Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Min svigermor setter veldig pris på å få besøk av oss men hun ønsker ikke å passe ungene, mine foreldre virker også likegjyldige men har passet de en gang på 1,5 år da vi spurte. Vi skaffet oss en barnepike på 15 for å kunne komme oss litt ut som par og responsen var ikke positiv. Svigermor syntes at det var altfor ungt osv og mine foreldre virket fornærma. Jeg har sagt mange ganger at jeg ønsker barnevakt konkrete helger (julebord med jobben, 30 årsdag, bryllup) men har endt opp med at jeg måtte bli hjemme med ungene for ingen vil passe de. Syntes det er ganske sårende for jeg hadde kanskje trodd det ville være stas å låne barnebarna. Det er veldig enkel unger jeg har legger seg hvor som helst, hører etter, er rolige, har ingen sånne rutiner som MÅ gjennomføres, får alltid skryt av de så det er ikke det som er problemet.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 Ja jeg har. Mine er for opptatt med sitt liv og svigermor ønsker jeg ikke at skal passe dem alene pga sykdom så da har jeg ingen i familien som kan.. Har ikke hatt barnevakt enda. Barnet er 1 år.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Har ingen som kan passe. Pappa bor på maaaaange mil unna, mamma har angst og svigers har jeg ikke
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #4 Skrevet 19. januar 2010 Her er det ingen som gjør det.Ikke kontakt med ene siden og andre siden syns vel det er for slitsomt å passe en liten selv om h'n sover...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #6 Skrevet 19. januar 2010 på mannens side ja..for egoistik og lite moden for å være bestemor/ikke noe særlig interesse for ungene..
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #7 Skrevet 19. januar 2010 Hva har de med at dere leier inn barnepike egentlig? Så lenge de ikke stiller opp selv så har de vel ingenting de skulle sagt? Opp til dere å avgjøre om jenta er moden nok eller ei, barnevakt handler ikke bare om alder, men modenhet og ansvar.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #8 Skrevet 19. januar 2010 Ja - mine besteforeldre bor 60 mil unna. men de hadde fått lov (og hadde stilt opp) hvis avstanden ikke hadde vært så stor, både de store og den lille. Mannens bestefar har passert de 90, og selv om han er god, så er han gammel og hører dårlig og har vel ikke all verdens erfaring med babyer, men niåringene kan han godt klare. Igjen er det avstanden som ødelegger. Min pappa og stemor - hadde stilt opp hvis mulig, men var det noen som sa avstand? Min mamma er død. Mannens foreldre - den ene bor langt unna (skulle tro vi ikke liker familiene våre) og den andre bor her i byen, men er psyk. nedbrutt, så h*n ser ikke noen barnebarn.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #9 Skrevet 19. januar 2010 Mine foreldre passer. Hans mor passer ikke, hun liker å få besøk, men er ikke engang greit å legge barnet hos henne, og hun kan ringe når det våkner. Tror hun er redd ansvaret. Hans far er død.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #10 Skrevet 19. januar 2010 Jeg godtar og forventet at å få barn medfører ansvar, det er barna som kommer først nå, ikke jeg. Sånn jeg ser det er besteforeldre først og fremst en bonus. De er ferdig med barneoppdragelse, og det er helt greit at de vil komme på besøk, leke med barnebarna og gå hjem igjen. Vi er en familie med barn nå, og enkelte ting kan vi ikke gjøre lenger. Som å gå ut sammen når det passer oss. Jeg har ikke rett til å bli fornærmet over at besteforeldre ikke passer mine små. De har sitt liv og jeg har mitt liv - vi er en familie som møtes ofte, men barna mine er og blir mitt og min manns ansvar. Du kan spørre om barnevakt og håpe at de vil, men du kan ikke kreve det eller bli fornærmet om de ikke vil...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #11 Skrevet 19. januar 2010 Det er faktisk ikke besteforeldrene sitt ansvar at dere har valgt å få barn! Hvis dere ikke er ferdige med selvdyrkelse eller andre egoistiske behov så burde dere kanskje ventet med å få barn? Jeg synes faktisk det er hårreisende at man setter en 15 åring til å passe en liten på halvannet år. Det for meg virker desperat..
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #12 Skrevet 20. januar 2010 Min mor passer begge sine barnebarn, svigermor passer kun stesønnen min, ikke fellesbarnet. Hvorfor vet jeg ikke og mulig jeg ikke vil vite. Trenger jeg barnevakt, spør jeg mamma og passer det ikke så passer det ikke
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #13 Skrevet 20. januar 2010 Mine foreldre er velig hjelpsom, de sier ja så lenge de kan og ikke skal noe selv. men så er de unge, faren min blir 41 og mora mi blir 39, jeg er 19. så sitter jeg barnevakt for søskene mine i tillegg når de trenger barnevakt. men svigemor siter ikke så ofte barnevakt, hun har hatt snuppa en gang på overnatting, men hun er aktiv med snuppa når vi er på besøk så vi har på en måte barnevakt da, da er det svigermor som aktiviserer og mater. (snuppa er 1 år)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #14 Skrevet 20. januar 2010 Du virker ganske umoden. Blir du såret over at besteforeldre ikke vil sitte barnevakt? Det er dine barn, du kjenner dem best og det er ikke sikkert andre synes det er så enkelt å ha ansvar for andres barn uansett hvor greie de er. Det er et stort ansvar! Jeg er så drittlei av å høre småbarnsforeldre klage på foreldrene sin for at de ikke "stiller opp nok"! Besteforeldre har sine egne liv, med jobber, hobbyer, omgangskrets i tillegg til at de endelig har tid til seg selv. Du er voksen nå - dine foreldre er fremdeles dine foreldre men de er ikke dine passepiker. Skjerpings!!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #15 Skrevet 20. januar 2010 Også om moren din har angst? Hun kan vell passe barnet ditt for det? Blir skikkelig provosert hilsen alene mor med angst.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #16 Skrevet 20. januar 2010 Det er mange typer angst og ulike grader. Hvorfor blir du så provosert? Barnets bestemor plikter da ikke å passe i det hele tatt! Selv om du har angst gjør ikke det deg til ekspert på alle med angst. Selv om du ikke mestrer rettskrivning eller orddeling betyr ikke det at du kan uttale deg på vegne av alle andre som ikke mestrer dette(eksempel på at man kan ikke skjære alle over en kam).
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #17 Skrevet 20. januar 2010 Vi fikk beskjed om at svigerne var ferdig med småunger. De ville ikke engang passe dem da sønnen deres skulle opereres.
Manhattan skyline Skrevet 20. januar 2010 #18 Skrevet 20. januar 2010 Anonym 01:15 - ta en chill pill!! Det handler da ikke alltid om at man ønsker at besteforeldre skal ha barna fordi foreldrene trenger fri, og at man ikke er selvstendig nok! Det dreier seg like mye om at man ved å ha overnattingsbesøk uten mor og far får et mye nærmere forhold mellom barnebarn og besteforeldre! Og det er en glede som er så stor og så verdifull at det ikke kan beskrives med ord. Så det handler ikke om å passe barna for at de voksne skal få fri, men at man så klart håper at ens egne foreldre ønsker å ta så mye del i egne barnebarn så mye som overhodet mulig. Det er jo det kjæreste man har, både barn og foreldre, ikke rart man ønsker at de skal ha et godt forhold!! Hilsen en som har foreldre som forguder sine barnebarn, og det er så GODT i hjertet å se det. At jeg får fri, betyr mindre.
Ugl@ Skrevet 20. januar 2010 #19 Skrevet 20. januar 2010 Foreldra våre passer barna av kjærlighet og glede, ikke plikt. Bra for barna, og bra for oss voksne som par.
Gjest Sauen og ungene Skrevet 20. januar 2010 #20 Skrevet 20. januar 2010 Her har vi besteforeldre som mer enn gjerne stiller opp. Det er sjelden vi spør om barnevakt - da helst hvis jeg skal ha eksamen, skal til lege eller det kræsjer med et eller annet (og om vi skal i noe spesielt, f.eks bryllup). Men de "maser" om å få låne, og da får de det innimellom, så tar vi oss en tur til venner eller går på kino o.l. Ser absolutt ikke på det som en selvfølge - de må få passe når de vil.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #21 Skrevet 20. januar 2010 Man trenger ikke være på overnatting for å få et godt forhold da, ditt nek!
Manhattan skyline Skrevet 20. januar 2010 #22 Skrevet 20. januar 2010 Nei, man trenger ikke. Men det er klart at å være sammen over lengre tid enn et par timers ettermiddagsbesøk, sovne sammen, våkne sammen og spise frokost sammen, gjør at man lettere får et tettere forhold dersom dette skjer med jevne mellomrom. Om du betviler dette, begynner jeg seriøst å lure på hva du har mellom ørene. At du gidder å kalle meg et nek, tyder på at du ikke tok rådet mitt om en chill pill, men du liker sikkert å være frekk. Fin egenskap, det.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #23 Skrevet 20. januar 2010 Ja, besteforeldrene på min side stiller lite opp. Ekstra sårende når de stiller opp for et annet barnebarn, min brors barn. Men ejg orler ikke ta diskusjonen. Men de har ingeting med å reagere på at dere skaffer barnepike, hvertfall!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #24 Skrevet 20. januar 2010 Mine foreldre hadde gjerne passet hadde de bodd nærmere, men de bor 60 mil unna. Svigers er for gamle og skrøpelige. Svigermor er snart 80 og dårlig til beins og svigerfar egner seg bare ikke
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #25 Skrevet 20. januar 2010 Er du alenemor? Du skrver at du alltdi ender opp med å ikke gå, men hvis dere er to så kan dere da gå på fest annenhver gang? Vi har aldri overnattingsbarnevakt. Hele fam ilien til mannen min bor på andre kanten av landet. Jeg har kun mamma, ingen pappa eller søsken. Mamma vil gjerne, men hun får det ikke til (hun sitter bare et par timer av gangen, hun klarer ikke å løfte osv. grunnet rygg/nakke).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå