Gå til innhold

Hvilken mat har satt arr på deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var rundt 12, skulle jeg og venninna mi sove ute i hagen vår. Vi ble ropt inn til middag og det var lasagne og baguetter.. Deilig!

Ikke like deilig å spy hele natta! Var så vanvittig dårlig.. Spiste ikke lasagne eller baguetter på flere år etter på.

Har dere hatt noen mat uhell? Dårlig dato etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke opplevd noe slikt men lillesøsteren min har det.

Da hun var rundt fire år smakte hun bearnaisesaus for første gang, (eller "barnesaus" som hun kaller det) like etter middagen begynte hun tilfeldigvis å blø neseblod og hun var overbevist om at det var pga. bearnaisesausen! Hehe, siden har hun aldri turt å spise "barnesaus" ;-)

Skrevet

mannen min gikk å drakk kaffe under fødselen...(noe han ofte gjør når han er stressa...nervøs, spent eller rastløs) 4 år etter liker jeg fortsatt ikke lukten av kaffe..selv om jeg syns det luktet så godt før dette.

må sies at det var en svært tøff fødsel...

kanskje noe av det samme?

Skrevet

Da jeg fikk smaken på marsipan som mindre endte helgen i skikkelig oppkast, og jeg sliter med å ha maripan rundt meg. Tenker bare på at jeg kastet opp. Men jeg spiser to pakker med marsipanpølser til jul og påske, for jeg syns det er så godt. Men sliten med tanken da også.

Har vi vært eller skal vi til dyreparken spiser jeg ikke pølser. Gjorde det når jeg var med min onkel, og det endte i uendelig spying når jeg kom hjem.

Spiste kyllingvinger og praten gikk ivring rundt bordet da min søster blir sittende og peke og måpe på kyllingvingen jeg hadde i hånden. Det var da ett kyllinghode jeg var på vei til å stikke i munn. Det gikk noen år før ejg spiste det igjen. Ikke noe vi har ofte her hjemme, men av og til er det godt.

Skrevet

Jeg ble tvunget til å spise erter når jeg var liten.

Jeg klarer virkelig ikke synet av erter. Når barna var små kjøpte jeg kun de middagsglassene som var uten erter.

Barna mine må smake på maten men de blir aldri tvunget til å måtte spise!

Skrevet

Flere faktisk.

Jeg ble tvunget til å spise fisk og skalldyr da jeg var liten.

Fisken måtte spises om jeg så ble sittende helt til leggetid, så det ble ofte iskald fisk jeg truet i meg rett før leggetid.

Klarer ikke sjømat den dag i dag, halsen min snører seg sammen.

Kylling boikotten jeg for noen år siden. Jobbet i en ferskvaredisk. Hadde ofte nygrillet kylling på tilbud, og til slutt luktet det helt jævlig.

Klarte ikke å spise det på flere år, men nå går det greit.

Servelat ble jeg dårlig av en gang, eller så var det det siste jeg spiste før jeg ble skikkelig dårlig med oppkast delux. Brukte maaaange år på å få i meg servelat igjen. Har faktisk akkurat spist 2 skiver med servelat nå.

Skrevet

Jeg klarer ikke delfiakake.

Vi pleier ikke å ha det, men en jul hadde vi det,jeg spiste en stykke. Så da jeg la meg, sa det "pling" i hode mitt og delifakakebilde dukket opp og jeg spydde. Æsj. Liker ikke ordet delfia, og prøver å ikke se på smøret i butikken :/

Skrevet

Jeg ble bilsyk etter å ha spist grillet makrell når jeg var 10 år.Spyr fortsatt av fisk nå 25 år etter. Takler lukten nå da, og bra er det for barnet mitt elsker fisk:(

Skrevet

Fikk tyttebær syltetøy eller noe slikt i barnehagen etter jeg hadde blødd neseblod.

Orker ikke tanken på den smaken fremdeles.

En gang da jeg var au pair og spiste noe snop og fikk omgagssyken orker jeg ikke det snopet den dag i dag.

Nå tåler jeg ikke bacon lengre, får diaree de luxe av det så det er strøet fra spiseplanen.

Skrevet

Spiste en hel del rips en gang, og det resulterte i flere timer på doskåla.

Aldri spist rips siden :(

Skrevet

Var vel 7-8 år. Spiste makaroni og pølse med ketchup og sennep. Spydde somen gris etterpå. Gikk MANGE år før eg turte å spise det igjen....

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Det var for et par år siden, og jeg var på jobb. Pleide å kjøpe rundstykker på butikken, og hadde smør og skinke i kjøleskapet. Skulle smøre meg lunsj i pausen, og tok ut skinkeboksen og åpnet den. Oppi der kravlet det av hvite, små mark... Var helt sinnsykt mange av dem!

Jeg blacket helt ut, husker ingenting før jeg sto utenfor butikken med en bosspose i hånda. fikk slengt den fra meg i søppelbøtta og spiste ikke noe lunsj den dagen... Gikk et år før jeg spiste skinke igjen.

Skrevet

Min svigermor skulle lage ribbe for et par år siden. Skulle dele den opp i stykker før hun stekte den. Delte den på midten først, å der tøt det ut noe misfarget,grønnaktig guffe... var en byll i kjøttet. Grisens kreftsvulst...

Skrevet

Brennmanet. Om det blir regnet som mat. Den laget i alle fall arr.

Skrevet

Jeg ble også tvunget til å spise erter, i barnehagen faktisk.

Erter er noe jeg ikke spiser!!

Skrevet

Første gang jeg drakk meg full blandet jeg sprit ut i appelsinjuice..

Tok et år før det ikke smakte spritsmak hver gang jeg drakk juice.

Skrevet

Var au-pair i USA et år - familien laget chicken nuggets på søndagen, som jeg skulle ha til middag resten av uka.

Spiste chicken nuggets til middag 4 dager i uka i 10 mnd.

Har ikke rørt det siden.

Skrevet

Da jeg var 15 år så elsket jeg kebab. Helt til den dagen jeg gikk til min faste kebabsjappe og ble matforgiftet. 12 år senere og jeg har fortsatt ikke spist kebab.

Under mine svangerskap har jeg kastet opp av nær sagt alt jeg har spist, men det har likevel ikke ødelagt maten for meg. Men kebaben derimot... æsj.

Skrevet

fårikål det er noe av det ekkleste jeg veit ... bli kvalm av lukta og synet...vi hadde det mye når jeg va unge og måtte spise.. skal aldri lage det...

Skrevet

Når jeg gikk gravid spydde jeg kun en gang, og det var etter sånn nesquick frokostblanding. Så rett og slett ut som jeg spydde bæsj, som luktet sjokolade. Kjenner jeg får spysmak i munnen av å tenke på det! Har aldri spist det igjen!

Gjest eelis+kian
Skrevet

Da jeg var 8 år spiste jeg rød Pringles og sånn der Hockeypulver. Fikk omgangssyken senere på kvelden, og spydde. Det er 12 år siden, og jeg har enda ikke turt å spise verken Pringles eller Hockeypulver! Samme med pita-brød, jeg blir dårlig bare av tanken...

En gang for 5 år siden blandet jeg sprit med Fanta Exotic og ble dårlig. Har aldri drukket Fanta Exotic siden det :-S

Skrevet

Lungemos og blodpudding. Grøsser ennå ved tanken...Og stekt lever...

Skrevet

Fisk ,det ble bokstavlig talt dyttet ned i halsen min når jeg var liten ,så det klarer jeg ikke å svelge .

Sopp ,fordi jeg ble tvunget på sopptur og måtte spise soppen jeg hadde plukket når jeg kom hjem .

Skrevet

I første klasse hadde vi matlagings time, da lagde vi solbærsuppe. Jeg har aldri likt solbær! Ble fysisk tvunget av læreren til å spise/drikke opp alt som var i skålen! Hver gang jeg ser solbær, noe som har med solbær å gjøre så tenker jeg på tvangen og den ekle ekle ekle smaken av solbær.

Skrevet

Spiste ostesmørbrød i fjerde klasse. Har aldri oppkast osv, men dagen etter spydde jeg som en gris. Aldri spsit siden.

For et par mnd siden kjøpte jeg Big One triple cheese. Ble kvalm minutter etter inntak og spydde sikkert 30 ganger dagen etter.

Kommer aldri til å spsie igjen. Lure rpå om jeg ikke tåler ost så jævla godt jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...