Gå til innhold

Viser til innlegg på anonym vedr renslighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel fullt mulig å gjøre det, men jeg gidder ikke. Jeg vasker klær hver dag, henger opp og bretter sammen..det er en type husarbeid som gir meg ro og jeg liker i grunn å gjøre det. Rydder på kjøkkenbenken hver dag og setter i og tar ut av oppvaskmaskinen, setter den på hver dag etter middag. Rydder litt når jeg føler for det, men er mest leker som flyter og når Leah leker med de så er det jo ikke noe vits i å rydde. Støvsuger max 1 gang i uka, og vasker max 1 gang i uka. Do vasker jeg 1 gang i uka eller oftere om det er behov for det.

Har ikke lest på anonym, så vet ikke hva det er snakk om. Men regner med at det er mer rot å skitt hjemme hos oss enn hos andre..but I don`t care ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste innlegget på anonym nå, og de fleste av de tingene som nevnes der hadde aldri skjedd i vårt hjem (iallefall ikke ved besøk). Vi har aldri skittentøy liggende framme, eller oppvask stående på benken. Vi har skjelden hybelkaniner, støvsuger en gang i uka, og ellers ved behov. Vi vasker skjeldent gulv, bortsett fra kjøkken- og badegulv, men tar en grundig vask når det blir nødvendig. Ellers er skittentøyskurvene (har to) nesten alltid fulle, men flyter aldri over, leker ligger ofte strødd, selv etter leggetid. Vi har tatt vekk julepynt og adventstaker (som var nevnt i innlegget), men det kunne veldig fort ha skjedd hos oss at det fortsatt stod framme.

For meg er det viktigst at det ikke er møkkete. Leker, aviser, krimskrams og annet rot orker jeg ikke å bry meg for mye om. Synes overhodet ikke det er noe å riste på hodet over at noen har julepynt stående framme fortsatt, eller ikke har blomster/planter i hus, men skitne truser, råtten mat på benken og skitten do og vask, ja, det er ekkelt!

Ellers tror jeg ikke dette handler så mye om at man er småbarnsforeldre. Det handler nok mer om en generell innstilling til rot og renslighet. Vi har iallefall blitt mye flinkere til å holde orden etter at vi fikk barn. Da vi var unge og nyutflyttede hjemmefra kunne det være virkelig møkkete hos oss også...

Skrevet

Folk lar seg engasjere av temaet renslighet i hjemmet se jeg.

Jeg har ikke skittene truser liggende på baderomsgulvet (iallefall ikke hvis det kommer besøk)

Og det står ikke mange dager gammel oppvask på kjøkkenbenken.

Støvsuger, tørker støv og vasker regelmessig sånn at det ikke lukter utedo i huset mitt.

Trodde dette var vanlig jeg altså...

Jeg har vært i så grisete hjem som HI beskriver på anonym, men det er gjennom en jobb jeg hadde i hjemmesykepleien. Personene det gjelder hadde tunge psykiske lidelser. Og vasking stod ikke øverst på deres prioriterinsliste for å si det sånn.

Og til slutt, personlig synes jeg det er ekkelt med seks katter inne i en enebolig..

Skrevet

våre barn sitter ikke pent og ser på mens vi vasker altså.

barn er ulike, voksne er ulike. vi har ulike definisjoner på hva som er ryddig nok. når vi syns det er bra nok, så prioriterer vi å gjøre andre ting. det er egentlig ikke noe noen andre (les: vaskegale damer) har noe med. hvorfor er det så viktig for andre damer hvor ryddig eller rent vi har det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...