Gå til innhold

kan venninnen min amme mitt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

23:49, går ut i fra at du aldri kjøper kumelk på butikken?

Tenk på kyrne som står på båsen. Feite, stinkende, skitne kyr, som klasker halene rundt juret så møkka og pisset skvetter rundt dem, mens bonden bruker melkemaskina på juret samtidlig som Dagros tar en diger klaskete dump.

Ja, rene kvinnebryst er jo grusomt kvalmt i forhold, ikke sant?

hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det gjør jeg faktisk ikke, mine har allergi og her går det i soya, havre og rismelk!

Så der traff du blink.

Noe av grunnen til at jeg så for meg ekle damer fra den bankmelken, var at jeg virkelig ville amme selv, bunnet i mye barnslig bitterhet.

Men det byr meg virkelig i mot, at andre hadde ammet mine barn..selv søster eller bestevenninne, og sånn føler de også.

Skrevet

Så trist det med allergien.

Og veldig barnslig¨den bitterheten, ja. Enig med deg.

Skrevet

Tusen takk du. Du kan ikke sette deg inn i hvordan det var uansett.

Skrevet

Hva vet du om det? Jeg har hatt både prematurt barn og et sykt nyfødt barn. Er selv allergiker, så jeg kan sette meg inn i mere enn du tror.

Jeg var ikke spydig i svaret mitt. Bare ærlig.

Skrevet

Det første jeg også tenkte var æsj, men etter å ha lest noen gode svar ser jeg litt anerledes på det da... Men jeg tenker litt på smitte da, men hvis du er helt sikker på at hun ikke har noe, så la gå ;)

Skrevet

Det å amme andres barn har vært gjort siden tidenes morgen, og har reddet uttallige barn fra å dø.

Så å si det er kvalmt, æsj osv, det er rett og slett barnslig og veldig lite gjennomtenkt.

Skrevet

Hm, jeg skal innrømme at det vrenger seg inne i meg, ved tanken på at babyen min skal suge pupp av noen andre. Så lenge det ikke er livsviktig, og det er det jo ikke. Hadde det vært livsviktig, hadde jeg selvsagt gjort det.

Skrevet

Ikke født i uke 23. Uansett, du kan ikke vite hvordan JEG opplevde hele situasjonen.

Skrevet

Veldig mange har cmv viruset og det smitter gjennom morsmelk. Faktisk har 60 % av alle 40 åringer det viruset. Derfor skal man ikke la andre amme barnet sitt eller drikke melk uten at man er testet og er negativ for cmv viruset.

Skrevet

CMV i morsmelk er hovedsaklig et problem når det gjelder svært premature eller syke barn. Hos de aller fleste gir cmv ikke engang symptomer når man blir smittet.

Skrevet

Jeg hadde heller ikke gjort det, men nå er det jo ikke oss det er snakk om. :) Jeg mener at om HI og hennes venninne synes det er greit, og venninnen er frisk, så er det opp til dem.

Forøvrig gleder problematikken mht cmv stort sett premature barn. Jeg har selv hatt cmv, og babyen min har jo ikke tatt noen skade av det- men jeg fikk ikke være donor for de minste på sykehuset. Sjefen for melkebanken her sa at det ellers ikke var noe problem for de større barna- og ungen til HI er jo 3 mnd og har opparbeidet seg et godt immunforsvar. For alt vi vet kan HI ha cmv selv, og allerede smittet sitt eget barn, slik at det allerede er immun.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...