Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #26 Skrevet 20. januar 2010 Jada, det er nok mange av oss. Dessverre! Én ting at det er tungt aldri å få skikkelig avlastning, men enda verre er det at barna ikke får muligheten til å bli kjent med besteforeldrene sine! Foreldrene til pappa'n er utelukket som barnevakter pga psykisk sykdom som gjør at de ikke klarer å holde et godt nok fokus på barna (ikke aktuelt før barna er gamle nok til å klare seg greit selv, dersom de ikke får den oppfølgingen de trenger) Pappa jobber døgnet rundt, og mamma enten jobber eller driver med egne fritidsinteresser. Eller har bare ikke lyst eller ork til å være barnevakt. Vi får dessuten aldri besøk av andre enn min mor, og dét sjeldent mer enn en gang pr mnd, kanskje i en halvtimes tid i snitt. Kjipt..
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #27 Skrevet 20. januar 2010 Her stiller svigers fint lite opp.. Bor 10 min uanna.. Ikke det som er mest sårende.. Det har vært deres manglende interesse... Jeg er vokst opp vegg i vegg med besteforeldre som forgudet oss, så for meg var skuffelsen veldig stor, ettersom vi ser de kun hver 2. mnd eller lignende.. De er pensjonister, så tid har de jo... Mine foreldre bor 50 mil unna, men stille opp det gjør de heldigvis :-) Ikke av plikt, men av lyst.. Til jul fikk vi penger så mannen og jeg kunne ta oss en langhelg i Europa ett sted, og de flyr naturligvis ned til oss og passer barna i mens.. (Tror gaven var et stunt for at de skulle få alenetid med barna) Når minb sambo skal bort meg jobben en uke (jeg er høygravid), tar pappaen min seg noen fridager og kommer ned å hjelper meg en lang helg.. Når vi er på besøk hos foreldrene mine står de gjerne opp med barna, og jeg mpå nesten be de om å ikke vekke dem.. Mine foreldre ønsker svært gjerne å ha elstejenta (3 år) en uke i sommer, så får slappet litt av med nyebabyen.. Jegh synes deg det er skummelt å sende henne bort en uke, men trøster meg med at hun har det svært bra når hun er hos de. Skulle ønske mamma og pappa bodde noe nærmere, men sånn er det desverre ikke.. Da sambo har en datter fra før kan vi heller ikke bare flytte..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå