadde det vært fare for at de hadde truffet på denne ugla igjen uansett. Sikkert derfor ungdommen er mer hyggelig og høflig også her, mindre forhold og større konsekvenser for å være ufine ;-)

Skrevet

De var så ufine at dama som satt bak de ble sint til slutt! En liten del av den meget hyggelige samtalen:

Jeg: hei, kan dere være så snille å ta resten av den samtalen når dere er kommet av bussen? småtrollene som sitter her har faktisk også ører som dere nok sikkert fikk med dere nå nettopp.

1: hvorfor det da? snakker da om hva faen vi vil.

Jeg: det kan jo kanskje være en ide å moderere seg litt når man faktisk sitter i en buss med barn tilstede.

2: hærregud da snurpe kjærring! Vi kan da ikke la vær å prate sammen selv om vi sitter på en buss. Er da ikke vår feil at du var så dum at du valgte å ikke ta abort å nå er låst fast med de to snørronga der.

Dama bak: Nå må dere gi dere. Er da mulig å være litt høflig og det er ikke alt som egner seg for barns ører.

1: da får vel hun der og onga gå av bussen da! Er vel ikke vår feil at hun har fått de å det kan da ikke være meningen at vi skal lide for det!

Kan jo nevne at jeg er bare snart 25år, så jeg er ikke noe særlig mye eldre enn de. Men jeg må innrømme at jeg på vegne av fosteret som ikke fikk bli en baby er glad for at 1 valgte å ta abort. Og jeg håper at hun den dagen hun vil ha barn er en smule mer moden enn det hun virket i dag!

Skrevet

Er det mulig å være så frekke og stygge i kjeften?? Skjønner ikke hvorfor ikke folk kan ha litt respekt for andre. Går ikke an å svare et annet menneske på denne måten. Nei, la oss håpe du aldri treffer på disse fæle jentene igjen.. Uff og uff.. Er enig med det, godt for det ufødte fosteret/barnet at det ikke ble født og fikk denne jenta som mor. Fyforskam!

Skrevet

Jeg ville snudd meg og sagt "Jeg har to småunger her som ikke trenger å høre alle detaljer, kan dere ta litt hensyn?"

Skrevet

Jeg hadde bedt dem om å dempe seg. Jeg gjorde det en gang en guttegjeng satt på trikken og skrøt uehemmet av hvem de hadde hatt sex med og hvordan.

Jeg sa rett ut at det var pinlig og sitte og høre på dem og de ba faktisk om unnskyldning!

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Er det mulig? de kan da ikke ha vært mer enn 14... Jeg er 23, og ingen jeg kjenner på min alder verken diskuterer sånt på bussen eller svarer som noen drittunger... Tror jeg hadde blitt temmelig sinna om folk hadde svart meg på den måten. Har de ikke lært folkeskikk?!?!?

Og å omtale barna dine på den måten...

Skrevet

Stakkars ungene dine som måtte høre på hu megga omtale dem som snørrunger, hadde nok blitt rimelig forbanna på de! Synes virkelig det er på tide at enkelte får tilsnakk om enkelte samtaleemner på bussen! Det er faktisk ikke alt som sømmer seg å prate om alle steder. Det heter faktisk normal folkeskikk! Jeg hadde nok blitt sjefshurpe jeg også om jeg hadde hørt en sånn samtale foran min egen sønn!

Skrevet

Jeg tror faktisk jeg hadde sagt i fra til sjåføren jeg. De hadde sikkert blitt kastet av hvis han/hun fikk beskjed om at de trakasserte medpassasjerer.

Skrevet

Kom på at det henger en plakat på t-banen med et nummer man kan ringe hvis man opplever å bli trakassert av medpassasjerer, ser herværk el. Veldig bra tiltak!

Opplevde en gng at en gutt klådde på meg da jeg skulle forbi på t-banen. De var en hel gjeng og det var på en endeholdeplass, så det var veldig ekkelt. Skulel gjerne hatt et nummer å ringe da...

Skrevet

Herregud, er du litt skjør eller HI. Det er gjerne sånn tenåringer ordlegger seg, og det har da virkelig ikke noe med.DU kunne jo pårøve å finne på noe å prate om selv, istedenfor å nilytte til alle de grusomme detaljene. Sånn er det med kollektiv transport, der finner du alle slags folk.

Du får jo bare forklare sønnen din hva du mener om saken. Jeg prøver å lære ungene mine at vi først og fremst må passe vår egen oppførsel.

PS: Abort er helt lovlig, sex er helt lovlig.DS

Skrevet

Nilytte var vel litt drøyt å si når disse ekle jentene snakket HØYT!!!

Gjerne slik tenåringer ordlegger seg.....eeeeeeeh......er det noe jeg ikke fått med meg, men det kan vel ikke være slik at flesteparten snakker på den måten...

Ps: HI, du er absolutt IKKE skjør - syntes det er flott at endelig folk sier ifra om sin mening om slik oppførsel!! Jeg hadde klappet om jeg hadde hørt deg ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...